Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00
Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

ViestiKirjoittanut Robban. » 6.2.2012 20:22

Tulipa tossa viime sunnuntaina sitten haettua Kalajoelta tällanen joskus avk:n omistuksessa varkauden syystä ollut Pärrä . Ostin tämän kuitenkin yksityiseltä myyjältä. Tarkoituksena olisi tästä siis täysiverinen KILVELLINEN stunttipärrä rakentaa ajokeleihin mennessä. 8)

Lähtökohtaa:

Ostokunto:
Pyörähän on siis joskus avk:lla ollut ja entinen omistaja on tähän uudet katteet tilannut ulkomailta oston jälkeen. Omistajan isäukko kumminkin mennyt könyämään lähes heti katteiden oston jälkeen ja oikea etukate on aika syvillä naarmuilla.
Myöskin takarengas oli poltettu puhki varkauden yhteydessä, mutta nyt tuolla perällä komeilee 180 leveä gummi.
Pyörän mittarissa 35 000, tuntuu ihan uskottavalta määrältä, etujarrulevyissä kuluma hyvinkin minimaalista, takana on kuitenkin jotain havaittavissa.
Trippimittari pyörii ympyrää.
Hondahan on vuosi sitten penkitetty ja kaakkeja löytyi 92 näiden vuosien jälkeen vielä.
Penkki ei sovi oikein paikoilleen. Myyjän mukaan 1996 vuotisesta vehkeestä mutta sen pitäisi muistaakseni olla samaa mallia kuin tämänkin?
Eturengas sileähkö.
Kone kierrosherkkä ja lähtee laakista käyntiin 8) Mahtavat saundit
Tankki viininpunainen. Mutta tuokaan ei haittaa, siihen tulossa kumminkin dentti.

Purin pyörästä perän nyt alkuun. Joitain pieniä patentteja huomattavissa kuten iskunvaimentimen kaasusäiliö on kiinnitetty takarunkoon nippusiteillä, katteita kiinnitelty edellämainitulla tavalla ja oikeaa takajalkatappirunkoa ei ole vaan sen tilalla on reikärautaa joka toimii äänenvaimentimen kiinnikkeenä.
Myöskin kilventeline sovitettu oudosti reikärautaa taas käyttäen..

Nomutta nämä seikat eivät minua haittaa, aluksi pyörästä tulossa katteeton. :D

Muuta lisättävää pyörään on myös:
Round bar
Kaatumaraudat
Käsitakajarru
Dentti tankkiin
Mahdollisesti mittaristo?
Cliparien kulmien muuttaminen/fatbar
Maalaus
Kyydissä olijan tapit (stunttikäyttöön soveltuvat)
Uusi äänenvaimennin
Lyhyet välitykset
+muuta pientä

Osia tilaillaan sen mukaan mitä budjetti pitää ja miten opiskelut sallivat töissäkäynnin. Osan osista kuitenkin pystyy tekemään itse.
Ehdotuksia saa laittaa ja kommenttia :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Robban. päivämäärä 22.2.2012 12:58, muokattu yhteensä 2 kertaa
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

ViestiKirjoittanut suurpasko » 6.2.2012 20:37

Hyvältä kuulostaa ja merkkihän on ainoo oikee ;)
Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00
Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

ViestiKirjoittanut Robban. » 6.2.2012 20:50

suurpasko kirjoitti:Hyvältä kuulostaa ja merkkihän on ainoo oikee ;)

Kuvia piti tulla vielä enemmän mutta tää mototti ilmottaa kun koitan lisää niitä että yritän lisätä epäkelpoa tiedostoa... Noo kai mä tän pian saan toimimaa : :D
Keulimisen Honda monkeyllä alotin ja niitä ehti sillon kaksikin tallissa olemaan :) näköjään se on tonne aivoihin juurtunut se merkki :lol:
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA
stroukki-
Pyörä:
Honda monkey custom "MADRAT" 125cc, Fude sanremo 63cc, Honda NSR 125cc, Ligier Xtoo MAX 505cc, Lada 2101 1200cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.9.2010 14:13
Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

ViestiKirjoittanut stroukki- » 7.2.2012 12:51

Onnee prokkikseen. Ohan toi vähän liian uus (F2 kunniaan ;) ), mutta ainoo oikee projektikohde kun stunttipyörää rakennellaan!
Stunt or die.
Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00
Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

ViestiKirjoittanut Robban. » 7.2.2012 17:30

stroukki- kirjoitti:Onnee prokkikseen. Ohan toi vähän liian uus (F2 kunniaan ;) ), mutta ainoo oikee projektikohde kun stunttipyörää rakennellaan!

Kiitoksia! En nyt oikee ymmärrä mitä uudella tarkotat, onhan täkin jo 15 vuotta vanha.. :D
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA
Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00
Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

ViestiKirjoittanut Robban. » 7.2.2012 21:37

Tossa vielä pari kuvaa eiliseltä. Kävi ilmi että penkki ei olekkaan vääränlainen vaan takarunko on vääntynyt hieman ylöspäin. Helppo homma kuitenkin suoristaa.. Vanhan omistajan sanoja lainaten: "Varkauden yhteydessä takakatteet varastettu" Kysyin tossa eilenkin vielä että onko keulastu ympäri vai onko ne pöllitty mutta ainakin samaa tarinaa tämä piti yllä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA
Nelonen
Pyörä:
CBR600 F4
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
19.3.2008 2:12
Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

ViestiKirjoittanut Nelonen » 13.2.2012 21:55

Hyvältä näyttää, itekkin olin samaa pyörää katellut nettimotosta jo pitemmän aikaa haaveillen :lol: Hinta oli meinaa enemmän kun reilu, ja itse ainakin pidän pc-31 paljon enemmän kun 25, eipähän tarvitse pelleillä bensapumpun kanssa. On korkeat odotukset tälle mopolle, seurailuun menee varmasti.

Itse kun ajattelen samaista pyörää hankkia samaan käyttötarkotukseen ensi kesäksi, niin osaatko sanoa että mahtuuko vakioklipareille käsitakajarrua ilman että poistaa katkaisijat? Ja tiedätkö mistä saisi hyvät sopuhintaiset kaatumaraudat, itse kun en ainakaan tuon hintaluokan pyörään viitsisi ruveta jenkeistä tilaamaan kalliita hifiosia.
Muut ruumiinliikuttimet sitten sivulla moottorit.net!
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

ViestiKirjoittanut suurpasko » 15.2.2012 16:58

Ebaysta löytyy yleensä heppuja jokka noita rautoja vääntää vähän halvemmalla. Kannattaa myös bomber foorumilla kysästä 8)
Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00
Re: Honda CBR 600f -97 "Stunt"

ViestiKirjoittanut Robban. » 22.2.2012 13:04

Nelonen kirjoitti:Hyvältä näyttää, itekkin olin samaa pyörää katellut nettimotosta jo pitemmän aikaa haaveillen :lol: Hinta oli meinaa enemmän kun reilu, ja itse ainakin pidän pc-31 paljon enemmän kun 25, eipähän tarvitse pelleillä bensapumpun kanssa. On korkeat odotukset tälle mopolle, seurailuun menee varmasti.

Itse kun ajattelen samaista pyörää hankkia samaan käyttötarkotukseen ensi kesäksi, niin osaatko sanoa että mahtuuko vakioklipareille käsitakajarrua ilman että poistaa katkaisijat? Ja tiedätkö mistä saisi hyvät sopuhintaiset kaatumaraudat, itse kun en ainakaan tuon hintaluokan pyörään viitsisi ruveta jenkeistä tilaamaan kalliita hifiosia.

Hyvään hintaanhan tämän sain :)

Vakioclipareille ei mahdu käsitakajarrua katkaisijoiden kanssa.. Ite oon miettinyt et jos hitsais Tigillä molempiin päihin hieman lisäpalikkaa.. Tai sitten vaan fatbaria mutta sitten pitää ilmeisesti käydä tilailemaan pidempiä vaijereita jne. Sopuhintaiset kaatikset löytyy ainakin sivulta http://www.forstunt.pl
Itse en ole vielä varma että väännänkö raudat ite vai lähenkö tilaamaan...
Viimeksi muokannut Robban. päivämäärä 16.4.2012 16:01, muokattu yhteensä 1 kerran
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA
jzzy
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
28.3.2008 20:55
Re: Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

ViestiKirjoittanut jzzy » 25.3.2012 23:30

lupaavalta näyttää! ittellä -96 vuoden cbr työnalla. Mimmoses takapää ratkasun oot meinannu tehä pyörään ?vahvistatko vanhaa runkoa vai teetko kokonaan uuden takahäkin ? ja onko löytyny jostain halvalla sunttivälitykset ? kun on ollut itselläkin hakusessa ?
abduul
Pyörä:
PC-25, monkesi
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
21.3.2009 21:58
Re: Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

ViestiKirjoittanut abduul » 31.3.2012 0:26

Mulla on noi forstuntin kaatumaraudat omassa ja voin suositella, 15e lisähinnasta saa kaatumasliderit mukaan. ;)
http://www.youtube.com/user/Monkeyrider31?feature=mhum
Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00
Re: Honda CBR 600f -97 Freestyle pyöräksi

ViestiKirjoittanut Robban. » 17.4.2012 14:35

Rahat loppu=projekti jäässä. Intti tulee pian vastaan.

Ostakaa proju pois tallista. Dentti tankissa kittausta vaille valmis. Pärrä vaatii kaatumaraudat ja lyhyemmät välitykset + käsitakajarrun oston. TARJOUKSIA TULEMAAN.

Vaihdan vain supermotoon tai enduro/crossipyörään, mieluiten 4t
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA