Suzuki Bandit 600

Kymppi_
Pyörä:
Tunturi trial
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.2.2005 22:08
Suzuki Bandit 600

ViestiKirjoittanut Kymppi_ » 2.3.2008 18:12

Juuh elikkäs tuli tossa kuukausi sitten myytyä entinen Aprilia pois ja tilalle ilmestyi vm.96 oleva Banditti. Mittarissa on lukemia noin 45tkm, joka ei mielestäni kovin paljoa ole. Pyörä on tuotu Saksasta joskus vuosituhannen vaihteessa, ja löytyy luotettava huoltohistoria. Ankaran miettimisen ja tinkimisen jälkeen pyörä irtosi 3200 eurolla, joka on mielestäni suht edullinen hinta, varsinkin kun ei naarmuja tms löydy. :)

Tähän mennessä olen laittanut Sigman kiinni seuraavanlaisella patentilla http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/282169/cat/28480.
Tänään tuli laitettua led-takavalo kiinni http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/282172/cat/28480
ja etuvalon vaihdoin http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/282171/cat/28480. Johdot pitää vaan vielä saada piiloon, joko lyhennän ne tai sitten yritän saada ne lampun taakse piiloon.

Ensi viikolla viedään pyörä liikkeeseen kuristettavaksi, jotta oma ajokortti riittäisi ajamiseen. Ainut ongelma on, että pyörässä on kiinni Akran slipari, enkä tiedä, vaikuttaako se siihen että saisi 25Kw papereihin :S Vakiovaimenninta kun ei löydy.

Vikoja pyörässä on ainoastaan se, että koneesta kuuluu pientä rätinää, joka tulee aika varmana nokkaketjusta. Eikös se yleensä juuri noissa mittarilukemissa ala olemaan vaihdon tarpeessa?

Joo mutta kun tiet sulaa niin pääsee ajamaan ja kerron sit kokemuksia, vielä kun en ole metriäkään tällä ajanut :D
Nikla
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
27.3.2006 21:27

ViestiKirjoittanut Nikla » 2.3.2008 19:07

Tulin jo tätä lukiessa miettineeksi että olenko itse tuon kirjoittanut, oma pyöräni on nimittäin lähes indettinen niin ulkonäkönsä kuin historiansakkin puolesta :) Sama vuosimalli, kilometrejä taitaa olla n.52tkm mittarissa ja myöskin saksasta tuotu. Myöskin kuristaminen itsellä edessä. Slipariakin tekisi mieli, mutta lompakko ei siitä ehkä ole samaa mieltä.

Millä tavalla kuristat? Itse olen ajatellut kaasukahvakuristusta, mutta poliisin on helppo todeta sen puuttuminen kun se tuskin tulisi kovin kauaa kiinni olemaan.
x1
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
3.11.2004 21:57

ViestiKirjoittanut x1 » 2.3.2008 22:17

Mulla on tommonen samanlainen pyörä ja on kuristettu luisteilla. Siinä on alipaineluistit ja kuristetuissa on neljä reikää jotka päästää paineet virtaamaan ohi jolloin luistit ei nouse tarpeeksi. Suomeksi kiekat rajoittuu 8 tonnin paikkeille eli siihen mistä hauska vasta alkaa! Tämä siis tehtaan omalla kurisarjalla.
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 2.3.2008 22:21

X1, kurkkaappa mun galleriasta kuvaa ja kerro että onko sulla mun vanha pyörä...? :D

muistelin että jonnekki sinne päin suomea pyörä aikoinaa meni.. :D
x1
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
3.11.2004 21:57

ViestiKirjoittanut x1 » 3.3.2008 10:17

Onhan se mulla juu.. mutta en oo se joka osti sulta sen. Hyvin on pelannu pyörä mulla viime kesän.
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 3.3.2008 13:03

kappas vaan, muistin oikein. joo ton tiesinki että ei oo enää samalla omistajalla ku kenelle myin mutta hyvä jos on fillari kunnossa. onko pysyny samassa kuosissa ulkoisesti vai ootko paljo muuttanu?
x1
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
3.11.2004 21:57

ViestiKirjoittanut x1 » 3.3.2008 16:12

En mä nyt ihan hirveesti että kyl sen samaks pyöräks tunnistaa. Sellasta pientä siistimistä tehny. Tuli tommonen cbr ostettua projektiksi ni bandit on vaan ajopyöränä.
Kymppi_
Pyörä:
Tunturi trial
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.2.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Kymppi_ » 3.3.2008 18:19

Nikla kirjoitti:Millä tavalla kuristat? Itse olen ajatellut kaasukahvakuristusta, mutta poliisin on helppo todeta sen puuttuminen kun se tuskin tulisi kovin kauaa kiinni olemaan.


Ihan tolla tehtaa omalla kuristussarjalla, hintaa sillä on kyllä n.350¤ :S En mielelläni maksais noin paljoa tehon vähentämisestä.
Aika identtinen pyörä näyttää joo olevan. Noi äänet on ihan mukavat, mitä ostohetkellä kuunneltiin. Yhdessä toisessa Banditissa oli kiinni Leovincen slipari, ja äänet oli aika samanlaiset kuin Akralla, hintaa on 335¤. Toivotaan nyt, ettei tarvi hommata vakiovaimenninta, kun en muuten sillä tee mitään. :)
Onkos sun pyörä toiminu niinkuin pitää, onko ollu vikoja?
Nikla
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
27.3.2006 21:27

ViestiKirjoittanut Nikla » 3.3.2008 18:37

Enpä tässä ole paljon vielä ehinyt ajelemaan kun se 18 vuotta tulee täyteen vasta tuossa 8 päivän päästä :) Mitä nyt tuossa syksyllä vähän syrjäkylillä testailin, niin kytkin tuntuu luistavan. Uudet kytkinlevyt on jo ostettu, pitäisi varmaan vaihtaa tässä hiihtolomalla paikoilleen. Ketjut ja rattaatkin ovat lopussa joten pitää nekin ostaa kunhan on ylimääräistä rahaa se 150¤. Tuskinpa tuossa isompia murheita konepuolelle on tiedossa, lukeman perusteella melko pomminvarma mylly näissä on :)

On tuo reilu 300¤ tosiaan tehon alentamisesta varsin suolainen hinta. Melkeen tekisi mieli laittaa ne rahat slipariin ja ajaa TT papereilla se pari vuotta :P
Kymppi_
Pyörä:
Tunturi trial
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.2.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Kymppi_ » 3.3.2008 18:57

No ethän sitten ole kerinny hirveesti ajamaan, anteeksi tyhmyyteni :) Joo itsekkin luin että näillä menee vaikka kuuhun ja takas, toivottavasti myös omallani ;) Ainut tosiaan on nokkaketju, joka on vaihdon tarpeessa äänen puolesta. Itsellä samaa ongelmaa, ettei tota rahaa tahdo löytyä, kesällä sit tota nokkaketjua uusin.
Ja pitäähän tuota lakia noudattaa, ainakin nyt alussa ;) Kesän mittaan näkee, miten jaksaa ajella laillisilla tehoilla.
Kymppi_
Pyörä:
Tunturi trial
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.2.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Kymppi_ » 11.3.2008 20:51

Nyt on sitten kuristukset asennettu pyörään. Hintaa tuli koko hommalle n.450¤ Osaa kyllä maksaa ne 4 pientä luistia!
Olis kyl jo noi isommat tiet melko sulia. Mut en vielä viitsi mennä kokeilemaan, vaikka halua olisi :)
Nikla
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
27.3.2006 21:27

ViestiKirjoittanut Nikla » 22.3.2008 17:28

Tänään alkoi ajokausi täällä päin. :) Kylmähän siellä on vielä ja paikoin jäistäkin, mutta pakko oli hakea pyörä tuolta 80km päästä talvisäilöstä kun niin nätti päivä tuli.
Kymppi_
Pyörä:
Tunturi trial
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.2.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Kymppi_ » 22.3.2008 18:20

Ite en vielä uskalla ajamaan lähteä, vaikka tiet kuivalta näyttääkin :) Odottelen että nousee lämpötilat selvästi plussan puolelle. Ei turhia riskejä ;) Mut kyl mieli tekis niin hemmetisti ajamaan.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 23.3.2008 18:56

Kymppi_ kirjoitti:
Nikla kirjoitti:Millä tavalla kuristat? Itse olen ajatellut kaasukahvakuristusta, mutta poliisin on helppo todeta sen puuttuminen kun se tuskin tulisi kovin kauaa kiinni olemaan.


Ihan tolla tehtaa omalla kuristussarjalla, hintaa sillä on kyllä n.350¤ :S En mielelläni maksais noin paljoa tehon vähentämisestä.


miksi sitten kuristit sen? voit saada paritkin sakot ennenkuin tuo kuristus kannattaa. omassa laitteessanikin lukee 52kw papereissa, eikä mitään ongelmaa ole tullut...
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Spine^
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
2.11.2002 0:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 24.3.2008 12:12

on kyllä helvetin kallis kuristus, hyi.

noh, nopeasti toi 450e mulla kerty kun sillon vielä lyhytaikasella kortilla mut pysäytettiin, pollari sano että mopossa on yli 25kw tehoa, kävi koeajolla, vei kilvet,anto sakot kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta.

kulu kuukausi, kutsu asemalle viemään korttia 6vk ajokieltoa , sekä autokoulun ykkösvaihe uusiksi.
sisältäen siis pari autokoulun oman säännön mukaan tulevaa ajotuntia,auton käyttö ajokokeessa,ajokoe,teoriakoe jne..

aika nopeesti tuli toi 450e.

mut siis jumalauta etkai sä ihan tosissas meinaa tolla 25kw ajaa ku ei toi kulje täysilläkään tehoilla? :D