Brammo Empulse R 2014

Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 9.10.2014 20:10

takanakki15 kirjoitti:Vielä otetaan kantaa tähän keskusteluun, kyllä mulle ainakin äänimailma tuo paljon fiilistä tähän hommaan. Meinaan, onha se hienoa kuulla kun joku litrakyykky kiihdyttää pikkusen kovemmin vaikka valoista.. (Voi kumpa itsekin olisin jo semmosen puikoissa..) Toki, ajokokemuskin on iso osa, eli se että miten se pyörä käyttäytyy ja reagoi eri tilanteisiin. Jos tommoseen sähköpyörään sais jonkinlaisen miehekkään äänen niin heti parantais ostohaluja, ainakin luulis.
Toisaalta, mielipiteitähän on yhtäpaljon kun on ihmisiäkin, se että joku pitää isona osana sitä, kuinka pyörä puhuu putkenpäistä, voi se olla jollekin ajokokemuksen ja kaiken muunkin kannalta täysin merkityksetön asia.. :)


Kyllä itse vielä tykkään 2 - tahdin tuoksusta aamuisin ja jos joskus oman enskapyörän hommaan, niin hyvin suurella todenäköisyydellä sekin + 200cc 2 - tahti tulee olemaan :) Tosiaan perustellut mielipiteet on aina tervetulleita, jokaisella on aina omat mieltymyksenä.

Näyttää ensviikon keli vielä plussan puolella heiluvan. Tangonpäätypeilit tuli ostettua ja mietinnässä vielä tangon korotuspalat + kahvalämppärit. Pitää vielä tehtaalta selvittää missä lymyää 12v ulostulo pistoke. Keltanen kalvo myös mietintälistalla etu-umpiota suojaamaan, samalla erottuisi pyörä valon puolesta vähän paremmin muusta liikenteestä.

Jonkun pienen youtubepätkän voisi myös tekasta, rintaliivikiinnekkeellä.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 9.10.2014 20:53

Jos on tarkotus joskus myydäkin, niin eniten mua mietityttäis minkä verran joku tästä maksaa esim. 3 vuoden ikäisenä, jos akkuremppa on edessä parin vuoden sisään, kun nehän ei kai ihan halpoja ole. Toki se lienee viiden vuoden kuluttua aika paljon halvempi kuin tänään, mutta jos ja kun kehitys on tosi nopeeta, herää kysymys ostaako kukaan silloin enää vanhaa vehjettä?
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 10.10.2014 10:21

Rossoneri kirjoitti:Jos on tarkotus joskus myydäkin, niin eniten mua mietityttäis minkä verran joku tästä maksaa esim. 3 vuoden ikäisenä, jos akkuremppa on edessä parin vuoden sisään, kun nehän ei kai ihan halpoja ole. Toki se lienee viiden vuoden kuluttua aika paljon halvempi kuin tänään, mutta jos ja kun kehitys on tosi nopeeta, herää kysymys ostaako kukaan silloin enää vanhaa vehjettä?


Tuotakin aspektia on tullut mietittyä. Tosin en lähde sitä liian pitkälle murehtimaan taikka spekuloimaan, koska aikaisempaa kokemusta kenelläkään muulla valmistajalla ei ole isommasta sähköpyöräfleetistä katukäytössä.

Käytettyjen markkina ja pyörän arvo tulee määräytymään varmasti kappalemäärällä. Myös ajanmittaan arvo "realisoituu" varmasti. Itse voisin ajatella pitäväni pyörää hyvin pitkällekkin, jos tarpeisiin pyörän suhteen ei tule muutoksia.

Käytettyjen markkinan kasvaessa lunaripyöristä ja kierrätysosista tulee varmasti oma sivubisneksensä, josta luulisin myös luulisi varaosia löytyvän mailmanlaajuisesti. Paljon arvokkaita osia ja raaka-aineita akustosta löytyy, joten sitä tuskin kukaan täysjärkinen dumppaa ongelman edetessä moottoritien levähdyspaikoille.

Epäilen, että Suomen ajokauden pituus suhteutettuna harrastukseen menevän rahamäärän (korttiuudistusekoilua unohtamatta) takia pyöriä ruvettaisiin yhtäkkiä myymään niinpaljon, että käytettyjen markkina kyseisen merkin puolesta kasvaisi liian suureksi parinvuoden sisään.

Myös käytetyn pyörän ostaja ylensä ajattelee, että vastaako pyörä omia tarpeita. Akkumoduleita voi vaihtaa yksi kerrallaankin ja niitä on pyörässä yhteensä seitsemän kappaletta (vaihto edellyttää diagnostiikkakittiä ja ammattipätevyyttä). Tosin akusto on suunniteltu kestämään koko pyörän eliniän.

"Battery Life : 1,500 cycles (approx.100,000 miles) to 80% initial capacity"

Eli noin 160 000 kilometrin sisään mahtuu monenlaisia tilanteita ja omistajia. Kuinka usein edes näkee polttomoottoripyörää jolla on ajettu yli 100 000 km? 80% toimintasädet alkuperäisestä on vielä omasta mielestä riittävä taajamapyörittelyyn ja työmatkoihinkin.

Ohjauselektroniikka ja digitaalinen huoltokirja pitää pyörästä hyvää huolta. Tehdas pysyy myös näin hyvin perillä mitä tietyn runkonumeron historiaan kuuluu. Akusto on muutenkin pyörän sydän, niin siihen pakostikkin kiinnittää huomiota omistamisen aikana. Ihan sama polttomoottoreissakin jos laiminlyöt huoltoa ja ylläpitoa, niin se yleensä tuntuu kukkarossa. Pyöriä myös vaihdetaan tiuhaan tahtiin ja harrastus on suhtellisen kallis, joten siinä täysillä pysyminen helpottuu ainakin omalta kohdalta hieman, kun bensakulut siitä otetaan pois ja rekisteriotteen huipputeho on suhteessa käytettävyyteen jatkuvasti läsnä.
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 13.10.2014 21:11, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Husky510 » 10.10.2014 16:23

Kyllä minä myös odotan että tuo akku tekniikka vielä kehittyy, niin ei voi ihmiset enään valittaa äänistä. Tuo sähköinen Ktm freeride supermoto kiinnostaa valtavasti. Mutta tuo akkujen kesto on niin näin vielä, mutta kyllä ajatus olisi heti kun kestää pidemmälle. Niin se maailma mikä avautuu, kun voi ajaa melkein missä vain, mihin polttomoottori käyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty, no tuo rinnastetaan silti siihen poliisin silmin, mutta ajatus. Koska ei ole luonnolle rasite, no ainoa mitä renkaan jälkiä jää :lol:
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 10.10.2014 18:19

Varmaankin tyhmä kysymys, mut miten tällaisten sähköpyörien pesu onnistuu, onko minkä verran arkoja paikkoja painepesurin kanssa leikkiessä?
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 10.10.2014 19:28

-JeSu- kirjoitti:Varmaankin tyhmä kysymys, mut miten tällaisten sähköpyörien pesu onnistuu, onko minkä verran arkoja paikkoja painepesurin kanssa leikkiessä?


Ihan hyvä kysymys, ei ollenkaan tyhmä.

Ei poikkea periaatteessa mitenkään polttomoottorivehkeen pesusta, kaikki liittimet ja katkaisiat on ihan standarikamaa mitä muissakin pyörissä näkyy ja pyörä on Eu tieliikennetyyppihyväksytty. Sähköiskua et nomaalikäytöllä saa itsellesi aiheutettua.

Pesuhommissa pätee ihan normaalit prätkän pesuohjeet, eli ei painepesuria lähietäisyydeltä, laakereiden, tiivisteiden ja katkaisimien lähelle.
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 12.10.2014 23:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 12.10.2014 12:52

Puhelinaplikaatio missä nuo lähimmät latauspaikat löytyy, on vielä kuulemma kehitysvaiheessa. Laitoin palautetta, että tarkemmat lataustyyppien tiedot olisi hyvä löytää myös eri pisteistä, kun noita lataus-standardeja on muutamia erilaisia. Seuraavaan päivitykseen tulossa parannus tämän asian tiimoilta, kun vastasivat palautteeseen.

Tässä nimeltämainitsematon latauspiste josta puuttui tuo tarkempi tieto ja toinen lataus-standardien mukainen piuha jota olisin tarvinnut.. Onneksi lähistöltä löytyi avoimia lohkolämmitintolppia mistä sain mehua akkuihin ja "kotilaturi" oli mukana ajossa :D

Kuva

Jos joku miettii missä pyörää voi ladata Suomessa, laitan tähän liitteeksi nykyisestä latausverkostosta pienen havainnollistavan kuvan.

Kuva

Omasta iltalenkistä ja välitankkauksesta pari kuvaa eiliseltä :)

Kuva

Kuva
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Epoksi
Pyörä:
TT600R
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.1.2005 8:06
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Epoksi » 15.10.2014 8:25

Ai nyt sä sait sen mistä jo vuosi sitten vaahtosit aina tavatessa. Sehän on hyvännäkönen vehjes! Ensi vuonna vihdoinkin se yhteinen ajolenkki? :)
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 15.10.2014 17:53

Epoksi kirjoitti:Ai nyt sä sait sen mistä jo vuosi sitten vaahtosit aina tavatessa. Sehän on hyvännäkönen vehjes! Ensi vuonna vihdoinkin se yhteinen ajolenkki? :)


Vaahto laskeutu vihdoin! Motivaattorina toimi yksi toinenkin tyyppi, joka laitteen itselleen tilasi. Minimi tilausmäärä oli 2kpl, eli oma ostopäätös oli nyt paremmin perusteltavissa. Pakkohan pohjois-euroopan ekat laitteet pitää ajoon saada. :)

Ollaan langoilla keväällä viimeistään!
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 17.10.2014 10:32

Ensimmäiset lipatkin tuli eilen vedettyä nyt vihdoin!

+3 Asteen keli, kylmät renkaat ja sport mode yhdistettynä vähän turhan ronskiin kaasunkäyttöön kallistamisen yhteydessä, aiheutti sitten aika rehelliset "lowsaiderit" eli nätisti pyyhkiyty takapään pito ~ 35 vauhdista alta pois..

Muutamat kymmenet lipat offipuolelta auttoi tilannetta varmasti hieman, onnistuin hyppäämään kyydistä pois pienen kuperkeikan saattelemana ja senjälkeen pyörä pystyyn ja ihmettelemään tuhoja.

Onneksi ulokkeita ei polttomottoripyörään verrattuna hirveästi ole, joten uusintalistalle menee :

- Oikea jalkatappirunko
- Oikea jalkatappi
- Jarrupoljin
- Tangonpääty "painot"
- Oikea jarrukahva taipui lievästi
- Takahaarukan huoltopukin "lankarulla"

Viikonloppuna kuvia todisteeksi.. :)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 17.10.2014 20:17

Harmi... Ei kannata tosiaan kylmällä kelillä kallistella, pito aivan erilainen kuin lämpimällä tienpinnalla ja renkailla, vaikka ei jäätä tai kosteutta olisikaan.
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut SJK » 17.10.2014 23:43

Miten tuollaisella keuliminen ja kumin poltto onnistuu? Hyvin oleellisia asioita kuitenkin... :D
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 18.10.2014 5:30

Ledinauha kirjoitti:Harmi... Ei kannata tosiaan kylmällä kelillä kallistella, pito aivan erilainen kuin lämpimällä tienpinnalla ja renkailla, vaikka ei jäätä tai kosteutta olisikaan.

Sadekelin ratatassut alle ja taas mennään vaikka polvi tontissa.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 18.10.2014 15:58

Ledinauha kirjoitti:Harmi... Ei kannata tosiaan kylmällä kelillä kallistella, pito aivan erilainen kuin lämpimällä tienpinnalla ja renkailla, vaikka ei jäätä tai kosteutta olisikaan.


Oli muutenkin vähän näyttämisen meininkiä tossa tilanteessa.. Nyt opittiin taas jotain uutta.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 18.10.2014 16:02

SJK kirjoitti:Miten tuollaisella keuliminen ja kumin poltto onnistuu? Hyvin oleellisia asioita kuitenkin... :D


Ihan normaalisti onnistuu. Keuliminen tosin vähän haastavampaa kun moottorin sisäsiä massoja ei pahemmin ole, niin "ponnistus" keulan nostamisen suhteen vähän haastavampaa. Jätän temppuilut kevyempien pyörien pariin suosiolla ;)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762