Litra V2 Suzukia

Depa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.4.2005 19:48

ViestiKirjoittanut Depa » 10.4.2008 16:54

Siisti pyörä, ja vielä kun saat sen uuden putkiston nii paranee vaan :)
Kattelin, että takarengas olis sama, kun mulla? Mitäs merkkiä toi on?
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 10.4.2008 17:01

Depa kirjoitti:Kattelin, että takarengas olis sama, kun mulla? Mitäs merkkiä toi on?


ööö, siis leveyttäkö tässä haet, vai et tiedä oman kumisi merkkiä :)?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 10.4.2008 17:33

Depa kirjoitti:Siisti pyörä, ja vielä kun saat sen uuden putkiston nii paranee vaan :)
Kattelin, että takarengas olis sama, kun mulla? Mitäs merkkiä toi on?


Se on Dunlopin "Sportmax Qualifier", täältä:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/motorrad.p ... d=W&todo=1

Jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkotit. :P Pehmee kumi, ei turhia sudi muuta kuin tottakai kylmänä ja likaisena. Mut tuskin pääsee 10tkm... Hyvä jos puolet. :D
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Urbou
Liittynyt:
18.7.2004 21:07

ViestiKirjoittanut Urbou » 10.4.2008 22:04

-Makke- kirjoitti:
Urbou kirjoitti:...


-Hi-pipet tulossa
-Jos katsot tarkkaan niin tangonpäissä on jo "jotain".
-Ei voi laittaa pidempiä koiranluita, persjalka ei yllä maahan.

Oon ihan samoilla linjoilla, rakentaminen on ihan turhaa, hommaa Kawa Z:n suoraan joka on kaikinpuolin valmis ja täydellinen faitteri.

Paskapuheet sikseen, ei kaikki voi tykätä. Selvähän se on.


:D
Mä arvasin. Ensin "Avautua saa, ei tarvitse mielipiteitään piilotella." ja sitten kun kommentoi saa toisen vetämään herneet nenäänsä. Mä voin kertoa, että eipä tuo Z oo mikään unelmapyörä. Aika paljo sais rakentaa, että siitä unelman sais (eikä sittenkään). Halvoista palikoista kasattu tusinajopo. Tähän elämäntilanteeseen sopii vallan mainioisti. Toisaalta jos hait jotain "mopopojilta rispektit kotiin"-viestejä niin anteeksi, että annoin eriävän mielipiteeni.

Kellermanit meni kyllä ohi. On muuten helvetin siistit ja laadukkaan oloset vilkut, mutta köyhälle turhan kalliit. Tuosta rakentamisesta vielä, rakentaminen on parasta mitä pyörien kanssa voi tehdä, heti ajamisen jälkeen. Tyylikkäästi rakennetut pyörät on lähellä sydäntä. Mutta joskus ei vaan omaan silmään osu.

Puhutaan välillä vähän pyörästäkin, millanen tuo on ajaa? Onko tilava ajoasento? Miten herkästi tuo keula nousee normaalikiihdytyksissä? Alustakaan ei ilmeisesti oo mikään ihmeellinen, mutta varmasti normiajossa pärjää? Iso vee kuulostaa vaan niin hyvältä, että aina kun tuollasen kuulee ei voi kun hymyillä.
Depa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.4.2005 19:48

ViestiKirjoittanut Depa » 11.4.2008 0:45

Juha S kirjoitti:
Depa kirjoitti:Kattelin, että takarengas olis sama, kun mulla? Mitäs merkkiä toi on?


ööö, siis leveyttäkö tässä haet, vai et tiedä oman kumisi merkkiä :)?


Öh, muotoilin kysymyksen ilmeisesti hieman väärin :D
Kattelin vaan kuvasta, että näyttää samalle kumille kun mulla ja kysyin merkkiä, kun halusin varmistaa luuloni oikeiksi.

Ja sama rengas näyttäs löytyvän :)
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 11.4.2008 7:48

Urbou kirjoitti:
Mä arvasin. Ensin "Avautua saa, ei tarvitse mielipiteitään piilotella." ja sitten kun kommentoi saa toisen vetämään herneet nenäänsä. Mä voin kertoa, että eipä tuo Z oo mikään unelmapyörä. Aika paljo sais rakentaa, että siitä unelman sais (eikä sittenkään). Halvoista palikoista kasattu tusinajopo. Tähän elämäntilanteeseen sopii vallan mainioisti. Toisaalta jos hait jotain "mopopojilta rispektit kotiin"-viestejä niin anteeksi, että annoin eriävän mielipiteeni.


Ilmeisesti "paskapuheet sikseen" ei ollu tarpeeksi, että olisi vahva sarkasmi välittynyt. Olen pahoillani jos/kun otit kirjoituksen tosissasi.

Kellermanit meni kyllä ohi. On muuten helvetin siistit ja laadukkaan oloset vilkut, mutta köyhälle turhan kalliit. Tuosta rakentamisesta vielä, rakentaminen on parasta mitä pyörien kanssa voi tehdä, heti ajamisen jälkeen. Tyylikkäästi rakennetut pyörät on lähellä sydäntä. Mutta joskus ei vaan omaan silmään osu.

Puhutaan välillä vähän pyörästäkin, millanen tuo on ajaa? Onko tilava ajoasento? Miten herkästi tuo keula nousee normaalikiihdytyksissä? Alustakaan ei ilmeisesti oo mikään ihmeellinen, mutta varmasti normiajossa pärjää? Iso vee kuulostaa vaan niin hyvältä, että aina kun tuollasen kuulee ei voi kun hymyillä.


Vaikea kysymys tuo, että millainen on ajaa, mut tykkään ite tosi paljon ja varsinkin kun vaihdoin tangon LSL:än tuotteeseen ja riisuin katteen pois, niin ranteet pääsee helpommalla eikä tarvitse hakea 130km/h-> nopeuksia jotta ajoviima osuisi kunnolla rintaan ja nostaisi painetta ranteilta. Selkäkin pääsee helpommalla. Mitä nyt 200km/h-> ei enää _niin_ kivaa. :P

Tilavasta ajoasennosta on vaikea n. 160cm tyypin sanoa mitään. Mut ei ole ahtaimpia pyöriä. Käy tyypittämässä.

Keula nousee ykkösellä jo 4000rpm ylöspäin kaasusta, mukava leikkiä. :) Täyskiihdytyksessä kurkkaa väkisin aina, sille ei voi mitään. Nyt kun välityksiä vaihdoin (-1 edessä, +2 takana) sama ilmiö siirtyi myös vähän kesypänä kakkoselle. Putkisto+ruiskunsäädön jälkeen saa sit nähdä mitä tekee. Mut helppo keulia nämä laitteet on, ja se että keula ei nouse vasta tuolla jossain 8000-10000rpm helpottaa asiaa.

Määrittele "normiajo"? Radalla taitava kuljettaja saattaa huomata puutteita, mut normi motoristit tuskin saa koskaan vietyä alustaa sen rajoille. Jos näin sit tapahtuu, niin tiettyjen vuosimallien GSXR:ien keulat menee suoraan kiinni. Takapumppu samoin. Se että biken testikuljettaja sanoo et "alusta ei ole täydellinen" saa usean pyörän kohdalla turhan suuret mittasuhteet.
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 11.4.2008 8:29

Kokeneen motoristin pitäisi jo huomata ero vuoden 2004 ZX6R:n ja RR:n keulien välillä - ja niiden erot on melko minimaaliset.

Normiajolla oletettavasti tarkoitetaan tavallista matkantekoa paikasta A paikkaan B, eli sellaista joka onnistuisi viallisen alustan kanssakin...

-Makke- kirjoitti:Radalla taitava kuljettaja saattaa huomata puutteita, mut normi motoristit tuskin saa koskaan vietyä alustaa sen rajoille. Jos näin sit tapahtuu, niin tiettyjen vuosimallien GSXR:ien keulat menee suoraan kiinni.

Siinä vaiheessa kun normimotoristi huomaa alustan rajoilla puutteita, ei hänen luultavasti tarvitse enää keulaa vaihtaa...
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
Urbou
Liittynyt:
18.7.2004 21:07

ViestiKirjoittanut Urbou » 11.4.2008 18:46

-Makke- kirjoitti:
Vaikea kysymys tuo, että millainen on ajaa, mut tykkään ite tosi paljon ja varsinkin kun vaihdoin tangon LSL:än tuotteeseen ja riisuin katteen pois, niin ranteet pääsee helpommalla eikä tarvitse hakea 130km/h-> nopeuksia jotta ajoviima osuisi kunnolla rintaan ja nostaisi painetta ranteilta. Selkäkin pääsee helpommalla. Mitä nyt 200km/h-> ei enää _niin_ kivaa. :P

Tilavasta ajoasennosta on vaikea n. 160cm tyypin sanoa mitään. Mut ei ole ahtaimpia pyöriä. Käy tyypittämässä.

Keula nousee ykkösellä jo 4000rpm ylöspäin kaasusta, mukava leikkiä. :) Täyskiihdytyksessä kurkkaa väkisin aina, sille ei voi mitään. Nyt kun välityksiä vaihdoin (-1 edessä, +2 takana) sama ilmiö siirtyi myös vähän kesypänä kakkoselle. Putkisto+ruiskunsäädön jälkeen saa sit nähdä mitä tekee. Mut helppo keulia nämä laitteet on, ja se että keula ei nouse vasta tuolla jossain 8000-10000rpm helpottaa asiaa.

Määrittele "normiajo"? Radalla taitava kuljettaja saattaa huomata puutteita, mut normi motoristit tuskin saa koskaan vietyä alustaa sen rajoille. Jos näin sit tapahtuu, niin tiettyjen vuosimallien GSXR:ien keulat menee suoraan kiinni. Takapumppu samoin. Se että biken testikuljettaja sanoo et "alusta ei ole täydellinen" saa usean pyörän kohdalla turhan suuret mittasuhteet.


Netissä on vaan hupaisaa saada pikku vääntöjä ja aikaseksi. Harvemmin näitä tosissaan tulee otettua, mutta ei siitä sen enempää.

Vaikea kymysys, mutta just jotain tuon tyylistä vastausta hai. Ite nimittäin juurinkin tällästä suunnitelmissa, jos tuo rahatilanne vaikka lähtis paranemaan päin. Perus nakulta tuo kuulostaa, tosin melkeen kiinnostais enemmän tuo puolikatettu versin, vaihtelun virkistämiseksi. Tulee ihan Z mieleen noista teikäläisen kuvailuista. 130 asti kivaa, sen jälkeen ei niin kivaa.

Tuo tilavuus on vaan itelleni aika tärkee kriteeri, kun lipputangonsiemeniä tullu ilmeisesti pienempänä popsittua. Käyn tyypittämässä, kesemmällä kun jostain liikkeestä tälläsen löytää.

Hauskan V:maiselta kuulostaa tuo käytös. Juurikin sitä mitä jopolta haetaan. "Normiajolla" haen siirtymistä paikasta A paikkaan B, kaupunkiajoa, sopivassa suhteessa matkaa, mutkapätkää omaksi iloksi ja ehkä kerran pari kesässä radalla pyörähtämistä. Elikkästä juurikin sitä mitä varmaan 70% motoristeista pyörällään tekee.
Tuo alusta vaan kiinnostaa, kun oman Z:n keula on niin löysä, että tällänen amatöörikin sen huomaa. Samanlaista ei seuraavassa jopossa nimittäin saa olla. Varmasti kuitenki selviää ilman keulan vaihtoa, niin hifisti mä en ole. Tuolla ekalla sivulla sulla oli kuva noista tangonpää peileistä, onko ne hengissä vielä? Jos on ylimääräsenä niin vaihtaiskohan ne omistajaa kovinkin helposti? Jos kiinnostaa myydä niin pistä vaikka yv:tä.
X-Race Eläkeläinen
Liittynyt:
13.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut X-Race » 12.4.2008 15:42

En tiedä viittaatko Zetalla Kawasakin malleihin Z1000, Z750, Z1300 vai johonkin ihan muuhun pyörään. Mainitakoon parista ensimmäisestä silti jotain: Z1000 on tehty periaatteella "Tehdään hyvä 1000cc pyörä". Z750 taas "Tehdään mahdollisimman halpa 750cc pyörä, mutta hiukan saman näköinen kuin isoveljensä". Periaatteen kohdalla ei tietenkään ole tehty poikkeusta alustassakaan, jossa se on otettu mahdollisimman kirjaimellisesti.

Supervessan alusta on kuitenkin säädettävissä molempiin suuntiin ja molemmissa päissä. Se ei vielä tee alustasta huonoa tai hyvää, mutta kertoo jotain suunnitteluperusteista.
Ei seiso
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 29.4.2008 22:53

Pärrä kävi Kokkolassa Parviaisella (PekkaP) penkissä. Muuten orkkis, mut Tre, snorkkeli ja P.A.S.S poistettu. Löytyi 112.8hp/9248rpm ja 97Nm/7430rpm Renkaalta. 5000-65000rpm on armoton kuoppa, se on saatava pois.

Sitten kun putkisto tulee ja hommaan viel BMC:n putsarin niin uudestaan penkkiin säätöön, katsotaan paljonko löytyy sitten. Jos sais 120hp ja 105nm renkaalle niin olisin todella tyytyväinen. Niin ja PC3 löytyykin jo.

Kuva
http://img225.imageshack.us/img225/1975/kyrgj6.jpg

Njoo, palaillaan. \../
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
teude
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
25.4.2005 21:25

ViestiKirjoittanut teude » 30.4.2008 0:15

Urbou kirjoitti:
Hi-pipet ja tangonpää peilit niin pyörä näyttäis aikasta hyvältä. (lukuunottamatta tuota maskia) Napsun pidentäisin koiranluita myös, että sais tuon perän sinne tasolle missä se oli ekoissa Svessoissa, tuo "laahaava" perä ei mielestäni oikeen sovi.


Hyi helvetti. Itse en voi ymmärtää, mitä niiden päässä liikkuu, ketkä pitävät hi-pipeista ja tangonpää peileistä.
Gallo
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.10.2004 13:52

ViestiKirjoittanut Gallo » 30.4.2008 14:31

Hi-putkien osuminen omasta mielestäni pyöräkohtaista. Kaikkiin ne ei käy millään. Tangonpääpeileissa samoilla linjoilla kuin Teude. Omassa pyörässä hi-pipet onkin --> tekee perästä hiukan raskaan näköisen mutta olkoot siinä. Toinen vaihtoehto olisi tallissa makaava vakioputki mutta ei houkuta.

Vielä hirveämpiä ovat minusta about normaalista kohdasta tuleva putki, joka on pystyssä kuin veijari aamulla. Kesän jälkeen olisi tarkoitus mahdollisesti myydä tuo pyörä pois ja litranen SV tilalle. Ja tuplaputkia kovasti on jo valmiiks silmäilty. Parhaiten osuu semmoiset jotka ovat korkeammalla kuin vakiopöntöt mutta ei kuitenkaan jakkarassa kiinni.

Ei herneitä
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 6.5.2008 17:40

Gallo kirjoitti:Omassa pyörässä hi-pipet onkin --> tekee perästä hiukan raskaan näköisen mutta olkoot siinä. Toinen vaihtoehto olisi tallissa makaava vakioputki mutta ei houkuta.


Mä pidän noista sun putkista, harvassa kuuspuokissa on tuplat ja nuo asiallisesti toteutetut.

Putkisto tuli viimein. Tälläsin kiinni.

Kuva

Kuva

Kuva

Kyseessä BSM:n "Future Extreme Titanium", harvinainen ja ei valtamerkki joten tämä putkisto verotti kukkaroa vähemmän kuin esim. yoshin pelkät vaimentimet. Työnlaatu asiallista ja db-killereillä putkisto on jopa E-hyväksytty.

Dynotuloksia ja ääninäytteitä myöhemmin. Vaikka Ylivieska on äänet jo kuullu. :P
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Kangas
Paikkakunta:
Virrat
Liittynyt:
15.12.2005 10:32

ViestiKirjoittanut Kangas » 6.5.2008 17:44

Helvetin hyvän näköinen putkisto!
Miellyttää omaan silmään ainakin todella paljon!
Gallo
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.10.2004 13:52

ViestiKirjoittanut Gallo » 6.5.2008 21:32

Jopas jopas. Tyylikkäästi näyttää pyörään osuvan. Jos ei hirveästi kukkaroa verottanut niin kansalle kuittia; paljon kustanti?