Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Ruotsin poika - Husaberg FS 650

Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Ruotsin poika - Husaberg FS 650

ViestiKirjoittanut Husky510 » 22.12.2016 8:54

On tää kyllä mellevä pyörä..

Tuohon akku systeemiin/kestoon, tälläisessä pyörässä ei kannata käyttää huonoja akkuja, vielä jos ei ole mitään vaimennusta eristämässä akkua tärinästä, kokemuksia on.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Ruotsin poika - Husaberg FS 650

ViestiKirjoittanut ma$$i » 22.12.2016 10:01

On kyllä todella upea 8o 8)
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 20:58
Re: Ruotsin poika - Husaberg FS 650

ViestiKirjoittanut Jymä » 31.3.2017 1:06

Nyt on pakoputkisuunnitelmat edenneet. Ihan samanlaista Akrapovicin vaimenninta oli vaikea löytää, vaikka selailin myynti-ilmoituksia pitkin talvea. Nyt hiljattain tuli sopivasti myyntiin pari vanhemman mallin titaanipönttöä ehjillä kiinnikkeillä ja hankittiin sitten sellaiset.

Kuva

Toinen vaimennin istui suoraan vakioputkeen, mutta toisen liitosputki olikin pari milliä kapeampi. Pääasia että itse pöntöt olivat samanlaiset. Hahmoteltiin jo vähän miten ne tulisi istumaan. Oikeastaan täytyy vain kehittää vastakiinnike toiselle puolelle runkoa ja taivuttaa hieman takamuovia kuumailmapuhaltimen avulla, niin pitäisi mahtua hyvin. ;)

Kuva
Kuva

Vaimentimen päädyt tulee vähän turhan taakse, joten täytyy vielä tutkia jos niitä saisi siirrettyä enemmän muovien alle. Lyhentämään ei ruveta, joten istuu sitten miten istuu.

Alkukäyriksi suunniteltiin koko pituudeltaan erillään olevia rosteriputkia. Sain Husaberg foorumilta mittoja yhdestä teetetystä tuplaputkesta, joten suurinpiirtein sen käyttämillä halkaisijoilla mentäisiin. Suoraviivaisimmat putket saisi, jos kumpikin kulkisi eri puolilta moottoria. Silloin pitäisi siirtää takaiskunvaimentimen kaasusäiliötä ja katsoa, ettei putki olisi öljynsuodattimen vaihdon tiellä. Esimerkiksi: http://www.enginehardware.se/Webshop/Ex ... bike-b.gif

Pyritään varmaan tekemään alkukäyrät moottorin vasemmalle puolelle kuten alunperin, mutta takaiskunvaimentimen jälkeen toinen kääntyisi eri puolelle. Ei tarvitsisi tehdä muita muutoksia, eikä pituudet heittäisi ihan hirveästi, kun laittaa kauempana olevasta pakoaukosta lähempään vaimentajaan ja päinvastoin. Tulee pari tiukempaa mutkaa, mutta tuskin siitä suurta haittaa on. Tähän malliin siis: https://i.ytimg.com/vi/LHdr2ldJvU0/maxresdefault.jpg

Olisi bonusta jos kahdella vaimentajalla äänet pienenisi hieman. Ja olisi hyvä ettei tehot ainakaan laskisi, kun painoakin tulee hieman lisää. :roll: Saatetaan viedä dynoon myöhemmin putkien vertailua ja säätämistä varten.

Muuten olisi uudet renkaat hankittuna 650 varten ja nelipuolikaskin on ollut kasassa ja toimii. Pienellä iskunpituudellaan ei tärise kyllä yhtään 650 verrattuna, vaikka kummastakin on poistettu tasapainottajat. Jälkiviisaana olisi kannattanut tasapainottaa 650:n kampiakseli huolella, mutta kyllähän sillä ajelee. :)

Kuva
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Ruotsin poika - Husaberg FS 650

ViestiKirjoittanut Husky510 » 31.3.2017 8:42

Tupla putket on supermotoissa sitä parasta...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Ruotsin poika - Husaberg FS 650

ViestiKirjoittanut ma$$i » 31.3.2017 9:15

Upeata 8o 8)


Auto kuvia
cron