Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Suzuki DR-Z 400 BigBore 434 projektointia!

Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 18:52
Re: Suzuki DR-Z 400 BigBore 434 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 26.4.2016 21:52

Älysin hyödyntää Ma$$in kommenttia lohkojen lämmittämisestä, ja niinpä lohkot päätyivät hallilämmittimen eteen :) Näppärästi sujahtivat laakerit paikoilleen ilman prässiä, kun lohkot olivat polttavan kuumat :lol:

Kuva


Hiomokantanen oli tehnyt jälleen hyvää työtä (ainakin vaikuttaa siltä) ja asensin kampuran petilaakeriin kotitekoisella vetimellä. Purin myös vaihteiston ennen asentamista, kaikki oli jälleen kunnossa. :)

Kuva


Päätin kasata loput moottorista koneen ollessa rungossa kiinni, kyllä se 434 vaan näyttää hyvältä 8)

Kuva


Tällä hetkellä yläkerta on täysin kasassa ja moottori odottaa enää öljypumpun osia.

Kuva
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 18:52
Re: Suzuki DR-Z 400 BigBore 434 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 22.5.2016 14:28

Öljypumpun osat saapuivat pari viikkoa sitten jolloin sain pyörän täysin kasaan! Parin sekunnin starttauksen jälkeen lähti käymään nätisti, ihan kuin koneelle ei olisi ikinä mitään tehtykään :lol:

Ainoat ongelmat olivat vetarin stefan vuotaminen sekä booaus nopeasti kaasua avatessa.
Öljyvuoto oli helppo korjata ja keihinin kiihdytyspumpulle tein niin sanotun "Eddien modin", jonka ansiosta kiihdytyspumppu työntää enemmän bensaa imukanavaan ja näin booausongelmakin hävisi 8)

Rempan jälkeen olen ajanut noin 800km ilman mitään ongelmia. Tehoissa huomaa selvän eron, alavääntöä tuli lisää sekä huippuja kerää mittariin 160-165 liekkö kuinka todellista?, jolloin kierroksia on 9200-9400rpm. Rajoitin on 9500 kohdalla joten pidemmillä väleillä saattaisi hieman enemmänkin kulkea :lol:

Ulkonäköhän ei pyörässä oikein muuttunut, mutta laitetaan silti muutama kuva :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kommentoikaa ja antakaa ihmeessä mielipiteitä/ideoita!

Projektointi ei vielä lopu tämän pyörän osalta! ;)
Viimeksi muokannut Bomb3ri päivämäärä 22.5.2016 17:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Suzuki DR-Z 400 BigBore 434 projektointia!

ViestiKirjoittanut Husky510 » 22.5.2016 14:43

No nyt kun kysyt hieno Suzuki on..
Mites takahaarukkaan väriä tuo harmaa ei oikein sovi, myös takahäkki??
Ehkä kaipaisi jotain sivunumero muoveihin, ehkä toisen maskin..Tai sitten ei tekisi mitään, kun on tyylikäs DR-Z
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 18:52
Re: Suzuki DR-Z 400 BigBore 434 projektointia!

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 23.5.2016 22:20

Noita sivukatteita olen miettinyt itsekin, että pitäisikö ostaa saman tarrasarjan tarrat niihin, kuin mitkä muissa katteissa on :idea:

Takahäkki olisi kyllä tosiaan parempi mustana, mutta takahaarukkaan en mielelläni koskisi :roll:

Jyväskylässä olisi MoTest Oy niminen yritys, jossa pystyisi kohtuullisen hintaan käyttämään pyörää penkissä. Todennäköisesti käytän derzin siellä tämän kesän aikana, niin saa kauhistella kuinka vähän todellisuudessa voimaa onkaan :lol:
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.


Auto kuvia