Sivu 2, 3:sta

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 18.1.2016 15:09
Kirjoittanut arsori
Nopia päivitys ekoilta lomilta. Niinku oikeesti nopee.

Pytty lähtee mitoitukseen, kerkeen vielä tsekata pakoaukon kuluman jos samalla duunais sen holkituksen. Kytkinposken avasin, kruunu on kuin uusi, levyt täytynee vaihtaa, ne sileät levyt kytkinlevyjen välissä on osittain sinertäviä lämmönvaihtelusta.

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 8.2.2016 12:12
Kirjoittanut arsori
Aamupäiviä! Kone on halki, kampuraan on jo proxin kiertari löytänyt paikkansa. Myös tuo neulalaakerin mallinen petari vaihdettiin koneistamolla, koska sen vaihtaminen olisi ollut liian hankalaa kotioloissa toteuttaa. Kampura ja toisen puolen petari ovat kirjoitushetkellä pakkasessa, ne täytyy vielä tässä koittaa keretä istuttaa paikalleen ennen prikaatille lähtöä. Ainoa puuttuva laakeri minkä uusin on tuo vetarin laakeri, joka osoittautui astetta vaikeammaksi. Etra ja Vuorenmaa löivät kummatkin hanskat tiskiin laakerikoodia katsottuaan, TM-SC05C20C4. Menee vissiinkin kotarin maahantuojalta tilattavaksi siis. :|
Sylinteri meni kanssa koneistamolle mitattavaksi, taisi olla 72.03mm jos oikein muistan. Wössnerin C-kokoisen männänkin jo kerkesin tilata, sitä toivottavasti pääsee seuraavilla lomilla jo hypistelemään. Noilla strategisilla numeroilla välystä tuli seitsemän satkua, joka nyt lienee aika lähellä oikeaa!

Tiedän että nää kuvattomat päivitykset tympii, mutta tässä on hieman kiire ja kaikenlisäks tuo oma puhelin meni täysin pimeäksi, nyt täytyy tommosella ikivanhalla romulla selvitä jonkin aikaa ja sillä kuvanlaatu muistuttaa, noh, eipä oikeastaan mitään. :lol:

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 8.2.2016 14:37
Kirjoittanut Lazziz
Ootko käynyt kysymässä laakeria Bike Forumista? Luulisi löytyvän.

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 14.2.2016 17:44
Kirjoittanut bomberjulle
um maskia? :s

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 16.2.2016 10:59
Kirjoittanut arsori
Päivitystä punkan pohjalta!

Laakeri odottelee postissa, reilu neljäkybää oli hintaa sillä motokeitaalta. Mäntä lähtenyt tulemaan myös postitse uutta kotiaan kohti.

Maski on jo uusi, ikävä kyllä ei aito skötöm maski vaan kopio. Tohon täytyy modata vielä h3 polttimo, kanta ja polttimot on jo kotona odottelemassa. Toistaseks panostus vielä tekniikan puolella, jonka jälkeen vanteet asetellaan alle ja puretaan maalausta varten. Ulkonäkö tulee sitten kun tekniikka on kunnossa.

Viikonloppuna päivitystä kuvien kanssa!

TJ303

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 22.2.2016 18:15
Kirjoittanut arsori
Paska nakki napsahti intissä ja juhlistin sitä juhlavalla ryyppäämisellä. Mäntää ja vetarin laakeria ihmettelin myös. Kuvia ei pyörästä tai koneesta tullut otettua. Koitetaan uusiks ens lomilla.

TJ297

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 13.3.2016 13:08
Kirjoittanut arsori
Noniin! Pyörä on kasassa ja ekat lenkit käyty heittämässä! Kone vetää nätisti, käyntiääni on puhdas ja miellyttävän terävä, voisin vaan kuunnella tuota tyhjäkäyntiä ja olla tyytyväinen.
Kasaaminen meni ilman suurempia ongelmia, kytkinkorin jouduin kolmesti irrottamaan kun ei tuo kiksin akseli mahtunutkaan sujahtamaan paikalleen korin ollessa kiinni. Sitten vielä laitoin kahdesti ajoitukset väärin kiksin rattaisiin kun en huomannut että niissä oli ne kohdistusviivat... :) Lopulta kaikki kuitenkin meni harmoniassa paikalleen ja kone saatiin yläkertaa lukuunottamatta kokoon!

Kuva

Tän jälkeen työnnettiin kone sivummalle ja otettiin sylinteri lähempään tarkasteluun. Pakoaukonsäätimen kunnosta päätellen jokin tiiviste oli falskannut pahemman kerran. Öljypaskaa ja karstaa oli ihan joka puolella. Kaikki purettiin ja putsattiin sekä tiivisteet uusittiin. Ainiin, ja jouduinhan mä yhen kannan rälläköimään talttapää-iskumeisselille sopivaan muotoon. Hitto että mä vihaan torxeja. Lopulta kaikki saatiin kuitenkin ehjänä kasaan ja Päästiin istuttamaan wössneriä sille tarkoitettuun koloon!

Kuva
Kuva

Tuosta etiäpäin en enää kuvia napsinu, mutta kylläpä kaikki varmaan tietää miten homma tosta jatkuu. Kansi kiinni, loput hilppeet kiinni, kone runkoon perkeleiden saattelemana ja sillee.

Seuraavaks olis tosiaan vuorossa smotovanteiden sovitus alle, lähinnä tuo etuvanne tuottaa päänvaivaa. Voi olla että täytyy koneistamolla käydä teettämässä akseli, tai sitten laitan nuo pirut myyntiin ja ostan suoraan uudet, noita semihalpoja nättejä vannesettejä kun on nyt tullut markkinoille melko hyvin! Rakennusintokin on taas korkeella kun toi kone tuli kasaan ja alkaa kevätkin jo saapua. Ens viikkoon!

TJ277

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 28.3.2016 17:26
Kirjoittanut arsori
Maanantain kunniaks pikkuräpellystä! Eilen jäällä ja metässä räppäillessä muistin että sähköstartin pois jättämisen johdosta magneetonpuolella on edelleen reikä, joka osoittaa suoraan eteen päin ja hörppii sieltä likaa ja vettä helposti. Tää vika korjautu helpolla tavalla. Puukolla kalaöljypurkin kannesta sopiva pala, liimalla reiän päälle peitoks ja nopeet mustat päälle! Vòila!

Kuva

Kuva

Tän jälkeen koppa takasin paikalleen, pikanen tsekkaus että kaikki toimii edelleen ja smotojen kimppuun! Täysin sattumalta löysin mustan, epämääräisen holkin työkalulaatikon pohjalta ja mietin, voisiko sillä olla tekemistä etuvanteen kanssa, halkaisijakin tuntui olevan juuri sopiva smotojen etuakselille. Noh, akseli holkkeineen hollille ja kappas, sehän istui huomattavasti jämäkämmin kuin ikinä aiemmin!

Kuva

Seuraavaks salamana vanne irti, ja lämmittelyä kesän kuminvaihtoja varten, hieman oli ilmeisesti talvi ruostuttanut taitoja ja kumin kanssa vierähti lähemmäs kymmenen minuuttia, säälittävää! Lopulta vanne saatiin kuitenkin purettua maalaustoimenpiteitä varten. Takavanteeseen en kerennyt vielä koskea, tuli pakottava tarve lähteä puolustamaan maata. Tänhetkinen suunnitelma olis että nipat ja keskiö tulee oranssilla, kehä kiiltävän mustalla. Pinnat kiillotetaan. Maalijutuista varmaanniin lisää ens viikolla.
Kuva

Kiitokset Lazziz jarrulevykaupoista!

Ens viikolla kanssa pakoputkipuolelta uusia tuulia mikäli hommat menee mallikkaasti, stay tuned! ;)

TJ262

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 28.3.2016 17:59
Kirjoittanut ma$$i
Mukavan näköstä värkkäilyä 8)

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 4.4.2016 9:32
Kirjoittanut arsori
>soita kolmeen eri hiekka/soodapuhallusmestaan jyväskylässä
>yksikään ei pysty puhaltamaan vanteita tänään
>"helvetti, mä hoidan tän sit ite"

Kuva

Parin tunnin päästä tulee päivitystä siitä miten oma pikkukompura ei jaksa puhaltaa ja meni rahat hukkaan :roll:

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 4.4.2016 15:49
Kirjoittanut arsori
Vähän alakanttiin oli kompuran teho ja sooda loppu kesken, mutta navat käytännössä puhtaat! Ens lomilla viedään homma loppuun nitromorsilla ja lasikuulalla.
Vanteiden lisäks kokeilumielessä töhötin tuon uuden vaimentimen rungon soodalla, lähti kaikki paskalikatöhry veks ja sai nätin mattapinnan aikaseks. Ens lomilla vielä pieni kiilto pintaan niin on avot! Kuviakin ens viikolla enempi.

TJ255

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 4.4.2016 19:21
Kirjoittanut imafinland
jyväskylässä kun kanssa asustelet niin hyvään hintaan saa soodaa tuosta tourulan K raudasta, tais olla 25kg säkki jotain 30e :lol:

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 4.4.2016 19:29
Kirjoittanut arsori
Kiitti vinkistä, täytyy pitää mielessä mikäli tarvetta tulee vielä soodalle!

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 4.4.2016 20:06
Kirjoittanut Lazziz
Itteeki kiinnostais hommata vehkeet laitteleppa kuvia millasta jälkeä tuli ja oliko kovinkin työläs homma.

Re: 300EXC perussiistintä

ViestiLähetetty: 5.4.2016 7:17
Kirjoittanut arsori
Ens lomilta täytyy laittaa! Mut sanotaan vaikka nyt että jos haet motonetistä nordblastin soodapuhaltimen kuudellakympillä ja kanta-asiakkaana saat soodat kaupan päälle niin et sä rahojas hukkaan heitä, onhan tolla vehkeellä miljoona eri käyttötarkotusta.