Moottoripyörä Saksasta tai muusta EU maasta

SB2
Pyörä:
KTM Super Duke R -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.1.2006 0:09

ViestiKirjoittanut SB2 » 20.3.2007 23:11

Voinko tuoda pyörän ulkomailta kotiini saakka ilman, että joudun maksamaan veroa? esim. pakettiautolla pihaan saakka ja maksaa verot sitten ku maksaa vai pitääkö ottaa punakilvet ja maksaa verot 3kk sisällä?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 21.3.2007 14:17

SB2 kirjoitti:Voinko tuoda pyörän ulkomailta kotiini saakka ilman, että joudun maksamaan veroa? esim. pakettiautolla pihaan saakka ja maksaa verot sitten ku maksaa vai pitääkö ottaa punakilvet ja maksaa verot 3kk sisällä?


Voit tuoda pakettiautolla kotiin ja säilyttää suomessa määräämättömän ajan. Ajaen jos tuo, eikä halua tullata, joutuu ottamaan siirtoluvan johon merkataan ajoreitti ja noin ajoaika.

Itse en säästösyistä DT:tä tullannut heti viime tammikuussa kuten samalla reissulla tuodun VW Golfin, vaan tullasin DT:n maaliskuun alussa. Eli säilytin ruotsalaista pyörää omassa tallissa vajaa 2kk.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
SB2
Pyörä:
KTM Super Duke R -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.1.2006 0:09

ViestiKirjoittanut SB2 » 21.3.2007 17:36

Sergey kirjoitti:
SB2 kirjoitti:Voinko tuoda pyörän ulkomailta kotiini saakka ilman, että joudun maksamaan veroa? esim. pakettiautolla pihaan saakka ja maksaa verot sitten ku maksaa vai pitääkö ottaa punakilvet ja maksaa verot 3kk sisällä?


Voit tuoda pakettiautolla kotiin ja säilyttää suomessa määräämättömän ajan. Ajaen jos tuo, eikä halua tullata, joutuu ottamaan siirtoluvan johon merkataan ajoreitti ja noin ajoaika.

Itse en säästösyistä DT:tä tullannut heti viime tammikuussa kuten samalla reissulla tuodun VW Golfin, vaan tullasin DT:n maaliskuun alussa. Eli säilytin ruotsalaista pyörää omassa tallissa vajaa 2kk.



Kiitos vastauksesta, tämä helpotti jo kummasti.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 21.3.2007 18:53

Sergey kirjoitti:Ajaen jos tuo, eikä halua tullata, joutuu ottamaan siirtoluvan johon merkataan ajoreitti ja noin ajoaika.


Tämä on siis yhden päivän lupa johon ei 3kk puna-tarrakilpiä tarvi.

Ainakin noin se toimii EU:n alueelta mutta en oo ihan varma pitääkö tullia (4-8%) maksaa jos tuo EU:n ulkopuolelta, esim USA.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Dillinger
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
24.11.2004 13:51

ViestiKirjoittanut Dillinger » 22.3.2007 9:28

Mitenkäs tuon 3kk tarrakilven kanssa, että saanko ajaa 3kk ja maksaa vasta sitten verot ja rekisteröidä pyörän suomen kilpiin? Ja sitten mitenkä jos esim tuolla viron puolen liikkeessä pyydän jotta näyttävät rekisteriotteen minulle, niin pystynkö jo sen perusteella toteamaan ettei pyörä ole varastettu, siis tarkistan että kaikki numerot täsmää pyörän ja papereiden välillä.
Ignore The Fashion. Stuntti
Anttirm
Liittynyt:
21.2.2007 11:03

ViestiKirjoittanut Anttirm » 24.3.2007 21:18

Onko ruotsista supermoton hankkiminen halvempaa kuin suomesta?
Anttirm
Liittynyt:
21.2.2007 11:03

ViestiKirjoittanut Anttirm » 25.3.2007 12:11

Sanokaas jotain ruottalaisia sivuja missä myytävänä autoja ja moottoripyöriä.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 25.3.2007 19:11

www.blocket.se
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
PowerDriver
Liittynyt:
4.4.2005 20:03

ViestiKirjoittanut PowerDriver » 25.3.2007 21:50

Ja sitten mitenkä jos esim tuolla viron puolen liikkeessä pyydän jotta näyttävät rekisteriotteen minulle, niin pystynkö jo sen perusteella toteamaan ettei pyörä ole varastettu, siis tarkistan että kaikki numerot täsmää pyörän ja papereiden välillä.


Niin todellakin, millaisia kaikkia papereita pitää saada mukaansa, kun käy hakemassa pyörän ulkomailta? Mitä kaikkia merkintöjä niissä pitää olla, tai mitä pitää ilmetä.
May The Force be with you!
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 26.3.2007 15:21

Noi on osittain maakohtaisia papereita. Ruottista tarvii nuo em. paperit. Italiasta kun toin audin, ei mulla ollu hajuakaan mikä paperi se oli kun en tuota italiaa osaa, myyjä sano että se on myyntirekisteriote. Niinhän se olikin ja mitä espanjan taidoilla paperista mitään ymmärsin niin uskalsin auton ostaa. Ja sieltä siis riitti se yksi papru.

Edit: Piikkipuolen saksa-asiaa ja mun DT:n veroesimerkki.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
HiTec
Pyörä:
Seuraava on vielä haussa...
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 9.4.2007 11:23

Sergey kirjoitti:Voit tuoda pakettiautolla kotiin ja säilyttää suomessa määräämättömän ajan. Ajaen jos tuo, eikä halua tullata, joutuu ottamaan siirtoluvan johon merkataan ajoreitti ja noin ajoaika.

Autoverotta saat nykyisin ajaa sillä EU-kilvellä (esim. Saksasta ostettu väliaikainen kilpi läpiajoa varten) ihan kotio saakka ja jos et jatkossakaan halua sitä verolle panna, saat ajella sillä radalla, mutta radalle ja radalta sillä et saa kuitenkaan ajaa = vaatii kuljetuksen. Muutenkin verottamattomalla ajelut on aika hyvin rajattu lähinnä kodin/konttorin/tullin välisiin siirtymiin. Katsastuksen jälkeen on mahdollista saada se 3kk ajolupa kun autoverotus on ns. pantu vireille :)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08
MkS
Paikkakunta:
Vammala
Liittynyt:
19.7.2005 13:35

ViestiKirjoittanut MkS » 11.8.2007 23:33

Mites kun ruotsista olisin nyt pyörää hankkimassa, ja myyjä voisi tuoda suomeen tämän pyörän, ja puhuu suomena vapaasti. pyörässä on 14kilowatin paperit, ja on siis rekisterissä ja vaukuutuksissa ruotsissa. Joudun vissiin katsastamaan sen Suomessa, ja verot maksamaan? Onko hankala homma papereiden kanssa?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 11.8.2007 23:37

EI mitään ongelmia. Suomen katsastuksessa ne vaa kattoo päällisinpuolin et pyöä on ok, vilkut, valot jne. ja lyö paperiin samat tehot kuin ruottin paperissa.

eka tulliin, sieltä vakuutusyhtiöön ja sieltä katsastukseen on järjestys miten pitää toimia. Kaikki paperihomnmat voi tehdä suomessa.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
tbostrom
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
13.8.2007 10:16

ViestiKirjoittanut tbostrom » 13.8.2007 10:19

Moi,
ajattelin hakea/haetuttaa kawan ZX9R:n saksasta, hintaa ehkä joku 4000-4500 euroa. Mitäs kaikkea mun pitää sen lisäksi maksaa?? mikä on hakijan palkkio ja ketä kannattaisi käyttää?? suosituksia? verot? antakaahan fiksummat vinkkejä/lukuja.

Mulla on suomipärriä ollut jo monta mutta tota 9 ärrää ei meinaa montaa löytyä markkinoilta.

-t-
lorbe
Liittynyt:
26.9.2007 19:21

ViestiKirjoittanut lorbe » 1.11.2007 11:09

esim.Saksasta voisi saada halvalla TT-piikin?:)