Sivu 1, 4:sta

Yamaha RD 350 F1 -85(66350km) Projekti jatkuu 2017

ViestiLähetetty: 15.6.2009 10:56
Kirjoittanut MänTä
Tämänmoisen pyörän kävin hakemassa savosta Tomppaden kanssa, kiitokset avusta. Keli suosi ennusteista huolimatta ja viimeisillä kilometreillä tuli vettä sitten urakalla(samalla kiillottui ylimääräiset nahanhoitoaineet pois takista :)). Eturenkaan kunnon takia vähän jännitti välillä, mutta siihen ei ollut aihetta. Renkaiden pito oli vähintäänkin riittävä kaikkiin tilanteisiin. Pyörä ei ole helmi, mutta kaikesta päätellen alkuperäisyysprosentti on hyvä. Ainoastaan moottori/lohkot ovat N1 pyörästä, tosin kone kuulostaa ja tuntuu hyväkuntoiselta, muuten ei olisi kauppoja tullutkaan. Vikalistaa : eturengas vaihtoon, etu/sivukatteet vaihtoon tai korjaukseen(kiinnikkeitä paskana), takalampun muovi vaihtoon, tankissa pari klommoa, kannenpultti puuttuu(!! ei huomattu ostaessa, vittu mitä amatöörejä), tuorevoitelu säädetty lievästi sanottuna varman päälle, satulan verhoilu käpistely keinonahalla eli UrhoMatti, pass kytkin rikki eli vasen käyttökytkin vaihtoon, ypvs toinen vaijeri vaihtoon, vaihteensiirtomekanismin pallonivelet väljät eli vaihtoon, takaiskari vaihtoon, etupään stefat uusiksi, ohjauslaakerin kiristys nyt ainakin. Vikalistaa on, mutta onpahan puuhasteltavaa. Hinta ei ollut mikään järkyttävä ja tekniikka tosiaan toimii hyvin ja kulkua riittää.

bensakulutukseksi laskettiin semmoista 6-7litraa sadalle. Paluureissulla bensaletku oli kesinyt niin pahasti, että irtosi omia aikojaan. Sinänsä huvittavaa, että koko letku oli pituussuunnassa halki alusta loppuun sekä parista paikkaa myös poikittain osan matkaa ympäri. Hienosti oli halkeama piilossa takapuolella. Ongelma korjaantui alkuun siten, että laitettiin nippusiteitä tukemaan letkua 20mm välein. Pari kilometriä päästiin ja letku irtosi uudestaan nippuside kiristyksestä huolimatta. Laitettiin sitten klemmari ja sen jälkeen ei ongelmia ollut. Samalla kun letku irtosi niin toinen kaasutin alkoi tulvimaan, se loppui pelkällä purkaa-puhalla-kasaa operaatiolla.

Kaiken kaikkiaan hauska reissu. Harmillista, ettei hyväkuntoisia pyöriä tunnu olevan kaupan. Toki tästäkin hyvä tulee, helppo korjata kun alkuperäinen. Ei tarvitse metsästää pisteosia. Hinta oli ok, mutta ei mikään loistokauppa. Ei tosin huonokaan. Laittoipa myyjä vielä tuoretta 2-t öljyä tankin täyteen, 10litraa bensaa tankkiin(tuoretta) ja teki vaihteistoöljynvaihdon koeajolenkin jälkeen. Muuta hyvää pyörässä on uusi michelinin takarengas mallia m39(oikea koko), uudehkot jarrupalat ympäriinsä, kaikki lukot jne toimii ja molemmat avaimet tallessa, ypvs pelittää hyvin, moottorissa ei muutenkaan vuotoja. Täytyy tästä ensin puuhastella sutsukia ajokuntoon ja tilailla seuraavan liksan saavuttua briteistä "vähän" osia :) Tarkoitus olisi tehdä pyörästä siisti alkuperäiskuntoinen häkkyrä. Jos joku tietää mistä saa roudiin vakiomallisia etukatteita EHJÄNÄ niin kertokaa ihmeessä.

Kuvia lisäilen tänne :
http://s26.photobucket.com/albums/c149/pedu69/tr-679/

ViestiLähetetty: 15.6.2009 11:40
Kirjoittanut -Zone-
MänTä kirjoitti:...Harmillista, ettei hyväkuntoisia pyöriä tunnu olevan kaupan...

Ilmoituksien mukaan ne on toinen toistaan parempia, mutta paikanpäällä osoittautuu olevan aika kaukana siitä ja sitten kotona löytyy vielä aina lisää laitettavaa. Oma ex RD 350 oli niinikään kyllä melkoinen pommikasa. Ei se kyllä maksanutkaan kuin eurokossun. Kuntoon laittaessa niitä eurokossun hintoja sitten jo paloikin, joten se siitä halvasta. Pistelehän kuvaa tuostakin, kun kiinnostaisi nähdä onko samaa kastia alkuunlähtö mitä meikäläisellä. Tekstin perusteella tosiaan laitettavaa tuossakin :)

ViestiLähetetty: 15.6.2009 14:32
Kirjoittanut malmari
-Zone- kirjoitti:Ei se kyllä maksanutkaan kuin eurokossun. Kuntoon laittaessa niitä eurokossun hintoja sitten jo paloikin, joten se siitä halvasta.


Juuri näin. Oman Rd:n sain serkulta ilmaiseksi kun sillä ei enää riittäny innostus Yamahan roplaamiseen. Niin se hankintahinta oli 0€, mutta mutta kyllä tohon komiasti nelinumeroinen summa on ekuja uponnut. Tämähän vaan taitaa jo olla elämäntapa kun kaikki kulkuneuvot on jonkinlaista remonttia aina vailla ;)

ViestiLähetetty: 15.6.2009 19:10
Kirjoittanut Tomppade
Kyllä tämä rädä on ihan soiva peli, yli 400km kotimatka tultiin mallikkaasti pikku ongelmien siivittämänä. vaikeuksien kautta voittoon! mosseva peli ajella alustan vajaavaisuudesta huolimatta ja sytytti allekirjoittaneessa todellisen ärdee kuumeen johon ei kelpaa lääkkeeksi kun oma rädä :P

ViestiLähetetty: 15.6.2009 21:24
Kirjoittanut MänTä
http://s26.photobucket.com/albums/c149/pedu69/tr-679/ kuvia tulee tuonne photobuckettiin.

ViestiLähetetty: 16.6.2009 13:37
Kirjoittanut RMK
Ihan kelpo aihio, onnea vaan! Ja nyt joka päivä Ebayssa tsekkaamassa mitä osia olis tarjolla :D .

ViestiLähetetty: 16.6.2009 15:51
Kirjoittanut -MarkusH
MänTä kirjoitti: tuorevoitelu säädetty lievästi sanottuna varman päälle,

Laittoipa myyjä vielä tuoretta 2-t öljyä tankin täyteen, 10litraa bensaa tankkiin(tuoretta) ja teki vaihteistoöljynvaihdon koeajolenkin jälkeen.


Jos vaihteistoöljyt vuotavatkin kampuran stefan läpi koneeseen ja se aiheuttaa savutusta? Ja myyjä vaihtoi öljyt jotta pyörä toimisi pitkään huoletta? No ei kai sentään, tarkkaile nesteitä :)

Kantapään kautta tullut tälläinenkin koettua...

ViestiLähetetty: 16.6.2009 20:32
Kirjoittanut MänTä
haisteltiin vaihteistoöljyjä koeajolenkin jälkeen, eikä kovin palaneelle haisseet... Mielestäni pyörä savutteli melko tasaisesti kun ajelin perässä. Tomi voi kertoa asiasta enemmän? Savu oli lisäksi sinistä ja haisi 2-tahdille. Toivotaan nyt ainakin, ettei ihan heti joudu kampuraa vaihtamaan :)
Oli ihan pakko tutkia pyörää lisää, ruikin ketjuihin öljyä ja testasin virtalukon toimintaa. Tuohan olikin moderni lukko jossa ohjauslukko sisäänrakennettuna. Pyörässä siis kaksi ohjauslukkoa... ei ihan heti varasteta kun laittaa molemmat päälle.

ViestiLähetetty: 17.6.2009 20:25
Kirjoittanut Tomppade
http://www.hs.fi/fingerpori/1135231649010

:D eikö totta. kyllä se kakstahtia oli mitä paloi, tasaisesti ajaessa savua ei edes nähnyt takaa, mutta kun kierrokset alkoivat lähestyä sitä missä hauska alkaa ja pyörä muuttuu lampaasta täysiveriseksi pedoksi niin savua tuli sen verran (ja se oli sinistä) että ei tarvitse huolehtia näkeekö takana tuleva mahdollinen poliisille soittava kukkahattutäti sitä kilpeä savun takaa...:D ja savua tulee kyl molemmista putkista.

ViestiLähetetty: 23.7.2009 21:58
Kirjoittanut MänTä
Tilattu lähes 1000e arvosta roinaa jammua varten briteistä.

ViestiLähetetty: 23.7.2009 22:36
Kirjoittanut mza
MänTä kirjoitti:Tilattu lähes 1000e arvosta roinaa jammua varten briteistä.


Taitaa olla se paljon puhuttu taantuma sieläkin? :)

ViestiLähetetty: 24.7.2009 6:24
Kirjoittanut MänTä
Ei ainakaan enään. Gordon lähettää mulle ja tompalle kukkakimput lamantappopalkintona.
Nyt sitten jännätään, että mitä tulee suomeen asti.

ViestiLähetetty: 1.8.2009 19:38
Kirjoittanut MänTä
Talviteloilla, kaasuttimet tyhjätty, rengaspaineet täytetty, pesty, tankki täynnä ja akku irtikytketty.

ViestiLähetetty: 3.8.2009 19:23
Kirjoittanut MänTä
Varsinaista, Norbolta tuli paketti. Siitä puuttuikin vain n. 100 punnan edestä tavaraa. Lisäksi valokatkaisijahässäkkä vääränmallinen. Penkkikään ei kyllä 50 punnan arvoinen ollut. Katsotaan mitä norbo vastaa sähköpostiin.

ViestiLähetetty: 6.8.2009 19:01
Kirjoittanut MänTä
Puuttuvat tavarat tuli kirjeellä perästä, tarrat oli piiloitettu niin hyvin, että vasta soitto norbolle britteihin auttoi löytämään tarrat. Jäljelle jäi vain paskalaatuiset käytetyt osat joista ei päästy yhteisymmärrykseen. Mitä tästä opimme? Norbolta vain uutta tavaraa ja etukäteen selvää tavaran merkistä/laadusta/pakkaustavasta.