Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Ducati 999S '06 - "Isabella"

Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut Husky510 » 13.5.2016 9:03

Ei juma mikä koko ero noilla pyörillä.

ps Kyllä ainakin italialainen Husse ei ollut moksiskaan pesusta tai sateesta, en tiedä oliko vaikutusta kun saksalaiset omisti :lol:
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 2:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 16.5.2016 20:45

Ei kai tuokaan muuten ois huonoa vedestä tykänny mut tuo kampuran asentoanturin liitin tosiaan oli sekä tiivisteestään rikki että juuri se puoli ylöspäin, niin oli valunut täyteen vettä. Nyt pelaa taas normaalisti, käväisin juuri heittämässä pienen lenkin kun tiet kuivu.

Kaupunkinopeuksissa jalankulkijoitten ilmeet on aina yhtä huvittavia, veikkaan että 99% luulee vehkeen olevan hajoamispisteessä :lol:
Edullista matkapuhelinhuoltoa vuosien kokemuksella • Puhelinklinikka.fi
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut Husky510 » 16.5.2016 22:14

Voin kuvitella tuon hajoomispisteessä :lol:
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
VIP
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 13:52
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 17.5.2016 20:34

jusutus kirjoitti:Kaupunkinopeuksissa jalankulkijoitten ilmeet on aina yhtä huvittavia, veikkaan että 99% luulee vehkeen olevan hajoamispisteessä :lol:

Tärykalvot niillä on hajoamispisteessä. Tunnelissa. Kakkosella.

:D
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 2:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 16.6.2016 16:31

Pientä päivitystä pitkästä aikaa.

Talvella vaihdetussa RS:n letkuliittimessä ollut nippa oli liian pieni Samcon silikoniletkulle ja "oikeaa" nippaa kun ei taida olla olemassakaan - M6 kierre ja liitäntä 10mm letkulle - niin ongelma kierrettiin laittamalla letkun sisään pätkä toista letkua jolloin sisähalkaisijasta tuli kutakuinkin sopiva.

Nippa on kuitenkin varsin lyhyt ja pari viikkoa sitten letku irtosi ajossa kymmenen kilometrin päässä kotoa. Letku oli luistanut toisen sisältä pois ja klemmari ei enää pitänyt sitä kiinni. Onneksi kohdalle osui pari vanhaa patua joilta sai talttapäisen meisselin lainaan, letkun paikalleen ja klemmarin piukkaan niin pääsi ajelemaan kotio. Jäähdytysnestettä ehti hukkua 1-2 desiä eli ei mistään katastrofista kyse, tuo irronnut letku kun on vain jonkinlainen ohi-/ylivuotoletku pystysylkän kannesta syylärin yläpäähän. Hankin tilalle pienemmällä sisähalkaisijalla olevaa vahvistettua silikoniletkua sekä vähän siromman klemmarin ja taas pelittää.

Kuva

Lykkäsin tuon mutkan vähän matalammaksi myöhemmin, kuvan asettelusta johtuen näyttää muutenkin vähän hullulta.

Ensi talvena ohjelmassa olevan RS:n takakatteen + satulan asennukseen vaadittava satulan/tankin kiinnike on ollut hakusessa jo hyvän aikaa. Tallilta löytyy kyllä jo katteen mukana tullut Bursi Evolutionin valmistama alumiinikiinnike joka ajaa kyllä asiansa, muttei sen erotiikkakerroin ole kovin häävi ja vaatisi muutenkin pientä viimeistelyä. Sitä on kaiken lisäksi modattu edellisen omistajan toimesta vieläkin rumemmaksi :lol:

Kuva

999RS:ssä katteen ja satulan kiinnitys tapahtuu edestä satulassa olevan syvennyksen ja tankissa olevan pienen kiinnikkeen kanssa, paketti vain lykätään edestä paikalleen ja lukitaan takaa kahdella Dzus-kiinnikkeellä. Tämä kokoonpano kuitenkin vaatii sekä RS:n tankin että takarunkon, ja ensin mainittu yksinään kustantaa +2000€. Se ei myöskään sovi orkkisrunkoon eikä käytä katumallien bensapumppua jne. Katumallin tankki puolestaan kiinnittyy pyörään satulan kanssa, eli satulan alla on iso pultti joka menee tankin läpi. Tämä kokoonpano ei puolestaan toimi RS:n satulan kanssa.

Miksi kukaan siis haluaisi laittaa samaan mopoon katumallin tankin ja RS:n takakatteen+satulan? Koska 749R, joka oli aikoinaan varsin suosittu kisapyörä esim. WSS:ssä. Tehdas tarjosi kisakäyttöön ns. Kit-pakettia joka sisälsi mm. tiukemmat nokat, isomman syyläripaketin, RS:n jalkatappisarjat, datankeruujärjestelmän sekä tuon takakate+satula -paketin. Vakiotankkiin ja -takarunkoon kiinnitys tapahtui Riban valmistamalla hiilikuitukannakkeella, jota oli tarjolla vain ja ainoastaan kyseisessä Kit-paketissa eikä ollut erikseen ostettavissa ainakaan suoraan osakauppiailta. Kit-paketilla varustettuja 749R:iä alettiin hieman virheellisti kutsua 749RS:ksi, vaikkei varsinaista RS-mallia ollut olemassakaan toisin kuin 999:stä.

Kuva

Kuvassa kyseinen kannake, joka siis kiinnittyy reunoiltaan pulteilla takarunkoon ja tankki kiinnittyy keskelle. Yllä olevan kuvan pyörässä tankille on teetetty titaanipultti, mutta tavallisesti tuossa kannakkeessa on kiinteä tappi ja lukkosokka:

Kuva

Satula ja takakate lätkäistään vain päälle kiinni kahdella satulan läpi menevällä Dzus-kiinnikkeellä, ja takaa kahdella vastaavalla:

Kuva

Kuten aiemmin totesin niin tuota kannaketta on jo etsitty hyvän aikaa kissojen, koirien ja mäyrien kanssa tuloksetta. Vähemmän yllättäen ainuttakaan myynnissä olevaa ei ole tullut vastaan, kun käytännössä kaikki on ehjissä pyörissä kiinni. Olin jo varautunut käyttämään tuota Bursin kikkaretta kunnes eilen eräs ranskalainen, kisaosia myyvän putiikin gentlemanni ilmoitti löytäneensä varastoistaan yhden tuollaisen. Koska hänen omassa kisamopossaan on jo vastaava kiinni eikä usko varaosaa tarvitsevansa niin hierottiin siitä sitten kaupat lukkoon. Maksoi ns. vitusti liikaa mutta onpahan sekin nyt plakkarissa :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Vielä pitää toki toivoa ettei Fedex hukkaa pakettia :s

Saksasta on myös tulossa vasemmalle jalkatappirungolle aito RS:n kantapääsuoja nykyisen suht kehnolaatuisen kopion tilalle.

Kuva

Kuva

Aina yhtä helppoja löytää nämä reilun vuosikymmenen vanhat kisaosat, tätäkään ei etsitty kuin vuoden verran :D

Kilometrejä on tälle kaudelle ehtinyt tulla pariakymmentä kilometriä vaille 1000km.
Edullista matkapuhelinhuoltoa vuosien kokemuksella • Puhelinklinikka.fi
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 2:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 20.6.2016 12:39

Kantapääsuoja perillä ja paikallaan.

Kuva

Kuva
Edullista matkapuhelinhuoltoa vuosien kokemuksella • Puhelinklinikka.fi
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 2:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 26.6.2016 20:53

Kuva

Myöhästyneet juhannusterveiset suihkunraikkaalta Italian missiltä.
Edullista matkapuhelinhuoltoa vuosien kokemuksella • Puhelinklinikka.fi
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 2:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 2.7.2016 12:26

NCR:n titaaninen takarunko saapui Italiasta heräteostoksena kun oli niin halpa, lähtee näillä näkymin 120% profitilla eteenpäin 8) Oishan tuo toki ollu hieno muttei väri natsaa rungon/katteitten kanssa ja maalauttaa tuota ei raaski.

749RS:n satulan kannake saapui myös jo vähän ennen juhannusta, kunto odotetunlainen. RS:n takakatteessa ollut iso pehmuste lähti Saksaan hyvällä hinnalla ja pienempi hakusessa, tuon kanssa kun ei saa satulaa irti ilman katteen irrotusta mikä puolestaan sopii tulevaa suunnitelmaa vastaan. En halua uuteen satulaan reikiä Dzus-kiinnikkeille vaan satula asennetaan viimeisenä kahdella katteen läpi tulevalla alkuperäisellä pultilla.

Kuva

Kuva

Kuva
Edullista matkapuhelinhuoltoa vuosien kokemuksella • Puhelinklinikka.fi
Liittynyt:
12.7.2015 13:38
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut temppa.kk » 2.7.2016 15:43

Ai kun nättiä. Muutenkin nätti peli ja tuo vähän vielä lisää luettavuutta kun kerrot noista osakaupoista. 8)
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 2:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 5.8.2016 11:31

Moi.

Ei pahemmin päivitettävää - jokunen sata kilometriä taisi heinäkuussa tulla mittariin. Uudet nokkahihnat saapuivat joku aika sitten talvea varten valmiiksi, oli hyvä sauma tilata kun punnan kurssi notkahti. ExactFit-hihnapari 93€ rahteineen (sis. uudet lukkomutterit ja prikat kiristinrulliin) vrt. OEM-hihnat 89€/kpl + rahdit.

Kuva

Noin viikko sitten hieroin kauppoja sopuhintaisesta Öhlinsin R&T-keulasta billet-alapäillä sekä Brembo HPK Nickel billet-jarrusatuloista mutta myyjä päätyikin myymään ratapyöränsä pois kokonaisena :(

Tuli sitten eilen ostettua normaalilla kova-anodisoinnilla olevat uudet P4 30/34 billet-satulat, säästöä halvimpiin muualla myytäviin uusiin nähden yli 300€. Mallikuva:

Kuva

Talvella sitten näkee joutuuko taas uusimaan etujarruletkut vai sopiiko nykyiset 1098:n letkut myös noiden kanssa.

Tulevaan takavaloon tarvittava ledinauha on myös tilauksessa erään jenkin kautta, saa nähdä koska saapuu.
Edullista matkapuhelinhuoltoa vuosien kokemuksella • Puhelinklinikka.fi
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 2:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 9.8.2016 12:31

Satulat saapuivatkin jo Belgiasta. Kaverikuva takasatulan ja kannakkeen kera:

Kuva
Edullista matkapuhelinhuoltoa vuosien kokemuksella • Puhelinklinikka.fi
VIP
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 13:52
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 12.8.2016 16:02

jusutus kirjoitti:Ei pahemmin päivitettävää - jokunen sata kilometriä taisi heinäkuussa tulla mittariin.

En ole siis ainut joka kohtelee duksuaan kaltoin.
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 13:21
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut Maekine » 16.8.2016 18:24

Mopohan on nätti kuin sika pienenä! Kovin on vähän tullut kilsoja :| Omalla mopolla tullut nyt kahdessa viikossa tonnin verran kilsoja, vaikka olen intissä. Noh, iskähän sillä on noista suurimman osan ajellut..
¤SuZuKi¤
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 2:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 21.8.2016 19:05

Rossoneri kirjoitti:En ole siis ainut joka kohtelee duksuaan kaltoin.

Viime aikojen kelitkään ei oo kovin häävit olleet. Tänään jotain 30km ehti ajella kunnes oli taivas musta ja piti luikkia häntä koipien välissä takas. Mopo talliin niin alkoi pisaroita tiputella. On tässä jo 1992km mittarissa tälle kesälle, kilometrin enemmän ku viime vuonna :lol: :lol: :lol:

RS:n takakatteeseen tulevan LED-takavalon kanssa härvännyt tässä pari päivää. Valo on Radiantzin mittatilauskokoinen nauha jossa integroituna parkki, jarruvalo ja vilkut:

Kuva

Ideana oli siis leventää ja avartaa katteessa entuudestaan olevat pienet aukot ja asentaa nauha niiden taakse, josta näkyvyys vaikuttaisi olevan hyvä. Tuo nauha osoittautui kuitenkin huomattavasti jäykemmäksi kuin aiemmin faijalle tilaamani päiväajovalonauha ja asennuksesta meinasi tulla hieman haasteellista kun nauhan pitäisi taipua samanaikaisesti kahteen suuntaan :s Katteen viilaamisen jälkeen taivuttelin nauhaa föönin avulla ja se päätti taipua vähän väärästä kohtaa ja vasen vilkku sekä jarruvalo lopettivat toimintansa... Ei muuta kuin rööristä tulpat irti päistä, led-paketti ulos tuubista, pienet korjaus- ja parannustoimenpiteet piuhalla ynnä kolvilla ja taas mennään, nyt taipuukin helpommin noista vilkkujen pätkistä. Testivideo, laadusta vastaa GoPro:



Katteeseen tulee maalaus vielä ennen valon pysyvää asennusta, mutta alkaisi olla kohdallaan. Johdotuksia varten tilasin jokunen viikko sitten jo viisinapaisen AMP SuperSeal -liittimen jottei tarvitse alkuperäisiä piuhoja lähteä sorkkimaan. Vilkuille pitää vielä lisätä vastukset vilkkumisnopeuden korjaamiseksi alkuperäispolttimoita pienemmällä kuormalla.
Edullista matkapuhelinhuoltoa vuosien kokemuksella • Puhelinklinikka.fi
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 11:22
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut n3d » 22.8.2016 15:26

Just kattelin viime viikolla radiantzin mittatilaus nauhoja. Mietinkin miten taittuis kahteen suuntaan. :|


Auto kuvia