Vakuutukset

RentoReino
Liittynyt:
4.8.2005 14:12

ViestiKirjoittanut RentoReino » 8.10.2009 12:26

Mulla on IFissä vakuutukset 470e koko vuosi ja boonuksia tais olla 25%. Pyöränä Gas Gas ec 200.
Tietääkö joku jossa ois vielä halvemmat vakuutukset.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 8.10.2009 15:16

RentoReino kirjoitti:Mulla on IFissä vakuutukset 470e koko vuosi ja boonuksia tais olla 25%. Pyöränä Gas Gas ec 200.
Tietääkö joku jossa ois vielä halvemmat vakuutukset.


ei muuta ku puhelin käteen, soittelet ja kyselet tarjoukset joka paikasta. taikka käyt ihan paikan päällä...
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 11.11.2009 0:21

Mites jos herra x olis hommannu prätkän.. Ja olis vähän myöhästyny noitten vakuutusten ottamisten suhteen. Mutta olis kuitenkin hommannu myöhässä pyöräänsä seisontavakuutuksen. Niin siltä ajalta kun pyörä oli vakuuttamatta.. Siitähän peritään se 3-kertanen hyvikevakuutusmaksu. Tuleeko se sen seisontavakuutuksen mukaan vai normaalin liikennevakuutuksen mukaan?
Immunity
Pyörä:
ZX-6R -02
Liittynyt:
3.12.2009 17:27

ViestiKirjoittanut Immunity » 5.12.2009 21:42

Itse löysin vakuutuksia kilpailuttaessani pienen porsaanreiän:

Olen riskiryhmää iän ja sukupuolen puolesta ja varmaankin vielä paikkakuntakohtaisissa tariffeissa korkeammasta päästä. Pyörä ZX-6R, jossa riittää tehoja suhteessa painoon kiitettävästi.

Kilpailutin Pohjolan, IF:n, Lähivakuutuksen ja Nordean. Osa tarjosi seisonta-ajallista ja osa ympärivuotista. Ympärivuotisista olisiko Lähivakuutus ollut halvin n. 900e (liikenne -20% ja kasko -70%, jonka saa heti kättelyssä yhtiöstä kuin yhtiöstä). Kuitenkin selvisi, että Nordeassa ympärivuotinen vakuutus on hinnoiteltu joka kuukaudelta (oli talvi tai kesä) samanhintaiseksi ja toisilla taas sitten, että kesäkuukaudet olivat kalliimpia. Näin ollen kun löin keväällä pyörän Nordean piikkiin, oli hinta n. 1100e. Syksyllä heitin pyörän perheen sisällä toisen nimiin, joka otti siihen seisontavakuutuksen IF:stä. Näin ollen Nordea palautti yli 600e takaisin ja IF:stä talven seisonta 6e/kk. Keväällä taas pyörän "osto" itselle ja Nordealta hakemaan vakuutusta. Näin ollen olen säästänyt vuosittain halvimpaan tarjottuun ympärivuotiseen vakuutukseen nähden n. 350e. Eli vuotuiset vakuutukset noin 530e.

Muilla vakuutusyhtiöillä tämä ei olisi toiminut, koska kesäkuukaudet on hinnoiteltu kalliimmaksi. Eli jos myyt pyörän syksyllä, saisit vakuutuksia takaisin vain 100-200e. Tarkkaa tilannetta ja hintakilpaa en tiedä tällä hetkellä. Tämä oli ainakin tilanne vuosi sitten ja näin ollen ollut kannattavaa. En tiedä saisiko vakuutuksen vielä halvemmalla jostain.

Bonusten kertyminen on sitten miinuspuoli. En ole varma missä raja kulkee ja alkunperin ei pitänyt saada bonuksia tuolla kikkailulla kerrytettyä. Viime keväänä kuitenkin napsahti ekat 5 % lisää liikenteeseen.

Yleisesti ottaen kilpailuttaa kannattaa aina ja keskustelemallakin voi saada joitain pieniä "hienosäätö"-alennuksia. Vakuutusmyyjä voi aina ruksittaa jotain pientä hintaa alentavaa kohtaa vakuutusta myydessään. Kuten vaihtaa esim. asiakkuustasoasi, vaikkei ehdot ihan täytykkään. Näin ainakin Nordeassa ja IF:llä.
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 7.12.2009 15:50

Otin huhtikuussa Pohjantähdestä ympärivuotisen liikenne- ja täyskaskovakuutuksen 950€/vuosi. Vaihdoin yhtiötä marraskuun alussa ja laitoin toiseen vakuutusyhtiöön pelkästään seisontavakuutukseen. Seisonnan hinta n. 30€/5kk. Palautuksia Pohjantähdestä reilu 400€. Siispä vuoden vakuukset ninjaan ~600€.
Yamaha_Teba
Pyörä:
Kawasaki er-6n
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
2.6.2007 19:38
-

ViestiKirjoittanut Yamaha_Teba » 13.12.2009 23:50

Kyselisin että, oon 17v ja ostin er-6:n. Voiko sen laittaa vanhemman nimeen (omistajaksi) vai onko pakko laittaa omiin nimiin, kun tulee keväällä 18v ikää. Ihan van sen takia vanhemman nimeen, että hinta tippus mukavasti. Pikaista vastausta kiitos!
HiTec
Pyörä:
Seuraava on vielä haussa...
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 14.12.2009 10:44

Ei, ajoneuvoa ei ole pakko rekisteröidä sen nimiin joka sitä oikeasti käyttää. Mutta huomattavaa on että rekisteriin merkitty omistaja on sitten myös juridisesti sen ajoneuvon omistaja. Eli jos itse vaikka maksat sen ja rekisteriin merkataan se faijasi (?) nimiin ja jos hän rupeaa häjyksi, joudut maksamaan sen faijallesi vielä toiseenkin kertaan saadaksesi sen lopulta omaan omistukseesi. Samaten vakuutuksissa ne bonuksetkin kertyy sitten sille omistajalle (ei, bonareita ei nykyään voi siirrellä kuin max. puolisot toisilleen) ja toki myös bonus-menetykset jos ajoneuvon kolaroi 8)

Esim. meillä on IF:ssä kämppäkohtainen, keskitetty vakuutuspaperi, jossa on kaikki ajoneuvot, kämppä, mökki, tapaturma... Kaikki yhdellä lapulla = kaikki em. tulee myös maksettua tuolla yhdellä maksulla, vaikka mopon omistaa poika, talon autoista toisen omistaa rouva ja toisen allekirjoittanut. Eli vaikka se omistaja ja vakuutuksen ottaja onkin eri kuin vak.maksun varsinainen maksaja, ei vak.yhtiö siitä piittaa kunhan vain se maksu heille tipahtaa ajallaan :roll:
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08
Pappis79
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.8.2008 16:24

ViestiKirjoittanut Pappis79 » 31.12.2009 19:13

Yamaha_Teba kirjoitti:Kyselisin että, oon 17v ja ostin er-6:n. Voiko sen laittaa vanhemman nimeen (omistajaksi) vai onko pakko laittaa omiin nimiin, kun tulee keväällä 18v ikää. Ihan van sen takia vanhemman nimeen, että hinta tippus mukavasti. Pikaista vastausta kiitos!


Mulla on tuo DT rekisteröity niin, että olen itse omistaja ja isäni on haltija. Näin ollen vakuutukset tulevat isäni nimiin ja ovat huomattavasti halvemmat, koska hänellä on samassa firmassa myös oman pyöränsä (CBR 1000F) vakuutus. Itse siis maksan nuo vakuutukset mutta noin sain hilattua hintaa reilusti alas...
lauritz
Liittynyt:
24.1.2005 19:36

ViestiKirjoittanut lauritz » 4.1.2010 20:57

Im
Viimeksi muokannut lauritz päivämäärä 4.3.2016 2:38, muokattu yhteensä 1 kerran
asam
Pyörä:
Honda CB600F Hornet
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
4.8.2008 15:50

ViestiKirjoittanut asam » 15.4.2010 19:17

Kilpailutin tossa hetki sitten nuita vakuutusyhtiöitä, (18v, Lahti, 25kW, Honda CB600F, liikennevakutuus + täyskasko ilman kertyneitä bonuksia) aattelin josko jollekki ois apua tai osviittaa tuloksista:

IF: 940€
Pohjola: 800€
Pohjantähti: 990€
Aktia: 560€
Lähivakuutus: 1020€

Aktiahan se siis taas pelasti tilanteen, pesee näemmä kakspyörästen vakuutuksissa pyörästä riippumatta ihan täysin muut yhtiöt, suosittelen. Mopolla, kevarilla ja MP:llä ollu Aktiassa halvinta. Turva:ssa ei osattu vastata puhelimeen ja Tapiolalta olisi varmaan ollu ~2000e, kun piikillekkin oli reippaasti yli 1000e.
lauritz
Liittynyt:
24.1.2005 19:36

ViestiKirjoittanut lauritz » 15.4.2010 21:06

Tuo aktian tarjous kyllä on halpa!! Ja tuosta tapiolasta oot kyllä oikeassa, itse sain kalleimmat tarjoukset tapiolalta ja nordealta liikennevakuutuksesta med täyskasko. Taisi olla loppusumma melkeinpä 2.5K € luokkaa. Pohjantähti oli omalla kohdalla halvin, mutta aktialta en tajunnut edes pyytää tarjousta!

Noh, tässä "lomaillessa" kerkiääkin varmaan kilpailluttamaan hyvin nuo vakuutukset! :seko:

asam kirjoitti:Kilpailutin tossa hetki sitten nuita vakuutusyhtiöitä, (18v, Lahti, 25kW, Honda CB600F, liikennevakutuus + täyskasko ilman kertyneitä bonuksia) aattelin josko jollekki ois apua tai osviittaa tuloksista:

IF: 940€
Pohjola: 800€
Pohjantähti: 990€
Aktia: 560€
Lähivakuutus: 1020€

Aktiahan se siis taas pelasti tilanteen, pesee näemmä kakspyörästen vakuutuksissa pyörästä riippumatta ihan täysin muut yhtiöt, suosittelen. Mopolla, kevarilla ja MP:llä ollu Aktiassa halvinta. Turva:ssa ei osattu vastata puhelimeen ja Tapiolalta olisi varmaan ollu ~2000e, kun piikillekkin oli reippaasti yli 1000e.
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 15.4.2010 22:20

lauritz kirjoitti:Tuo aktian tarjous kyllä on halpa!! Ja tuosta tapiolasta oot kyllä oikeassa, itse sain kalleimmat tarjoukset tapiolalta ja nordealta liikennevakuutuksesta med täyskasko. Taisi olla loppusumma melkeinpä 2.5K € luokkaa. Pohjantähti oli omalla kohdalla halvin, mutta aktialta en tajunnut edes pyytää tarjousta!

Noh, tässä "lomaillessa" kerkiääkin varmaan kilpailluttamaan hyvin nuo vakuutukset! :seko:

asam kirjoitti:Kilpailutin tossa hetki sitten nuita vakuutusyhtiöitä, (18v, Lahti, 25kW, Honda CB600F, liikennevakutuus + täyskasko ilman kertyneitä bonuksia) aattelin josko jollekki ois apua tai osviittaa tuloksista:

IF: 940€
Pohjola: 800€
Pohjantähti: 990€
Aktia: 560€
Lähivakuutus: 1020€

Aktiahan se siis taas pelasti tilanteen, pesee näemmä kakspyörästen vakuutuksissa pyörästä riippumatta ihan täysin muut yhtiöt, suosittelen. Mopolla, kevarilla ja MP:llä ollu Aktiassa halvinta. Turva:ssa ei osattu vastata puhelimeen ja Tapiolalta olisi varmaan ollu ~2000e, kun piikillekkin oli reippaasti yli 1000e.

Onpas vakuutukset teille kalliita itellä Gsx-R 600cc Pohjolasta vakuutettu tehoja oliko papereissa 79-85kW luokkaa ja täyskaskolla ~500e/vuosi. ;)
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 16.4.2010 12:53

Nii tomppo onko omis nimis vai ukos?
Skipidiveinau
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 16.4.2010 15:37

Yllättävän halpa kyllä, kuitenkin teho/painosuhteen mukaan menee pitkälti Pohjolassa vakuutukset. Itellä ois 104kW/191kg ajokunnossa pyörään varmaan 1000e/vuosi kasko. Varmaan saa olla isot bonukset jos 600 SRAD gsx-r:n vakuutus täyskaskolla on 500e/vuos.
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 16.4.2010 15:55

Yzä kirjoitti:Nii tomppo onko omis nimis vai ukos?

Äitin nimissä :lol:
Varmaan saa olla isot bonukset jos 600 SRAD gsx-r:n vakuutus täyskaskolla on 500e/vuos.

En tiedä noista bonuksista paljon on mutta aikaisemmin oli Tapiolassa niin bonukset jtn 20-40% luokkaa en sitten tiedä siirtyikö ne kun siirrettiin vakuutuksia, ja tuossa taitaa olla vielä se keskittämis alennuskin ja sitten on vielä rahat OP:ssa niin en tiedä että vaikuttaako sekin vielä jtn tuon hintaan ;)
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!