Fazerin sininen - Yamaha FZ1-S

Hepe
Pyörä:
Fazerin Sininen
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.1.2002 3:00
Fazerin sininen - Yamaha FZ1-S

ViestiKirjoittanut Hepe » 7.4.2010 14:55

Otsikon mukanen mopo tarttu mukaan vuoden ekskursiolta Balkanilta, joskin täällä kirjotushetkellä ollaan vieläkin.

Alkuvaikeuksia jälkeen pyörä saapu muun porukan autojen mukana Kreikkaan marraskuun alussa, mistä matka jatku Skopjeen säilytykseen. Tällä hetkellä hiukan päälle 1000 kilsaa ajoo takana, eikä oo kyllä ostosta tarvinnu katua.
Vanhaan kuussatkuun verrattuna pyörä oikeestaan joka suhteessa parempi, tosin ite olisin kaivannu hiukan isompaa tankkia ja tarkempaa bensamittaria (bensavalo kun syttyy on tankissa vielä n.8 litraa menovettä jäljellä). Potkua löytyy tyhjäkäynnilta asti ja etenki kohtis messevä alavääntö lämmittää mieltä. Ylärekisterin tehoja ei oo vielä päässy koittaan sisäänajosta johtuen, mutta eiköhän niihin oo kesän aikana ihan tarpeeks aikaa perehtyä. Ajoasento omalle rungolla todella hyvä ja mopo kulkee hiukan paskemmallakin tiestöllä ku kiskoilla.

Hinta ei ollu paha kun kerran verovapaana sai, joskin edestakasiin rekkakyyteihin palo rahaa melkein tonni.

Tällä hetkellä mopo on täysin vakiokunnossa, pitää kattoo jos nappulaa on vielä syksyllä sen verran jäljellä että kivaa kilkettä sais ostettua.
Viimeksi muokannut Hepe päivämäärä 16.4.2013 17:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 8.4.2010 11:43

Pc, slipari ja penkkisäätö niin tuosta pyörästä tulee vielä mielettömämpi (: hyvää tykkäsivät kaikki tonniset puolikatetut vehkeet, kun penkissä kävivät ex työpaikalla viimevuonna. Suosittelen lämpimästi, laita toki vielä kuvia ihmeteltäväksi jos jotain pikkumuutoksia meet tekemään kosmeettisesti.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Hepe
Pyörä:
Fazerin Sininen
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Hepe » 9.4.2010 10:48

Suunnitteilla on hommata syksyllä kokoputki ja pistää ruiskun ohjausyksikkö vaihtoon, vastaavanlainen operaatio teki ainaki vanhalle kuussatkulle ihmeitä. Jos mopo lähtee käsistä aivan täysin ni KX-Centerillä tarjosivat pienimuotosta viripakettia, hinta 3000e. On kallis, mutta toisaalta karvan alle 150 heppaa takarenkaalta puolikatetussa pyörässä olis varmasti tarpeeks.
|auri
Pyörä:
SMR
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.10.2005 15:19

ViestiKirjoittanut |auri » 10.4.2010 19:39

Mitäs toi 3000e paketti pitää sisällään? Kuullostaa aika kalliilta jos slipari on sen +/- 500e, PC varmaan suht saman hintanen ja pari vetoa penkissä 200e?
http://www.motot.net/talli/kayttaja/31720 HUSSEEN OSIA!!
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 14.4.2010 22:46

Kyllä tuosta fasusta saa aikamoisen nakuhirviön tehtyä. nim. +178hp takarenkaalta dynosäädön jälkeen.

Speksejä tais olla akran kokoränni, muokattu ilmanotto (karsittu pois "esiläppärunko") madallettu r1:sen kansipahvi ja pc. Oli omistaja kyllä hymy huulessa koeajon jälkeen (:

Ex työpaikalla ihan dynojetin omaa 520i penkkiä käyttäen ja akran täysputkiston valmiskartasta muokattu pyöräkohtaiseksi. Ne netin kartat on ihan ok pohjia. Tosin pari pyörää tuli penkkiin toisten liikkeiden tekemistä penkityksistä, kun oli vain netistä heitetty kartta ja vähän manuaalisesti sörkitty. Aika isojakin eroja sai ihan pyöräkohtaisesti tehdyistä kartoista, verrattuna valmiskarttojen imuroimiseen ja ilman kunnollista kuormaa antavissa penkeissä.

Jo perus slipari + pc ja penkitys tarjouskia saa ainakin täällä pk seudulla alle 2000e helposti. Mielenkiintoinen tuo 3000e setti kyllä kieltämättä (:
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Hepe
Pyörä:
Fazerin Sininen
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Hepe » 19.4.2010 23:00

Joo siihen kolmeen tonniin sisälty tosiaan Akran kokoputki, PC, R1:n kansipahvit ja jotain muuta pientä asennuksineen ja säätöineen. Tietty jos joku täältä tietää paikan mistä vastaavan setin sais halvemmalla ni ehdotuksia otetaan vastaan.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 20.4.2010 13:26

Jarez kirjoitti:Kyllä tuosta fasusta saa aikamoisen nakuhirviön tehtyä. nim. +178hp takarenkaalta dynosäädön jälkeen.

Speksejä tais olla akran kokoränni, muokattu ilmanotto (karsittu pois "esiläppärunko") madallettu r1:sen kansipahvi ja pc. Oli omistaja kyllä hymy huulessa koeajon jälkeen (:


Mitä lukemia toi penkki tarjonnu R1:lle, kun noin kauheita lukemia tule FZ-1:stä?
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 20.4.2010 14:28

kuulostaa aika kovilta lukemilta fz1, sillä harvasta R1 : stä öpaut samoilla "virityksillä" vedetään moisia takapallolle? :eek:
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 20.4.2010 19:48

Tiedä sitten missä sä oot töissä mutta noilla vireillä on tavallisesti otettu sellaisia 155hv takarengastehoja ja sinä lupaat vähintään 178hv. Vakiosta kun tulee renkaalle 138hv niin ihan hyvin tuo 40hv lisäys. :lol:

R1 sitten varmaan tarjoaa tuossa penkissä renkaalle jo sen 200hv, putkiviritteisenä? :D

Jarez kirjoitti:Kyllä tuosta fasusta saa aikamoisen nakuhirviön tehtyä. nim. +178hp takarenkaalta dynosäädön jälkeen.

Speksejä tais olla akran kokoränni, muokattu ilmanotto (karsittu pois "esiläppärunko") madallettu r1:sen kansipahvi ja pc. Oli omistaja kyllä hymy huulessa koeajon jälkeen (:
Black
Hepe
Pyörä:
Fazerin Sininen
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Hepe » 7.5.2010 14:58

Mopo on matkalla Suomeen ja tarkotus olis hakee se alkuviikosta Vuosaaresta. Nyt vois siis jo alkaa katteleen lisäpalikkaa.
Oon kuullu jonkin verran juttua Erkka Korpiaho Racing nimisestä puljusta, kuulemma suht edullinen paikka pitäis olla. Että löytyiskö täältä keltään kokemuksia kyseisestä paikasta, löytyykö sieltä esim. dynopenkkiä että mopon vois säädättää siellä?
Hepe
Pyörä:
Fazerin Sininen
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Hepe » 13.8.2010 0:43

Joo kyl se on nyt periaatepäätös tehty et hilua isketään kiinni talven aikana. Kuskaan mopon KX-Centeriin talvisäilöön, sen aikana tosiaan pieniä muutoksia luvassa. Kyselin hiukan tarkemmin siitä viripaketista, eli siihen kuuluu Akran kokohuilu, PC, K&N:n filsu, läppärungosta toisioläppien poisto, ilmaboksin muokkaus, FCE ja R1:n kansipahvit. Pitää nyt vielä kysellä jos pääsis ens viikolla koeajaan niitten esitteltypyörän, mihin noi muutokset on tehty. Ainakin dynokäyrien mukaan alavääntöö pitäs tulla ns. ihan vitusti lisää, vakiokoneen huippuväännöistä mennään yli jo 5500rpm:llä.

Saa ny kattoo, ylitöitä kyl tehdään talvella et ton saa maksettua, mut mihis sitä rahaa kulutetaan jos ei harrastuksiin.
Hepe
Pyörä:
Fazerin Sininen
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Hepe » 15.4.2011 16:23

Mopo kaivettu naftaliinista, pikku lenkin kävin heittämässä.
Antoivat samalla pyörän dynokäppyrät, lukemiks tuli 147hp / 102Nm takapallolta, tämän kyllä huomas ajossa. Pistän skannin käppyrästä galleriaan kuhan kerkeen.
Hepe
Pyörä:
Fazerin Sininen
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.1.2002 3:00
Re: Balkanin tuliaisia - vm 2009 Yamaha FZ-1 S

ViestiKirjoittanut Hepe » 25.12.2011 23:24

Kuva

Siinä ois dynolappu. Onnistuin näemmä hukkaan sen toisen lapun missä olis ollu vakiokäppyrä mukana, huiput siinä tais olla 129hp/90Nm ja _hitusen_ erinäkönen vääntökäyrä.