Suzuki GSX-1000R 2008

Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 12.7.2009 13:48

Joo kävin tossa eilen ajelee ja kaupungista kotia koitin uusia enkkoja tykkittää. Noh kumi alko olee aika liukas kun kakkosella koitti keulaa ylös nii suti aina vaa ja normi kiihdytyksissäki suti. kolmosella pysty kyl nostelee vielä ongelmitta. Kotona sit kattelin nii kumi halkeillu poikittai ja osittai kankailla. Supercorsaa ootellessa :roll:

Hyvin kyl rengas kestäny, kohta pääsee polttelee loppuu ton vanhan :seko:
Hiekkatietä joka kerta joutuu ajaa 3km
[Gixxer RacinG]
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 12.7.2009 20:57

JP_89 kirjoitti:Minkäs takia tuo vesisateella ajaminen syö rengasta?

Muistaakseni mp-maailmassa tämä selitettiin tähän tyyliin "ota pala kumia sekä puukko ja koita sitten viiltää kumia. Kastele kumi ja koita uudestaan. Märkää kumia on huomattavasti helpompi viiltää."
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 17.7.2009 1:16

paperbox kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:Minkäs takia tuo vesisateella ajaminen syö rengasta?

Muistaakseni mp-maailmassa tämä selitettiin tähän tyyliin "ota pala kumia sekä puukko ja koita sitten viiltää kumia. Kastele kumi ja koita uudestaan. Märkää kumia on huomattavasti helpompi viiltää."


Monella kyllä on se käsitys että kumi kuluisi vesikelillä vähemmän.

Rengashan "sutii" jatkuvasti pyöriessään, senhän me kaikki jo tiesimme? :) Märkänä kumin ja tienpinnan välinen kitka pienenee, ja rengas sutii enemmän. Kitkan pienenemisen myötä myös veitsi uppoaa kumiin, kun paremman kitkan kanssa se vain kiertyisi/rullautuisi veitsen mukana. Märkänä myös kumiin tarttuu kaikenlainen hiekanmuru paremmin, ja vesi ja hiekka toimii hiomatahnana.

Kuivana, kiitos.
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 18.7.2009 11:35

Sohvaperuna kävi vääntämässä Alastarolla vapaissa harjotuksissa ajan 1.28.3, menoa vähän hidasti etupyörä josta lensi tasapaino hus**ttuun ja 150km/h jälkeen ei nähny eteensä.

Täytyy sanoa että mukava pyörä radalla, vähän turhan pitkät välitykset kyllä ainakin Alastarolle. Tappejakin pitäisi siirtää kun alkaa kengät kulumaan puhki.

ps. tuli sitä poliisi FZS:ääkin vähän härnättyä... ohi mentiin ja pakoon päästiin :)
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 20.7.2009 22:03

Pirun kova sälli ajaa se pollari. Vaikka vetiki vaan fzs:llä nii kova meni silti, hyvin ajettu kun karkuu pääsit. Pitäs orgi:sta kaivaa video. Ajoitko sunnuntaina? Ei muutaku -1p/+2p välit ja sit radalle taas. :)
[Gixxer RacinG]
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 21.7.2009 17:45

Ajelin perjantaina. Kyllähän se niin kovaa veti kuin vaan pyörä kulki, kipinät suihkusi ja romua irtosi silmille :)

Mutta onhan se nyt selvä ettei FZ yammun pitäisikään pärjätä gixerille, oli kuskit mitä tahansa. Kyllä sukisukilla vei niin suorilla, jarruissa kuin mutkissa aivan miten halusi.
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 22.7.2009 11:35

Varmasti vie. Mutta on vaa sellasiakin kuskeja mitkä ei oo radalla päästelly ja sillon jopa fz:lla ajavalla on etua jos kuskina on sellanen joka on ajellu tuhansia kieroksia radalla. Varsinkin kun ajaa lyhyemmän lenkin, jonkun ois pitäny heittää vikassa kurvissa uukkarit ja lähtee takasi päi :seko:
[Gixxer RacinG]
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 26.7.2009 23:51

Nyt on tappeja nostettu pari senttiä ylöspäin ja pari senttiä taakse. Samalla tuli askarreltua kilpiteline.
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 27.7.2009 0:20

mza kirjoitti:Nyt on tappeja nostettu pari senttiä ylöspäin ja pari senttiä taakse. Samalla tuli askarreltua kilpiteline.



Tein ihan samat modit noihin tappeihin tänää, nyt jalat tukevasti tankissa! :)
[Gixxer RacinG]
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 4.10.2009 13:44

http://www.nettimoto.com/849373 ja uutta pitää saada alle
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 4.10.2009 19:33

mza kirjoitti:http://www.nettimoto.com/849373 ja uutta pitää saada alle


johan tuo alkaakin olla jo niin vanha ja loppuunajettu :)....
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 4.10.2009 20:24

Itelläki olis sama tilanne. Mut kun ei osaa päättää et hommaisko 750 taas vai nostasko kuutioita ja ottas 1000. Tonnine tuskin pysyy käsissä et varmaa toi 750 sitte. Tai sit myy kaikki pois eikä osta uutta nii säästää korttia :lol:
[Gixxer RacinG]
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 4.10.2009 22:40

Mää kun aattelin siirtyä isompiin vasta kun kierrosajat rupee lähentelemään stockiaikoja... :lol:
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 5.10.2009 1:38

Noo jos sitä tähän ikää mennessä ei radalle oo menny nii ei kannata mennä ollenkaa, joten kattelen kaikkee muuta paitsi kierosaikoja :lol:
[Gixxer RacinG]
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00
Suzuki GSX-1000R 2008

ViestiKirjoittanut mza » 5.10.2009 20:16

Enpä ole ikinä kuussatasella viittä minuuttia pidempään jaksanut ajella, mutta uskoisin että tonnisella on huomattavasti hauskempi pelleillä radalla jossei kunto riitä kierrosaikojen ajamiseen.

Kuva

Sopivan liukas takakumi ja paljon voimaa... siitä se lähtee :)