Jawa 350/640 '01 (50 000km 12.10.2014)

MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00
Re: Jawa 350/640 '01 (50 000km 12.10.2014)

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.5.2015 21:11

SAE30 öljyä. Sillä saa ainakin keulasta kivikovan pompottajan, ATF pelaa aivan hyvin eikä lyö töyssyt läpi huonommallakaan tiellä. Hyvin ovat sisällä pysyneet itselläkin. Tosin itselläni taitaa tällä hetkellä olla Castrol 5w fork oilit sisällä, mutta aika samanlaista luirua kun se ATF. :)


Tuossahan Specialisti aiheesta kertoo. Minulla on nuo SAE30 etuhaarukkaöljyt toimineet ihan kivasti.
.sakari.
Liittynyt:
12.7.2014 1:03
Re: Jawa 350/640 '01 (50 000km 12.10.2014)

ViestiKirjoittanut .sakari. » 23.6.2015 20:48

Moi!

Tänään tuli sylinterit porauksesta. Vasen puoli oli vähä kulahtanu.
Mihkä momenttiin kannet tulee?
Yufenau
Pyörä:
JAWA 350 Chopper 639-2/343 `00, Volvo 940 STW intercooler, 1 BAR about 200 hp
Paikkakunta:
Myllykoski
Liittynyt:
20.4.2010 20:27
JAWA Chopper, nyt 45 000 km

ViestiKirjoittanut Yufenau » 18.12.2018 5:03

Onpas aikaa vierähtänyt, noin neljä vuotta!

Specailistikin on sortunut Itäsaksan ihmeseen 250 cc MZ EZT jota pusaa nyt 300 cc tilavuuteen että pääsee JAWAsta ohi, heh.
Mutta: "Zwei ist Mehr" kuitenkin mutta on hällä joku suriseva rivinelonenkin joka tässä paljastettakoon.

Kaikki siviiliajot noin 5 000 km / kesä tullut ajeltua, autoon ei juuri viitsi koskea.

50 000 huollot:

Ensiöväitysketju vaihdettu, ei ollut entinenkään vaihtorajalla. Kytkinlevyt vain toiseen järjestyseen, pyöränlaakerit rasvailtu varmuuden vuoksi renkaitten vaihdoin yhteydessä.
Renkaat -Tietenkin MITAS- kestävät noin 10 000 km.
Niin, toisioketjukin varmuuden ja mielenrauhan vuoksi kun laadukkaat (sic!) tsekkikethut eivät maksa juuri mitään. Samalla uudet haitarikumit ja etukeljupyörän tarkistus: kuin uusi ja ketjuun vanhankansan Shell Retinax A vaseliinia
Ei sitä toisioketjua tarvitse juuri rasvailla, jos nyt joka toinen vuosi.

Etuiskareissa ollut ATF. Vaihtaa kai pitäsi ja ehkä iskareitten stefojen vaihto kun toinen aivan hitusen vuotaa.
Specailistilla on se iso irroitusavain, ehkäpä tehdään homma kaksistaan.

Jarrujärjestelmän kumeja en ole viitsinyt vaihtaa, jarrusnesteen vaihto joka toinen vuosi on hyvä idea syöpymien varalle ja ehkä suojelee kumejakin.

Niin: laskeskelin että JAWA OIlmaster (Mikuni) lykkää alle 1.5% seoksen koska litran purkki kestää melkein 2000 km

Hyvät Joulut kaikille ja ankaraa pärinää taas vuonna 2019