KTM EXC 450 Supermoto Projekti

apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut apeka » 4.1.2015 20:08

Nonii potkitaan taas tänä vuonna uutta projektia tulille uudella pyörällä 8) (Aiempia omia tuotoksia näkee tuosta>> viewtopic.php?f=93&t=84625) Toivottavasti edes joku viitsii seurailla teitä varten tätä kirjoittelen!

Mutta tänä vuonna on taas vähän enemmän tietoa taitoa ja tuttavia apuna ja tukena joten eiköhän tässä jotain saada aikaseksi.. Pyörä on tosiaan "iso kotari" eli nelipuolikas Ktm vuosimallia -05 eli rfs koneella joka ajettu 200h ja koska katuajossa ollut ei ole tarkoitus koneelle tehdä muuta kun avata yläkerta ja tarkastaa että kaikki on ok ja vaihtaa ehkä nokkaketju, toki saa suositella jos on jotain mikä kannattaisi vaihtaa.

Muuten pyörä on tällähetkellä täysin osissa jo ja valmiina osien puunausta maalausta ja kiilloitusta varten! Kuvia tulee myöhemmin lisää kun tallille pääsen ja saan postista uuden puhelimen :) Tietokoneelta ei nyt löytynyt muita kuvia tällähetkellä. Jos joku haluaa kertoa jotain tärkeää esim. tuosta kone remontista tai muuten vaan tulla pätemään tai haluaa vaikuttaa pyörän ulkonäköön niin heittäkää kommenttia!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut Stål » 5.1.2015 18:04

Suunitelmia? Kotarimiehenä kiinnostaa tietenkin, seuraillaan ;)
Husaberg FS 570
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut apeka » 6.1.2015 23:23

En ihan kaikkea paljasta suunnitelmista pidetään pikku jännitystä yllä mutta kyllä mulla on jo aika tarkat visiot selvillä! Väreinä tulee toimimaan ainakin oranssi/musta joka on ehkä vähän massa (silti ihan uniikki tarkoitus tehdä) mutta teen niinkuin itse haluan :D
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut apeka » 8.1.2015 0:41

Noniin tänään tuli pyörittyä tallilla ihan kunnolla. Heti aluksi kiinnitin huomiota tohon koneeseen ja imukanavaa suojateipatessani huomasin että ventiilin varren kumin vierestä on lohennut 1x2mm kokonen pala kannesta :| paha juttu?? No siinä sitten suojasin kaikki ja totesin että motipin brake cleaner on parasta... täytyy huomenna hakea ikh lta pari litraa sitä :D Kuva KuvaSeuraavaks yritin selvittää että saako noista keula pumpuista puhtaan alumiinin värisiä millään pika konstilla mutta eipä onnistunut, olisko kellään antaa vinkkejä miten saan ton ilmeisesti elaksoinnin pois?
Kuva

Sitten tuli piirroitettua paperille toi "kikka kolmio" jonka koulussa hitsaan kun kerkeän. Sitten olisko kellään vinkkejä että miten ton lapun missä on kaiki pyörän info niin saa siististi irti ja takas maalauksen ajaks? Vai saako noita uusina jostain? :roll: Jatkellaan huomenna :)
Kuva
Kuva
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 8.1.2015 1:06

Elaksointi lähtee pumpuista natriumhydroksidilla. Toiselta nimeltään lipeä tai kaustinen sooda. Raemuotoista putkenavaajaa vaan kaupasta ja mixailet oman makus mukaan lämpimään veteen ja pumput perään. Nostat pumput ylös ja huuhtelet nopeasti vedellä sen mönjän pois. Tätä toistaa niin kauan että tulos on itselleen kelpaava. Itse unohdin yhden kytkinkahvan moiseen liuokseen joksikin aikaa, tuloksena täysin käyttökelvoton, kuoppainen, syöpynyt pinta. :)
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut Jarez » 8.1.2015 20:17

Kuva tosta venavarresta helpottais hieman.

Toi tyyppikilpi kannattais melkein tilata uusiks. Tuskin miljoonia maksaa maahantuojalta ja kivempi maalattuihin osiin tuoreita tavaroita laitella kiinni. Teetkö muutakin kuin osien maalailua ja vaihtoa? Havainnollistavat kuvat huoltohommista kunnollisella kameralla olis aina mukavia (swingin huolto, keulaöljyjen vaihto tuoreisiin, tuoreen vaseliinin levittely, vanhojen osien closeuppeja ym jännää). Joskus näistä projekteista jää vaan sellanen pelkkään kosmetiikkaan ja pinnallisuuteen panostuksen maku lyödään mopo nippuun sen syvemmin hifistelemättä.

Seurailevaa silmää löytyy katsomosta siis. ;)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut apeka » 8.1.2015 23:26

Eli tyyppi kilpiä saa uusina kiitos tästä infosta :) pyörää kyllä hifistellään ja kunnolla niinkuin on ollut tapana aikaisemmissakin projekteissa ja tähän topicci puoleen panostan kun saan sen puhelimen ja rupean tätä väsäämään tietokoneella... tähänmennessä kuvattu ja tehty tabletilla.


Mutta joo tänään tuli pää osin putsattua tota konetta ja purettua kantta ja nokkaketju ei ole kiristäjän mukaan venynyt tippaakaan niin mitäpä sitäkään vaihtamaan? Pakoaukossa olevan holkin maalasin kuumankesto mustalla kun oli päässyt vähän ruostumaan. Ketjut ja rattaat tuli kanssa hinkattua ja puunattua tip top 8) Jatketaan ens viikolla toivottavasti jo paremmilla vehkeillä.
KuvaKuva


Kuva
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
ilee123
Liittynyt:
1.10.2012 20:40
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut ilee123 » 9.1.2015 0:32

Hyvältä näyttää :) Selvitä kuitenkin tyyppikilven hinta ennekuin vanhan revit pois! Jossain oli puhetta että maksais jotain 60e
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut -rame- » 9.1.2015 0:42

VinskiMo maksoi 80e kolmesatkun tyyppikilvestä, nii on varmaa saman hintanen tähänkin? Ja siitä vois ottaa kuvan ja teetättää jollain tarrafirmalla uuden tarran nii tulis vähä halvemmaks.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut Jarez » 9.1.2015 15:01

Takaratas näyttää kyllä melko vaihtokuntoselta omaan silmään, tai sitten mulla on liian tiukat kriteerit :) Mitään hajua paljon noilla on ajettu (km/h)?

Jos ketjuratas setin menee vaihtamaan, niin suosittelen vaihtamaan swingin laahaimen ja ketjuohjurin samalla (tai ainakin tarkistamaan). Kuluneet laahaimet / ohjurit vaikuttaa aika reippaasti ton uuden ketjuratasetin elinikään.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut apeka » 9.1.2015 17:17

Tolla rattaalla ei oo ajettu juuri mitään :) ajettu kmh? siis huippuja tolla saa n.160 ja ehkä 1000km rullattu jos sitäkään..
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut jonicc » 9.1.2015 17:43

Tarkoitus oli varmaankin kuinka monta km taikka tuntia tuolla rattaalla on ajettu. Omaan silmäänkin kyllä aikas kuluneelta vaikuttaa..
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut Jarez » 9.1.2015 22:02

Juurinäin, eli ajettua kilometriä taikka tuntia meinasin. Toki keulan keventely esteiden takia kuluttaa ratasta enempi ;)
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 14.1.2015 20:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut apeka » 14.1.2015 0:05

Noniin taas harrastan syntiä ja kirjoittelen mobiili laitteilla no ehkä jo ensiviikolla parannan tapani..mutta itse asiaan

Aluksi oli tarkoitus putsailla osia ja suojata maalattavia osia mutta kun tuo kone oli niin miellyttävästi levällään tossa pöydällä niin eikun fillari alle ja biltemaan hakemaan ketjun katkaisinta :lol: siitä se sitten lähti kone ykk kohtaan nokkarattaan merkkien ja lukitus pultin avulla (kuvissa)ketju halki, nokka irti ja sitten kansipultit, oli muuten irtokoneesta hankala vääntää mutta lähti ne kun meni alakerran päälle istumaan ja väänti räikällä.Kuva
Kuva
Kuva
Kuva




Eka katsaus oli sylinteri joka oli ihan priima kunnossa no sitten mäntä joka oli vähän naarmuilla mutta kaippa sekin ok? On muuten eka kerta kun jotain konetta puran (silti homma hanskassa ei pelkoo :D ) kansikin oli kunnossa vähän karstassa millähän sen poistaisi? Vai antaako vaan olla? Kannen tiiviste oli vähän palaneen näköinen joka ei olisi ihme koska tuprutti aina kylmänä käynnistäessä valkoista putkesta vähän aikaa ja kumia on kumminkin rajotinta vasten jauhettu.. no vaihtoon noi tiivisteet muutenkin menee.

Kuva
Kuva
Kuva


sitten toi ratas juttu en oikee ymmärrä miten se ois kulunut paljoa? Ajettu se 1000km ja keulan keventely esteiden takia :lol: jep jep mutta ohesaa kuva alkuperäsestä rattaasta jolla rullattu n.5000 ja siinä musta näkyy kuluneisuus? Voin toki olla väärässäkin

Kuva
Tossa vielä kuva siitä imukanavasta

Kuva
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: KTM EXC 450 Supermoto Projekti

ViestiKirjoittanut imafinland » 15.1.2015 9:58

apeka kirjoitti: Eka katsaus oli sylinteri joka oli ihan priima kunnossa no sitten mäntä joka oli vähän naarmuilla mutta kaippa sekin ok? On muuten eka kerta kun jotain konetta puran (silti homma hanskassa ei pelkoo :D ) kansikin oli kunnossa vähän karstassa millähän sen poistaisi? Vai antaako vaan olla?


Karhunkieli + bensa on hyväksi todettu, jossei niillä lähe niin soodapuhallus.. Netistä löytyy diy ohjeet kyl mite teet helposti perus kompuran pistoolista hätäsen soodapuhallus vehkeen jolla irtoaa iha kiitettävästi.
Seo hyvä kun sen maalaa!