Suzuki gsx 600f goes streetfighter

mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 19.4.2015 15:30

Noniin tuli tässä tuumattua kun a1 kortti ollut kohta jo 2 vuotta joten a2 korotus tulis tarpeen ja isompaa pyörää. selailin nettimotoa lävitte ja sieltähä löyty vähä ajettu ja hyvällä pidolla ollut katupyörä suzuki gsx 600f. oli niin lähellä että oli pakko käydä hakemassa pois ja talliin pyörimään.
Kuva

Kuva

pitäs alkaa sovittelemaan fättistä, tangon pää peiliä, maskia, perälle tehdä jotain ? pörinä pönttöö ? ja kaikista tärkein kuristaa a2
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 19.4.2015 15:50

tosta vielä video esittely https://www.youtube.com/watch?v=dCq68hq ... e=youtu.be
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut n3d » 20.4.2015 0:44

On muuten hienokuntonen yksilö.
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut imafinland » 21.4.2015 17:03

Mulla ois gixerin perä takahäkin kanssa jos kiinnostaa ni heitä yv :)
Seo hyvä kun sen maalaa!
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 2.6.2015 16:07

joo kahtelee nyt että miten on innostusta laitella, vähän ollut hiljaista täälä koska on pitänyt autoa laitella ja käydä töissä, mutta nyt ollaan saatu venttiilit ja kaasarit sääjettyä kuntoo !

Ensitöikseen pudotettiin öljyt jäteastiaan ja irrotettiin vanha öljynsuodatin. Viimeisimmästä venttiilisäädöstä saattaa olla jo valovuosia, joten se täytyy tehdä myös ensitilassa.

Niinpä otettiin venttiilikopan kansi pois ja oikealla puolen moottoria ollut kampiakselin pään koppa. Täältä käsin konetta voidaan pyöritellä niin, että nokat on oikessa asennossa välyksen mittausta varten. Pyöritetään konetta myötäpäivää kunnes T-merkin viiva on keskellä kampiakselin asentotunnistinta.
Kuva

Sitten puolet venttiileistä on sellaisessa asennossa, että niiden välys voidaan mitata. Kone on Suzukin monessa mallissa käyttämä ilma/öljyjäähdytteinen 16-venttiilinen moottori.

Huvittavaa (tai sitten ei) oli se, että huoltomanuaalin mukaan nyt aletaan sitten ruuvata välyksiä kohilleen! Ainoa ongelma on, että tämä venttiilikoneisto on palasäätöinen, niin kuin tästä kuvasta hyvin näkee!
Kuva

Imupuolen nokkapyörässä nuoli 3 osoittaa 21:een ketjun linkkiin laskien pakopuolen nokkapyörän nuoli 2 merkistä lukien. Huomaa Suzukin tapa ohjata pitkällä välillä oleva ketju pienellä hammaspyörällä alas. Onhan se näin useammalla hampaalla, mutta varmaan tämä rakenne auheuttaa myös sitä GSX:n rahisevaa ja kolisevaa ääntä. Joka ei ole sitä kuullut, luulee koneen olevan diesel!
Kuva

Nyt on imupuolen nokka-akseli pois tieltä.
Kuva

Keinuvivut voidaan nostaa nyt pois, jolloin saadaan simmi pois kupistaan.

Vekslasin näitä simmejä ees taas niin kauan, että kaikki välykset olivat lähempänä ohjearvojen keskiarvoja. Ainoatakaan simmiä ei tarvinnut varsinaisesti vaihtaa.
Kuva

Jotta nokkaketjun saa riittävän löysälle, että nokka-akselin voi irrottaa, täytyy nokkaketjun kiristin poistaa.

Suzukifoorumeilla näitä automaattikiristimiä on vaihdettu manuaalisesti kiristäviin malleihin äänen takia. Itse en kyllä suosi manuaalikiristintä, sillä nokkaketjun kireys täytyy tarkistaa aina silloin tällöin, jotta se ei pääsisi löysälle. Automaattinen, jousella painava kiristin hoitaa homman itsestään.
Kuva

Ennen takaisin laittoa kiristin täytyy laittaa täysin kasaan. Se ruuvataan nokka-akselin asennuksen jälkeen paikoilleen ja jousi ujutetaan kiristäjän päähän painamaan oikealla voimalla kiristintä ketjuohjuria vasten. Aina kun ketju venyy ja siihen tulee väljyyttä, ketjunkiristäjä kiristää ketjua yhden naksauksen.
Kuva

Eipä semmoista remppaa, ettei kaasuttimia nostettais pöydälle. Vanhan laitteen kaasarit on hyvä silloin tällöin tarkistaa, ettei niihin ole kertynyt roskia. Kaasutin on Mikunin BST31SS FOUR.
Kuva

Pyörä pitäs viedä penkitettäväks a2 tehoihin jotta saa alkaa virittelee kaasukapulaan rajotinta, tähän saa heitellä kommenttiin miten ootte ite toteuttanu kaasukahvan rajottimen jonka sais nopeeta myös pois ?
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut imafinland » 2.6.2015 20:59

Porasin fzrrään pienen reiän siihen paikkaan mihin kaasukapula tule kiinni ja lyhyt pultti+mutteri combo, hyvin toimi ku ensi suunnitteli tarpeeks :)
Seo hyvä kun sen maalaa!
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 25.6.2015 13:29

Noniin vihdoin saatiin käytettyy suzukia dynolla. paikallinen dynotus paikka oli niin kiireinen ettei ois kerennyt lähiaikoinakaan penkittämään joten alettiin kysymään lähi paikkakunnilta penkkiä, ylivieskasta löytyi sitten joku yksityinen dyno penkki. Penkki oli ite rakennettu ja oman moottoripyörän säätöä varten sekä asiakkaita varten tehty dyno. tässä pieni pätkä dynotuksesta

https://www.youtube.com/watch?v=xjBy0BP ... e=youtu.be

ensiksi moottoripyörästä penkitettiin tehot ilman kuria ja sitte kurin kanssa eli kaasukahvan liikkeen rajoittimella.

tässä hieman tuloksia penkistä
Kuva Kuva

sitten seuraavana päivänä vietiin näytille katastus asemalle ja kelpas niille tollane värkki, että sain kilvet ja papereihin 30kw. ensiksi vähän ajelemaan ja sitten katteita muokkaamaan !

Kuva

heti samana päivänä tuli tehtyä reissu kokkolan biltemaan ostamaan fättis, kiinnikkeet sekä peilit.
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut An77i » 25.6.2015 22:33

Sittenkun projekti pyörähtää kunnolla käyntiin, niin kuvia! :)
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 26.6.2015 18:35

joo tossa pääsin sovittelee fättistä niin ei yllä kaikki letkut ja johot ja vaijerit suoraa toho :S
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 6.7.2015 23:28

noniin tänään alottelin tota ulkomuodon muokkausta, ensin otin käteen katteet ja aloin leikkaamaan
Kuva
pitää suunnitella mihin laitan mittarit sun muut härpäkkeet. jarruletkuaki pitäs käyä kyselee tarvikemotista että saako sieltä sellasia että sais fättiksenki paikoillee
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 31.1.2016 16:53

Jhoo pitäs tätäkin varmaan päivitellä, on vaa nii pitkä joutosta hommaa laitella kuvia tänne foorumille ja menee aikaa löytää tämä koko oma projekti topicci :D, katteita siistelty ja leikelty sekä osa maaleissa, menossa etupään huolto eli pumput irti ja stefat vaihtoo ja uudet öölit lörryytellä sissää. samalla pitäs mittarin telineitä suunnitella.
Perjantaina ois MP-messujen aika jos sieltä löytys suzukiin mukaan maskia ja pientä sft tarra satsia :)
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 1.2.2016 23:30

nyt oon alottanu kuvaan youtubeen projekti videota, aika lopuillaan pikkuhiljaa nää tekemiset tässä :D https://www.youtube.com/watch?v=oZEXgPy ... e=youtu.be
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 2.2.2016 19:12

https://www.youtube.com/watch?v=Ad6Zfwj ... e=youtu.be siinäpä seuraavaa osaa !
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 3.2.2016 16:41

ja taas pukkaa rojekti videota, kohta kolmas osa tubessa ! neljättä kuvataan :D
tossa kerkesin sovitella tankkia ja sivukatetta miltä näyttää niin yllättävän hyvältä vaikka onki juosten kustu.
Kuva
mize96
Liittynyt:
23.2.2012 23:54
Re: Suzuki gsx 600f goes streetfighter

ViestiKirjoittanut mize96 » 3.2.2016 17:50

https://www.youtube.com/watch?v=TYyib3FdoX4 siinä uutta jaksua !