Kawasaki KMX 200 '89

specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 20.1.2009 17:52

Nimenomaan tuo oli se pointti, kun tilasin org-männän. Etenkin, kun sylinteri ei ole porattavissa.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 21.1.2009 6:59

Kovakromattu? Vai miksei voi porailla?
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 21.1.2009 17:51

Kyllä. Putkittaahan tuollaisenkin tietty voi, mutta on eriasia mistä löytää sylinteriputkia. Kun pelaa varman päälle rikkailla seoksilla ja laatumännällä, niin tuskimpa tulee ongelmia.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 21.1.2009 19:42

ei se liika rikaskaan seos hyväksi ole, huuhtelee vielä öljyt pois männänhelman kohdilta.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 21.1.2009 20:34

En sanonutkaan liian rikas. Koneen pitää tietenkin käydä puhtaasti. Mieluummin kuitenkin pikkuisen rikkaan puolella, niin ei mennä ihan riskirajoilla. Olen senverran vanhan koulun miehiä, että pistän joka 2t peliin pari pykälää vakiota isomman pääsuuttimen. Kun ei haeta maksimitehoja, niin vähän isompi suutin on parempi. Lisäksi säästytään sulaneilta männiltä ja kiinnileikkautumisilta...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 21.1.2009 23:42

joo ei mitään röpöttelyjä, mutta noinhan ne säädetäänkin, että parhaat tehot -> rok rok. Neulan asento taitaa vaikuttaa enemmän männän kestävyyteen kuin tuo pääsuutin.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 24.1.2009 17:00

No nyt on uusi haitekkimäntä Kawan sisuksissa ja savutkin otettu. Mitään suurempia ongelmia ei asennuksessa ilmennyt ja nesteetkin tuntuvat pysyvän sisällä. Koeajo menikin luonnollisesti hirveäksi kuovittamiseksi, kun takarengas on finaalissa(uusi jo hankittu). Perstuntumalta voin sanoa alavääntöjen ainakin kasvaneen selvästi. Tosin aika vaikea sanoa kuinka paljon noin liukkaalla alustalla. Kevväämmällä sitten näkee, kun pääsee sulalle. Se j-kylästä ostamani Dunloppi pitäs käydä laitattamassa alle tässä jossain vaiheessa. Innolla odotan kevättä ja sorateiden vastustamatonta kutsua. :P
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 27.1.2009 1:00

sitä on selvästi kärytti nakkia jos se sileeksi on mennyt :D ei vaan. mutta mikset itse laita kumia vanteelle, ei mikään isohomma meinaan ole näihin enskoihin itse vaihdella kun ei noita yleensä hirveästi tasapainotella...
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 27.1.2009 21:19

Onhan noita renkaita tullut vaihdeltua, mutta tässä on harvinaisen hyväkuntoiset eloksoidut alumiinivanteet, joihin en halua mitään jälkiä. :) Paikallinen liike suorittaa renkaanvaihdon suht edukkaasti ja tasapainottaa kaupanpäälle. Muuta ei Kawaan oikeastaan tarvisi enää tehdäkkään. Sen uuden kytkinkahvan voisi tietysti vielä vaihtaa, mutta vanhallakin pärjää hyvin. Kevättä ja sisäänajoa odotellessa...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.1.2009 21:33

Varmasti huomaa eroa sillä männänvaihdolla, kun ottaa huomioon, milllainen se edellinen oli ;)
Itsellä on sellainen käytäntö ollut, että kesä / mäntä, vaikka ei tuo tarpeen olisikaan. Ainakin pysyy pytyssä kanavat ja kansi puhtaana, kun joka kesä avaa. Näyttäisi vaikuttavan oleellisesti myös jopa poraustarpeeseen.

Perusteluja tälle etsittäessä varmaankin se on syynä, että koska männänvaihtoväli on tiuha, ohipuhallus pysyy kokoajan minimissään, eikä suorakosketusta pääse niin paljoa syntymään. 1-Sylinterisellä pyörällä kustannuskaan ei ole järin paha, kun tuohon RD:hen saa noita mäntiä oikeastaan pilkkahinnalla. Vaihtokin on aika nopeaa, kiitos sylinterin ollessa lyhyillä vaarnapulteilla, eikä pitkillä kannen läpi menevillä pinnapulteilla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 27.1.2009 22:41

Jep näinhän se menee. Tosin tämä on senverran matalaviritteinen kone(30hp), että kyllä tuolla sen 20tkm ajelee oikein hyvin männällä. Minun ajotyylillä eritoten pitäisi kestää pitkään. Öljylaadunkin meinasin vaihtaa astetta parempaan, eli Mobil 2t Racingiin.

Tässä on vielä helpompi irrottaa sylinteri, kun RD:ssä. Tilaa on enemmän, eikä tässäkään tarvitse kantta irrottaa. Ainoa huono puoli on, että mäntä menee aina ulkomaantilaukseen. Taitaa tulla hollannin keskusvarastolta(ainakin flaaminkielisistä tarroista päätellen). Näitä on suomessa myyty senverran vähän, ettei kellään ole mäntiä varastossa.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 4.4.2009 19:09

Moro,olen uusi kmx 200cc omistaja,ja haluaisin tietää etää mistä olette tilailleet osia näihin?
saako suomesta?

käykö 125cc kmx osat mitkään tähän?

kiitoksia!
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 5.4.2009 21:57

Moro! Minkäs ikäinen ja kuntoinen 200:nen sulla on? Kulutusosat kuten jarrupalat, ketjut&rattaat, vaijerit yms. on samat kun piikki KMX:ssä. Männän joutuu tilaamaan originellin, joten hinta on melko suolainen ~160€. Ite tilasin männän ihan paikallisen mp-liikkeen kautta ja Hollannin keskusvarastolta kuulemma tuli. Kerroppa ihmeessä lisää pyörästäsi!

Itse en vielä ole koekäyttöä kummempaa kerrinnyt omalla Kawalla tehdä tällä kaudella. Eiköhän sitä ensi viikon aikana tai viimeistään pääsiäisenä liikene aikaa käydä joku lenkki heittämässä.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
kiki84
Liittynyt:
13.1.2007 22:53

ViestiKirjoittanut kiki84 » 6.4.2009 20:17

Kawan ikä on -88 eli vanhin malli tuota 200cc
viikonloppuna vaihoin katu piikin tuollaiseen kawaan...
koneeltaan tuntuu olevan ihan iskussaan,niinkuin alustakin...
muoviosat nyt on auringon haalistamat ja muutenkin kaipaa vähä maalia...
kulutus osat on viel jossaan kunnossa,varmaa tän kesän ajaa...
sitä mäntää vaa aattelin että mistä sellasia saa kun pitää vaihtaa,tuskin tänä kesänä tarttee mut jos talve aikana vaihais...

mittarissa ois 26tkm ei paha jos pitää paikkansa,tuntuu ainakin sille että vois pitää paikkaansa
pitää kysellä sit jostain kawa kaupasta mäntää kun tarvitsen...

ei hirveesti löydy tietoa netistä tästä 200cc koneesta...
eikä näytä käyttäjiäkään montaa olevan...

oon jo tälle kaudelle ajanut 250km

mitäs huippuja ootte saanu kawalla aikaseksi
nopeen kokeilun jälkeen sain mittariin 135km/h
mites muilla?

ja oisko tietoo käykö kawan kx rossi pyörän pakoputki tohon sylinteriin?
kun tuntuu tukkoselle tuo oma putki,mut ei viitti pilkkoa kun on alkuperänen ja muutenki kohtuu alku kuperänen pyörä...
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 6.4.2009 21:45

Sullahan on sitten melkein samat kilometrit, kun minunkin Kawassa. :) Mäntä kannattaa tosiaan vaihtaa ajoissa, sillä sylinteri on pinnoitettu joten kiinnileikkaamisen sattuessa se on totaaliexodus pytylle. Männän joudut tilaamaan sen originellin. Valitettavasti muita ei taida olla oikein saatavilla. Esim. Proxin luettelo ei tunne 200 mallia ensinkään.

Vakio pakoputki on oikein hyvä muuten, mutta vaimennin on todella tukkoinen. Pelkällä läpivirtauspöntöllä ja isommalla pääsuuttmella tulee reippaasti lisää vääntöä erityisesti alakierroksille. Moottori on täysin tapettu sillä vakiovaimentimella.

Pistäppä kuvia pyörästäsi! Mullakin tosi siisti orkkiskuntoinen yksilö. Galleriasta löytyy kuvia.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015