Morjesta vaan kaikille! Päätin tässä illan ratoksi väsätä vielä tälläisen kertomuksen Suizasta joka ostettiin taloon keväällä 2011. Pyörä oli kuvien mukaan nuhjuisessa kunnossa mutta myyjään mukaan kuitenkin teknisesti ok ja taitettu muka pitkiäkin reissuja. Karu totuus kuitenkin paljastui kotona ja mitäs tulikaan ostettua... suizan vikalista tuntui olevan pitkä kuin nälkävuosi
- tankki lommoinen ja ruosteinen sisältä
- sähköt aivan perseestä, ihme johtoja, staattori ja jänniitteensäädin entiset
-kaasuttimet tukossa ja imukaulat halki
- helvetin ruma ja paskainen
- jarrut ei oikein pitänyt
- satulan runko ruostunut puhki ja päällinen halki

Ensimmäinen juttu oli saada pyörä käymään kunnolla joten kaasuttimet irti, pesun jälkeen uudet tiivisteet sekä imukaulat niin voi todeta geeässän käyvän nätisi. Kesällä 2011 suoritettiin muutama ajo ihan fiiliksissä mutta rupinen tankki lopetti ajot hyvin nopeasti joten ei muuta kuin toista tankki tilalle ebay.stä. Vanha satula oli korjauskelvoton koska ehjää peltiä ei löytynyt kuin muutama hassu sentti. joten se sai väistyä paremman tieltä. Samana syksynä löyty uus staattori ja laturi sekä tuli kirottua nämä hienot edellisen omistajan sähköviritykset,


Kesällä 2012 alkoi lievästi sanottuna potuttamaan tuo hirveä ulkokuori joten sille tehtävä nopea pikafiksi joka siis käsitti sen että haalistunut punainen väri vaihdettiin mustaan ja nuo jäätävät muovilokarit lensivät mäkeen. Myös moottorin posket ja vanteet saivat huomiota osakseen kiilloituksen muodossa.
Kuva

Kuva


Syksyllä herkisteltiin etujarruja, vaihdettiin paloja sekä nesteitä. 2013 oli aika totaalinen välivuosi pyörälle enkä tehnyt sille mitään saatika ajanut. Tosin totesin että stefanvaihosta huolimatta etupumput eivät pitäneet öljyä joten ne joutivat vaihtoon.
Amerikasta tulleet pumppuihin vaihdettiiin tietysti heti stefat sekä öljyt vanhojen kuravesien tilalle. 2014 ajettiin vapusta aina tuonne elokuulle hymyssä suin kunnes starrti ilmoitti nyt on tullut mitta täyteen ja hiilien uusiminen ajankohtaista,

2015 keväällä päätin piristää sen verran että ruuvasin kaasuttimiin dynojetin kitin sekä paremmin henkittävät suotimet. Yllätyin positiivisesti siittä miten sarja vaikutti kierrosherkkyyteen ei siis mennyt rahat ihan hukkaaan. Synkkauksen jälkeen kehräsi kuin kissa joten olen todella tyytyväinen kesän ajeluihin tosi se paljasti myös parannettavia kohtia kuten sen että takaiskarit on aivan loppu, kytkin luistaa välillä, venttiikoppa tihkuttaa öljyä ja takajarrusylinteri antautui.

Syksyllä mieleen tuli että talven aikana suizasta tehdään oikeesti hieno ja korjataan edellä mainitut ongelmat. Tässä hiukan kuvasatoa talven turailuista ;)
Kuva
Kuva


Kuva Aika haperoa sanoisin :lol:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Pyörään on siis vuosien aikana käytetty rahaa, aikaa ja hikeä paljon mutta nyt se alkaa vihdoin näyttää siltä miltä pitää 8) ! Lisää Suzukista tulee varmasti jatkossakin ja seuraavana on projekti viimeistellä vuoden 1985 750 gsxr, mutta siittä sitten hiukan myöhemmin