Vakuutukset

ThraX
Pyörä:
Yamaha FZ6-S, Suzuki S1, Monkey Z50J
Paikkakunta:
Villi Länsi
Liittynyt:
11.4.2007 23:04
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut ThraX » 7.7.2015 14:35

Toimii toki myös sähköpostilla, jos sitä mieluummin käyttää :)
Itse en suosi tuota konttoreilla paikan päällä käyntiä johtuen pitkistä välimatkoista täällä periferiassa, mutta toki toimii, jos se mahdollisuus on. Paikan päällä kuitenkin saa ehkä henkilökohtaisempaa palvelua, kuin puhelimitse tai sähköpostitse.
Yamaha FZ6-S
Suzuki S1 prosport viriviri
terhakka
Liittynyt:
2.7.2006 20:04
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut terhakka » 16.1.2016 23:18

Mulla ollut aina kaikki mahdolliset vakuutukset if:stä. Moottoripyöriä on ollut viimeisen 10 vuoden aikana erilaisia. Pienin ollut 600cc ja nykyinen 1300cc isoin. Silti ei ole vakuutusyhtiön vaihtaminen koskaan ollut ajankohtaista, koska ei ole vastaavia ollut tarjolla. Pelkkää hintaa, kun ei kannata verrata. Kerran on pyörä hinattu tien päältä kotipihaan ja kerran laitettu yksi pyörä lippojen takia lähes kokonaan uusiks. Yksi slip-on meni ja korvattiin, kun mukulat kaatoi pyörän pihassa.
(mies 38v, Jyväskylä)

Cbr 600 f
Vtr 1000
CB 1300 F
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut SJK » 18.1.2016 16:02

terhakka kirjoitti:Mulla ollut aina kaikki mahdolliset vakuutukset if:stä. Moottoripyöriä on ollut viimeisen 10 vuoden aikana erilaisia. Pienin ollut 600cc ja nykyinen 1300cc isoin. Silti ei ole vakuutusyhtiön vaihtaminen koskaan ollut ajankohtaista, koska ei ole vastaavia ollut tarjolla. Pelkkää hintaa, kun ei kannata verrata.


Mitä spesiaalia se If tarjoaa jos ei muilta yhtiöiltä ole vastaavaa tarjolla? Mitä suuria eroja vaakuutusehdoista olet löytänyt jos ei pelkkää hintaa kannata verrata?
QuJri
Liittynyt:
1.11.2015 16:20
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut QuJri » 17.4.2017 20:25

Kertokaas et mikä idea mun oli syksyl ottaa pyöräni liikennekäytöstä pois, vaikka se oli just ostettu ja ei ees ollu mitää vakuutusta?

Vai onkse sillee että jos on liikennekäytössä ni vaikkei ajais sillä ni siin on pakko olla vakuutus? Vai?

>Ja jos sen ottais nyt takas liikennekäyttöön ni pitääks siihen ottaa heti vakuutus vai mitä tuolla liikenteestä poistolla vältetään? :roll:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut Retroilija » 1.7.2017 23:35

Mistäs nuoremmat äijät on saanu halvimman vakuutuksen prätkälle? Tuossa ihan mielenkiinnosta soittelin Ifiin ja kyselin vakuutusta vaikka XV250 Viragoon, ja selittivät about 500e/4kk. 8o
Ikää 20 ja taskussa kortit 76-tonnisen yhdistelmän ajamiseen, mutta olen kuulemma niin suuri riski jos prätkän päälle istahdan... :roll:
Leka81
Liittynyt:
14.3.2017 0:11
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut Leka81 » 2.7.2017 0:31

Vakuutuksen hintaan vaikuttaa kuskin iän lisäksi pyörä, paljonko ko. mallilla on vahinkoja, kuin myös kaupunki, missä on kirjoilla, tai ainakin ennen vaikutti, nimimerkillä ennen nelostie meni kaupungin läpi, ja kolaritilastot sen mukasia, ja vakuutukset ympäryskuntiin nähden lähes tupla hintasia kun serkun kanssa aikoinaan vertailtiin. Ei tiedä vaikka olis lopettaneet ton asuinpaikkojen syrjimisen vajaan parinkymmenen vuoden aikana

Mulla on ympärivuotinen vakuutus, eli liikennekäytöstä poisto ei vaikuta vakuutusmaksuihin, mutta jos ajaa yli noin 3-4:ssä kuussa vuodessa, niin se oli huomattavasti halvempi vuositasolla.

Mulle on monesta vakuutusyhtiöstä soittaneet, ja yrittäneet saada siirrettyä vakuutuksia, niin oon kysyny paljon maksaa kaskolla 1100 GSX-R W vakuutus täysillä bonareilla teillä, niin eivät meinaa saada pelkkää liikennettä samaan mitä nyt maksan ifille vuodessa kaskon kera.

Tosin muita vakuutuksia on muualla kuin äsken mainitussa mm. kelkan vakuutusta en ota ikinä tuolta, kun sitä ei saa poikki kun kilven palauttamalla (ja parina viime talvena ajettu yhteensä 130km <3 Suomen talvi)

Jossain noin vuoden sisällä ilmestyneessä TM:ssä oli vakuutusyhtiö vertailu moottoripyörien vakuutuksissa, siinä oli samat lähtökohdat muistaakseni kolmelle eri ikäryhmälle ja pyörälle. Joten kirjastoon penkomaan vanhoja Tekniikan Maailmoja. Hopi Hopi :lol: :lol:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut Retroilija » 4.7.2017 8:02

No piru vie, sehän anto Ifin nettilaskuri 535 Viragolle hinnaks 240e/6kk. Ei tainnu ihan mennä pointsit kotiin puhelinmyyjälle. :D
Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut Flame86 » 8.9.2017 22:08

Nuori tai ei, mutta itse 31v ja eka pyörä ikinä Suzukin Bandit 1200. Pyörillä tullut kyllä ajettua, mutta yhtään tieliikennepyörää en ole tätä ennen omistanut. Asun hkää-jpää akselilla ja hinta jäi vuosihinnoittelulla 379e/v 30/70 bonareilla. Hinnassa huomioitu keskitysalennukset yms. mitä mulla on kun ajopelit kaikki samassa yhtiössä. Lähtö oli 421€ laskurissa.. Jos olisin valinnut R1 yamahan tai vastaavan muoviluodin, niin lähes poikkeuksetta osakaskolla hinnat ~1600e yhtiöstä riippumatta.
marko57
Liittynyt:
3.7.2018 10:49
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut marko57 » 3.7.2018 10:59

Kyllä ainakin nykyään saa nopeasti verkon kautta laskettua eri firmojen antamat hinnat vakuutuksille. Hinnoissa on kyllä isoja eroja, joten kannattaa uhrata hieman omaa aikaa niin säästää pitkässä juoksussa useamman satasen. ;)
Kertalaina jopa 50 000€ asti
jonikaikkonen
Liittynyt:
4.7.2018 9:44
Re: Vakuutukset

ViestiKirjoittanut jonikaikkonen » 4.7.2018 9:46

Netissä on tosiaan helppo vertailla vakuutuksien hintoja ja vertailemalla säästää kyllä aika paljon. Itse olen vuosittain kilpailuttanut vakuutuksen ja joka vuosi on vakuutusten hinnat pudonneet.
Suomen paras liittymävertailu