Eka pärrä, Kawasaki zxr400

Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 7.2.2010 3:24

Menikös tuohon pienellä sovituksella paljon paremman näköinen 1gen 6R:n etukate valoineen, vai muistanko ihan väärin?
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 7.2.2010 16:08

Hmm.. En osaa kyllä yhtään sanoa. Noh jos tohon jotain parannuksia pitäis tehdä niin toi takakatteen vaihto voisi olla aika tarpeellinen. Etupää nyt näyttää vielä ihan suhteellisen hyvältä, vaikka ei senkään päivittäminen tälle vuosituhannelle olis pahitteeksi :D .
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 11.4.2010 15:38

Osaisko joku sanoo, että mikä vois olla vikana kun moottorista tyhjäkäynnillä välillä kuuluu rutina todennäköisesti kytkimestä, koska kun kytkintä painaa niin silloin se loppuu..? Ja toinen vika joka myös saattaa johtua samasta ongelmasta, että kun pyörällä meinaa lähteä liikkeelle ja päästää kytkimestä niin pyörä sammuu ja vaikka tämän tekisi todella korkeilla kierroksilla ja kytkintä luisuttaen niin silti sammuu samantien, tämä sama vika on myös todettu kun takapyörä on pukin päällä eli vastusta siellä ei ole oikein yhtään. Tosiaan tämä viimeikseksi mainittu vika esiintyy vain silloin kun pyörän käynnistää ja yrittää lähteä liikkeelle, ei esim. liikennevaloista lähtiessä kun moottori on koko ajan käynyt. Tuokin kyllä esiintyy vain silloin tällöin, ei joka kerta.
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 11.4.2010 17:23

tilta kirjoitti:Osaisko joku sanoo, että mikä vois olla vikana kun moottorista tyhjäkäynnillä välillä kuuluu rutina todennäköisesti kytkimestä, koska kun kytkintä painaa niin silloin se loppuu..? Ja toinen vika joka myös saattaa johtua samasta ongelmasta, että kun pyörällä meinaa lähteä liikkeelle ja päästää kytkimestä niin pyörä sammuu ja vaikka tämän tekisi todella korkeilla kierroksilla ja kytkintä luisuttaen niin silti sammuu samantien, tämä sama vika on myös todettu kun takapyörä on pukin päällä eli vastusta siellä ei ole oikein yhtään. Tosiaan tämä viimeikseksi mainittu vika esiintyy vain silloin kun pyörän käynnistää ja yrittää lähteä liikkeelle, ei esim. liikennevaloista lähtiessä kun moottori on koko ajan käynyt. Tuokin kyllä esiintyy vain silloin tällöin, ei joka kerta.


Tuosta sammumisesta tulisi ensimmäisenä mieleen sivujalan kytkin joka voi oikutella.

Rutina tyhjiksellä voi johtua siitä et se on Kawa. :P
Edit: Jos nyt tosissaan otetaan, niin komppaan alemmaista.
Viimeksi muokannut -Makke- päivämäärä 11.4.2010 17:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Jöördis
Pyörä:
Ei oo
Liittynyt:
15.8.2008 23:48

ViestiKirjoittanut Jöördis » 11.4.2010 17:30

Villi veikkaus: Kytkimen painelaakeri?
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 11.4.2010 18:18

En tiennytkään, että tuossa pyörässä on tuollainen sivujalan sammutuskytkin :nolo: No kävin äsken koittamassa hiukan, että kun sivujalka on alhaalla niin teki juuri sellaisen sammumisen kuin ennenkin, eli joko minulla on ollut silloin vahingossa sivujalka alhaalla tai huonosti laitettu ylös niin sen takia tehnyt tuon sammumisen. Kun tapaus on juuri silloin sattunut, kun olen ollut esim. tankkaamassa ja pyörä on ollut hetken jalalla.
Pitää aina kyllä nyt katsoa, että jalka menee kunnolla ylös ja jos tekee sittenkin vielä tuota niin saa sen katkaisimen uusia tai ottaa kokonaan pois.. :seko:

Tulinpa juuri ajelemasta ja kytkin tekee myös sellaiset, että kun kaupungissa joutuu ajamaan todella hiljaa ja hieman luistattamaan kytkimen kanssa, niin kuuluu moottorista (kytkimestä?) sellaista kolinaa, "klonk klonk klonk klonk klonk". Aivan kun jossain olisi väljää. Tämäkin ääni ei kuulu aina, mutta toisinaan.
Tarviipa varmaan tuo kytkin kyllä avata ja katsoa, että onko siellä jotain löysää ja tuon painelaakerin kunto tarkistaa.
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 11.4.2010 20:04

tilta kirjoitti:Osaisko joku sanoo, että mikä vois olla vikana kun moottorista tyhjäkäynnillä välillä kuuluu rutina todennäköisesti kytkimestä, koska kun kytkintä painaa niin silloin se loppuu..?


Taitaa olla kawasakin ominaisuus.. Omassa 12R:ssä ja ex-zetassa oli molemmissa sellaista "kolinaa/rutinaa tms." kun pyörä kävi tyhjäkäynnillä.. Kun paino kytkimen pohjaan, ni ääni hävisi.. Kysyin zetan tapauksessa tuota syytä bikeworldin huoltoheebolta ja tämä sanoi äänen olevan yksi niistä monista kawasakin ominaisäänistä ja kyllä zetalla sen 30tkm ajettiinkin ilman ongelmia vaikka kytkimestä vähän ääntä lähtikin.. :D
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 11.4.2010 23:59

DriveFast kirjoitti:
tilta kirjoitti:Osaisko joku sanoo, että mikä vois olla vikana kun moottorista tyhjäkäynnillä välillä kuuluu rutina todennäköisesti kytkimestä, koska kun kytkintä painaa niin silloin se loppuu..?


Taitaa olla kawasakin ominaisuus.. Omassa 12R:ssä ja ex-zetassa oli molemmissa sellaista "kolinaa/rutinaa tms." kun pyörä kävi tyhjäkäynnillä.. Kun paino kytkimen pohjaan, ni ääni hävisi.. Kysyin zetan tapauksessa tuota syytä bikeworldin huoltoheebolta ja tämä sanoi äänen olevan yksi niistä monista kawasakin ominaisäänistä ja kyllä zetalla sen 30tkm ajettiinkin ilman ongelmia vaikka kytkimestä vähän ääntä lähtikin.. :D


Okei, hyvä tietää etten oo sitten ainot joka on ihmetellyt näitä ääniä :D
Eli luokitellaan nämä sitten juuri niiksi ominaisuuksiksi 8)
rxblue
Liittynyt:
1.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut rxblue » 12.4.2010 10:04

Pieni kalkatus tyhjäkäynnilla, kun kone käy epätasaisesti, kuuluu asiaan. Ihan pakasta vedettyjenkin pyörien kytkin kalkattaa hiukan.
Jotkut kalkattaa hiukan enemmän, jotkut vähemmän, ei se vaarallista ole. Jollei nyt ihan kauheeta pauketta kuulu.
IRC-kanava Quakenetissä:
#SuzukiTsr
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 12.4.2010 16:52

Okei. No nyt olis kytkin auki tos niin sieltä oli kytkinasetelman päällimmäisestä levystä jousien ja pulttien reikien ympäriltä murtunut tavaraa pois. Luulen, että toi on joskus kauan aikaa sitten tapahtunut, kun ei koneessa tai missää ole kyllä mitään paloja/puruja. Varmaan jollain käynyt joku kämmi joskus ja lyöty vaan koneet takas kasaan ja ajoon. No kyllä se tollakin toimii kun siellä on prikat takana.
Luulen, että tuosta saattaa johtua se kalkatus kytkintä luistattessa, hiljaa ajettaessa..?

Tarvinee netistä koittaa ettiä jos purkuosana jostain löytäis tommosen, mutta uutta ei mielellään tollasta ostais ainakaan suomesta kun maksaa varmaan niin helvetisti ja saatavuus voi olla huono?
Englannista tollasen vissiin sais tilattuu, hinta 50 dollaria, eli euroissa jotain 58€ pintaan..
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 20.4.2010 16:54

Olis nyt tollanen osa tulossa hollannista. Ensi kuun puolessa välissä pitäis tommosen lähtee tänne. Eli varmaan osa olis täällä joskus kesäkuussa..
Pyörä lyöty nyt takas kasaan tolla vanhalla osalla.

Perkele kun on täällä aamusin niin kylmä ettei oikeen tee mieli mennä tolla vielä kouluun :paha:

Niin ja vielä tuli tosta sammahtelusta mieleen, että vika on havaittu. Katkaisimen tappiin lentää ketjurasvaa niin, että tappi tulee aivan tahmeaksi eikä meinaa palautua enää kun seisontatuen vetää ylös. Ratkaisu ongelmaan on putsaus ja jokin pieni pellinpala suojaamaan katkaisijaa lentävältä rasvalta :)
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 5.5.2010 19:09

Kertokaas mulle viisaat!

Olen vaihtamassa pyörästäni toisen etupumpun stefaa. Nyt on tuolla tallissa etupumppu irroitettuna ja purettuna, mutta kun liukuputki ei tule millään ulos. Kuulostaa siltä, että siellä olisi joku sokka tai jokin vielä edessä, kun se stoppaa siihen niin napakasti. Siis liukuputkea saa vedettyä aika tavalla ulos ja kun se on siinä "huulilla" niin stoppaa. Kaikki ryjät on iskarista pois otettu ja myöskin tämä stefaa pitävä sokka on poistettu, mutta mitä vielä?

En oo ennen näitten up side down-keulojen kanssa puuhastellut, niin ei oo mitään käryy niistä.
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 7.5.2010 20:59

Tjeh, sehän lähti sieltä ihan vetämällä pois! Ja nyt on vaihdettu toiseen pumppuun stefakin ja ei ainakaan vielä vuoda :lol:
Tänään tuli hollannista kytkimen osa, tarvis varmaan huomenna ruveta sitä vaihtelemaan, kun on hiukan huomiselle sadetta lupailtu.

Tuli tänään heitettyä vajaa 200km lenkki 8)
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 2.8.2010 16:41

Noniin, hyvin on kesä sujunut pyörän kanssa. Mitään kummempia huoltoja ei ole joutunut tekemään, paitsi tuon etupumpun stefan vaihto ja perushuoltoja.
Mittariin on kertynyt tällä ajokaudella about 7000km.
Pyörä on kieltämättä todella hyvä ja vakaa ajaa, eikä jää jälkeen ainakaan ihan kovin monelle autolle :P

Olisikos joku kiinnostunut ostamaan pyörän nyt syksyllä pois?
Erittäin mainio vehje pikku a:n omistavalle jampalle tai vaikka ihan kenelle vaan, kovin pitkäkään kuski ei tarvitse olla kun jo hyvin ylettyy jalat maahan ja ei siitä nyt haittaakaan ole vaikka pitempikin kaveri olis. Itsellä pituutta 196cm ja hyvin se ajaminen luonnistuu! :)
tilta
Pyörä:
Yamaha FZ1-N
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.8.2004 0:22

ViestiKirjoittanut tilta » 29.9.2010 23:03

Pyörä lähti tuossa viime viikon perjantaina kiertoon, naiselle 8)

Pyörä oli kaikenkaikkiian hyvä ostos ja eipä ollut sen kanssa oikein mitään ongelmia kesän aikana vaikka mittarissa olikin jo 70000km, suosittelen!