300EXC '05 SM ehostus

^Ton-Za_
Pyörä:
Fzr600
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
3.11.2010 22:14
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut ^Ton-Za_ » 22.5.2012 21:42

Jeesjees. Kiitoksia näistä! Pitää ruveta katteleen jos joku omalle lompakolle sopiva vastaava sattus syksyl löytyyn! ;)
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 31.5.2012 0:27

Nyt tuo alkais olemaan ulkonäöltään valmis. Doma sai pinnoitteen ja laitoin sen kiinni. Vaihoin myös uuden takavilkun.

Kuvia:
Kuva
Kuva

Innostuttiin kans ottaa pieni soundchecki :)

http://www.youtube.com/watch?v=Kn0ya3EaDCo
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut suurpasko » 31.5.2012 10:52

Tää on kyllä hieno vehje! :D
Porkola^^
Pyörä:
Peugeot XPS '09
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
2.4.2011 17:52
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Porkola^^ » 31.5.2012 14:26

Unelmapyörä 8)
rossipoika
Liittynyt:
11.10.2007 19:46
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut rossipoika » 31.5.2012 18:08

Onkos tossa vieressä olevalla montulla ajamisesta tullu sanomista? Ois tehny mieli kouluttaa omaa puolikasta sielä ku ohi ajettiin.. Oliko kaasutin suoraan imukaulaan sopiva? Ootko mitannu missä kohtaa sulla on se pakoaukonsäätimen säätöruuvi (se messingin värinen)? Mistä vuosimallista lähtien näihin on tullu se vaihettava syttykartta?
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 31.5.2012 19:10

Kiitoksia ;)

Oon käyny siellä niin vähän ettei oo tullu mitään. Kuulin kyl et joillekin oli vähä tullu. :| Siel liikkuu joskus ratsastajia, koirien ulkoiluttajia ja voi olla jotain toimintaa. Mut jäljistä päätellen riittää ajelijoitakin...

Kaasari oli ulkosesti saman kokonen niin meni imukaulaan suoraan. Keihinei on 75mm ja 91mm leveyksillä niin kannattaa selvittää kumpi sinne menee tai saisko kummatkin sopimaan. 91mm tunnistaa siitä pyöritettävästä luistin kannesta.
Mul on se pa-säätöruuvi noin puol kierrosta sisäänpäin siitä tasosta. Luulen et vaihettavat syttykartat tuli 07 malliin. Ainakin löysin katkasijan mitä kaupiteltiin 07-12 malleihin. :)
Viil@ri
Pyörä:
Yamaha Yz 250 valkokilpi
Paikkakunta:
Tusby
Liittynyt:
24.3.2007 20:41
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Viil@ri » 1.6.2012 16:22

Joo itekki katoin että sama monttu jossa käyny puolikasta ulkoiluttamassa rossipojan kanssa :D Viikko sitte käytiin kavereitten kanssa siellä ja sen jälkeen on tukittu sisäänmenot kivillä entistä tarkemmin. Onko tuo putki siis kromattu jossain vai?
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 2.6.2012 13:54

Jees. :D Siinä on jonkin sortin keraaminen pinnoite. Muuta en tiedä kun tuttu hoiti sen. Vähän erottuu oikomisjäljet ja vuotaa öljyä änkkärin väleistä, mut ihan hyvä tosta tuli n. 220€ putkistoksi.
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut mikkets » 15.6.2012 21:20

Tuli itellekki tämmönen mutta parivuotta uudempi talliin, mites osaatko sanoa potkiiko tuo doma ylempää kuin ktm powerparts fmf-putki? ;)
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 16.6.2012 0:20

Onnea vaan pyörästä. :) Veikkaisin noiden olevan aika samaa luokkaa. Domaa on taidettu myydä näihin vanhempiin myöskin powerpartsina ja tuo fmf:n versio näyttää samanmalliselta. Ei nuo kyllä älyttömän ylhäältä vedä (moottorin luonne..), mutta vahvemmin ja laajemmin kuin vakioputki. SXS putket on tosi suosittuja, joten varmasti hyvä valinta. Uudempiin kolmesatasiin saa myös SXS kannen, jonka pitäisi tuoda mukavasti herkkyyttä. ;)
xpSan
Pyörä:
Yamaha yzfr-125 2010
Liittynyt:
10.4.2010 18:31
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut xpSan » 18.6.2012 0:26

Komea pyörä! Itselläkin tässä mietinnän alla isompaa pyörää tuon yzf-r tilalle, kunhan nyt sen pikku a:n saisi. 2 tahdilla en ole oikeastaan mopoa lukuunottamatta ajanut, eroaako paljon 4 tahdista ja mitä pitää ottaa huomioon 2 tahdilla ajaessa? Tiedän vain siis hämärästi jotain, ettei moottorijarrutusta ja välikaasuja yms. pitäisi antaa.. :D
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Messico » 18.6.2012 12:21

Jymä kirjoitti:Oon käyny siellä niin vähän ettei oo tullu mitään. Kuulin kyl et joillekin oli vähä tullu. :|


Ilmottaudun yhdeksi näistä. Vihasta palautetta suoraan omistajalta :lol:

Johtunee varmaan siitä että siellä montuilla on vuonna nakki ja muusi sikailtu ihan kunnolla niin paikallisilta on menny tolkku koko hommaan.

Ja on kyl hieno mopo 8)
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 18.6.2012 21:07

Ai hemmetti :| Ei oikeen ole vastaavia ajopaikkoja tässä lähellä... En ainakaan ite tiedä. Sanomista voi tulla eräältä mikroautoradaltakin :D

xpSan kyllähän nelitahdilla ajaminen on leppoisampaa kakstahdin räpätykseen ja nykimiseen nähden, mutta hyvin 2-tahdillakin pääsee. Tosiaan pintakaasulla korkeilla kierroksilla ajaessa voitelu heikkenee ja seos laihenee, joten kannattaa pidemmällä stintillä kiihdytellä tai antaa välikaasua. Ja samasta syystä moottorijarrua tulee välttää. Saabin 2-tahtisissa autoissakin oli joku vapaakytkin, joka esti moottorijarrutuksen. 8)

Edit: Laitetaan tännekin tämä hieno kulutustaulukko. Notkahdus oli siis kaasarin ja putkiston vaihto.
Kuva
Larzza
Liittynyt:
30.8.2004 9:30
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Larzza » 12.8.2012 22:20

Hienoks oot laittanut ja ketju valais muutenkin omaa toimintaa! :D
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: 300EXC '05 SM ehostus

ViestiKirjoittanut Jymä » 16.8.2012 18:02

Kiitosta, hyvä jos on jutut kiinnostanu :)

Pyörälle ei oikeen mitään uutta kuulu. Tunteja on mulla takana nyt 60 ja toiminu ihan hyvin jarruvalon vittuilua lukuunottamatta. Ensinnäkin yksi liitin oli väljä ja kun sen tajus, niin seuraavaks pimeni polttimo. Se oli jumahtanu niin, että kanta halkesi kun sen repi irti... Niin ja pakoputken o-renkaat ei oikein tunnu kestävän. Tulpan just vaihdoin ja oli jo aika nokinen noilla tunneilla. Säädöt ei ole mitkään täydelliset kesäkuumalla, mutta toimii. Ja kilpeä piti kääntää vähän alemmaksi kun lopulta tuli merkintä :itku: