VinskiMo: Husaberg Violet/White, Näytillä nyt ACS!!

VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 2.10.2013 19:00

Joo-o Kiitoksia vaan kaikille kommentoijille. Noista keulan putkista sen verran että kuten arvelinkin että niitä ei voi maalata niin voi olla että jätän ne sitten tuollaisiksi. Anodisointii/elaksointiin tai miksikä sitä haluaa kutsua ei mulla ole vehkeitä.

Siitä swingistä, kyllä mä ainakin oon monesti lukenu että porukka olis niitä pulveri maalannu :O Toi on tulossa mulle katuajoon ja ei todellakaan jokapäiväiseen eli tuskimpa se maali ainakaan mitenkää kriittisesti heti lähtis...

Mut joo sain taas kiksit tehä tuota kotaria tänään ->

Kuva

Nytton pärrä siis tuossa kunnossa, takahäkki pois, katteet pois, sähköt pois. Seuraavaks olis varmaankin tarkotus irrottaa kaasari ja puolipuristin ja kaikki muu että saa koneen irti. Rungon jätän rullaavaks ainakin siihen asti että saan varattua sen hiekkapuhalluksen ja maalauksen.

Kuva

Päätin nyt sitten tehdä näin. Eli hioin nuo muovit 1200 paperilla vaan hiukan "mataks" pinnan ja vetelin muovipohjamaalit pintaan ja pari kerrosta kiiltävää mustaa päälle. Annan niiden nyt kuivua viikon että ovat varmasti kuivat ja sitten pitäis miettiä miten noita tarrottaa/mitäs sitten ja eikös sitten lakka tule vasta tarrojen päälle? Nii tuosta etuloksusta teippasin umpeen osan (niikun kuvasta näkyy) eli kun teipit poistsaa ni alta paljastuu vielä oranssit raidat jotka päättyy tohon keskelle, myös sen kohan mistä tuo kiinnitetään t palaan jätin oranssiks ja teippasin tommoset rajat siihen... Kahtotaa millanen tulee.

Ja semmosiin kohtiin mistä se maali kuluu pois (mistä jarru letku menee ym.) laitan sitten kiiltävä mustaa muovikalvoa (näin tein 125 kotkanki kanssa ja hyvä tuli).

Kuva

Sitten tuli vähän leikittyä valkosen muovikalvon kanssa ja leikelin muutamat helpot logot jos niistä olis mihinkään, tuossa yks esimerkki jokainen varmaan tunnistaa logon.

Kuva

Mikäs helvatun letku tuo on? Tulee jostain moottorin alaosasta ja ilmeisesti kuuluis yhtyä kaasarissa olevaan nippaan mutta nippa on tulpattu ja letku jätetty yksinään tulppaamatta :O Jokin huohotus?

editt.. Otin teipit pois nyt kosketus kuivasta loksusta ja siitä tuli aika helvetin hieno vaikka itse sanonkin.

Kuva

Mutjoo eikai muuta tälläkertaa, koitetaan taas selvitä eteenpäin, hitaasti mutta varmasti :)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Husky510 » 2.10.2013 22:00

Joo minusta tuo lokari näyttää hyvältä
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Stål » 2.10.2013 22:22

Ei niitä keulaputkia tartte ite eloksoida. Murska Arska puhui joskus jostain puljusta Helsingin Viikissä missä pysty tehä näitä. Oisko se vieny vanteen kehät sinne eloksoitavaks.
E: Niin, ja tosianki erikoinen lokari, mut ite tykkään kyll ;)
Husaberg FS 570
comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut comanche888 » 2.10.2013 22:33

Eikä sitä anodisointia edes kannata itse tehdä. Purkaa vaan keulaputket ja vie alumiinin pintakäsittely firmaan. Itse jouduin maksamaan 20€. Siinä samalla tekee keularempan.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 2.10.2013 23:20

comanche888 kirjoitti:Eikä sitä anodisointia edes kannata itse tehdä. Purkaa vaan keulaputket ja vie alumiinin pintakäsittely firmaan. Itse jouduin maksamaan 20€. Siinä samalla tekee keularempan.


Tuossa on kyllä perää, missäs käytit jos saan kysyä? Mietin tässä että jos kerta alumiinia voi anodisoida ni miksei samantien sitten ota enemmänkin kaikenlaista sinne ja pyydä könttä hintaa. Mitäs kaikkea muuta keularempassa sit uusitaan kö öljet, stefat?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 3.10.2013 0:16

Eipä siinä oikeastaan muuta uusitakkaan :p Pölysuojat jos on huonot, ja sisuskalut tietysti putsataan kunnolla.
comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut comanche888 » 3.10.2013 17:17

Kellokoskella Pinnoitus Helin. Vie ihmeessä muutakin mitä keksit. Mutta t-paloista ei välttämättä saa hienoja koska on valetut.

Juurikin nuo stefat, pölysuojat ja öljyt.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Murska » 3.10.2013 19:23

Alumiinikilpi Viikissä tekee hyvää jälkeä adonisoinnin osalta, pinnasta tulee kova ja kestää hyvin emäksisiä pesuaineita. Mulla oli siellä vanteet talvella ja aika paljon näytti olevan pyörien osia pöydillä menossa pinnoitukseen.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 5.10.2013 13:26

Joo kyllä mä ne putket käytän siellä elaksoinnissa, juurikin kellokoskella. Soitin sinne alumiinikilpeen ja äijä sano et 40e per pumppu ja mä meinasin tipahtaa tuolilta ja sanoin että soittelen vielä muualle.

Nooh soittelin sinne kellokoskelle ja se sano et vähä ku kahvikassaa kartuttaa ni eiköhän ne siinä sivussa mene :) Eli varmaan just comachen 20e luokkaa, no vien sinne sit mieluummin vähän enemmän ni tekevät sit mieluummin paremmin kun kitsastelen. Mietin että samal sit varmaan vien jarru polkimen ja vaihdepolkimenkin vaikka eihän niissä kauaa se pinta kestäkkään.

Mitähän kaikkea muuta sinne lähteekään sitten xD

Joo tosiaan ja varailin alustavasti tattarisuolta rungon hiekkapuhalluksen + puolikiiltävän pulverin ja swingin lasikuula puhalluksen ja puolikiiltävän pulverin. Hintaa se sano että 150e ja olkoon se kun tekevät kuulemma hyvää jälkeä...

Juujaa sitten muuta ->

Ktm

Kuva

Tosiaan hain sitä oranssia tarraa ja heti askartelinpaskartelin siitä sukinimen kirjaimet ja tuommosen ktm logon. Päätin että en laita mitään tarra-helvettiä tohon maskiin ja loksuun vaan jätän ne tuommoisiks simppeleiks.

Kuva

Nii joo ja sitten otin käsittelyyn tuon putkiston, onse titaani niin perkeleen kevyt aine :O Eihän tuo putkisto (pois lukien vaimennin) paina paljoo mitään, varmasti alle puol kiloa arviolta? Nooh enisvei sen kävin lävitte karhun kielellä ja putsasin kaiken paskan pois ja altahan paljastu kaikki (imo) helvetin hienot sinertymät ja värit :3

Änkän kuorta kans hinkkasin karhunkielellä, ajattelin että se on _varmasti_ alumiinia kun se oli ihan anodisoidun värinen mutta mitäs helvettiä, sehä on rosteria/happista?? Nooh pannat oli painanu siihe ikävät jäljet ja puoliks lähteny tarrakin häiritsi ni vetelin sitten koko änkän p800 ja p1200 papereilla ja karhun kielellä jolloin pinta oli semmonen no öö harjatun rosterin näköinen kohtuu matta mutta päätin vielä heittää polishit siihen ja vedellä kevyesti kiillotus laikalla ja sain just tommosen omaa silmää miellyttävän puolikiillon :) Voishan tuota harkita peiliks kiillottavan mutta jostain syystä mun mielstä jotenkin tuo mattasempi pinta vois olla kivempi. Päädyt on kans titaania ja ne putsailin vaa rätillä + karhun kielellä.

Nii ja askartelin toisen jonkun itse viritellyn pannan tilalle harjatusta rosterista ehkä hiukka paremman ja muotoilinkin sen tuon akran vakio hiilikuitusen näköiseks ettei vaimennin tipahda tielle...

Kuva

Juu ja siitä swingistä. Sepä ei mennykkään ihan suoraan mutta pienellä jyrsinnällä + mahdollisesti täyttöhitsauksella menee :) Ja laakeroinniks tuo vanhanmallisen kapeampi malli.

Kuva

Sitten otin nuo vanteet hinkkaukseen, niissä näkyy olevan maali ja elaksointi ihan hyvässä kunnossa ni en muuta tehny ku putsailin ne ja työnsin vaseliinis sinne akselin reikään ja levittelin... Joo tuo etujarru levy menee varmaan vaihtoon jos sattuu löytymään parempi halvalla (niitähä on ollu ihan 50e myynnissä välillä). Mieluumin sitten "ei kelluva" jos löytyy.

Kuva

Eikai muuta, kotari on nyt tässä pisteessä ja pikkuhiljaa tästä aletaan putsailee/kiillottelee/hinkkailee/maalailee/korjailemaan tai uusimaan kaikki :)

Niin ja jos joku tietää että jollain olis kohtuu hintaan (alle 100e) myynnissä musta tankki ni inffoa mulle HETI.

Juu ei muuta :D
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Husky510 » 5.10.2013 14:49

Tuo titaanin värjääntyminen on saatana hieno väritys. Siis en tiedän onko titaaneja pikkasen erinlaisia. Mutta itsellä se Leovince titaani värjäänty makeasti, nyt kun vertaa nykyiseen
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Habusa » 7.10.2013 18:29

Husky510 kirjoitti:Tuo titaanin värjääntyminen on saatana hieno väritys. Siis en tiedän onko titaaneja pikkasen erinlaisia. Mutta itsellä se Leovince titaani värjäänty makeasti, nyt kun vertaa nykyiseen

joo sama juttu kun mulla oli Doman titaani rööri ni just se sininen sävy. eikä ees maksanu saksasta ku n.450e
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 7.10.2013 21:42

Jjjeeps, se sinertyny titaani on kyl sitä jotaain :3

Mutjoo tein taas hiukka kotaria. Eli mietin semmosta että teen itse semmosen "mittariston" rosterista rungon ja siihen lasikuidusta muun ja maalaan/teippaan. Eli tarkotus olis laittaa ainakin siis upotettuna tuo kotarin oma mittaristo, virtalukko, vilkun merkkivalo, pitkien merkkivalo ja ehkä vielä jotain. Mietin vähän että löytyykö mistään (ebay, free shipping from china) tyylisiä lämpömittareita? Olis ainakin minun mielestä aika pähee ku näkis ledinäytöltä vesien lämpötilan :D? Ja mitä sanotte olisko sähköflekti turhaa hifistelyä ja EN polta kumia paikallaan koska en nää mitään järkeä savustaa kalliita renkaita ilmaan.

TUli vähä hinkattua änkkään lisää kiiltoa, eise vieläkään ole peili mutta taas parempi, nyt se on siis kolmeen kertaan käsitelty jollain lidlin kiillotus aineella ja ajattelin jos vielä kerran kokeilen nyt aidolla metal polishilla (oli honkkarin ale korissa 2,5e tuubi).

Kuva

Siinä sitten kun kerran kaiveli kiillotus kamppeet esiin ni kokeilin vähä sipasta poljinta ja kiksiäkin...

Kuva

Joo ja sit tuli hinkattua tuo tuleva katesarja tip top kuntoon, pitäiskö mun lisätä noihin teijän mielestä jotain? Itseä kyllä miellyttää nyt kun ei ole "liikaa" tarraa ym. mutta sopisko joku muutos teidän silmään?

Kuva

Tosiaan Sitten kävi mielessä että tekisin ns. sarana kilven telineen mutta erikoisuutena siinä olis portaaton paikalleen lukitsemis mahdollisuus (eli esim kokonaa pois näkyvistä, heiluu vapaana, "laillinen kulma" ja miinus kulma, miten ikinä haluukaan). Oliskohan poliisilla sanomista jos ajelee se "lukittuna" lailliseen kulmaan?

Mjoo eiköhä tästä eteenpäin madella pikkuhiljaa, eikös virtalukosta tulis paras jos sillä katkastaan sekä akulta lähtevä sulakkeen kautta menevä plussa ja pakko maadoitetaan sytytys impulssi?

Nii joo oliskohan mitään ulkonäöllistä etua jos tekis lasikuidusta pohjapanssarin ja vaikka maalais sen? Jotain "diy":tä tohon olis kiva saada...

Eipä muuta tälläkertaa.
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut ville69 » 7.10.2013 22:17

Komiat on nuo katteet! tykkään 8) Siitä kilven telineestä nii mulla on ollu piikisessä koko kesän ja ollu khyll aika kätsy, voi säätää sen "raaputtelu" kulmaan tai sitten miinuskulmaan underiin että sitä ei paljoo näy ;) voi sen kanssa jättää lepattelee siihen jos tekee mieli :lol: iha kiva härveli! eikä mulle poliisilta tullu sanomista, eihä siinä mitään laitonta ole jos se on lukitettu lailliseen kulmaan :)
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Stål » 8.10.2013 2:36

Flekti ei oo ollenkaa turha. Itellä keitti kotari Criminal Cruisingissa ku ajettiin vauhtikselta rusalle. Rusan valoissa seisoin muutaman minuutin ni keitti.
Husaberg FS 570
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Ktm Exc 450 Supermoto projekti.

ViestiKirjoittanut Haatsi » 8.10.2013 19:34

Flekti kannattaa kyllä katuajoon hommata, kuumalla kelillä ei tarvi pelko persiissä tunnin välein kurkata syyläriin onko nesteet kadonnu.