Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008

Kaj
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.4.2003 10:09
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008

ViestiKirjoittanut Kaj » 27.5.2008 10:44

Joskus tulee tehtyä hölmöjäkin hankintoja ilman järkiperusteita. Niin kuin esim. tää uus Busa, ihastuin vain väriin ensin, sitten silmäkin vihdoin tottui ulkonäköön, joka on sanalla sanottuna; persoonallinen.

Kuva

Meikäläisen ajot on pääasiassa sekoitus mutkapätkää, matka-ajoa ja rataa. Kaupunkipärräilyynkin yllättävän mukava ja helppo (odotukset eivät olleet korkealla).

Kaikkea pientä (lapsellistakin) on tuohon laitettu/muutettu.
-satulat uudelleen muotoiltu, pehmustettu ja päällystetty
-Helibarit
-lapselliset vanneteipit
-Puigin racing tuplakupla
-Hayabusa tangonpäätypainot
-Hayabusa nestesäiliöiden kannet (kromatut)
-Hayabusa "huoltopukkitapit" (kromatut)
-Hayabusa öljykorkki (kromattu)
-Bags-Connection tankkilaukku gepsitelineellä
-"laajakulma-peilinpalat" kuolleen kulman poistoon
-Tutoro ketjunrasvari hankittu, vaan ei paikallaan

Kilpitelinettä ja putkistoa en aio vaihtaa, koska ne alkaa tuntua sellaisilta, jotka Busaan kuuluu ja muuttaminen hävittää vaan Busan identiteetin.

Parasta Busassa on äärimmäisen nöyrä moottori, joka käskettäessä vaihdattaa maisemaa melkoista haipakkaa, toki rengaskulut saattaa olla melkoiset.

Ajoasento ja matkamukavuus parani potenssiin kolme, sen jälkeen kun satulat on vaihdettu, helibarit asennettu ja pleksi vaihdettu. Pehmeän takalaukun kanssa lähdössä Alpeille reilun viikon päästä. Takalaukku telinekin mulla kyllä on, mutta kovan laukun aiheuttaman epävakauden vuoksi en sen kanssa lähde autobaanalle.
Hard work pays in the future, lazyness today!
Kaj
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.4.2003 10:09

ViestiKirjoittanut Kaj » 4.6.2008 16:17

Itse itselleni kertoen, ylihuomenna pääsee Busa "vihreämmille laitumille", suuntana Sveitsin Alpit. Tukikohta siellä, siitä sitten päiväkeikkoja Ranskaan, Italiaan, Itävaltaan jne.

Kuva

Matkavarusteina tankkilaukku ja matkustajan penkille laitettava pehmeä 52-litrainen Bags-Connection Cargo-bag.
Hard work pays in the future, lazyness today!
Kaj
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.4.2003 10:09

ViestiKirjoittanut Kaj » 18.6.2008 8:48

Reissu takana ja Busa pääsi näyttämään kyntensä niin autobahnilla, mutkaisilla pikkuteillä, jyrkissä serpentiini nousissa jne. Kun en viitsi liikaa ylistää, niin totean vain; ei voi valittaa ;)

Kuva
Hard work pays in the future, lazyness today!
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 19.6.2008 0:11

Nätti pyörä! ;) Varmaa tosi hauska reissu oli? Kiitettävät maisemat ainaki tuolla alpeilla. Paljos tuli reissussa kilometrejä? :)
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 19.6.2008 13:08

Onpas hienot maisemat :) Hyvin busan väritys sopii vuoriston väreihin!
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 15.7.2009 2:02

Pakko kyllä tähän väliin tuumata, että oli varmasti ikimuistone reissu! Ai että jos joskus tulevaisuudessa pääsis itekki tonne ajelee.. :)
Juhixx
Liittynyt:
25.5.2008 20:49

ViestiKirjoittanut Juhixx » 15.7.2009 22:00

Olitko Kaj tänään Mikkelin suunnalla ajelemassa? Tuli täsmälleen samanlainen Hayabusa tuossa 5. tiellä vastaan. Oli helvetin komea ilmestys :)

E: voihan se toki olla joku muukin, mutta tietääkseni tuollaiset eivät ole vakiomaalit(?) ja Mikkelissä en oo ennen törmännyt tuollaiseen busaan.
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 16.7.2009 19:32

Kyllä on ihan vakiomaalit, nimenomaan 2008 mallisessa, eli se voi olla kuka tahansa. Uusi busa on yksi myydyimpiä isoja pyöriä, eli ehdokkaita riittää. K9 mallissa noi tarrat on muistaakseni siniset, K8:ssa punaiset, kun puhutaan valkoisesta värivaihtoehdosta.
Juhixx
Liittynyt:
25.5.2008 20:49

ViestiKirjoittanut Juhixx » 16.7.2009 19:45

Ai no se selittääkin sitten. Oli kyllä ainakin oman muistin mukaan juurikin samanlainen kuin Kaj:n Busa ;) tajuttoman upea peli ^^
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 17.7.2009 6:49

Nemo kirjoitti:Uusi busa on yksi myydyimpiä isoja pyöriä,


Olen tähän päivään asti miettinyt, että miksi? Noh.. Mielipiteitä on monia, oma pääkoppa mieltää busan ainoastaan sellaiseksi "imagomopoksi", jota jostain syystä ylistetään ihan liikaa..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
juuso_91
Pyörä:
Daytona 675 -09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.7.2006 20:58

ViestiKirjoittanut juuso_91 » 17.7.2009 12:43

DriveFast kirjoitti:
Nemo kirjoitti:Uusi busa on yksi myydyimpiä isoja pyöriä,


Olen tähän päivään asti miettinyt, että miksi? Noh.. Mielipiteitä on monia, oma pääkoppa mieltää busan ainoastaan sellaiseksi "imagomopoksi", jota jostain syystä ylistetään ihan liikaa..


ootkos muuten ajanu semmosella ikinä?
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 17.7.2009 13:19

juuso_91 kirjoitti:
DriveFast kirjoitti:
Nemo kirjoitti:Uusi busa on yksi myydyimpiä isoja pyöriä,


Olen tähän päivään asti miettinyt, että miksi? Noh.. Mielipiteitä on monia, oma pääkoppa mieltää busan ainoastaan sellaiseksi "imagomopoksi", jota jostain syystä ylistetään ihan liikaa..

ootkos muuten ajanu semmosella ikinä?


Olen..Niin vanhemmalla ko uudemmalla ja silti ihmettelen mikä siinä viehättää.. Ulkonäkö on _kamala_, ajoasento kohtalaisen etukeno(=huono itselle), ajettavuus nyt tietysti ihan ok, moottori vetää ihan ok, mut en mä niitä sen enempää ylistäisi ko Kawan 12ärrää tai ZZR1400:stakaan..

edit. SAATTAA tosin johtua mun mielipiteet tästä kawamiehen asenteesta :D Suzuki ja Kawasakihan on aina "tapelleet" siitä tehokkaimman/nopeimman pyörän kruunusta, kait tää sama "tappelunaihe" on sit juurtunut kuljettajiinkin.. :lol:
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 17.7.2009 14:33

DriveFast kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:
DriveFast kirjoitti:
Nemo kirjoitti:Uusi busa on yksi myydyimpiä isoja pyöriä,


Olen tähän päivään asti miettinyt, että miksi? Noh.. Mielipiteitä on monia, oma pääkoppa mieltää busan ainoastaan sellaiseksi "imagomopoksi", jota jostain syystä ylistetään ihan liikaa..

ootkos muuten ajanu semmosella ikinä?


Olen..Niin vanhemmalla ko uudemmalla ja silti ihmettelen mikä siinä viehättää.. Ulkonäkö on _kamala_, ajoasento kohtalaisen etukeno(=huono itselle), ajettavuus nyt tietysti ihan ok, moottori vetää ihan ok, mut en mä niitä sen enempää ylistäisi ko Kawan 12ärrää tai ZZR1400:stakaan..

edit. SAATTAA tosin johtua mun mielipiteet tästä kawamiehen asenteesta :D Suzuki ja Kawasakihan on aina "tapelleet" siitä tehokkaimman/nopeimman pyörän kruunusta, kait tää sama "tappelunaihe" on sit juurtunut kuljettajiinkin.. :lol:

Mielikuvillahan näitä myydään, ja busahan nyt on melko kulttimaineen saavuttanut
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 17.7.2009 17:20

DriveFast kirjoitti:
Nemo kirjoitti:Olen tähän päivään asti miettinyt, että miksi? Noh.. Mielipiteitä on monia, oma pääkoppa mieltää busan ainoastaan sellaiseksi "imagomopoksi", jota jostain syystä ylistetään ihan liikaa..


Vaikka olenkin "Suzukimiäs" itsekkin niin en ole myöskään koskaan tajunnut Busaa. Varsinkaan goretex+laukkusarja käytössä. Vähän kuin hakkaisi lekalla lankanauloja?
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Pommi-
Pyörä:
998
Liittynyt:
17.1.2007 0:04

ViestiKirjoittanut Pommi- » 18.7.2009 5:30

Itse molempia (uudempaa ja vanhaa) Busaa olen itsekkin ajanut.
Kivoja laitteita matkaa ajaa ovat kyllä, ei siinä mitään.
Mut sitä ultimaattista hehkuttamista en oikein sisäistä.

Nyt neljättä päivää alla 12 Ärrä, niin jotenkin siinä on vaan munaa enempi. :)
Ehkä allekirjoittaneellakin vetää tosin veri Kawaan päin, mut kuitenkin.

Mut jokainen valitsee omanlaisensa pyörän omien mieltymyksiensä mukaan.
Joten ei herneitä.. ;)

Teksti saattaa vähän sekavaa olla, kun on pyörän melkein vuorokauden pituiset ajot takana. :)
Raptor 660R