Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

LAZZIZ | SM EXC 250 2T

Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 15:22
Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiKirjoittanut Jahne » 16.1.2016 15:55

Eipä saa pinnoitettua porautettua.
Hoonia ainakin vaatii. Veisin ite ehkä jollekin koneistamolle, kun on nuo isot 2-t sylinterit hankalia hoonata kun tuppaa kivet nappaamaan herkästi aukkojen reunoihin kiinni. Samalla saa sylinterin mitattua niin osaa sitten ostaa oikean kokoisen männän.
Tuskin montaa kymppiä maksaa hoonaus ja mittaus.
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 11:50
Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiKirjoittanut .Juho » 16.1.2016 16:01

Tuohan on alumiininen nicasil pinnoitettu sylinteri.. eikö?
Ei tuossa mitään haittaavia jälkiä näytä olevan. Ellei nuo sitten tunnu sormella/kynnellä.

Korkeintaan koneistamolla hoonauttaa sen.
Sulanutta alumiinia männästä tainnut sulaa päähuuhteluaukon alapuolelle.

Jos pinnoite on huonossa kunnossa, silloin uud.pinnoitus tai sylinterin putkitus tehtävä.
Jälkimmäinen huonompi vaihtoehto. Pinnoitus maksaa n. 200€ tuon kokoiselle pytylle.

Ihmettelin tuota BR7ES tulppaa.. eikö noissa yleensä ole BR8ES tulppa?
Kaasuttimen säädöt olleet todella laihalla, tai jäähdytysnestettä päässyt sylinteriin kun tuollaiseen kuntoon päässyt mäntä.

Miten onko noissa uudemman mallin kotareissa sama runko ja takahäkki jos uusis tankin, -12 vuoden katesarjan ja penkin?

On erilainen runko ja takahäkki uudemmissa.
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 17:13
Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 17.1.2016 15:31

Vakiona ainakin omassa -14 kolmisatkussa on br7es tulppa.
Präääm pärpärpärpär
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 17:16
Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiKirjoittanut Lazziz » 24.1.2016 21:28

Moro taas,

Hirveästi ei ole mitään tapahtunut intin takia, no swingin kiillotin ja huomenna olisi tarkoitus viedä pytty näytille ja sitten päätetään meneekö hoonaukseen vai ei.
Swingistäkään en tiedä menikö parempaan vai huonompaan suuntaan kommenttia vaan kehiin ja jotain ideoita. Vielä osaa oikeen päättää mitä tästä rakentaisi katu/näyttely kuntoon vaiko sitten metsään.

Kuva
Kuva
-Lazziz
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 17:16
Re: KTM EXC 250 2t valkokilpi

ViestiKirjoittanut Lazziz » 25.1.2016 17:43

Joo eli tänään käytin pytyn hoonauksessa ja kävin ostamassa alkuperäisen mäntäsarjan ja kaikki yläpään tiivisteet.
Joku vois vielä varmistukseksi sanoa sylinterin ja kannen kiristys momentit. Kuinka usein kytkinlevyt pitäisi vaihtaa?

Kuva
Kuva
-Lazziz
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 17:16
Re: KTM EXC 250 2t KIPINÄ HUKASSA

ViestiKirjoittanut Lazziz » 30.1.2016 2:05

Ideoita?? Motti kasassa, mutta ei anna kipinää. Onko jotain yleisiä paikkoja mistä lähtisi etsimään.

https://www.youtube.com/watch?v=a-S_hg9lXMQ
-Lazziz
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: KTM EXC 250 KIPINÄ HUKASSA?

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 30.1.2016 9:24

Ekana tietysti kattoa että kaikki kriittiset johdot on kiinni, nimenomaan staatorilta lähtevät, boksiin menevät ja jos erillinen toisiopuola niinkuin yleensä tapaa olla niin tietysti sen kytkentä. Jos ei vikaa löydy, koeta kytkeä irti sammutinkatkaisijat. Sitten meneekin jo vastusarvojen mittailuksi
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 11:13
Re: KTM EXC 250 KIPINÄ HUKASSA?

ViestiKirjoittanut Toni I » 30.1.2016 19:04

Tosiaan sammutusnappi usein kiukuttelee, lisäksi tulpanjohto/hattu sektoria kannattaa tutkailla. Olitko kokeillut jo toisilla tulpilla?
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 17:16
Re: KTM EXC 250 KIPINÄ HUKASSA?

ViestiKirjoittanut Lazziz » 7.2.2016 20:44

Nyt on taas päästy pyörään käsiksi ja saatu tekniikka pelittämään. On se vaan kova ääninen peli. :lol:

Sellasta kyselisin että miten katsastuksessa mittaavatko tehot/äänet jollain?
Onko virtalukko pakollinen?

Kuva
-Lazziz
Pyörä:
Honda CBR -06, Mighty Black Cagiva Mito -04 (EX), Skygo Monki, Helkama SC-R ja kiinan mönkijä+Samurai 110cc
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
9.8.2015 18:57
Re: KTM EXC 250 2T

ViestiKirjoittanut Juhitzun3450 » 7.2.2016 22:08

Eikös se mene sillain että pakko olla joku ajoa/käynnistystä estävä laite.....en varmaksi sano että joku muu voi valaista! :roll:
Pyörä:
Husaberg FE450 '09
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
13.9.2012 19:35
Re: KTM EXC 250 2T

ViestiKirjoittanut juhm97 » 8.2.2016 0:25

Ei näissä kotareissa mitään virtalukkoa tarvi olla :) Rattilukkohan noista löytyy valmiiksi ajoa estämään (vaikkei se oikeasti mitään estä, nimim. varkaat hajottanu rattilukon ja vieneet pyörän mukanaan)
Pyörä:
ktm exc 525 -05 ,ex ktm exc 450 -03 ,ex ktm exc-f 350 -05 ,ex Husaberg fe 400/E -00 ,ex ktm exc 125 -05
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
30.9.2011 10:02
Re: KTM EXC 250 2T

ViestiKirjoittanut jori124 » 8.2.2016 0:40

juu ei tarvi virtalukkoa kun katsastaa mutta tuo rattilukko pitää olla. ite kun katsastin oman kotarin niin ei tarvinu ees käynnistää tai kärrystä pois ottaa tarkisti vaan että on vilkut ja peilit ja katto runkonumeron ja tyyppikilven :D
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 13:40
Re: KTM EXC 250 2T

ViestiKirjoittanut Stål » 8.2.2016 13:55

Kaverin exc530 kun käytiin katsastaa, niin käynnistivät sen ja kuuntelivat vähän. Vakioputki oli niin huono että äänet oli vähän liian kovat, joten ei mennyt läpi vaikkei tarkkaan mitattu. Seuraavalla kerralla sitten husan vakioputkella, no problem :lol: . Tehoja ei mitata, me vietiin se 530 katsastukseen ilman kuristuksia.
Husaberg FS 570
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 17:16
Re: KTM EXC 250 2T

ViestiKirjoittanut Lazziz » 8.2.2016 17:20

Joo pitää käyttää katsastuksessa kun lumet rupeaa sulamaan.
Miten tällänen over size jarrulevy toimii enduro käytössä onko liian tehokas.
Pistin joka tapauksessa tilaukseen jos smotot tähän joskus hommaan.

Kuva
-Lazziz
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: KTM EXC 250 2T

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 8.2.2016 22:20

Mikä loppuviimein oli syynä kipinättömyyteen?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...