Kawasaki ZX12-R -02

Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 18.12.2009 14:21

Hyvä videonpätkä. Vähän nauratti tää yks hemuli joka veti suorat tuppi nurin mutta mutkissa melkein pysähty. :D Onneks noita idiootteja on radoilla suht vähän..
Black
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 18.12.2009 14:43

sjobbe kirjoitti:On se kiva pyörä tämä 12R. Jopa siinä määrin että vaikka joka syksy on tullut vaihtokuume niin ei oo pyörä vaihtunu kolmen vuoden aikana. En vaan löydä parempaa... Eli 2010 menee ainakin vielä tällä.

Tuo pyöräsi on varmaan 2001-mallia (ensirek. 2002) koska 2002 valmistetut on jo ns. B:tä. Mulla oli tuon A:mallin huoltokirja mutta erehdyksessä poistin sen. Moni aisa on kuitenkin suht. sama B:mallissa joten jos on tarvetta niin tästä voi vilkuilla B:n huoltokirjaa.
http://www.saunalahti.fi/~uzzi/servicemanuals/Kawasaki_ZX-12R_2002-2006.pdf


Itselläkin tässä syksyllä nousi mieleen, että ostaisiko sittenkin pyörän, jossa on enemmän "järkeä.." Lopulta järki voitti ja 12Ärrä jäi :D

ja pyörä tosiaan on vm.-01, mutta rekisteröity vasta -02.. Luulin tuota 02-malliksi, koska myynti-ilmoitukseen oli laitettu tuon vuosimalliksi 2002.. Noo.. parempi näin, eipähän ole rajoitettu ;D Huoltokirja itseltä jo löytyykin, kiitos kuitenkin linkistä!

Ek1 kirjoitti:Hyvä videonpätkä. Vähän nauratti tää yks hemuli joka veti suorat tuppi nurin mutta mutkissa melkein pysähty. :D Onneks noita idiootteja on radoilla suht vähän..


Noita on aina välillä.. En nyt itsekään nopeimmasta päästä ollut.. :D Selitetään nyt sillä, että ensimmäistä kertaa radalla tusinan kanssa.. ;)
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
sjobbe
Pyörä:
Kawasaki ZX-12R '05
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.2.2006 18:39

ViestiKirjoittanut sjobbe » 18.12.2009 23:21

Itse kävin kanssa alkukesästä alastarolla. Ei oo ihan mun juttu... Tuntu että bridgestonet antaa periks minä hetkenä hyvänsä ja ajosta tuli muutenkin sellaista "point and shoot" menoa. Suorilla sai kaikki kiinni mutta mutkissa vaan kämmäilin ja jarruttelin takajarrulla. Takarengaskin on ja pysyy kaksatasena.
Click a downshift, pin it and you may see God - ZX-12R
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 19.12.2009 11:59

sjobbe kirjoitti:Itse kävin kanssa alkukesästä alastarolla. Ei oo ihan mun juttu... Tuntu että bridgestonet antaa periks minä hetkenä hyvänsä ja ajosta tuli muutenkin sellaista "point and shoot" menoa. Suorilla sai kaikki kiinni mutta mutkissa vaan kämmäilin ja jarruttelin takajarrulla. Takarengaskin on ja pysyy kaksatasena.


Mjoo.. No mikäli tuota videota yhtään katsoit, niin samanlaista ajoa itellä siinä oli :D Varttimailia täytyy kokeilla keväällä, se kun tuntuu tälle pyörälle olemaan jokseenkin luontevampaa..

Rata-ajo on itellä kyllä sen verran lähellä sydäntä, etten siitä luovu.. Tusina nyt on melkoisen huono valinta ratapyöräksi tuon kohtuu suuren massan ansiosta, mutta eipä se ole ennenkään hidastanut..
Takarengas on 190:nen ja tulee sellaisena pysymäänkin.. Mutkateillä, missä itse pääosin aikaani vietän, pyörästä tuli "höyhenenkevyt" tuohon 200 lakritsiin verrattuna.. :D Kukin tablaa tietysti tyylillään :)
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 2.2.2010 11:16

Tulipa nyt sitten tilattua EBC:ltä uuet kytkinlevyt ja 10% jäykemmät jouset.. Katotaan milloinka posti kolkuttelee ovella, josko ennen kevättä päästäisi asentelemaan paikoilleen..

Olisi kiva päästä Artukaisten radalle.comissa semmosella pyörällä, jonka kytkin ei kuse koko 200metriä.. :lol:
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 5.2.2010 22:37

Tulipa lyötyä kone tulille tänään.. Lähti sangen mukavasti pörisemään vaikkei pariin kuukauteen ole käynnissä ollutkaan.. Juurikaan tyhjäkäyntiä kovempia kierroksia ei annettu, mutta kyllä se neljän pytyn kuoro laittoi taas odottamaan kevättä.. :D

Kuva
Kuva pikkusesta vielä.. ;D
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Kymppi_
Pyörä:
Tunturi trial
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.2.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Kymppi_ » 5.2.2010 23:44

Jäykistää mukavasti kytkinkahvaa tuo 10%, sai vähän aikaa totutella kun semmoset omaan pyörään laitoin ;)
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 8.2.2010 17:50

Kymppi_ kirjoitti:Jäykistää mukavasti kytkinkahvaa tuo 10%, sai vähän aikaa totutella kun semmoset omaan pyörään laitoin ;)


Sitä vähän toivotaankin.. Zetassa oli helvetin jäykkä kytkin aikanaan ja ärrän sarviin hypätessä oli melkoinen ihmestys, että kytkinkahva voi olla niinkin kevyt :D
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 4.4.2010 20:00

Kausi aloitettiin tuossa muutama päivä sitten.. 80km tuli päristeltyä ja pyörä toimii kuin kello, niinku kawasakin kuuluukin ;D
Huomasi taas tässä kylillä liikkuessa, että voisi vakavasti harkita dB-killerin hankintaa, porukalla päät nääs käänty ja sain osakseni kohtuu vihaisen näköisiä katseita.. :D

Noh.. DriveFastin ja tusinan kausi on aloitettu. Se lienee se tärkein uutinen.. ;)
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 4.4.2010 20:58

Pitäähä siinä pyörässä sitä munakasta ääntä olla, varsinkin ton kokosessa ;)
Skipidiveinau
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 4.4.2010 21:24

Joo mut rajansa silläkin. Itteä ainakin vituttaa ajaa hirveellä "mökäputkella", sillä et saa hetken rauhaa missään. Jos vähän kierroksia nostaa ja laulu kuuluu jo parin kilsan päähän niin on IMO jo vähän liikaa. Paljon pahennusta ja soittoja virkavallalle saa osakseen.
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 5.4.2010 17:01

Näinpä juuri.. Mopoaikoina oli kivaa, että menopelistä lähtee helvetisti mökää.. Teho on voimaa jne.. :D Mut kyl nyt jo hitusen vitutti ajaa tuolla kaupungissa, ääntä kun lähtee todella paljon enemmän mitä tarvitsisi.. Täytyy huomenna olla yoshin maahantuojaan yhteydessä, josko tuollaisen killerin saisi hommattua.. Ja jos mahdollista ni tyyppitodistukset yms katsastukseen vaadittavat.. Mikäli sellaisia tuohon ees saa :D
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 7.4.2010 21:40

Tänään soiteltiin muutamaan firmaan ja tiedusteltiin tuota mahdollista dB-killerin hommaamista. Molemmilta firmoilta sellaisen olisi saanut, mutta molemmissa sanottiin myös, että kannattaako tuota nyt alkaa hyvin virtaavaa putkea tukkia, 12r:n kuuluukin saada ikkunat helisemään.. :D

Eli noiden sanojen myötä päätin jatkaa ajelua tuolla samalla putkella ilman killeriä.. JOS alkaa huomiota liikaa tulla sieltä sun täältä tässä kevään/kesän myötä, ni harkitaan killeriä tai toista putkistoa.. Tuota nykyistä ko ei saa lailliseksi sitten millään..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 8.4.2010 15:54

Asiahan on näin, että niitä vihaisia katseita tulee millä tahansa 2-pyöräsellä..
Enemmän olisin huolissaan, jos sattuu paska kyttä ja alkaa syynaa tota uutta lakia äänien suhteen..
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 8.4.2010 16:23

Decide kirjoitti:Asiahan on näin, että niitä vihaisia katseita tulee millä tahansa 2-pyöräsellä

Kyllä siihenkin pystyy aika paljo itse vaikuttamaan. Mä en koe saavani vihaisia katseita pyörällä oikeastaan koskaan missään. Enkä kyllä kuvittelekaan dB-killerin poistamista kun lähtee aamulla naapureiden ikkunan alta. Avoimella putkella saisi varmasti joka aamu tusinan-pari vittuuntuneita naapureita (ja lopulta kumoon potkitun pyörän), kun nyt todennäköisesti huomattavasti harvempi tuohon herää. Sama juttu yöllä kotiin saapuessa (sillon tuleekin sammutettua pyörä ja rullattua vapaalla vähän kauempaa). Vaikka motoristi oonki niin en kyllä itekään arvostais sitä et joku lämmittelis aamukuudelta mopoaan niin et ikkunat helisee.

Omakotiasujilla tilanne on sit vähän parempi kun ei oo kirjaimellisesti naapurin ikkunassa kiinni, ja liikenteessä äänien kans ei oo niin tarkkaa.