Kawasaki 636 "stunt"

Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 29.5.2013 13:02

Hiljalleen parempaa huomista kohti! Jäänyt päivitykset taas miltei kokonaan, mutta vauhtihan on melko samaa tasoa.

Käppärin satuloille tuleva kiinnike on pientä viimeistelyä vaille valmis. Kyseiset satulat ja runko maalattiin viime viikolla. Hitsauksen jäljiltä vielä kuvaa, tuosta.

Kuva

Kuva

Eli vihdoin tämäkin on kasaantumaan päin. Viikonloppuna itse murheen kryyni nousi taas jaloillen. Edellispäivänä tuli tankki, etulokari ja numerokilpi maalauksesta.

Luonnovalossa..

Kuva

.. Ja valon sattuessa hyvin kohdilleen.

Kuva

Tuli niin pikasesti hipastua ja raivottua näiden kanssa, ettei päässyt mitään kirjoittelemaankaan. Tankki oli taas yks perkele, mutta lopputulos kelpaa. Tuota numerokilven reikää ollaan kairattu varmaan kolminkertaiseksi, jotta näyttäis paremmalta. Eka ajattelin vetästä sen kokonaan umpeen, mutta ehkä parempi näin! Sivussa oli yks syvä M6 pultin mentävä reikä, jonka täytin 2-komponenttiliimalla ja tasottelin pakkelilla. Kilven yläreuna näyttää rotan jyrsimältä, mutta se ollaan yritetty saada hiukan mittarin muotoja myötäileväksi.

Eilinen aamu meni maalaillessa pikku nippeleitä, pakosarjaa ja sen sellasta. Tänään pulttasin pakosarjan ja syylärin kiinni, vaihdoin öljysuodattimen ja valuttelin nesteet sisään. Piuhoja tuli myös hiukan tsekattua. Pyörästä en vaivautunut kuvaa ottamaan. Perjantaina on vapaa, jos silloin olis jotain kuvailemisen arvoistakin. Ja ens viikolla ajoon..? :idea:
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Vilestine
Paikkakunta:
TRE
Liittynyt:
28.7.2006 2:03
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Vilestine » 1.6.2013 11:33

Sieni_ kirjoitti: Perjantaina on vapaa, jos silloin olis jotain kuvailemisen arvoistakin. Ja ens viikolla ajoon..? :idea:


Käy nyt ihmeessä ajamassakin välillä! Ymmärrän että rakentelu ja korjailu ja laittaminen on kivaa mutta tielle tuo on tehty eikä talliin 8)
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 4.6.2013 14:04

Vilestine kirjoitti:
Sieni_ kirjoitti: Perjantaina on vapaa, jos silloin olis jotain kuvailemisen arvoistakin. Ja ens viikolla ajoon..? :idea:


Käy nyt ihmeessä ajamassakin välillä! Ymmärrän että rakentelu ja korjailu ja laittaminen on kivaa mutta tielle tuo on tehty eikä talliin 8)

Nyt on kyllä melkosen harvinainen tapaus! Oikeestaan tää olis jo ajokunnossa, mutta metriäkään ei vielä oo ajeltu. :eek: Jarruja tarvis vielä katella, vähän muovia sinne tänne ja paljolti kaikenlaista pientä näpräämistä. Talviuniltakin herätelty jo lauantaina. Siitä kunnosta löytyy kuvaakin, mutta onhan sitä melkosesti tuosta niputettu taas lisää. Ei välttämättä niin näkyvää muutosta, mutta eilenkin meni sen 10h tallilla. Jos tällä kertaa tää alkuperäinen tankki tosiaan olis vain väliaikasesti kiinni, kun piti petroolia saada koneeseen.

Kuva

Meni tuossa yks ilta lähemmäs pari tuntia sumblien, mikä on, kun ei starttaa. Rele vaan nakutti, eikä startissa mitään elon merkkejä. Lopulta probleema sentään selvisi vain ja ainoastaan akun vaihdolla ja komiasti paukkuu taas!

Oli tallilla hetken aikaa lojunut tuota kullan sävyistä maalia spray-pullon sisään ruutattuna, jonka kanssa ajattelin stongan suihkia uusiksi. Tais olla turhan paksuksi jo jämähtänyt, kun vetäsi suuttimen 10sek välein tukkoon, joten hetken mielijohteesta tulikin kiilloitettua se. Ehkä kompsensoi paremmin yleistä stuukkia, kun keulilla ei nyt niin kauheesti kiillotettua osaa ole, toisin, kuin takana. Takajarrun pääsylkkä oli myös tarkoitus suihkia uusiksi, kun ei noissa meinaa maali pysyä, mutta raavin siitäkin loput maalit pois ja pulttasin kiinni.

Vasta viime viikolla tuli Rauman Akussa käytyä, ja taas olis sinne tarvetta, mm. jalkajarrun letku, joka on swingin vaihdon takia liian lyhyt. Viimeksi tuli käppärin "tuplasatuloiden" välinen 10cm letkun pätkä, pulttia, kumivaimennettua prikkaa lokarille ynnä muuta pientä tilpehööriä. Kätevästi samalla reissulla lähti ebay-velho, tobezkin, kautta led-vilkkua tulemaan vinosilmien mailta. Dilogossa piti myös käydä parit tarrat teettämässä, mutta eikös se ollut tietysti just kyseisen päivän poikkeuksellisesti suljettu.

Aikalailla hyvää tahtia ollaan nyt menty eteen päin. Illemmalla tulee taas päivitystä, jos aikaa jää ennen töihin lähtöä. Tässä olis deadlineen jäljellä vielä neljä aamua. ;)
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 4.6.2013 23:20

Rauman Akku kiittää taas ja kaikki letkut löysi paikkansa. Linkun palikat sai myös kiristellä, kun tuli sinne pidemmät pultit. Dilogossa leikkelevät tankin tarrat parin päivän kuluessa ja käytiin siinä eturengaskin samalla vaihdattamassa. Viime viikolla tilasin uuden etusen, mutta eipä oo tilausvahvistusta vielä kuulunut. Pyöräytettiin sitte väliaikasesti joku vanha miltei sakoilla oleva Continental siihen hetkeks aikaa pyörimään.. En vaivautunut enempiä kuvailemaan, mutta tuosta oli pakko ottaa yks näytille. Nyt löytyy kokkoo, näkköö ja makkuu! :P

Kuva

Kuva Kuva

Huomenna pulttaamaan katetta ja rautaa kylkeen. Ohjaus iskari tarvis kiillottaa ja pultata myös paikoilleen. Rekisterikilpi ja vilkut sivistyneesti peräsimeen, kaverilta jarruneste-säiliöt, takapenkki kummitädille verhoiltavaksi,.. Taitaa tää sittenkin valmistua tämän vuoden puolella. 8o
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Kassude » 5.6.2013 12:24

Jumalauta :lol:
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
L3rpe
Liittynyt:
15.4.2012 16:19
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut L3rpe » 6.6.2013 17:11

Hieno pyörä ja takajarrusettikin näyttää täydelliseltä. Nättiä! ;)
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 10.6.2013 22:37

Oikeen sopiva. :P Ilmata tarvis vielä. Tänään meni jo parisen tuntia, ja melkeen sai tuntumaa. Lääkeruuttaa hakemaan seuraavaks, jos alkais ilmat lähtemään.

Miltäs se "Evo II" nyt vaikuttaa..?

Kuva

Kuva

Kuva Kuva
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Kassude » 11.6.2013 12:44

Kehtaatkin kysyä vielä? ;)
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut arsori » 13.6.2013 12:43

Järkyttävän nätti! 8)
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Joohis
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.4.2013 11:19
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Joohis » 13.6.2013 21:03

Nyt on nii komee ettei voi olla kommentoimatta! Aivan älyttömän upee, annat sitte pyörälle kunniaa ja käytät sitä sillee, mitä varten se on tehtykin, eli kovaan ajoon ja stunttaamiseen! ;)
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sudee » 25.6.2013 18:13

Herranen aika, että voi olla nätti pyörä!
Aerox/Nitro osia
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 19.8.2013 22:01

Kovasti kiitoksia! Jatkoa ajatellen erittäinkin hienoa, jos kelpaa myös muille. Kyllä se vaan omaan silmäänkin jo siltä alkaa näyttämään, ettei muuta enää keksi. Ehkä sen johdosta painaa yleinen rakentelijan oirekin tässä päälle, eli tää vois tulla kohta puolin myyntiin .. :| Pakkohan tässä on siis lainata yli vuoden takaista tekstiä, kun tuntuu osittain pitävän paikkansa.

Sieni_ kirjoitti:
Sakmund kirjoitti:
Sieni_ kirjoitti: .. Kikseri, jos joskus jostain syystä lopahtaa stunttailuun kiinnostus.


Joo kummit katuun ja suhisemaan? :)

Menis aita liian matalalle! :lol: Edelleenkin vasta sitte, kun on joku raaja niin tuusanpaskantohjona, ettei pysty enää hyppimään penkillä ..


Tuli otettua metsän ryteikössä hiukan ilmalentoa 530:n kanssa ja nyt vietetään sairaalassa toista viikkoa. Itsellä ei tapahtumasta erityisemmin muistikuvia, mutta Kotari kuitenkin löytyi jo parinkymmenen metrin päästä siitä, mihin allekirjoittanut päätyi. :roll: Sääriluun se napsautti poikki, että ei sen puolen tässä joutaisi, kuin loppuvuoden ajoista luopua.

Nyt alkaisi kaipailemaan sitä voiman paskaa. Aihioksi vanha kunnon vanhan koulukunnan i/ö, ahdettuna, muoveilla, vai ilman..? Vai uudempi K-sarjalainen, kenties vanhempi Bussikin menettelisi riisuttuna..? Katsotaas, mitä tuleman pitää.
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.8.2013 22:27

Wanhanliiton iiöökiksuttimet alkaa olla melko hyvissä hinnoissa, muutenkin niistä suurin osa on jo räpelletty faitteriksi/turbotettu! Mutta aina on kivempaa ku on vähän enemmän kuutioita ja tehonpaskaa :seko:
Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Kassude » 19.8.2013 22:56

Täältä suunnalta menee ehdottomasti ääni uudemman mallin K-sarjalaiselle, ilman muoveja. Ja miksei siihen sitä kuuluisaa solmua putkeen :seko:

Pikaista paranemista!
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 16.9.2013 16:28

_rieska_ kirjoitti:Wanhanliiton iiöökiksuttimet alkaa olla melko hyvissä hinnoissa, muutenkin niistä suurin osa on jo räpelletty faitteriksi/turbotettu! Mutta aina on kivempaa ku on vähän enemmän kuutioita ja tehonpaskaa :seko:

Phöh .. Fightereitä, saatikka ahdettuja moottoripyöriä ei Suomessa oo ikinä liikaa!

Kassude kirjoitti:Täältä suunnalta menee ehdottomasti ääni uudemman mallin K-sarjalaiselle, ilman muoveja. Ja miksei siihen sitä kuuluisaa solmua putkeen :seko:

Pikaista paranemista!

Kiitoksia vain! Ei tästä tosin kovin pikaisesti toivuta, kun uutta ongelmaa bongataan siihen tahtiin, mitä enemmän tutkitaan. :nörtti: Alkaa tuntemaan jo itsensä hieman vammaistuneeksi ihmiseksi, kun oikee polvikin olis leikkauskunnossa tämän tapahtuman johdosta. Solmu on kyllä takaraivossa ollut jo pidemmän aikaa (mitenkäs tämänki lauseen nyt mahtaa kukin ymmärtää), mutta uudempaan K-sarjalaiseen ei saa leimaa yhtä helpolla / käytännössä ei kannata edes yrittää, jollei omista hieman tavanomaista paksumpaa lompakkoa päästömittauksien suhteen. Fireblade kävi myös mielessä, mutta melkeinpä sama homma siinä tulee vastaan. Onhan siinä sylinteriryhmä ja lohkokin yhtä pakettia, joka aiheuttaa epäilystä. Eikä niitä muutenkaan erityisemmin ahdettuna ole näkynyt, ja laatikkokin meinaa pettää jo vaparina -> Homot ajaa Hondalla ja vanhaa kulmarautasta malmikasaa etsimään! Tämä vaihtuikin pari viikkoa sitten 15 vuotta vanhempaan yksilöön. Kawasaakelia voi nykyään bongailla Vantaan nurkilta, jollei uusi omistaja ole jo luovuttanut eteen päin, kun niin meinasi hiukan olla puhetta.

Kuva

No joo, onhan siinä valmiiksi toimiva ahdettu tekniikka TD-05:lla, vesiruutalla ynnä muilla hilppeillä varustettuna. Kakkosvaihde ja startti laittaa välillä hanttiin, että kyllähän se täysin lihoiksi täytyy laittaa. Samalla tulee kaikki räpellykset tehtyä uusiksi, niitä kun tuntuu jännästi aina löytyvän näistä valmiiksi rakennetuista yksilöistä .. :P Taustalla mököttävä Bussi on velipojan. Se tuli surullisen kuuluisan 1000 K5:n tilalle, joka löytynee piakkoin AVK:lta. Siitä sais joku täydellisen fighter-aihion, takahäkki ja staattorin koppa uusiksi ja ajoon! Harvinaista herkkua, kun on tallissakin tehty inventaaria muutamankymmenen vuoden jäljiltä = Heitetty pari peräkärryllistä tavaraa suoraan romikselle. Löytyi sieltä iso kasa mankin raatojakin, joista ei lähtenyt muutamaa räjähtynyttä koneen osaa enempää. Jossain vaiheessa vielä tuolta tallista tulee ulos mankeja kaksin kappalein! Loput tavarat siis odottelee pihalla. Lattiaan vielä pari kerrosta maalia ja paikat uuteen järjestykseen .. Talvea, sekä molempien jalkojen ihmeparantumista odotellen!

Tulipas taas puhuttua hieman asiaa ja asian vierestä. :lol: No mutta sori hei!
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."