Sivu 1, 4:sta

Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 10.12.2014 21:59
Kirjoittanut Powr
Doddiii jos kirjottelis hiukan omaks muistilistaks ja muiden iloks tarinaa.

Kyseessä siis -02 vuoden vanha Husabergin ratsu. Kunto oli ostaessa melko karu ja moottori piti kovempaa ääntä kuin pakoputkisto. Pelottavaa.

Kuva

Vanteina pyöri jotkun Hondan kevarin vanteet, jotka saavat lähteä ensimmäisenä kävelemään. Tilalle tulee kunnolliset smoto vanteet. Eteen tulee 3,5x17 ja taakse 5,5x17
Käytettynä täytyy jostain metsästää ja kiikuttaa ne hovimaalarille.
Samalla keikalla maalarille lähtee runko ja katteet. Väritkin on jo päätetty, ja sanotaanko näin, että pitäisi jo erottaa muista parkkipaikalta.

Kuva

Kuva

Projektin potkasi liikkeelle jakoketjun laahaimen alapäästä irronnut pultti, joka kiilautui kytkimen väliin, ja meno loppui kuin seinään.

Kuva

Edellinen omistaja kovin vakuutteli koneremontin juuri tehdyn, ja kyllä kuitinkin sain, mutta silti pieni epäilys heräsi, kun tarkemmin tutkaili koneen sisälle.

Vesipumpusta puuttui siiven palasia ja kone muutenkin vuotaa niin kuin seula.
Yhtäkään alkuperäistä pulttia ei ollut enään paikalla. Kaikki korvattu kilotavaralla.

Kuva

Puolipuristimen kahva uupuu kokonaan ja käyntiin lähtö oli todella tuskaista. Lämpöisenä ei tartte kuvitellakkaan että lähtee käyntiin. Sähköstartti ei pelaa ym hienouksia.
Tosin sähköstartti saa mun puolesta lähtee liitoon muutenkin, jos tämä suostuu lähtemään konerempan jälkeen käymään polkimellakin.

Ja sähköt... Meinas itku päästä. Taas...

Kuva

Kuva

No tehdään sekin uusiksi. Kunnolla tällä kertaa. Vesitiiviillä liittimillä ja kunnon johtosukalla.

Ajotuntuma? Todellakin tuntuma. Joka ikinen kivi ja orava tuntui takapuolessa ja väliin hampaissakin. No ei muuta kun huoltoa vain. Sillä siitä selviää.
Mielenkiintosta nähdä missä kunnossa vaimenninöljyt on. Luultavasti viimeksi vaihdettu 2003.

Kuva
Ja pieni mainoksen palanen. Tätä voi seurata tarkemmin Facebookissa.
No Limit Motorsport

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 10.12.2014 22:18
Kirjoittanut Jerski
Seurantaan meni, mukava nähdä täällä mototin puolella muitakin kankaanpääläisiä :)

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 13.12.2014 14:08
Kirjoittanut Maekine
Vai että sähköstartin pistät pois :)

Siinä vaiheessa, kun oot stumpannu pyörän kesähelteillä ja poljet sitä käyntiin hiestä märkänä, niin kiroot varmasti, että miksi piti sähköstartista luopua :lol:

No ei mitään, seuraillaan toki.

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 14.12.2014 23:15
Kirjoittanut Powr
Sähköstartti ollut jo pois koko kesän ja aina sen käyntiin oon polkimesta saanut ;)

Miehessä vika jos ei polkimesta lähde :) Eikä tämä nyt ihan ensimmäinen iso nelari mulla ole ilman starttia :)

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 14.12.2014 23:25
Kirjoittanut Powr
Iltapuhteeks nappasin iskarit palasiksi. Tuli tutkittua sisäiset kulumat että saa lisäilla samaan ostoslistaan palikat. Holkit ainakin menee uusiksi.

Kuva

Nesteetkin näytti siltä että ei ihan hetkeen vaihdettu,

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 5.1.2015 23:23
Kirjoittanut Powr
Vanteetkin sain kotiin, ja onhan ne aikas messevät 8)

Kuva

Takavanteeseen hitsaan pienen täytteen loven kohtaan, hion tasaiseksi ja kiikutan maalarille :) Ja nappaan pinnat samalla pois.

Etulevy on kohtuu messevä 320mm

Kuva

Takavanne vaatii vielä pientä sovittamista ketjujen ja holkkien kanssa mutta kyllä se sinne saadaan.

Kuva

Konetta purettu hieman lisää ja löyty syy kirskuvalle äänelle. Ratas oli hieronut käynnistinpolkimen vivustoa vasten. No eiköhän tästäskin selvitä uusilla osilla.

Kuva

Kuva


Seuraavasssa päivityksessä luultavasti kuvia maalatuista osista 8)

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 6.1.2015 20:01
Kirjoittanut ^^anttu
nyt on mielenkiintonen projetki :P seurantaan menee ;)

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 6.1.2015 21:06
Kirjoittanut Husky510
Powr kirjoitti:Iltapuhteeks nappasin iskarit palasiksi. Tuli tutkittua sisäiset kulumat että saa lisäilla samaan ostoslistaan palikat. Holkit ainakin menee uusiksi.
Nesteetkin näytti siltä että ei ihan hetkeen vaihdettu,

Kuva



Joo aika harva kyllä vaihtaa noita. Jossain lehdessä oli juttua, että kannataisi vaihtaa siinä 10-15tkm kohdilla aina

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 6.1.2015 23:29
Kirjoittanut Powr
Näinhän se valitettavasti on. Harva niitä liian aikaisin vaihtaa.
Yllättävän suuri ero juuri huolletuilla ja huoltamattomilla tolpilla. Jopa jarrutusmatkassa.

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 7.1.2015 17:49
Kirjoittanut Husky510
Joo, itsellä on edessä tuo myös. Joskus piikkisessä vaihdattanut ja muistan eron...

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 21.3.2015 0:48
Kirjoittanut Powr
Tänään tuli runko maalauksesta.
Vanteet saa luultavasti alkuviikosta niin saa lähettää ne pinnattavaksi johonkin.

Kuva

Kuva

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 5.4.2015 14:39
Kirjoittanut Powr
Kävin tilaamassa ja hakemassa uudet renkaat, vaikka syksyllä uudet hommasinkin. Ei oikein sopinut omaan lapaseen.
Jos nämä toimisivat paremmin :)
Ainakin myyntipuhe oli vakuuttava :D

Eli Bridgestone Battlax Bt-016
Taakse 170/60/17
Eteen 120/70/17

Kuva

Muutamat kuvat tuli maalarilta vanteista 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Katteet saa myöskin ens viikolla 8)

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 5.4.2015 16:07
Kirjoittanut Husky510
Tuo vanne näyttää tosi leveeltä, siis kuvassa, melkein menisi auton vanteena

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 5.4.2015 16:32
Kirjoittanut Powr
5,5" leveä 8)

Re: Husaberg Fe501 Projekti

ViestiLähetetty: 5.4.2015 19:29
Kirjoittanut Husky510
ok, mun näytöllä ja mun silmiin näyttää leeeeveältä oikeasti. No hyvä, pornolta näyttää 8)