Honda CB750SS 1977

Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03
Honda CB750SS 1977

ViestiKirjoittanut Sergey » 5.4.2008 1:06

HAH

Tollanen ilmesty pihaan poisviennin hinnalla, ja vieläpä Supersport, eli tahtoo sanoa että 2000kpl valmistettu, tämä on numero 1963. Tuplajarrut edessä, sinkkulevy takana, 4/1 putki, Pari mm isommat kaasarit... ja kaikki tämä siis vakiona. Normimallissa 4/4 putki, rumpu takana ja sinkkulevy edessä. Huomenna kuvia kunhan kamera herää ;) Kaikkea se paskan kerääminen nurkkiin aiheuttaa.
Viimeksi muokannut Sergey päivämäärä 6.4.2008 23:00, muokattu yhteensä 1 kerran
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Kangas
Paikkakunta:
Virrat
Liittynyt:
15.12.2005 10:32

ViestiKirjoittanut Kangas » 5.4.2008 10:15

Kansa tahtoo kuvia ;)
patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 5.4.2008 10:49

Niin?? Kuvat???
/Wille/
Pyörä:
Kawasaki ZX-6r
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
23.10.2004 20:09

ViestiKirjoittanut /Wille/ » 5.4.2008 18:27

Jaahas kuvaa vaan tulemaan, faijalta löytyy saman vuotinen, ilmeisesti tuo normaali versio, museorekisteröitynä. Hauskahan tuolla on ajaa. Huomio kylillä on taattu, kun ei vaimentimista löydy mitään sisältä. :)
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 5.4.2008 22:32

Koko päivä ruuvattu pyörää. Se on seissy 10vuotta tallissa ja moottoriöljyt on geelinä :D Laitoin öljysäiliöön litran dieseliä ja käytin konetta hetkenaikaa, saa muhia yön yli.

Etujarrut oli jumissa mutta kun vähän kumivasaralla tako jarrulevyi niin alkkoi luistamaan. Mutta ei tahdo oikee palauttaa. Pitää purkaa satulat.

yksi kaasari jumitti eikä kone käynyt kuin tyhjäkäynnillä ni joutu ottaa pois koko kaasari hässäkän. Hyvä aine toi carburetor cleaner, irtoo sellasta oranssia hartsirähmää ja nyt se kaasarikin toimii, mutta luistissa on väljää ja se jää millin alemmas täyskaasulla kuin 3 muuta.

Rempattu peräkärryn päällä kun on muuttopuuhatkin tässä samalla. Tarkotus että pyörä saadaan ajoon vielä viikon sisällä, kunhan renkaat ja akku saapuu liikkeeseen.

Niin pyörä on vieläpä ruotsin rekisterissä ja omistajia sillä on ollut kaksi ja takuukilometrit 17800. Illal vedettii vähä alumiinikylkiä kiiltävemmiksi ;)

KuvaKuva

Niin kuviahan on täällä: http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=30862
Valitan kuvien laatua, ehittiin alottaa purkaminen ennen ku tuli kamera mieleen.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
X-Race Eläkeläinen
Liittynyt:
13.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut X-Race » 6.4.2008 18:25

Kuuluukohan noiden poskien edes olla kiiltävät? Vähän epäilen.
Ei seiso
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 6.4.2008 18:48

Ei niiden peilit kuulu olla, mutta kiiltävät kuitenkin. Kertapesulla menee "vakio"kuntoon. Lohko ja sylinteri on maalattu hopeaksi tehtaalta.

Hyvin lähti kaasaritkin pelittämään kun purettiin ne alkutekijöihinsä, oli 2 ja 3 kaasarista kohojen kiinikkeet taipunut niin siksi ne ei nousseet ihan ylös asti.

Kytkin luistaa aika reippaasti tuolla 9000 rpm jälkeen. Katotaan mitä tuo uusi öljy vaikuttaa, aikasemmin ollut kuulema perus autoöljyä. Jos selviäs vaikka avaamatta kytkintä. Mitä kyllä epäilen.

Etujarrusatuloista toinen herkistyi ihan käyttämällä, mutta toinen on ihan pakko purkaa. Toisaalta uudet jarrrupalat on kuitenkin jo tilattu niin sitten kun ne vaihtaa, ottaa samalla satulat auki.

Kuva

Kunhan renkaat tulee niin samalla vien koko pyörän kaasareiden synkkaan ja kumien vaihtoon. Mutta tiukka peli on kyllä muuten! Mahtavat soundit, tossa videolla jota otin, kuulostaa kyl nuhaselta, huono kamera. :P
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 6.4.2008 22:53

Eipä onnistunu toi eka youtubepostaus, koitetaan uusiksi. Youtube.

Edit: Juu nuo kylkikotelot sitten kuuluu olla vakiomallissa harmaat, supersportissa tankin väriset, eli maalailuksi menee jos ei löydy romikselt.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 7.4.2008 18:54

Ompahan CB:ssä sporttinen ajoasento verrattuna traktori CX:n. CB:ssä on tollanen Caferacer tanko joka kenottaa siis alaspäin. Kävin just koittamassa mutkapätkiä 100km ja hyvin pelaa. Kytkin vain luistaa 6-7000 alueella, eli taitaa olla suurimmat väännöt siellä. Eiköhän se siitä, jos ei, uudet levyt ja jouset 55¤, ei paha... tilattu on.

Eikä kommelluksitta selvitty. Pohjapropun tiiviste alko tiputtamaan öljyä kun öljyt pääsi lämpimäksi. On muuten kuivasumppusysteemi. Ja sitten samalla reissulla oikea kylkikotelo otti ja halkesi kaikki kiinikkeet ja sehän lensi reissulla metsikköön. Ja pitihän se hakea, niin CX:llä sitten 45km lenkki kaupanpäälle.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 7.4.2008 20:10

pakko sanoa, että ei se väärin ole. Nam.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 9.4.2008 20:45

Jarrusatulat purettu, herkistelty, rasvattu ja uudet palat paikallaan. Räntäsateessa en päässyt kuitenkaan kokeilemaan, mutta käsituntumalla ainakaan jarrut ei enää jää makaamaan :)

Takajarru ei toiminut kunnolla siksi, koska korkissa oleva kumikello oli sulanut nesteen sekaan ja sitä sitten rassasin melko kauan että sain ulos. Oli mennyt ihan mustaksi lietteeksi ja puruksi.

Etujarruissa oli jonkun verran ruostetta, mutta tiivisteet näyttää hyviltä. Pumppailin jarrunestettä etu ja takapäässä niin kauan että puhdas ja kirkas neste vain tuli läpi.

Akkukin on jo kaupassa, Yuasa nimeltään, se jäi vaan liikkeeseen hapotettavaksi ja latautumaan.

Kameraa ei oo ku se putos kallioon... Ja toinen kamera on reissussa, ja kännykällä en kuvia osaa ottaa :D :S Vaikka ei mun kännys kameraa ees oo.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 9.4.2008 21:02

niin oliko tässä se kovis moottori vai oliko se joku cbx? eli moniventtiili.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 9.4.2008 21:49

cbx on kovis, eli reilu 1000cc, 6 sylinterinen ja 24 ventiilinen. Märkä uni... Ihan pakko saaha joskus, ovat vaan aika tyyriitä.

Kuva
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 10.4.2008 20:55

750 ei ole ollut saatavilla moniventtiiliä? Olen varmaan sekoittanut jossain johonkin.

On se silti pirun hieno peli vaikka olisi 1 valve per sylinteri :)
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 10.4.2008 22:44

Kyl tota uudempaa 4 sylinteristä on DOHC koneella. Tahtoo sanoa että 1979-2003.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"