Brammo Empulse R 2014

Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Maekine » 17.12.2014 19:09

Kävin just tänään kirjastossa ja luin kyseisen lehden.
Miten kun siinä jutussa mun mielestä sanottiin että "koeajoyksilö oli uusi.." tms.?

Kyllähän siinä tätä kehuttiinkin, mutta rivien välistä lukemalla tajusi helposti, että kyllä se Petri perinteistä polttomoottoria enemmän arvostaa.
Se vaan on niin perinteinen juttu, että moottorilla liikkuvasta vehkeestä kuuluu ääni. Sitten toisena asiana toimintasäde ei oikeen vakuuta.

Minua kummaksuttaa, että miksi juuri tälläinen pyörävalinta? Tekniikka on uutta, eikä luotettavuudesta ole takeita. Hintakaan ei ole mikään halpa. Väkisinkin herää sellanen fiilis, että onko kyseessä pelkkää huomionhakuisuutta??
Anteeksi suorasukaisuuteni.
¤SuZuKi¤
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 17.12.2014 22:23

Maekine kirjoitti:Kävin just tänään kirjastossa ja luin kyseisen lehden.
Miten kun siinä jutussa mun mielestä sanottiin että "koeajoyksilö oli uusi.." tms.?

Kyllähän siinä tätä kehuttiinkin, mutta rivien välistä lukemalla tajusi helposti, että kyllä se Petri perinteistä polttomoottoria enemmän arvostaa.
Se vaan on niin perinteinen juttu, että moottorilla liikkuvasta vehkeestä kuuluu ääni. Sitten toisena asiana toimintasäde ei oikeen vakuuta.

Minua kummaksuttaa, että miksi juuri tälläinen pyörävalinta? Tekniikka on uutta, eikä luotettavuudesta ole takeita. Hintakaan ei ole mikään halpa. Väkisinkin herää sellanen fiilis, että onko kyseessä pelkkää huomionhakuisuutta??
Anteeksi suorasukaisuuteni.


En ite viereisten supermarkettien lehtihyllyiltä lehteä löytänyt, niin kommentoin nyt sokkona.

Koeajoyksilö joka jutussa oli on siis sama jonka omistan tällähetkellä. Kerkesin ensimmäisen öljynvaihdon tekemään ennen koeajoa, eli laite oli vielä alle 1000km ajettu kun tota juttua syyskuun lopussa tehtiin kiireaikataululla. Pyörähän saapui suomeen vasta syyskuun puolivälissä. Pyörää oli pyydetty jo koeajoon keväällä jolloin olisi tehty vertailutesti er6 vastaan vissiin.

Jokaiselle tavan motoristille aihe on toki uusi, niin tottakai se on ihan ymmärrettävää että ihminen joka on asennoitunut tietyllä tavalla tulkitsee tekstiä omalla tavallaan.

En tätä pyörää ostanut sentakia, että pääsisin nokittelemaan taikka väittelemään asennevammaisten ihmisten kanssa. Kuuluuhan tästä laitteesta ääni, vaikket ole sitä ole ilmeisesti tosielämässä koskaan kuullutkaan. Korostan ja arvostan asiallista keskustelua. Ei mun omat mielipiteet sun banditista ja deeärrästä varmaankaan muita ihmisiä kiinnostaisi.

Minuakin kummastuttaa miksi rivien välistä jokainen kommentti mitä oot täällä foorumilla kirjottanut sähköpyöristä on ollut huonosti perusteltua pelkkää mielipidetekstiä johon et omaa mitään käytännön kokemusta tai tietämystä. Koetko sähköpyörät jotenkin yleisesti uhkaavana vai onko asia nyt jotenkin henkilökohtaisesti arka ja tulet sitä tänne purkamaan kun muuta kanavaa ei löydy?

Tekniikka on itseasiassa vanhaa tällähetkellä, Empulsea on myyty jenkeissä jo 2012 ja Enertiaa 2010 lähtien. 2014 Zeron SR:ssä on pidempi toimintasäde, korkeampi vääntömomentti, tosin hitaampi lataus, hihnaveto ja ilmajäähdytetty moottorikin löytyy. Tästäsyystä en jaa huolen häivääkään tuosta tekniikan luotettavuudesta.

Hinta ei ole halpa, mutta pankista sai luottoa aika inihimillisellä korolla ja aina uudet moottoripyörät tuppaa maksamaan ;)

Luuletko että jokainen (suurin osa) uuden moottoripyörän tai auton omistaja rahat kyseiseen laitteeseen on säästänyt? Suht harva nykymotoristi tilillään yli 10 pyörittelee. Toki jos olisin pessimistinen, en tekniikasta mitään tietäisi tai en olisi työskennellyt merkin parissa viimeiset 3 vuotta niin miettisin asiaa pitkään.

Toinen Empulse R mikä myytiin Saloon yksityiselle henkilölle oli aikaisemmin jo sähköauton omistaja ja oli seurannut moottoripyörien kehitystä sivusta muutaman vuoden. Hän tilasi pyörän ilman koeajoa pelkällä oikealla asennoitumisella ja rohkeudella. Tuskin häntäkään kiinnostaa väitellä tavan motoristien kanssa heidän henkilökohtaisista mielipiteistään ja epäilen, että muita motoristeja häiritsee hänen sähköön siirtymis päätöksensä.

Huomiohakuisuudesta senverran vielä, että ajoin itse viimeiset 3 - vuotta moposkootterilla. Arvaa monta kysymystä ja naurun tirskahdusta kuulin silloin kaveripiirissä. Perustelin asiaa silloin sillä, että yksikin sylinteri rittää, eikä moottoripyörä ole mikään itsetunnon jatke. Ikää on siis tällähetkellä 26.
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 17.12.2014 22:57, muokattu yhteensä 3 kertaa
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 17.12.2014 22:33

jonicc kirjoitti:Sun pyörä, mutta et saa edes lehteä ilmaiseksi? Vai oliko vielä sinun kun arvostelu tehtiin :lol: Sellaisen käsityksen kun olen saanut.


Jälleenmyyjä (Team Laine) on hoitanut tuota koeajotiedustelua jo keväästä lähtien ja hän tuntee alan lehdistöä hieman paremmin kuin minä itse. Toki saan sen ilmaiseksi jos pyydän, se ei nyt mitenkään tarpeellista ole. Petrin kanssa oon jo sähköpostit jakanut. Henkilökohtaisesti olo on tyytyväinen, että oma ja investointi mahdollisti koko jutun tekemisen ja 3 vuoden savinen tie sähköpyörien tiimoilta rupeaa kohta tuottamaan tulosta. Niinkuin aikaisemmin sanoin, minimi tilausmäärä oli 2 ja oma investointipäätös täytti tuon tilausmäärän, joten pyörät saatiin suomeen. Kiitän myös suuresti tätä toista Salolaista herraa, joka ilman koeajoa tilasi ensimmäisen pyörän itselleen.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Maekine » 18.12.2014 14:29

Jarez kirjoitti:Minuakin kummastuttaa miksi rivien välistä jokainen kommentti mitä oot täällä foorumilla kirjottanut sähköpyöristä on ollut huonosti perusteltua pelkkää mielipidetekstiä johon et omaa mitään käytännön kokemusta tai tietämystä.
Nämä täntyyliset pyörät on sen verran uusi juttu, niin kyllähän sen ymmärtääkin, ettei löydy oikeen omakohtaista kokemusta.
Sen takia perusteet on olleet mun osalta hieman heikkoja, koska ne "mielipidekeskustelut" ovatkin jääneet vain kommenttien tasolle. Siitä seikasta lisää seuraavan lainauksen jälkeen.

Itsekkin olen miettinyt, että onko sillä toimintasäteellä sitten jonkin rajan jälkeen mitään väliä.
Montako yli 100 kilsan reissua tein itsekkään tänä vuonna ajokauden aikana? -Yhden.
Sähköpyöränkin toimintasäteellä olisi kyllä pärjännyt omat ajot.



Jarez kirjoitti:Koetko sähköpyörät jotenkin yleisesti uhkaavana
Ehkä juuri tämän takia ne mun kommentit on olleet sellaisia "heittoja". Voisin sanoa, että tämä pitää paikkansa. En minä noille varsinaisille vertailukohdille niin isoa painoa laita, vaan tälle ajatukselle.
En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin takaraivossa piilee, että sähköpyörät olisivat uhka.
Jälkikäteen olen tuumaillut, että ehkäpä se johtuu siitä, että pelkään muummoassa alati tiukkenevien päästörajoitusten ja höytysuhteen (milläs muuten varsinaisesti vertaillaan sähkö- ja polttomoottorin hyötysuhdetta?) innoittamana insinöörien kehittävän sähkö- ja akkutekniikkaa niin, että polttomoottorit siirtyvät syrjään, mikä näyttääkin olevan tapahtumassa - joskus. Se taas tarkoittaa sitä, että polttomoottorien "kehitys" jatkuu enään tee-se-itse-miesten autotallissa..

^Ylläolevaan liittyen:
Murska Arska kirjoitti:Oikeastaan innolla odotan akkutekniikan kehittymistä että saataisiin reilusti enemmän kapasiteettia 10x pienempään tilaan ja moninkertainen latausnopeus. Siinä vaiheessa mä voin sanoa polttomoottoreille pai pai
Tämä vahvistaa aika hyvin tuon mun "pelon". Hylätään kevyin perustein vanhat "perinteet ja arvot" ja uudistetaan raakalla kädellä. Tuntuu olevan tänä päivänä yleistä asiassa kuin asiassa.


Täsmennetään kuitenkin, että ympäristöystävällisyyttä toki kannatan tietyin varauksin.

Mun mielestä polttomoottoreillakin olisi vielä annettavaa, kuten kaksitahtisiin pyöriin suorasuihkutus ja nelitahtisiin niitä turboja jalostettuina..


Jarez kirjoitti:Luuletko että jokainen (suurin osa) uuden moottoripyörän tai auton omistaja rahat kyseiseen laitteeseen on säästänyt?
Et kai sinä minua nyt ihan noin naiivina pidä, että tuollaista luulisin? :D
Eipä tietenkään, mutta kyllä se silti suoraa pois on siitä kuukausittaisesta palkasta ja jostakin muusta.

Oma luonto ei varmaan ikinä anna tälläisillä arvonalenemilla ostaa alle muutamaa vuotta vanhaa autoa tai moottoripyörää. En vaan pysty ostamaan isommilla rahamäärillä jotain, minkä tiedän olevan jonkin ajan päästä huomattavasti vähempiarvoisempi. Siksi pyrinkin täyttämään itse asettamani arvot minimillä rahamäärällä ja näin saada "parhaan hinta-laatu-suhteen".


Ei toki pidä olla ennakkoluuloinen ja pyrin itsekkin sitä välttämään, mutta tälle asialle on vaikea tehdä mitään.

Toinen itseä häiritsevä ennakkoluulo on tämä merkki.
Vaikka olisin saanut tuommosen kaikin puolin samanlaisen kuussatkun Bandiitin kolmanneksen halvemmalla, mutta merkki olisi ollut joku.. ..no sanotaan "ei niin perinteinen" merkki, niin olisin varmasti silti päätynyt suzukiin. Tämähän ei tietenkään sovi ajatuksena yhteen tuon "parhaan hinta-laatusuhteen" kanssa.. 8o
Viimeksi muokannut Maekine päivämäärä 20.12.2014 19:39, muokattu yhteensä 2 kertaa
¤SuZuKi¤
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Husky510 » 18.12.2014 16:56

Murska Arska kirjoitti:Oikeastaan innolla odotan akkutekniikan kehittymistä että saataisiin reilusti enemmän kapasiteettia 10x pienempään tilaan ja moninkertainen latausnopeus. Siinä vaiheessa mä voin sanoa polttomoottoreille pai pai

Tätä mäkin odotan, meinaa jossain kohtaan tuo bensa tulee olemaan niin kallista että oksat pois. Ja muutenkin nuo kuulostaa hyvältä, hiljainen, niin voi keulia ihan melkein missä vain ja ajaa, ketä tuollainen muka häiritsee, ei ketään. Sitten jos ajaa sellaisessa paikassa, missä ei saa, niin siellä ole kieltoa varmaan sähköpyöristä, koska ne ei luontoa saastuta. Ainoa missä voisi ongelman nändä on se ettei nuo pidä ääntä, niin jos ajaa sellaisessa paikassa, missä ei saisi, niin muut kulkijat alkavat valittaa, kun ei kuule ja tulee miljoonaa. Koska tällä hetkellä tuo kaksipyöräisten meteli keskustelu on jossain kohtaan aika kuumaa, nyt se unohdetaan ja rauhoittuu, kun talvi tulee. Mutta keväällä taas alkaa, kun mopojonne kaivaa sen aivan liian kovaa/turhaa meteliä pitävän mopon, kadulle....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut snuarrow » 18.12.2014 22:43

ei toi mikään 0db laite ole, kyllä siitä ääntä lähtee. jos rc autot on tuttuja niin voi luoda vähän mielikuvaa.

kyl se kieltämättä syksyllä vähän harmitti kun jarez laitto kaapelin sukoon ja meikä upotti seteleitä aseman automaattiin. kai tollasella vois gibraltarille ajaa, vaan ei via baltican kautta.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 19.12.2014 13:02

Nyt on lehti luettu ja kyllä omasta mielestä aika hyvillä arvosanoilla selvittiin.

Miinuksina mainttu hankintahinta, akkukapasiteetti kovaa ajettaessa, kankea vaihteisto. Kommentoin niihin nyt lyhyesti.

--

Hinta uutena on korkea. Tosin oma peli on ihan julkisesti myynnissä, jos joku sellaisen ihan ehdottomasti omakseen haluaa ensi keväänä. Ei siis mikään pakko myydä, ihan mielenkiinnosta jos 15,500 eur 1000km ajetusta pelistä jotain kiinnostaa. Ovh siis 20,450 eur.

Pyörä on myös A2 korttiluokkaan menevä, koska sähkömoottoripyörät rekisteröidään nimellistehon puolesta (puolet maksimista) = 54 hv (40kw) / 2 = 27 hv (20kw)

Tehopainosuhde ilman nimellisteholaskemista (213kg & 40kw) = 0.114 kw/kg

Nimellistehopainosuhde (213kg & 20kw) = 0.057 kw/kg

"A2-luokka, johon kuuluvat :

Moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintääm 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa niin suuri."

Tosta voi jotain matikkaa ynnäillä vakuutusmaksujen puolesta. Siihen päälle vielä sähkölasku ja ketjurasvat.

--

Akkukapasiteetti kovaa ajettaessa :

Polttomoottori rivinelosen nakusportin kulutuskin nousee taivaisiin, jos siellä 90nm huippuväännöillä jatkuvasti yritettäisiin pysyä (+6500 rpm ->). Monille oon sanonut, että pyörässä on lonkalta heitettynä vain pienempi "bensatankki" kuin vastaavissa polttomoottoripyörissä. Eli samaan toimintasäde ahdistukseen oon itse kokenut myös, kun nakusportilla oon lähtenyt pidemmälle lenkille puolikkaalla tankilla jostain kehä 3 ulkopuolelta.

Harvoin itsekkään viihdyin yli 70km lenkkejä katteettoman polttomoottori nakusportin sarvissa taajaman ulkopuolisilla ajolenkeillä ;)

Vehje kyllä imaisee aika järkytäviä kilowattilukemia kulutusmittarista, kun rajuja kiihdytyksiä tekee tai kelaa vaihteita yksitellen läpi alusta loppuun. Vaihteellisen sähköpyörän ajotyylillä harvoin isoja rasittavia kiihdytyksiä tulee tehdyksi koko vaihteen läpi, koska vääntöä ei sen enempää tule vaikka kuinka laulattaisi vaihteita loppuun asti. Myöskin moottorin sisäiset massat ovat olemattomat, niin tästäsyystä liian isolla vaihteella kiihdyttely imee akustosta turhan paljon mehua.

Mutkapätkällä pyrin itse pitämään moottorin kokoajan yli 4000rpm tienoolla "pintakaasulla" ja jotta tuota kuormaa ei tulisi akustolle ja moottori jaksaisi helpommin kerätä tarvittaessa lisää vauhtia. Moottorijarrutus kerää myös latausvirtaa aina maksimaalisesti (+25kw) korkeammilla kierroksilla (+2500 rpm ->) joten jarruihin ei tarvitse hukata lämpöenrgiana jo kiihdytettyä energiaa joka akustossa on.

Toivottavasti selitys ei ollut liian monimutkainen, mutta pointti oli se että "määränä kuusi tuntuu liioiteltulta" on tottakai normaaliin polttomoottoriajotyyliin suhteutettuna älytön yhtälö. Itsekkin sorruin vaihteiden läpi soutamiseen taajama-ajossa ja mutkapätkillä jolloin ajaminen oli aika "kulmikasta" ja kulutuskin oli korkeampaa kun moottori joutui aina keräämään jokaisen vaihteen kanssa itsensä takaisin hyötysuhteen huipulle.

Jenkkifoorumeita hetken lueteltuna tuli vinkkinä, että liikennevalolähdöt ja taajama ajo vaatii pelkästään kakkosvaihdetta, maksimissaan kolmosta. Eikä kytkinkään rasitu lähdöissä (kuorman suhteen, kytkintä ei luistateta lähdössä ollenkaan), kun kakkosen ja ykkösen ero on suhteellisen pieni. Nopeuksien noustessa yli 60 silloin oli vasta fiksua tarjota kolmosta rauhallisessa ajossa, kun moottorin kierroslukua halusi laskea ja moottorijarrua näin vähän "pehmentää".

Teen näistä kokemuksista keväämmällä pari havainnollistavaa videopätkää jos jollakin on vaikeuksia ymmärtää tätä selitystä teoriassa.

Loput 3 vaihdetta on omastamielestä passeleita motariajoon / vähän sporttisempaan pujotteluun tai tuohon regeneroinnin (suhteessa kierroslukuun) määrän säätämiseen.

Normaalilla ajotyylillä taajaman ulkopuolella pyrin pysyttelemään 4 - 8 kw ulostulevan tehon lukemissa, tällöin "tankillisella" pääsee 130-150 km fiksulla ajotyylillä maksimaalisella regeneroinnin ja ennakoivan ajotavan kera. Myönnän myös nykyään metsästäväni vihreitä liikenevaloja ja aina kun on mahdollisuus saada takarenkaalta energiaa takaisin akustoon, aloitan "härskisti" hidastamisen autoilioiden silmissä liian aikaisin. Jotkut sankarit jopa ohittavat ennen punaisia valoja ja sitten valojen vaihtuessa alottavat taas pysähdyksistä vaihteiden selaamisen kun itse hiivin pintakaasulla perässä muutaman ampeerin viisaampana 8) Valoihin ei koskaan ole kiire, tai itse en näe siinä mitään logiikkaa taajamassa kun keskinopeudet muutenkin ovat alle 50 km/h jatkuvasti vaikka kuinka nopeasti valoista valoihin kerkeäisi kiihdytellä.

Kankea vaihteisto :

Kyllä, se oli kankea ja joskus jopa raivostuttava.

Ensimmäinen sisäänajo öljynvaihto @ 788km. Vaihdelaatikossa siis ainosataan magneettinen pää propussa, ei mitään suodattimia.

Kuva

Kuva

500km siis ensimmäinen suositeltu vaihto, melkein meni yöunet kun myöhästy parilla satkulla. :lol:

Toinen öljynvaihto :

Ensimmäisen vaihdon jälkeen, vaihdetuntuma parani mukavasti ja yöunetkin parani kun tiesi pahimman italialaisen koneistusroinan irronneen. Seuraava oli 1038km nurkilla ja yöunet parani entisestään vaihdon jälkeen.

Kuva

Kuva

Tässä nyt muutamat käytännön kokemuksesta saadut perustellut kommentit omasta puolesta asian tiimoilta. Lisäkysymksiä ja perusteltuja kommentteja saa paiskoa jos siltä tuntuu. Teen varmaan toiseen osioon sähköpyöriä yleisesti käsittelevän topikin, minne saa kaikki henkilökohtaiset kokemukset, kysymykset, ahdistukset, äänettömyydet ym väittelyt riipustaa.

Jos joku ihmettelee kirjoitusten muokkauskertoja topikissa, niin korjailen omia kirjotusvirheitä mahdollisimman ahkerasti tässä taustalla. ;)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.12.2014 15:27

Minusta tuossa uudessa bike-lehdessä oli asiallinen juttu tuosta pyörästä....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 22.12.2014 12:27

Husky510 kirjoitti:Minusta tuossa uudessa bike-lehdessä oli asiallinen juttu tuosta pyörästä....


Oon itsekkin täysin samaa mieltä! :)

Kommentoin noita "miinuksia" vain käyttäjän / omistajan näkökulmasta, jos joku lehden lukia tänne foorumille sattuu eksymään lisätiedon janossa. Tuo omalaatuinen ajotyyli oli nyt isoin asia mitä halusin täsmentää lukioille, kun sisäisiä massoja moottorissa ei ole verrattuna polttomoottoriin.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Maekine » 22.12.2014 17:01

Maksaako tälläinen siis päälle 20 000e?

Vaikea kuvitella, että porukka ostaa mielummin tämmösen, kun vaikkapa Yamaha MT-07:n, joka maksaa ABSeilla n. 8500e ja on ehkä hieman pirteämpi.
Tällä esimerkki jammulla pääsee kulutuksessa hiukan neljän litran päälle sataa kilometriä kohden, joten aika paljon saa päristellä, tai pikemminkin vingutella ennen kun ollaan "plussan puolella".

Nämä sähköpyörät on vissiin sitten vähän samanlaisia kun kännykät, että vastaavanlainen pyörä maksaa parin vuoden päästä puolet uutena tekniikan kehittyessä?
¤SuZuKi¤
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 23.12.2014 0:18

Maekine kirjoitti:Maksaako tälläinen siis päälle 20 000e?

Vaikea kuvitella, että porukka ostaa mielummin tämmösen, kun vaikkapa Yamaha MT-07:n, joka maksaa ABSeilla n. 8500e ja on ehkä hieman pirteämpi.
Tällä esimerkki jammulla pääsee kulutuksessa hiukan neljän litran päälle sataa kilometriä kohden, joten aika paljon saa päristellä, tai pikemminkin vingutella ennen kun ollaan "plussan puolella".

Nämä sähköpyörät on vissiin sitten vähän samanlaisia kun kännykät, että vastaavanlainen pyörä maksaa parin vuoden päästä puolet uutena tekniikan kehittyessä?


Tämänhetkisten tietojen mukaan näin valitettavasti on. Pyörä on tilaustuote ja myyntivoluumit on pienet. Ihan ymmärrettävää tuo on, että kustannus per myyty pyörä on hieman isompi ja kaikki edustuksen rakentamisen taustatyö saattaa vähän rahaa (katetta) vaatiakkin. Tosin kuulin huhuja, että tälläisen voisi saada tulevaisuudessa vuokrattuakin tarvittaessa inhimilliseen hintaan jos tohon kännykkäteoriaan yöunet menee.

Edelleenkin kysyn miksi tässä topikissa tuut tätä henkilökohtasta spekulaatiotamyllyä pyörittämään? Ootko perehtynyt sähköautojen jälleenmyyntiarvoihin 2 vuoden jälkeen vai millä "vissiin" logiikalla tuut nyt taas pätemään? :roll:

"5 vuotta/80000km rajoitettu takuu akuilla."

Vissiin ei hikoiluta omistaminen pätkääkään.

Nää mielipidekeskustelut voin vastaanottaa yksityisviestillä tästälähtien. Voidaan vissiin jatkaa tätä kännykkäteoriaasi tuolla asiaan keskittyvässä osiossa vastedes ;)

viewtopic.php?f=5&t=86762
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 9.1.2015 22:00

Mp messuille tuli alustava kutsu pyörälle, en vielä paljasta minne osastolle ;)

Kevättä odotellessa ja omia liukasteluja muistellessa..

http://youtu.be/vaYvuYXalmU
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 26.1.2015 15:04

Pariviikkoa takaperin Polaris osti Brammon, jos joiltakin sattui juttu menemään ohi.

http://insideevs.com/polaris-buys-elect ... le-brammo/

http://www.mailtribune.com/article/2015 ... /150129849

Oma pyörä nähtävissä Mp messuilla Biken osastolla (6G126) pienen yllätyksen kera asiasta kiinnostuneille. ;)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut SJK » 5.2.2015 23:31

Jarez kirjoitti:Oma pyörä nähtävissä Mp messuilla Biken osastolla (6G126) pienen yllätyksen kera asiasta kiinnostuneille. ;)

Mikäs se yllätys oli? En itse päässyt käymään messuilla...
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Brammo Empulse R 2014

ViestiKirjoittanut Jarez » 7.2.2015 15:32

Lähen ajamaan sähkötourinkia Suomesta kevään lopussa ehkä Mansaarille asti. Heitin ideaa ilmoille tossa kuukaus takaperin ja nyt kokeillaan jos lukioita / alaa tällänen repäsy kiinnostaisi. Monta muuttuvaa tekiää vielä tässä mietittävänä. Reittivaihtoehtoja ja määränpäitäkin kolme. Sponsoritkin vielä myös auki.

Jos aikataulullisesti ja rahallisesti hommalle näytetään vihreetä valoa, niin oon ihan valmis lähtemään tienpäälle. Idean toteutuminen mahdollista lykätä myös ensvuodelle jos siihenmennessä olisi suomeen rantautunut pyörä, mikä menisi hieman pidemmälle yhellä tankilla ja huoltoverkosto olisi valmiimpi skandinavia / eurooppa akselilla. Katsotaan miten neuvottelut etenee jne.

Kuva

Kuva

Tosin omalle pyörälle ilmaantu viimeviikolla ostaja, nyt vaan ongelmana haluunko luopuakkaan laitteesta. :D Pitänee selvitellä onko ostajalla "kiire" vai pystynkö osan kesästä nauttimaan vielä pyörästä & tuon touringjutun tekemään.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762