Moottoripyörä Saksasta tai muusta EU maasta

Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 30.3.2009 19:42

mikäs italialaisesta pyörästä huonon tekisi? samasta tehtaasta ne tulee tännekki. firmahan ollu jo aika kauan olemassa eikä sieltä ikinä ole kuulunut mitään erityisen kamalaa. Mutta kuten venäläiseen tapaan kuuluu, niin tuote kehutaan paremmaksi mitä se oikeasti on. Tarkkana sen kanssa mitä luvataan ja mitä saa. Eli ITSE paikanpäälle katsomaan.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
m-iksu
Pyörä:
Kwa636 -05 stunt, rojekti.
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
20.5.2007 0:40

ViestiKirjoittanut m-iksu » 14.4.2009 11:16

Hei! Pienoisten pohdintojen jälkeen olen ruvennut miettimään, kun multa nyt löytyy kilvetön avk-pyörä, joka Suomessa on purkuun määrätty. Eli tämänhetkisellä rungolla en pyörää enään voi rekisteröidä, ja erään purkaamon kanssa pientä viestien vaihtoa on ollut uuden rungon suhteen. Myyjä kertoi, että voisin hommata hänen kauttaan euroopasta ehjän/paperillisen rungon. Olisiko kellään aavistusta taikka tietoa asiasta, että voinko tuoda pelkän rungon ulkomailta ja kasata omat osani siihen ja saada leima siihen ja rekisteröidä Suomen kilpiin.
Kaulii, kaulii ja leipoo pullat.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 14.4.2009 23:50

sehän olis sitten ikäänkuin "Korinvaihto" projekti. Mitenköhän tuo varaosasysteemi menee, jos prosentit ei ylity niin pitäs onnistua... runko itsessään on 20%.

En oo varma enää siitä onko tuontiajoneuvojen muutosprosenttiraja 34% edelleen, on saattanu muuttua parempaan suuntaan lähivuosina. Suomipelissähän se on 50%.

Tuolla tarkat lukemat:
http://www.ake.fi/pdf/prosenttipaatos.pdf
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
ProBale
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
25.7.2007 22:02

ViestiKirjoittanut ProBale » 24.4.2009 15:20

Voisiko joku fiksumpi kertoa, että jos ostan pyörän ulkomailta, jossa se on A1-papereissa, mutta viritetty. Niin katsotaanko täällä viritysaste/tehot uusiksi, eli toisinsanoen joudunko laittamaan sen vakiotehoiseksi kun käytän sen täällä katsastuksessa / suomeen rekisteröinnissä?
Alko
Liittynyt:
11.5.2007 23:57

ViestiKirjoittanut Alko » 2.5.2009 2:38

Jos et katsastusmiehelle mitään asiasta mainitse niin tuskin, muuten luultavasti joudut dynottamaan josta ylimääränen 100e hintaa pyörälle.. Näin itsellä
Benu87
Liittynyt:
25.4.2009 21:02
Autovero

ViestiKirjoittanut Benu87 » 6.5.2009 23:00

Miten tämä tulee ymmärtää?
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/naytaUusiajoneuvointernet.do?kaupallinennimikeSID=91087
Kawasakin sivulla hinta on vajaa 15000€, joten mikä on oikea hinta autoveron laskemiselle?
tube68
Liittynyt:
11.6.2009 11:59

ViestiKirjoittanut tube68 » 11.6.2009 12:06

Hei, onko kenelläkään tiedossa henkilöä tai firmaa joka toisi pyörän englannista? Saksasta tuovia liikkeitä/palveluita on pilvin pimein mutta en ole löytynyt yhtää englannista tuovaa.
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20

ViestiKirjoittanut Rllj » 29.12.2009 19:40

Olen lukenut tätä topicikia ja käynyt tullin sivuilla, mutta voisiko joku vielä selventää mitä kaikkia kuluja tulee esim. tälläisessä tapauksessa:
Hakisin Aprilia SXV Virosta, jolla ajettu 3tkm. Vuosimallia -07. Hinta 4000€ ei ole kilvissä siellä.

Eli tietenkin Ostohinta ja kuljetus kustannukset tulisivat.
Miten sitten sen autoveron kanssa menee? Ajoneuvo taidetaan tässä tapauksessa luokitella uudeksi, koska sillä on ajettu alle 6tkm?
(en oikein ymmärtänyt mite autovero päätetään, onko se aina tapaus kohtaisesti?)
Entäs Arvonlisävero?
Sitten tulisi vielä jtn kilvityks kuluja, tulisiko muita kuluja?

Kiitoksia vastauksista ja älkää linkittäkö tullin sivuja ;)
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
pöö-mies
Pyörä:
derbi drd 125 smoto, derbi xtreme EX
Liittynyt:
11.4.2008 20:40

ViestiKirjoittanut pöö-mies » 1.1.2010 22:48

Terve, kysyn nyt täältäkin vaikka "pikku"pyörästä nyt kyse onkin.

Eli selailin tuolta mobile.de ja löysin minua kiinnostavan pyörän eli derbi drd 125 r ja huomasin,että sielä hinta on 3800e.
Jos haen kilvettömän pyörän niin eihän minun pidä maksaa saksan ja suomen autoveroja ?
Eli jos haen kilvettämän pyörän saksasta niin minkä laiset kustannukset siitä kokonaisuudessaan. syntyisi?
Kiitos vastauksista jo etukäteen, pöö-mies.
Derbi oli, derbi on ja myös pysyy!
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20

ViestiKirjoittanut Rllj » 2.1.2010 19:31

pöö-mies kirjoitti:Terve, kysyn nyt täältäkin vaikka "pikku"pyörästä nyt kyse onkin.

Eli selailin tuolta mobile.de ja löysin minua kiinnostavan pyörän eli derbi drd 125 r ja huomasin,että sielä hinta on 3800e.
Jos haen kilvettömän pyörän niin eihän minun pidä maksaa saksan ja suomen autoveroja ?
Eli jos haen kilvettämän pyörän saksasta niin minkä laiset kustannukset siitä kokonaisuudessaan. syntyisi?
Kiitos vastauksista jo etukäteen, pöö-mies.


Siis ei tarvitse maksaa Saksan autoveroa vaan Suomen. Sit tän lisäks tulee alv 22% hinnasta, koska kyseessä uusi ajoneuvo. Kaveri sai muistaakaseni DRD 125sm 4400€, niin tulee halvemmaksi/helpommaksi hankkia kyseinen pyörä Suomesta. Sit tietenkin tulee kilvitys kulut, vakuutukset, kuljetuskulut ja tullillekin kai jotakin siirtokilvistä? Korjailkaa tai lisäilkää, jotain meni kuitenki väärin :) .
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
HiTec
Pyörä:
Seuraava on vielä haussa...
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 7.1.2010 16:50

Kilvettömillä vermeillä ei ole mitään väliä, mistä hankit. Ei autoveroja, ei mitään. EU:n sisällä ei edes tulleja tai ALV:eja. Siis just tasan niin kauan kun myös pidät tuon kilvettömänä ratapelinä tms. Toki rahti esim. Saksasta nyt maksaa jotain, mutta that's it 8)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20

ViestiKirjoittanut Rllj » 7.1.2010 20:32

Niin no siis joo, nii kaua ku se pysyy kilvettömänä kyllä. ajattelin vaa automaattisesti että tulis kilpiin. ;)
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
HiTec
Pyörä:
Seuraava on vielä haussa...
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 8.1.2010 17:34

Siinä tapauksessa unohda, mikäli kyseessä on ko. moton ensirekisteröintipäivä = se ei ole aikaisemmin ollut missään muussa EU-maassa kilvissä. Syy: Ajoneuvon tulee täyttää sen ensirekisteröintipäivänään kaikki ko. maassa voimassa olevat/olleet asetukset ja määräykset. Sama pykälä koskee myös käytetyn maahantuotia 8)

Eli jos se on ensirekisteröity esim. Saksassa vaikkapa 23.03.2002 ja oli se tällä hetkellä kilvissä tai ei, tulee sen täyttää Suomeen kilvittäessä Suomessa 23.03.2002 voimassa olleet asetukset ja määräykset. Tästä myös luonnollisesti seuraa jos sitä ei ole koskaan missään rekisteröity, tulee sen täyttää tämän päivän asetukset ja määräykset, meluineen, katteineen, kaikkineen koska tämä päivä tulee olemaan sen ensirekisteröintipäivä = käytännössä niin kalliin mahdoton tehtävä että se on helpompi vain suosiolla unohtaa - ellei sitten todella raju aivomasokismi vaivaa ja halua itselleen vapaaehtoisesti roppa kaupalla kalliita ongelmia ;)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20

ViestiKirjoittanut Rllj » 8.1.2010 18:18

Mutta toisaalta tämä Derbi DRD on todella uusi pyörä markkinoilla, tuli viimevuonna. Niin eikös sen luulisi täyttävän kaikki tämän vuoden asetukset. Ja koska hinta oli 3800€ niin luulisin, että kyseessä on uusi pyörä? Jolloin pyörää tuskin on menty muuntelemaan. ;)
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
HiTec
Pyörä:
Seuraava on vielä haussa...
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 10.1.2010 11:51

Rllj kirjoitti:Niin eikös sen luulisi täyttävän kaikki tämän vuoden asetukset.

Ja sulla on sitten mustaa valkoisella iskeä paperia tiskiin katsastuksessa että juuri tuo yksilösi, runkonumeroineen kaikkineen, myös täyttää nämä määräykset? :roll:

Tämä nyt ei välttämättä koske juuri tätä tapausta, mutta varokaa tuota Euro-3 pykälää. Se meinaan tuli Suomessa voimaan vuotta aikaisemmin kuin esim. Saksassa => Saksassa ko. vuonna kilpiin laitettua fillaria et välttämättä saa kilpiin Suomessa, et vaikka tasajalkaa pomppisit :( Jotenkin muistelen että se oli -07 tai -08 jota tuo väliinputoamisen mahdollisuus koski.
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08