Moottoripyörä Saksasta tai muusta EU maasta

Orccu
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
12.7.2004 12:43

ViestiKirjoittanut Orccu » 29.8.2005 15:00

Itse tässä odottelen Yamaha TT600:sta veropäätöstä.
Pyörän myyjä sanoi että tulee olemaan siinä 700-800 välillä.

Vaikka eihän toi mun ongelma ole, koska myyjä lupas maksaa verot itse, joten maksoin siitä arvioidun verollisen hinnan (3500e),
2700e olis lähteny muuten.

Pyörä on vm. 95, ajettu 18tkm ja sen on näköinenkin, ei kallis ainakaan omasta mielestäni.

Enään 1kk ni voin käydä kortin kasvattamassa piikistä pikku a:han :)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 29.8.2005 16:21

Enduro-Pappa kirjoitti:
Mutta ISOIN kysymys kuuluu= mitä järkeä on ajaa tieliikenteessä kilpapyörällä , jonka huoltoväli on 10-30 tuntia. Siis PAKOLLINEN männänvaihto, säädöt ym.
VASTaan itse= ei mitään järkeä. Vielä vähemmän on järkeä alkaa sitä sitten miedontamaan jollain rikkailla seoksilla ja ylimääräsillä kannentiivisteillä...
( unohdin aivan sen kisapyörän käytön peniksen jatkona, anteeksi!)


onko m-pyörällä ajossa yleensäkkään mitään järkeä?

onhan noissa "kisavehkeissä" hupikerroin huomattavasti korkeampi kuin jossain lussussa katuenskassa. kyllä ite ainakin mieluummin ajasin vaikka 2t-250cc smotolla ja vaihtasin sitä mäntää kerran kuussa, kuin jollain laiskalla katuenskalla...
kait sen sit vaan täytyy olla niin, että kaipaan penikselleni jatkoa?
Orccu
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
12.7.2004 12:43

ViestiKirjoittanut Orccu » 29.8.2005 23:05

Näistäkin asioista voi olla montaa mieltä.
Itse mieluumin ajelen katuendurolla\katumotolla, koska niissä on pidempi huoltoväli.
Rahaa ei tarvii pistää läheskään yhtä paljoa.

Oletetaan että joka päivä ajaa vähintään sen TUNNIN sillä kisapyörällä; voi olla että se on monesti hauskempaa, mutta siinäpä se kun VÄHINTÄÄN kuukauden välein vaihtaa mäntää. Männät ainakin piikissä oli yleensä sen 100e+ luokkaa. Jos rahaa löytyy, niin mikäs siinä.

Itse köyhänä ja laiskana opiskelijana en mielellään remppaa pyörää. Vaikka myönnän että tehoa tossa TT:ssä sais silti olla enemmän :P

Luotettavuus pyörää kohtaan kuitenki on aika tärkeä osa ajelun hauskuutta. Tietää että voi ajaa useammankin kilometrin ennenku alkaa pyörä luuhistumaan alle, sen huomasin ku piikillä ajelin.
Lauri-
Pyörä:
Husqvarna TE450
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
26.2.2004 20:25

ViestiKirjoittanut Lauri- » 29.8.2005 23:28

isoEGO kirjoitti:
Enduro-Pappa kirjoitti:
Mutta ISOIN kysymys kuuluu= mitä järkeä on ajaa tieliikenteessä kilpapyörällä , jonka huoltoväli on 10-30 tuntia. Siis PAKOLLINEN männänvaihto, säädöt ym.
VASTaan itse= ei mitään järkeä. Vielä vähemmän on järkeä alkaa sitä sitten miedontamaan jollain rikkailla seoksilla ja ylimääräsillä kannentiivisteillä...
( unohdin aivan sen kisapyörän käytön peniksen jatkona, anteeksi!)


onko m-pyörällä ajossa yleensäkkään mitään järkeä?

onhan noissa "kisavehkeissä" hupikerroin huomattavasti korkeampi kuin jossain lussussa katuenskassa. kyllä ite ainakin mieluummin ajasin vaikka 2t-250cc smotolla ja vaihtasin sitä mäntää kerran kuussa, kuin jollain laiskalla katuenskalla...
kait sen sit vaan täytyy olla niin, että kaipaan penikselleni jatkoa?


Erittäin hyvin tiivistetty. :) Jos nyt vaikka katotaan piikkisiä, niin mieluummin ajan kisaenskalla päivässä 30km kun jollain laiskalla katuenskalla 80km. Jaksais enää väitellä näin tyhmän asian kanssa, aina joku vänkäämässä vastaan tästä samasta aiheesta. Nyt on muuten kolmas piikkinen kisaenska alla, ja vieläkin ajelen helvetisti mieluummin sillä kun katuenskalla.

Kalliimpaa ajaa, huoltovälit tiheemmät, eikä ole muutenkaan tiellä mikään paras ajettava verrattuna johonkin 4t piikkiin. Autokoulussa tuli dt:llä pärrättyä ja oli meinaan niin tylsä vehje verrattuna kisaenskaan, että meinasin melkein nukahtaa `rattiin`.

Kulkekaa bussilla.
Enduro-Pappa
Liittynyt:
26.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 30.8.2005 9:15

No, näitähän mielipiteitä itse kukin naputtaa oman näkemyksensä mukaan.
Sanalla " hauska " on erilaisia arvosisältöjä itse kunkin päässä.
Minusta oli aika "hauskaa" ajaa muutama vuosi sitten n. 4000 km kesälomareissu 125-katuenskalla. Ei ehkä olis ollut yhtä "hauskaa" ajaa sitä 125-kisaenskalla. Vaikka reitti menikin pitkin Ruotsin ja Norjan tunturien kupeita. Huoltotaukoja olisi ehkä ollut turhan usein. Ja sitä rahaa olis palanut ihan eri lailla. ( köyhä en ole, mutta saita... )
Orccu
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
12.7.2004 12:43

ViestiKirjoittanut Orccu » 30.8.2005 10:10

Turha näistä tosiaan on väitellä.
Mielipiteistä nimittäin.
Kaikkien oma asiahan se on millä ajelee ja millä tykkää ajella.
Lauri-
Pyörä:
Husqvarna TE450
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
26.2.2004 20:25

ViestiKirjoittanut Lauri- » 30.8.2005 18:49

Enduro-Pappa kirjoitti:No, näitähän mielipiteitä itse kukin naputtaa oman näkemyksensä mukaan.
Sanalla " hauska " on erilaisia arvosisältöjä itse kunkin päässä.
Minusta oli aika "hauskaa" ajaa muutama vuosi sitten n. 4000 km kesälomareissu 125-katuenskalla. Ei ehkä olis ollut yhtä "hauskaa" ajaa sitä 125-kisaenskalla. Vaikka reitti menikin pitkin Ruotsin ja Norjan tunturien kupeita. Huoltotaukoja olisi ehkä ollut turhan usein. Ja sitä rahaa olis palanut ihan eri lailla. ( köyhä en ole, mutta saita... )


Täysin makuasiahan se onkin, mutta ei kukaan kisaenskaa tommoiseen käyttöön olekkaan hankkimassa? Sun mielestä hauska matka, mun korvaan kuulosti helvetin tylsältä 125cc-pyörällä.

Mutta takasin asiaan. Elikkä noi uudet EU-päästönormit on tehny melkei mahdottomaks sen 2t:n rekisteröinnin, koska tyyppihyväksynnät ovat vanhentuneet. Mitä mieltä porukka on, että voiko saksalaiseen kauppaan luottaa? Mielessä kävi pyörän tilaus suoraan Saksasta, pyörää näkemättä.
Orccu
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
12.7.2004 12:43

ViestiKirjoittanut Orccu » 30.8.2005 22:22

Tilaisit pyörän näkemättä?
En vaan menis itse luottamaan.
Oon kuullut monia tapauksia joissa kyseistä pyörää ei ole olemassakaan, rahat on kuitenkin maksettu ja myyjä kadonnut tietämättömiin.

Tiedä sitten mitä urbaanilegendaa sekin on, vaikka on siitä täällä motot.netissäkin muistaakseni varoiteltu.
Samoin kuin niitä joissa pyörää ollaan ostamassa ja rahat "lähetettäisiin" pyörän lähetyksen jälkeen.

VG Tradingin (www.vgtrading.com) tai muun samankaltaisin suomalaisfirman kautta kannattaa tilata pyörä, jos ei paikanpäälle riitä innostusta lähteä.
(Mulle ainakin ajat sit soittaessani sanoivat tuovansa myös pärriä asiakkaan pyytäessä)

Älä ihmeessä ainakaan maksa pyörää, ellet oo sitä nähny, tai ellei joku muu luotettava taho ole käyny kattomassa.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 5.9.2005 23:20

Itse meinasin vuoden päästä lähtee saksasta pyörän hakemaan, ja itse ajattelin paikanpäälle lähteä niin näkeepähän samalla maisemia. Mutta nyt ei oikeen oo vielä täyttä selvyyttä asioista, niin jos joku viisaampi kertoisi vaihe vaiheelta että miten asiat menee. Lähdetään alusta, muut saa täydentää:

1.Matkustan saksaan katsomaan sopivaa yksilöä jonka olen bongannut mobile.de:stä, päätän ostaa pyörän ja pyörä lähtee tulemaan rekassa suomeen, sitten?
.
.
.
.
.
Dank memes melt steel beams.
HiTec
Pyörä:
Seuraava on vielä haussa...
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 6.9.2005 10:19

Lauri- kirjoitti:Mielessä kävi pyörän tilaus suoraan Saksasta, pyörää näkemättä.

No mikä jottei ;-) Itse tein näin muutama vuosi sitten ja homma toimi kuin junan vessa. Välittäjänä toimi Graulin (suomalainen kaveri joka on muuttanut saksaan ja perustanut sinne välitysfirman), määrittelin fillarin about mitä olen hakemassa, hän lähetti löytämästään speksini täyttävästä yksilöstä kuvat sähköpostiin, maksoin koko fillarin rahteineen könttänä hänen tilille, hän tuuppasi fillarin laivaan, noudin sen itse Sompasaaresta (=eräs Hki satama) ja kyllä tulikin sellainen helmi ettei mitään rajaa :D Fillarista ei näiden 3-4v aikana ole yllättäviä vikoja löytynyt LAINKAAN ja tosiaan on siisti kuin sika pienenä! :D Öljyä ei syö pisaraakaan, naarmun naarmua en ole löytänyt ja bensaakin kelpaa vain 4.3 sekalaisessa kaupunkiajossa enkä yli 5.0 kulutusta ole saanut aikaiseksi yrittämälläkään! Joka kerta on startannut pupu & paukku, oli kylmää tai lämmintä, kuivaa tai märkää - mitä nyt aina se kevään 1. startti. Kulutusosistakin (tietty öljyjen ja filsujen lisäksi) tähän mennessä olen joutunut uusimaan vain tulpat, akun ja takarenkaan kertaalleen. Nyt tosin pitäisi jengamittariin vaihtaa polttimot kun yksi niistä juuri napsahti ;-)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08
Wiba
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
7.2.2004 14:45

ViestiKirjoittanut Wiba » 2.6.2006 17:59

Paljon tulis maksamaan 600 Ducati Monsterin tuonti
Saksasta, jos se paikan päällä maksaa 5000€?
Tosta verohelvetistä en ymmärtänyt mitään, kun
yhden verot maksaa 500€ niin toisen 3000€.
Onko kannattavaa tuoda Ducatteja Saksasta ja
kuinka käytettyjä niiden pitäisi olla? Ihan tuoretta
ei varmaankaa kannata tuoda - vai?

-tekopeniksistä puhuminen ei kai liity topiciin?
kirppuh
Liittynyt:
25.11.2004 23:07

ViestiKirjoittanut kirppuh » 8.6.2006 22:29

Nyt olisi tarkoitus lähteä saksaan piikkiä metsästämään. Jos ostan sieltä 2000e mukavan pyörän, niin onko tässä kaikki kulut mitä siihen tulee:
- matkakulut(bensiini+lautat(peräkärryllä tarkoitus tuoda))
- pyörän hinta saksassa
- ajoneuvovero(250-400e)

Pitääkö tämä vielä katsastaa erikseen, mistä mahdollisesti tulee lisää kuluja, vai saako sen suoraa kilpiin, jos on ollut saksassakin kilvissä? Onko vielä jotain kuluja, mitä en ole ottanut huomioon?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 8.6.2006 23:19

Pitää maahantuontikatsastaa ja käydä ennen katsastusta ottamassa vakuutus! Ensi kertaa suomessa rekisteröintikatsastettava ajoneuvo, Ensimmäiset 2 tuntia 147 ¤ + 50 ¤ /seuraavat alkavat ½-tuntiset. Eli käytännös se on aina ollut tuo alle 150¤. Nämäkin hinnat riippuu k-asemasta.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 9.6.2006 14:14

Mikä mahtaa olla kannattavin(taloudellisesti) tapa hankkia pyörä Saksasta? Tarkoituksena on hankkia kaksi pyörää tämän kesän/ensi syksyn aikana. Vaihtoehtoina olisi välittäjäfirman kautta (Istuskeltaisiin kotona ja odotettaisiin pyörien ilmestymistä kotipihaan) TAI lähdettäisiin itse Saksaan ja hoidettaisiin koko juttu itse?

Niin ja mahdollinen matka olisi tarkoitus hoitaa viikonloppumatkana(yksi yö hotellissa, kaksi kokopäivää pyörien etsintään).
TeeVee
Pyörä:
Kawasaki ZZR 1400
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
20.10.2005 22:02

ViestiKirjoittanut TeeVee » 9.6.2006 14:41

katukamikaze kirjoitti:Mikä mahtaa olla kannattavin(taloudellisesti) tapa hankkia pyörä Saksasta? Tarkoituksena on hankkia kaksi pyörää tämän kesän/ensi syksyn aikana. Vaihtoehtoina olisi välittäjäfirman kautta (Istuskeltaisiin kotona ja odotettaisiin pyörien ilmestymistä kotipihaan) TAI lähdettäisiin itse Saksaan ja hoidettaisiin koko juttu itse?

Niin ja mahdollinen matka olisi tarkoitus hoitaa viikonloppumatkana(yksi yö hotellissa, kaksi kokopäivää pyörien etsintään).


Tietysti jos on itellä mahdollisuus mennä, niin hyvillä valmisteluilla parin päivän keikka tuottanee hyvää tulosta, tiedätpä mitä olet hakemassa ja mitä saamassa.
TV