Moottoripyörä Saksasta tai muusta EU maasta

Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
21.5.2003 14:15

ViestiKirjoittanut Rapper » 9.11.2004 14:34

miten niin, mun mielestä noissa hinnoissa lukee kyllä puntien vieressä eurot?
"Älkää Hopeanuolesta välittäkö, sillä nyt Tiikeriveljekset ovat täällä"
Pyörä:
Honda FJS600 Silverwing -02
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 2:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 10.11.2004 9:37

Aivan, mutta kun menet hakukoneelle antamaan hinta min-max, niin ne ovat GBP. Tuossa mun antamassani linkissä nekin on EUR ;-)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02
Liittynyt:
11.11.2004 18:26

ViestiKirjoittanut Taupila » 17.1.2005 12:57

Laskinko realistisen arvion, että jos ostaisi Saksasta n. 4100? maksavan Honda CBR 600 97:n, josta suomessa saa about 8500?, että vero tulee olemaan n. 2200?? Eli yhteensä 6300?+tuontimaksu? Vai olenko ymmärtänyt oikein? :(

Tekis mieli ostaa sieltä kuussatane separi ja kuristaa se 25kW!
(ja oonko ymmärtäny oikein senkin, et se kuristus tulee maksamaan 200-400??)

k thx bye.
Myynnissä Daelim VT Evolution, tarjoa! Ò.ó
Pyörä:
CRF 250R -06
Paikkakunta:
Oulu/Sodankylä
Liittynyt:
11.3.2002 21:07

ViestiKirjoittanut Saimon » 25.3.2005 22:47

Osaisko kukaan sanoo jos käy hakeen 2000--> mallisen Kotkan 450-525 exc saksasta niin paljon tulis veroja. Jos se sielä maksaa 4500e ja suomessa vastaava 8000e. Oon katellu niitä tuotuja niin niissä se vero menee 1500-2000e. Meneekö se tuohon haarukkaan?
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
3.8.2003 19:39

ViestiKirjoittanut CobRaz » 28.3.2005 0:29

Veroasiat selviää tullin sivuilta, http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/index.jsp taulukoista tai soittamalla heille ja pyytämällä verolaskelmaa.
Pyörä:
Honda FJS600 Silverwing -02
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 2:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 29.3.2005 8:06

CobRaz kirjoitti:soittamalla heille ja pyytämällä verolaskelmaa.

Soitto erittäin ruuhkaiseen puhelimeen - No Hope :(
Verolaskelma, jos ne sellaista edes suostuu tekemään, niin sen alaosassa lukee pienellä präntättynä "Tämä tieto ei sido tullia millään tavalla." Eli yhtä tyhjän kanssa :(

Eli kyllä se on vain itse selattava noita jo tehtyjä päätöksiä ja niiden perusteella arvioitava about paljonko siitä saattaisi mennä veroa ja tehdä omat tuontipäätökset sitten sen mukaan. Ja kun sen kerran olet Suomeen tuonut ja tullille verolaput vireille laittanut, tulee tuosta veron loppusummasta min. 10% joka tapauksessa maksettavaksi "käsittelykuluina" maksoi niitä veroja tai ei jos vaikka paha ylläri loppusumman suhteen sattuisi :o
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02
Vieras

ViestiKirjoittanut Vieras » 29.3.2005 15:32

HiTec kirjoitti:Soitto erittäin ruuhkaiseen puhelimeen - No Hope :(
Verolaskelma, jos ne sellaista edes suostuu tekemään, niin sen alaosassa lukee pienellä präntättynä "Tämä tieto ei sido tullia millään tavalla." Eli yhtä tyhjän kanssa :(

Jep, ruuhkaistahan se on. Aikoinaan pyysin tullilta faxin kautta laskelmia ja parhaillaan reilun viikon tuo ottaa. Ja eiväthän he tietenkään voi sitovaa veromäärää laskea, vaan suuntaa-antavan, kuten nuo tullin sivuiltakin löytyvät veromäärät. Mutta tosiaan kivuttomin tapa on selata juuri noita tullin taulukoita.
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
3.8.2003 19:39

ViestiKirjoittanut CobRaz » 29.3.2005 15:33

Ja minähän tuon edellisen viestin kirjoitin...
Pyörä:
Husqvarna TE450
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
26.2.2004 19:25

ViestiKirjoittanut Lauri- » 23.8.2005 17:15

Miten verotus toimii 125cc? Jos pyörä tuodaan ulkomailta niin kuulin tällai, että veroa siihen ei tulisi. Onko mitään perää?
Paikkakunta:
Lahden seutu
Liittynyt:
3.7.2004 19:59

ViestiKirjoittanut Jehku » 23.8.2005 17:38

Lauri- kirjoitti:Miten verotus toimii 125cc? Jos pyörä tuodaan ulkomailta niin kuulin tällai, että veroa siihen ei tulisi. Onko mitään perää?
Veroa tulee 8% vastaavasta suomessa myytävästä pyörästä, ja tuosta 8% tulee vielä 22% alv tms. elikkä jos ostat piikin vaikkapa nyt saksasta, ja vastaavassa kunnossa oleva samanmerkkinen, saman ikäinen, ja suunnilleen yhtäpaljon ajettu maksaa suomessa 4000€, niin tuosta 4000€ tulee 8% veroa. 4000€*0.08= 320€, ja tuosta 320€:sta vielä 22%.
Liittynyt:
26.1.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 23.8.2005 18:22

Mission kirjoitti:
Lauri- kirjoitti:Miten verotus toimii 125cc? Jos pyörä tuodaan ulkomailta niin kuulin tällai, että veroa siihen ei tulisi. Onko mitään perää?
Veroa tulee 8% vastaavasta suomessa myytävästä pyörästä, ja tuosta 8% tulee vielä 22% alv tms. elikkä jos ostat piikin vaikkapa nyt saksasta, ja vastaavassa kunnossa oleva samanmerkkinen, saman ikäinen, ja suunnilleen yhtäpaljon ajettu maksaa suomessa 4000�, niin tuosta 4000� tulee 8% veroa. 4000�*0.08= 320�, ja tuosta 320�:sta vielä 22%.


Pientä korjausta:

Unohdit perusalennuksen, joka lasketaan siitä yleisestä Suomen myyntihinnasta, se on 1500¤, mutta korkeintaan 30% myyntihinnasta, joten 4000 pyörässä se on 1200. Siis 4000-1200=2800
2800/100*8=224
224/100*22=49
Eli veroja 273¤

ja jos pyörä on valmistettu ennen 2003 se vero on 9%,

eli piikistä ne verot on jokseenkin olemattomat...

tuossa taulukkoa tältä kesältä:
PDF-linkki
Pyörä:
Husqvarna TE450
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
26.2.2004 19:25

ViestiKirjoittanut Lauri- » 23.8.2005 19:25

Tyhmä kysymys, vaikka pyörä on punakilpinen Saksassa, niin siltikin vain toi 8-9%? Kaverilla oli mielessä tuoda -05 vuoden kisaenduro Saksasta. Ei kai uudet EU-päästörajat vaikuta rekisteröintiin? Nykyään ainakin on mahdotonta alkaa punakilpisestä enää valkokilpistä tekemään, 2t siis.
Liittynyt:
26.1.2002 2:00

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 24.8.2005 13:06

Lauri- kirjoitti:Tyhmä kysymys, vaikka pyörä on punakilpinen Saksassa, niin siltikin vain toi 8-9%? Kaverilla oli mielessä tuoda -05 vuoden kisaenduro Saksasta. Ei kai uudet EU-päästörajat vaikuta rekisteröintiin? Nykyään ainakin on mahdotonta alkaa punakilpisestä enää valkokilpistä tekemään, 2t siis.


Hieman käsitteet hukassa? Punakilpinen eli kilpailukäytöön tarkoitettu, ei tarvi maksa mitään veroja, missään, koskaan.
Verot maksetaan rekisteröidyistä pyöristä. Siis tieliikenteeseen otettavista.
Punakilpisestä saa valkokilpisen maksamalla verot ja laittamalla kaikki vaadittavat tieliikennevarusteet ja niin poispäin. - Ja jos se malli on hyväksytty Suomessa tieliikennekäyttöön...

Mutta ISOIN kysymys kuuluu= mitä järkeä on ajaa tieliikenteessä kilpapyörällä , jonka huoltoväli on 10-30 tuntia. Siis PAKOLLINEN männänvaihto, säädöt ym.
VASTaan itse= ei mitään järkeä. Vielä vähemmän on järkeä alkaa sitä sitten miedontamaan jollain rikkailla seoksilla ja ylimääräsillä kannentiivisteillä...
( unohdin aivan sen kisapyörän käytön peniksen jatkona, anteeksi!)
Pyörä:
Husqvarna TE450
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
26.2.2004 19:25

ViestiKirjoittanut Lauri- » 24.8.2005 16:00

Monilla on ongelmana kuljetus radalle ja vaikka kuljetus olisikin, moni tarvitsee pelin millä liikkua kouluun yms.

Kiitokset vastauksista.
Pyörä:
Husqvarna TE450
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
26.2.2004 19:25

ViestiKirjoittanut Lauri- » 24.8.2005 16:00

Monilla on ongelmana kuljetus radalle ja vaikka kuljetus olisikin, moni tarvitsee pelin millä liikkua kouluun yms.

Kiitokset vastauksista.