Sivu 4, 5:sta

ViestiLähetetty: 27.1.2010 7:17
Kirjoittanut MänTä
Siskot oli visusti piilossa, kun irstas setä tuli käymään!

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 2.5.2015 22:42
Kirjoittanut MänTä
Tähän vekottimeen pitäisi uusia kaasuvaijeri kun perhana meni poikkeamaan pyörän ollessa kaverilla lainassa... Samoiten Tomppadelta saatu takavanne pitäisi käyttää maalauksessa ja kietaista pyörään kiinni.

Taisi olla "jotain" muutakin hommaa, mutta tuossa nuo tärkeimmät että laitoksen saisi tien päälle.

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 10.5.2015 19:28
Kirjoittanut MänTä
Tuli käytyä tämäkin käynnistämässä, vähän haastetta aiheutti täysin kuollut akku. 0,5Amp laturilla lähti kone juuri ja juuri käymään, komeen savutuksen kera.

Samalla tuli todettua, että vaatii aikamoisen määrän laittoa että vastaa omaa visiota. Ensi hätään tiedustelin briteistä vähän osia, että pyörän saisi ajokuntoon (toki suomesta hankitaan tietyt osat, ei niitä briteistä asti kannata rahdata).

Kuva

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 1.6.2015 11:26
Kirjoittanut MänTä
Brittien paketti saapui, tuttuun tapaan vajaana. Norbo "unohti" tällä kertaa vilkkujen läpivientikumit ja ylimääräisen parin pakoputkentiviisteitä.

Katsotaan saanko puuttuvat osat ja millä aikataululla :)

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 1.6.2015 20:27
Kirjoittanut Mäkistation
Hieno nähdä että 2-t Yammuja vielä muutkin jaksaa harrastaa.
Tuoltako osia tilailit: http://homepage.ntlworld.com/ultimatelccrazy/
Joskus meinasin tuolta jotain piikki-RD:hin ottaa mutta jäänyt on.

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 2.6.2015 20:24
Kirjoittanut MänTä
Sieltä juurikin tilasin.

Kävin vaihtamassa kaasuvaijeria, sainkin vanhan purettua pois jne ja huomasin että kyseinen ****** lähetti väärän kaasuvaijerin. Kourassa oleva vaijeri on vanhemman malliseen roudiin jossa korkea stonga. Erityisesti vielä mainitsin pyöräni mallin ja stongan olevan cliponeilla kuten kyseisessä mallissa tehtaalta onkin.

Vastasi ketku vain, että lähetä väärä takaisin niin hän pistää oikean mallisen tulemaan. Tietenkin minun kustannuksella.

Nyt muistan taas muutaman vuoden välttää tuota puljua, on ihan uskomatonta toimintaa.

Vaihdoin nyt kuitenkin tuon ylipitkän vaijerin paikoilleen ainakin toistaiseksi ja vedin sen väärää reittiä, suurin osa ylimääräisestä vaijerista on "poissa jaloista" niin että vain osa lämpömittarista peittyy vaijerin alle. Prkl.

Huomasin samalla reissulla, että molemmat renkaat tyhjänä ja bensatankki vuotaa kuin seula, tippa muutaman sekuntin välein. Ei taida roudi liikkua ihan hetkeen tätä vauhtia. Hauskaa oli kuitenkin ajaa muutama kerta pihatietä edestakaisin, tuo kun suttaa komeasti ainakin kahdella ensimmäisellä vaihteella, kolmatta kun ei uskaltanut enää laittaa silmään :)

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 5.6.2015 17:36
Kirjoittanut tate66
Hieno peli tulee nuoruus mieleen, kulki siihen aikaan oikein kivasti.

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 18.6.2015 12:05
Kirjoittanut Johnnie
MänTä kirjoitti:Nyt muistan taas muutaman vuoden välttää tuota puljua, on ihan uskomatonta toimintaa.

Mitä sinä ylipäätään sieltä sitten yrität, tuleeko oikeasti niin halvaksi? Itse ostin RD:n osia ihan paikalliselta merkkitiskiltä. Tilasivat alkuperäisosat (muistaakseni Belgiasta) ja parin päivän päästä olivat noudettavissa ilman toimituskuluja, eivätkä hinnat kovilta vaikuttaneet verrattuna uudempiin prätkiin (tai no YPVS:n vaijeri taisi olla suht hinnakas, mutta olipahan alkuperäinen sekin). Vai onko tässä viime vuosina nyt käynyt saatavuuden kanssa jotain??

Sehän se on just noiden ulkomaisten firmojen yksi huono puoli, että aina joutuu maksamaan palautuspostikulut, vaikka kyseessä olisi takuupalautus, jonkin laitteen takuuhuoltoon lähetys tms. Ruotsissakin tämä käytäntö. Ja nythän taisi tulla lakimuutos(?), että Suomessakin saa ruveta perimään palautuskulut asiakkaalta, jos en väärin käsittänyt.

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 18.6.2015 16:56
Kirjoittanut MänTä
Hintaero on huomattava, 200e saa norbolta 600e kamat kun vertaa yamahaan.

Se tuossa on että korpeaa kovasti.

Monissa osissa hintaero on 10x kuten pakotiivisteet ja vaijereissa vähintään kaksin ellei kolminkertainen.

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 8.7.2017 10:36
Kirjoittanut MänTä
Tästä laitteesta sain kerättyä inspiraatiota sen verran että irrotin tankin ja putsasin sen. Tuo täytyy ilmeisesti korjaushitsata ja pinnottaa sisäpuolelta epoksilla tms. Ehkä menisi sisus pelkällä happokylvylläkin ja ulkokuori paikkamaalilla tähän hätään.

Täytyy jossain välissä viedä katteet ja tankki maalarille kaikkien korjauksien jälkeen niin saa pyörästä namun.

Vanteet nyt joutuu joka tapauksessa puhaltamaan ja maalaamaan kun takavanne menee vaihtoon -> on tosiaan umpikiero alkuperäinen kiinni.
Onko ehdotuksia hyviksi renkaiksi tänä päivänä?

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 20.7.2017 23:03
Kirjoittanut MänTä
Tulipa tilattua katteisiin ruuveja ja muita kiinnitystilpehöörejä kadonneiden tilalle. Samalla tarttui etujalkatappien kumit ja muuta pikkusälää. CMSNL toimittaa vielä melko ison määrän NOS osaa näihin RD350F pyöriinkin, kannattaa vilkaista jos tarvetta pisteosille.

Bensatankille tarvitaan joku ratkaisu. Tinausta/klommojen oikomista ja vuotojen korjaaminen hitsaamalla tai pinnottamalla.

Onko kenelläkään ideoita tankin pinnottamisesta sisäpuolelta? Mikä toimii?

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km)

ViestiLähetetty: 30.7.2017 21:46
Kirjoittanut MänTä
Tämä projekti kiihtyy, löysin RD:n osaläjästä Norbolta tilaamani vasemman sivukatteen, joka siis repro muoviosa ja erittäin tarkka kopio alkuperäisestä. Tästä sitten innostuin ja kävin taas norbon sivuilla jossa olikin vielä saatavilla samaa sarjaa oikean puolen sivukatetta.

Siitähän oli sitten pakko alkaa vääntämään kauppaa ja nyt taas jännitetään, että tuleeko tilatut kamat perille ja onko jotain ns "Norboiltu". Toivotaan, että saisi nyt edes tuon sivukatteen ja parit RST osat kunnialla perille, tilasin myös kaasuvaijerin. Viimeksi Norbo toimitti väärän mallisen kaasuvaijerin, nyt toinen yritys. Jos ei vieläkään onnistu, niin tilaan kyllä CMSNL suolaiseen hintaan NOS osan. Yamahalta en taida edes kysyä, varmaan tuplahinta tuohon CMSNL verrattuna.

Yambitsiltä tuli myös paketti jossa vakiomallin etupleksi, kumiosia ja pikkutilpehööriä kuten takajalkatappienkin kumit, sekä bonuksena kytkinkruunun kiinnipitotyökalu. Eipä tarvitse tapella kytkimen purkamisen kanssa.

Yambitsiltä tulee vielä etukatesarja. Setti sisältää bellypanin, etusivukatteet ja yläkatteen joten alkuperäistä jää korjattavaksi vain takakate. Sivuillaan kehuvat, että ovat erittäin lähellä alkuperäistä katetta, kaikki kiinnityksetkin pitäisi löytyä... jää nähtäväksi millainen askartelusarja sieltä tulee.

Rahaa menee, mutta toivottavasti tulee hyvä. Pyörä on mopotalliin siirron jälkeen tiputtanut koneen vasemmasta laidasta öljyä, liekö vaihteistoöljyä sitten... ikävämpää jos joutuu konetta halkomaan. Ajattelin tuon moottorin purkamisen hoitaa sitten joku toinen kerta kun toimi ostaessa niin hyvin.

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km) Projekti jatkuu 2017

ViestiLähetetty: 10.8.2017 18:06
Kirjoittanut MänTä
Norbon paketti tuli, uskomatonta kyllä kaikki niin kuin pitääkin!

Olipa iloinen yllätys :)

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km) Projekti jatkuu 2017

ViestiLähetetty: 27.8.2017 9:37
Kirjoittanut MänTä
Yambitsin etukatesarja saapui joku aika sitten.

Se oli ok laatuinen pinnaltaan, mutta jokunen pikkujuttu tuli eteen. Pienet askartelut eivät toki tulleet yllätyksenä, kun hintaa miettii. 230e neljästä repro katteesta on epäilyttävän halpa joten olen oikeastaan positiivisesti yllättynyt, miten käyttökelpoinen sarja on.

Löysin CMNSL:n kaupasta etusivukatteet, maksavat saman verran kappaleelta kuin tämä yambitsin etusarja. Kuvissa näyttivät kyllä juuri siltä mitä pitääkin, jos jollain on siis liikaa rahaa ja/tai haluaa heti valmista niin cmnsl on oikea osoite.

Yambitsin yläkate :
-kiinnikkeet tehty lattaraudasta johon hitsattu mutterit kiinni, raudat on sinkitty ja laminoitu ok näköisesti katteesen kiinni. Äkkiseltään reikien asemointi on hyvä.
Etusivukatteet :
-reiät ok asemoitu, vähän eri kokoisia kun org mutta pienempään suuntaan eli avartamalla vastaa alkuperäisiä
-yksi reikä puuttuu sivusta kokonaan, on alkuperäisessä katteessa upotettu reikä eli vähän kinkkinen valmistaa jälkikäteen
-sivun ilmareikä/venttiili on ummessa, eli avattava. Alkuperäisessä sisempi osa ilmareiän seinästä jatkuu pidemmälle kuin yambitsissä eli tässä pitää tehdä joko jatkoa sisäosalle tai tyytyä kompromissiin ja tehdä pelkkä reikä
Alakate eli bellypan :
-Ei huomauttamista, pintatyöt ja maalia päälle??

Onko foorumilla lasikuitumaistereita? Onko ideoita katteiden työstämiseksi?
Onko joku joka haluaisi tehdä lasikuitukopion takakatteesta korvausta vastaan(tai muutaman myyntiin samantien)?

Re: Yamaha RD 350 F1 -85(66350km) Projekti jatkuu 2023

ViestiLähetetty: 19.6.2023 22:17
Kirjoittanut MänTä
Pitkästä aikaa on mielenkiintoa tähän projektiin.
Vaihdoin jäähdytin-, jarru- ja vaihteistonesteet.
Tuli samalla kollattua läpi varaosavarastot jotka todettiin riittämättömäksi.

Täytynee hankkia jarrusatuloihin uudet ilmausnippojen kumit ja pinnoittaa bensatankki sisäpuolelta. Bensahanan kuusiokoloruuvit eivät halunneet irrota jonka vuoksi laitoin hieman öljyä tankkiin liottamaan ruuveja. Jotain ruostehilettä pyörii tankissa, melko heikko esitys koko bensatankki ja voi lukea tyyppiviaksi.

Jäähdytinneste oli hyvinkin siistin näköistä eli pahempaa hapettumista ei ilmeisesti ole tapahtunut. Jarruneste oli melko ruskeaa takajarrussa, mutta etujarrussa yllättävän hyvässä kunnossa.

Etupumput on päästäneet öljyjä ulos ja tiivisteet lienee pakko uusia. Olin tilannut joskus uudet etupumppujen liukuholkit mutta yksi niistä on säilytyksessä saanut kosteutta ja mennyt pilalle, harmittava takaisku josta toivottavasti selviää rahalla.