Sivu 2, 6:sta

Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiLähetetty: 16.1.2016 16:55
Kirjoittanut Jahne
Eipä saa pinnoitettua porautettua.
Hoonia ainakin vaatii. Veisin ite ehkä jollekin koneistamolle, kun on nuo isot 2-t sylinterit hankalia hoonata kun tuppaa kivet nappaamaan herkästi aukkojen reunoihin kiinni. Samalla saa sylinterin mitattua niin osaa sitten ostaa oikean kokoisen männän.
Tuskin montaa kymppiä maksaa hoonaus ja mittaus.

Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiLähetetty: 16.1.2016 17:01
Kirjoittanut .Juho
Tuohan on alumiininen nicasil pinnoitettu sylinteri.. eikö?
Ei tuossa mitään haittaavia jälkiä näytä olevan. Ellei nuo sitten tunnu sormella/kynnellä.

Korkeintaan koneistamolla hoonauttaa sen.
Sulanutta alumiinia männästä tainnut sulaa päähuuhteluaukon alapuolelle.

Jos pinnoite on huonossa kunnossa, silloin uud.pinnoitus tai sylinterin putkitus tehtävä.
Jälkimmäinen huonompi vaihtoehto. Pinnoitus maksaa n. 200€ tuon kokoiselle pytylle.

Ihmettelin tuota BR7ES tulppaa.. eikö noissa yleensä ole BR8ES tulppa?
Kaasuttimen säädöt olleet todella laihalla, tai jäähdytysnestettä päässyt sylinteriin kun tuollaiseen kuntoon päässyt mäntä.

Miten onko noissa uudemman mallin kotareissa sama runko ja takahäkki jos uusis tankin, -12 vuoden katesarjan ja penkin?

On erilainen runko ja takahäkki uudemmissa.

Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiLähetetty: 17.1.2016 16:31
Kirjoittanut KUISKUIS
Vakiona ainakin omassa -14 kolmisatkussa on br7es tulppa.

Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiLähetetty: 24.1.2016 22:28
Kirjoittanut Lazziz
Moro taas,

Hirveästi ei ole mitään tapahtunut intin takia, no swingin kiillotin ja huomenna olisi tarkoitus viedä pytty näytille ja sitten päätetään meneekö hoonaukseen vai ei.
Swingistäkään en tiedä menikö parempaan vai huonompaan suuntaan kommenttia vaan kehiin ja jotain ideoita. Vielä osaa oikeen päättää mitä tästä rakentaisi katu/näyttely kuntoon vaiko sitten metsään.

Kuva
Kuva

Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiLähetetty: 25.1.2016 18:43
Kirjoittanut Lazziz
Joo eli tänään käytin pytyn hoonauksessa ja kävin ostamassa alkuperäisen mäntäsarjan ja kaikki yläpään tiivisteet.
Joku vois vielä varmistukseksi sanoa sylinterin ja kannen kiristys momentit. Kuinka usein kytkinlevyt pitäisi vaihtaa?

Kuva
Kuva

Re: KTM EXC 250 2t KIPINÄ HUKASSA

ViestiLähetetty: 30.1.2016 3:05
Kirjoittanut Lazziz
Ideoita?? Motti kasassa, mutta ei anna kipinää. Onko jotain yleisiä paikkoja mistä lähtisi etsimään.

https://www.youtube.com/watch?v=a-S_hg9lXMQ

Re: KTM EXC 250 KIPINÄ HUKASSA?

ViestiLähetetty: 30.1.2016 10:24
Kirjoittanut Mäkistation
Ekana tietysti kattoa että kaikki kriittiset johdot on kiinni, nimenomaan staatorilta lähtevät, boksiin menevät ja jos erillinen toisiopuola niinkuin yleensä tapaa olla niin tietysti sen kytkentä. Jos ei vikaa löydy, koeta kytkeä irti sammutinkatkaisijat. Sitten meneekin jo vastusarvojen mittailuksi

Re: KTM EXC 250 KIPINÄ HUKASSA?

ViestiLähetetty: 30.1.2016 20:04
Kirjoittanut Toni I
Tosiaan sammutusnappi usein kiukuttelee, lisäksi tulpanjohto/hattu sektoria kannattaa tutkailla. Olitko kokeillut jo toisilla tulpilla?

Re: KTM EXC 250 KIPINÄ HUKASSA?

ViestiLähetetty: 7.2.2016 21:44
Kirjoittanut Lazziz
Nyt on taas päästy pyörään käsiksi ja saatu tekniikka pelittämään. On se vaan kova ääninen peli. :lol:

Sellasta kyselisin että miten katsastuksessa mittaavatko tehot/äänet jollain?
Onko virtalukko pakollinen?

Kuva

Re: KTM EXC 250 2T

ViestiLähetetty: 7.2.2016 23:08
Kirjoittanut Juhitzun3450
Eikös se mene sillain että pakko olla joku ajoa/käynnistystä estävä laite.....en varmaksi sano että joku muu voi valaista! :roll:

Re: KTM EXC 250 2T

ViestiLähetetty: 8.2.2016 1:25
Kirjoittanut juhm97
Ei näissä kotareissa mitään virtalukkoa tarvi olla :) Rattilukkohan noista löytyy valmiiksi ajoa estämään (vaikkei se oikeasti mitään estä, nimim. varkaat hajottanu rattilukon ja vieneet pyörän mukanaan)

Re: KTM EXC 250 2T

ViestiLähetetty: 8.2.2016 1:40
Kirjoittanut jori124
juu ei tarvi virtalukkoa kun katsastaa mutta tuo rattilukko pitää olla. ite kun katsastin oman kotarin niin ei tarvinu ees käynnistää tai kärrystä pois ottaa tarkisti vaan että on vilkut ja peilit ja katto runkonumeron ja tyyppikilven :D

Re: KTM EXC 250 2T

ViestiLähetetty: 8.2.2016 14:55
Kirjoittanut Stål
Kaverin exc530 kun käytiin katsastaa, niin käynnistivät sen ja kuuntelivat vähän. Vakioputki oli niin huono että äänet oli vähän liian kovat, joten ei mennyt läpi vaikkei tarkkaan mitattu. Seuraavalla kerralla sitten husan vakioputkella, no problem :lol: . Tehoja ei mitata, me vietiin se 530 katsastukseen ilman kuristuksia.

Re: KTM EXC 250 2T

ViestiLähetetty: 8.2.2016 18:20
Kirjoittanut Lazziz
Joo pitää käyttää katsastuksessa kun lumet rupeaa sulamaan.
Miten tällänen over size jarrulevy toimii enduro käytössä onko liian tehokas.
Pistin joka tapauksessa tilaukseen jos smotot tähän joskus hommaan.

Kuva

Re: KTM EXC 250 2T

ViestiLähetetty: 8.2.2016 23:20
Kirjoittanut Mäkistation
Mikä loppuviimein oli syynä kipinättömyyteen?