ktm 300 exc, '05

Bonnie
Pyörä:
Ktm Exc 300 '05
Paikkakunta:
€$BÅ
Liittynyt:
6.4.2007 15:41
ktm 300 exc, '05

ViestiKirjoittanut Bonnie » 4.4.2011 14:14

Nonniin, tuli pyörä nyt sitten kans hankittua, ja tälläseen kolmesataseen 2-tahtiseen kuraräpättimeen tuli päädytyyä. ;) Ikää mulla on nyt 18,5 ja autokin pihassa lojuu, auto tuli ostettua viimme kesän alussa saksasta ja kilometrejä on tullut tähän päivään vitusti liikaa :D about 10k kohdalla aloin tajuta ettei autoilu oo mun juttu.

Pyörällä on ajettu pääasiassa harraste-enduroa ja tunteja taulussa oli ostohetkellä 166h ja 5800km

No moni varmasti miettii miks 2t kadulle, no ensimmäisenä voidaan kai sanoa että pyörän hinta kokonaisuudessaan oli HALPA verrattuna esim. 450 tai 525 kottaraisiin. Huoltojen hinnat, omasta mielestä 2t tekniikka on selkeämpi ja ylipäätään helpompi huoltaa itse, varaosien hinnat jnejne.

Pyörä oli riisuttu sähköistä lähes kokonaan, kaikki turha jota kadulla "tarvitaan" oli heitetty nurkkaan häpeämään, ensimmäinen ilta meni ne siinä fiksatessa sitten. Pyörässä on kiinni perinteiseen tyyliin enduro vanteet ja renkaat, mutta tarkoitus olisi ostaa smotovanteet jostakin, ehkä käytettynä tai ehkä saksasta tai briteistä.

Pyörän luonne selvisi heti ensimmäisessä koe-ajossa, ostohetkellä. Pyörä lähtee eteenpäin kyllä samantien kun kaasuun vaan koskee, ei juurikaan ole väliä mikä vaihde on pesässä, Tehoa ja vääntöä on riittävästi :).

Kysymyksiä ja kommentteja otetaan ilomielin vastaan. Kuvia tulee myöhemmin galleriaan lisää, siellä on nyt yksi nopeesti räpsästy iphone kuva :D
kotkotin
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 4.4.2011 18:02

No nyt teit hyvän valinnan! :D Mitä nyt syksyn ajoilla voin sanoa niin en kolmesatkua vaihtais enää mistään hinnasta siihen 450 nelariin mikä alunperin oli kiikarissa. Tällähetkellä koneremppa työn alla ja tulee tosiaan mietittyä paljonko rahaa ois pitäny varata nelarin kanssa säätöön.. Ja tietty ajaessa hauskuuskerroin ihan eri luokkaa 8)
Masaselin
Pyörä:
KTM 250 exc
Paikkakunta:
Esbå
Liittynyt:
3.10.2009 0:05

ViestiKirjoittanut Masaselin » 10.4.2011 21:12

toi on kyl aivan hävytön peli. Smotot ja pienempi änkkä nii alkaa olla ihan jepa! saat muuten lainaa sen ku lähet miamiin :D
WILDBROZ!
Bonnie
Pyörä:
Ktm Exc 300 '05
Paikkakunta:
€$BÅ
Liittynyt:
6.4.2007 15:41

ViestiKirjoittanut Bonnie » 10.4.2011 22:46

Masaselin kirjoitti:toi on kyl aivan hävytön peli. Smotot ja pienempi änkkä nii alkaa olla ihan jepa! saat muuten lainaa sen ku lähet miamiin :D

heh, onhan toi todellakin mukava pyörä, enskat kyl tosissaan ravistaa vittumaisesti, mut motot tulee ehdottomasti ens palkasta :).

ps. pari uutta kuvaa galleriassa.
kotkotin
|auri
Pyörä:
SMR
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.10.2005 15:19

ViestiKirjoittanut |auri » 11.4.2011 23:17

Ootko käyny paljon ajelee? Kiinnostais tietää millanen tää on kadulla ajaa vrt 450/530. Tällänen olis yks vaihtoehto, mut "vanhemmiten" tullu mukavuuden haluseks niin ei jaksais haista 2-tahdille eikä sekotella öljyjä. Ja miten tällänen ylipäätänsä liikkuu vrt 450/530?
http://www.motot.net/talli/kayttaja/31720 HUSSEEN OSIA!!
Bonnie
Pyörä:
Ktm Exc 300 '05
Paikkakunta:
€$BÅ
Liittynyt:
6.4.2007 15:41

ViestiKirjoittanut Bonnie » 12.4.2011 8:48

|auri kirjoitti:Ootko käyny paljon ajelee? Kiinnostais tietää millanen tää on kadulla ajaa vrt 450/530. Tällänen olis yks vaihtoehto, mut "vanhemmiten" tullu mukavuuden haluseks niin ei jaksais haista 2-tahdille eikä sekotella öljyjä. Ja miten tällänen ylipäätänsä liikkuu vrt 450/530?


kyllähän tossa nyt on tullu about 7-8h mittariin oston jälkeen, ei ny hirveesti oo viel päässy ajelee kelien ja duunin takia, mutta kyllä voin sanoa että on oikeesti mukava pyörä kadullakin. Varmasti kun motot saan alle niin ajomukavuus kasvaa vielä paljon. Pyörää on helppo säätää mieleisekseen eli muuttaa ns tehoaluetta vääntävästä ylätehoiseksi pelkästään pakoaukon säätimen jousilla. Itsellä on keskijäykkä jousi sisällä, ja tehoa piisaa molempiin päihin erittäin mukavasti.

450 ja 525 tehoero on ehkä 2hp eli ei niillä suurta merkitystä ole 525 vääntää tosin hieman enemmän, mutta joo mitä nyt kavereiden nelipuokkeja oon kokeillu niin kyllä tää ainakin tykimmältä tuntuu. Viivoissa ei tosin ole kokeiltu. Hieno pyörä kaikinpuolin.

Edit: Unohin sanoa kulutuksesta, itse en ole huomannut juuri kulutuksen muuttuneen sitten piikkiajoilta, ehkä litra pari vie enemmän kun piikkinen kotka
kotkotin
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 12.4.2011 11:02

Ite ton kakspätkän ostin just nelariin verrattuna halvemman ostohinnan ja huoltokulujen takia. Tekniikka yksinkertanen ja helppo laittaa ite, tosin onnistuu se nelarinkin laitto kun vaan opettelee. Tää 300 on varmasti viel hauskempi kadulla kun vääntöä entistä enemmän mut puolikaskin on jo ihan mahtava peli. Yhtään ei himota nelitahtiseen vaihtaa. Ja toisin kuin piikkisellä kotarilla, niin nää isommat ei mee tukkoon yhtään niin helposti hetken köröttelystä. Vääntöä alhaalta asti hurjasti piikkiin verrattuna, ei tarvi sillai kiljutella.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 12.4.2011 17:17

Mitä nyt viivoja tullu testailtuu niin aika tasoihin meni enskoilla moto 530exc kanssa, vähän se vei. 450 moto husselle hävisin sitte oikeen urakalla, ja lähtöhän ei koskaan onnistunu :D Männällä oli ajettu liikaa ja säädöt päin helvettiä syyskeleille, laitetaan niiden piikkiin häviöt :seko:
Jostain syystä kuitenki tää husse oli perstuntumalta paljon laiskempi verrattuna kolmesatkuun..
|auri
Pyörä:
SMR
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.10.2005 15:19

ViestiKirjoittanut |auri » 12.4.2011 17:54

JL- kirjoitti:Ja toisin kuin piikkisellä kotarilla, niin nää isommat ei mee tukkoon yhtään niin helposti hetken köröttelystä.

Hyvä kun sanoit, tää mua kans 2-tahtisessa ärsytti kun tulee taajamassa aika paljon köröteltyä. Kulutus mua ei niin kiinnosta, kun autokin vie mun ajotyylillä 12-13l/100km, mielummin pitää hauskaa kun laskee kuinka paljon taas mennyt rahaa. Tankki menee kumminkin tyhjäksi vaikka kuinka yrittää säästää :) .

Pitää varmaan käydä jossain koeajamassa tällästä, saattaa olla että joutuu tälläsen ostamaan jos koeajolta jää hyvä fiilis 8) .
http://www.motot.net/talli/kayttaja/31720 HUSSEEN OSIA!!