Suzuki Bandit 600

_nikko Eläkeläinen
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.7.2006 18:18
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut _nikko » 3.4.2012 20:29

Itseltä löytyy 650cc versio pyörästä ja rekisteriotteessa on merkitty tehoksi 57kw, joten tämän voi kuristaa vielä uuden lainkin tultua voimaan.
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 14.6.2012 12:22

Nyt on kurvailtu n. 5000 km ja hienosti pelaa. Keskikulutus on ollut alkukesän ajan n. 5.3 litraa. Loistava pyörä kerrassaan, eiköhän tämä jää pidemmäksi aikaa, niin voi rauhassa aloittaa varustelun. Päiväajovalot pitäisi laittaa, etulokasuojan jatkekin houkuttelee, ja geelipenkki...
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut Sami » 18.6.2012 21:20

Vippilän puolelta lueskelin noista päivävaloista, niiden avulla ilmeisesti tarkoitus tulla paremmin huomatuksi kuin normivaloilla, vai?
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 19.6.2012 11:36

Sami kirjoitti:Vippilän puolelta lueskelin noista päivävaloista, niiden avulla ilmeisesti tarkoitus tulla paremmin huomatuksi kuin normivaloilla, vai?


Juurikin se on niiden tarkoitus. Banditin omat valot ei päivällä näy mihinkään, kaverikin totesi että nuo huomiovalot erottuu paremmin kuin pyörän omat pitkät, mutta ovat silti lailliset / eivät ärsytä vastaantulijoita. Vaikka ne ovatkin kirkkaat ja suunnattu "silmiin", niin pyörän ympärille ei muodostu samanlaista valopalloa kuin kaukovaloilla.

Sama tännekin:

Kuva
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut Markuss » 28.6.2012 23:06

Rasenger kirjoitti:
Sami kirjoitti:Vippilän puolelta lueskelin noista päivävaloista, niiden avulla ilmeisesti tarkoitus tulla paremmin huomatuksi kuin normivaloilla, vai?


Juurikin se on niiden tarkoitus. Banditin omat valot ei päivällä näy mihinkään, kaverikin totesi että nuo huomiovalot erottuu paremmin kuin pyörän omat pitkät, mutta ovat silti lailliset / eivät ärsytä vastaantulijoita. Vaikka ne ovatkin kirkkaat ja suunnattu "silmiin", niin pyörän ympärille ei muodostu samanlaista valopalloa kuin kaukovaloilla.

Sama tännekin:



Tuota isompaa päivävaloa ei kannata hommata, taitaa jonninverran häiritä öljynjäähdyttimen ilmavirtaa sitten.
Suzuki GSF Bandit 600S
<MadMan>
Liittynyt:
5.2.2005 19:42
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut <MadMan> » 9.9.2012 15:42

Mitenkäs on projekti edennyt, joko olet asentanut huomiovalon?
Jos et niin toinen toimiva vaihtoehto on uuden johtosarjan asentaminen etuvaloille, vakio etuvalojen johtosarja on niin huono että siinä on virtahäviötä. Huono etuvalojen jotosarja on nimenomaan näissä 2001-2006 600cc ja 1200cc S mallin banditeissa joissa on polttimoina hb3 ja hb4.

Jos et halua itse rakentaa johtosarjaa niin tuolta voit tilata sellaisen valmiin johtosarjan. Minulla on tuo johtosarja ja voin kokemuksella sanoa että johtosarjan asennuksen jälkeen valoteho kasvaa reippaasti. Vanhaa johtosarjaa käytetään sitten herätteenä uuden johtosarjan releille.

HB3/HB4 Headlight Relay Kit:
http://www.easternbeaver.com/Main/Produ ... _kits.html

Kuten moni sanoi sitten noista moottorin äänistä niin normaaleja ovat, Myös 1200cc bandit pitää samanlaista ulinaa ja rouheaa käyntiääntä. Ainoa ero taitaa olla vain matalataajuisempi pörinä kierroksilla mutta muuten täysin samanlaiset elämisen äänet kuuluvat asiaan. Myös tuo resonointi ääni jonka tosin itse paikallistin enemmän mittaristoon kuin katteeseen.
janite2
Liittynyt:
22.9.2009 8:02
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut janite2 » 10.9.2012 0:06

64 taalaa muutamasta johdonpätkästä ja parista releestä??? :eek:

Tota, ihan oikeesti.
Tollaseen menee noin 20e tarvikkeisiin, ja about 2tuntia aikaa, jotta se on pyörässä kiinni.

Mut, joo.
Moottoripyörissä on aika luvattoman huonot valot, johtuen juurikin ohuista, ja jopa kelvottomista johdoista, ja monesti virta kiertää vielä valokatkasijan kautta.
Toi releytys auttaa asiaa jo käsittämättömän paljon.

Samoin näissä toisen lähdön rosmoissa kannattaa putsata pölyt ja töhkät pois niistä valoista, sisältä.
Siä on nopeesti aika kerros hiekkapölyä, niin laskee valotehoa käsittämättömän määrän.
Tossa kesällä tallikaveri jotain nyppi oman rosmon kans, ja oli palastellu ne lamput.
(Siihen tuli kyllä lopulta xenonia, tuplana. Mut se onkin reissureki jossa on suotavaa olla kunnon valot.)

Hopeointia ei sitte saa hinkata, naarmuuntuu.
Eikä vesijohtovedellä, koska jää kalkkia ja suoloja.
Tislattu vesi, tai helposti haihtuva alkoholi tjsp...
Se hopeointi on sitte todella ohut ja herkkä!
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 11.9.2012 9:29

<MadMan> kirjoitti:Mitenkäs on projekti edennyt, joko olet asentanut huomiovalon?
Jos et niin toinen toimiva vaihtoehto on uuden johtosarjan asentaminen etuvaloille, vakio etuvalojen johtosarja on niin huono että siinä on virtahäviötä. Huono etuvalojen jotosarja on nimenomaan näissä 2001-2006 600cc ja 1200cc S mallin banditeissa joissa on polttimoina hb3 ja hb4.


Huomiovalot on jo asennettu. Omien valojen parantamisella saavutettaneen hyötyä lähinnä jos ajellaan pimeässä, fakta on että maahan osoittava ajovalo ei näy missään ajoneuvossa samalla tavalla kuin oikein asennettu huomiovalosarja (päiväsaikaan). Väärin asennettuna ei tosin näy senkään vertaa, mitä nyt kaupungilla näkyy noita omia asennuksia joissa on unohdettu se ohjekirjan lukeminen, missä sanotaan että valojen kuuluu osoittaa aste-pari ylöspäin jotta se valo tulee suoraan vastaantulijan silmiin.

EDIT: Tänä kesänä ajettu vajaa 9000 km ja hienosti on pelittänyt. Yksi pidempi reissukin tuli tehtyä eli n. 1100 km kahden päivän aikana. Luotettava peli ja matkakin taittuu suhteellisen kivuttomasti. Täytyy sanoa että ei ole tullut vaihtokuumetta. 8)
<MadMan>
Liittynyt:
5.2.2005 19:42
Re: Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut <MadMan> » 16.12.2012 23:36

No joo, itse en tiedä mitään noitten huomiovalojen kirkkaudesta koska en ole vielä niitä missään pyörässä nähnyt. Mutta kyllä tuosta johtosarjan parannuksesta on hyötyä päivälläkin, totta toki on että suurin hyöty on yöllä ja täytyy sanoa että itsellä kaukovalo valaisee pimeällä jopa paremmin kuin monen henkilöauton kaukovalot. Vakiojohtosarja heikensi valotehoa niin paljon että tallissa pystyin hyvin katselemaan molempia polttimoita paljain silmin noin metrin päästä, johtosarjan vaihdon jälkeen kaukovalon polttimo kirkastui niin paljon että enää ei pysty polttimoa katselemaan ilman aurinkolaseja.

Tuosta valojen putsaamisesta sisältä, varmaan pitäisi se tehdä jossakin vaiheessa. 2hp Kompuralla voisin ainakin koittaa poistaa suurimman osan liasta. Tosin ensivuonna on edessä pyörän vaihto, harkinnassa on kawasaki zzr1400 tai suzuki b king. ensin pitää käydä koeajamassa niitä. Noin 4 vuotta minulla tuo banditti on ollut.

Mikäli jonkun bandittiin alkaa tulla kilsoja yli 110tkm, saattaa olla aiheellista tarkastaa niiden punaisten johtojen kunto sieltä pääsulake/virtareleen luota. Itsellä kävi niin vajaa 6tkm siten niin että yksi niistä johdoista hinkkautui runkoon. Paljastui bandittia pestäessä kun ihmettelin että mistä kuului sihinää ja tuli pieni määrä savua. Korjasin johdon, liittimillä, kolvilla ja kutistesukilla, samalla päälle varmistukseksi reilu kerros sähköteippiä ettei hinkkaudu uudestaan puhki.

Noin 100tkm kohdalla alkaa yleensä banditeissa olla nokkaketju vaihdon tarpeessa, samalla kannattaa vaihtaa nokkaketjun kiristäjäkin uuteen.