KTM 200 EXC punakilpisestä valkokilpiseksi

-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
KTM 200 EXC punakilpisestä valkokilpiseksi

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 21.4.2014 21:25

Eräs kaunis lauantaipäivä vanha RM250 löysi uuden omistajan. Loppupäivän maltoin olla ilman pyörää ja heti sunnuntaiaamuna oli haettava uutta tilalle. Otsikon peli löytyi lähistöltä, ajotunteja maltillinen 244h mittarissa ja vuosimalli -07. Hinnasta päästiin sopuun, joten eikun pyörä kyytiin ja kotia kohti.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ensin oli ajatuksissa 250 EXC, mutta tulin järkiini koska enhän minä niin isoa tarvitse. Piikkikin varmasti menisi mun ajoissa tehojen puolesta, mutta huoltovälit ja alavääntö on tässä "välimallissa" hieman inhimillisemmät. Vaihdelootan öljyillekin manuaali sanoo 40h vaihtoväliksi :eek:

Pyörään löytyy punakilpipaperit ja tarkoitus olisi saada tämä kilpiin. Tällä hetkellä pyörään löytyy:

- Tullipaperi vuodelta -07, jossa ilmoitetaan pyörän tulevan kilpailukäyttöön
- CoC-todistus KTM nordicilta (saa ilmaiseksi, mikäli pyörä on tuotu maahan virallisen jälleenmyyjän toimesta!)
- Luovari minun ja edellisen omistajan väliltä.

Katsastusta varten lyötyy jo peili, kuminen töötti ja EXC:hen kuuluvat mittaristo, etu- ja takavalo. Vielä pitäisi vilkut noutaa biltemasta, niille pitäisi johdotukset olla jo melkein valmiina. Harmaita hiuksia tuottaa FMF:n putki, josta ei e-hyväksyntää löydy sekä mahdollinen kuristaminen. Kokemusta omaavat voisivat kertoa, meneekö rekisteröintikatsastus läpi tuolla putkella? Tarvitseeko pyörää kuristaa esimerkiksi kaasarista? Ilmeisesti rekisteröintiä varten tarvitsee myös katkeamattoman luovarihistorian, joten täytyy toivoa, että edellinen omistaja auttaisi asiassa eteenpäin.

Pyörään ei ole suunnitteilla teknisiä muutoksia tai isompia huoltoja, uudet jarrulevyt ja palat täytyy jossain vaiheessa kesää uusia.
Hoffe
Pyörä:
Kolmesatku kotaree
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.6.2008 23:57
Re: KTM 200 EXC punakilpisestä valkokilpiseksi

ViestiKirjoittanut Hoffe » 22.4.2014 8:55

Riippuu varmaan vähän katsurista miten tarkasti syynää e-merkintöjä. Mulla riitti kun änkästä löytyi e-merkintä. Kaasaristakin kuristin pyörää mutta ihan turhaan :)
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: KTM 200 EXC punakilpisestä valkokilpiseksi

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 12.5.2014 11:23

Tässä muuten tuli mieleen lisää seikkoja jotka pitäis tietää ennen katsastukseen viemistä:

-Kilventeline, meneekö tuolla vai tarvitsenko toisenlaisen? Mitenkäs kilvenvalo?
-Vilkut tottakai, syynäävätkö e-merkintöjä niistä? Motonetissä olisi vilkut 9e/kpl, kiinasta saisi kaikki neljä samaan rahaan

Tuo kuristus ja pakoputki nyt on hieman kysymysmerkki. FMF-putki alkuperäisellä änkällä kiinni, enkä todennäköisesti saa vakioputkea mistään edes lainaksi kilvitystä varten. Vinkit kaasarin kuristukseen kelpaa myös, minkälaista laippaa olette luistin päälle laittaneet?