KTM 525

Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 12.2.2009 18:53

-k4n1- kirjoitti:
Messico kirjoitti:2-tahdissa on 2 tahtia liian vähän =D

Kaikki kaverit käyttää ainaski vajaatahtia 2-tahtisesta. Mutta olkoon miten vain, aiheesta ---->

näin minäkin sen olen ymmärtänyt :D mutta joo, aiheeseen takasin :)


Ja sitten se mieli muuttuu, kun pääsee piikkisitä eroon, hommaa nelarin ja ymmärtää hiukan nelitahdin toimintaa. Eli täähän on selkee ikäkysymys. Ja tää kommentti ei ollu viisastelua.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 13.2.2009 2:22

Mikes kirjoitti:hommaa nelarin ja ymmärtää hiukan nelitahdin toimintaa. Eli täähän on selkee ikäkysymys.


Taijat pitää meitä ihan idiootteina? Jos sulla on se iso nelari niin ei se sitä tarkota yksin sinä tiedät yksinkertaisen neli-tahtimoottorin toiminnan. Puhe oli sitäpaitsi puhekielestä vajaatahti, tarkottaako se 2-tahtia (ns. 2 tahtia liian vähän) vai 4-tahtia (työtä joka toisella kerralla).

Jos ei ollu viisastelua niin, Järki älä jätä tuon kommenttisi kanssa.

Aiheesta ettei tule vihasta hymiötä ja jos jäi jotain hampaan koloon niin ilmanmuuta yv:tä tulemaan :) .
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 13.2.2009 18:06

Mä oon kyllä ymmärtäny et vajaatahti = 4t. En ole vanha, en omista isoa nelaria, enkä ymmärrä kovinkaan paljoa sen paremmin nelitahtisen kuin kaksitahtisen sielunelämästä.
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 14.2.2009 14:20

Eiköhän se kuitenkin jo riitä aiheesta, jatketaan kotarista?
Omega89
Pyörä:
KTM 250 sx-f -08
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.10.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Omega89 » 29.3.2009 20:27

Tulkaahan pojat viemään kotari käsistä
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 20.5.2009 14:49

Ei oo kukaan koittanu laittaa tuota öljyn huohotusta tällasiin pyöriin? Olis nimittäin pidemmät huoltovälit, ku ei kiertäis öljy niin kuumana... Ja meneekös tohon smc malliin sitte enemmän öljyä koneeseen, ku eikai niissä ainaskaan tartte öljyjä noin tiuhaan vaihdella? Viritysasteesta on periaatteessa turha puhua, ku kyllähän ne on kyykytkin kireitä, mutta sinne ninjaan ku hurahtaa "monta" litraa öljyä ja koneen kylestä tulee yksinkertasesta nipasta letku huohottimelle -> pitkät (tai ainakin pidemmät) öljynvaihtovälit...
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 20.5.2009 15:35

Mites joku erillinen öljysäiliö?
kummeli II
Pyörä:
Ktm exc 300 -07
Liittynyt:
9.12.2007 19:14

ViestiKirjoittanut kummeli II » 20.5.2009 18:26

Esimerkiks jotain sellasta...

Mutta kaiketi tää tiuha öljyjenvaihtoväli juurikin johtuu siitä, että öljyä on vähän, ja sekin suhteellisen kuumaa. Joten öljyn ominaisuudet voitelevana aineena, eli käytännössä viskositeetti huonontuu.

Mutta itte en ymmärrä, että miksei ole voitu tehä sitä muutaman sadan gramman öljyn huohotusta tällasiin pyöriin? Tietysti kilpailtaessa se on turha, koska öljyjen vaihtovälillä ei ole merkitystä kun ne vaihdetaan kuiteski jokasen kisan jälkeen...
Griini
Liittynyt:
15.5.2006 19:48

ViestiKirjoittanut Griini » 21.5.2009 2:08

Eipä se öljyjen vaihto nyt niin iso homma ole, että tollasen tarvis
KuuL
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 21.5.2009 19:13

Ei se iso homma ole, mutta jos vaikka vaihtovälit puolittuis ni säästäis äkkiä paljon... Ja onhan näihin lisäsäiliöitä pistetty, jossain siitä oli juttua enemmänkin...
Uraa uurtava motoristi
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 1.6.2009 9:50

No mikäs se on englanniksi? Alkoi itseä kiinnostamaan, vois sellasen tehdä ku on tylsää.

E: Löyty jotain http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=362580
Kuvia: http://www.beemerpat.smugmug.com/galler ... 2882_qJCS6
Tollanen maksaa $420-$500 :seko: http://www.nextag.com/ht-racing-oil-coo ... ducts-html
Loud Pipes Save Lives.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 1.6.2009 16:08

Toinen olis itse valmistaa/valmistuttaa alumiinista erillinen säiliö ja siihen öljyn tulo letkuun lauhari.
Kotariin konetta tuntematta en sitten tie miten tuota öljyn kiertoa sais muutettua.
-jokke-
Pyörä:
1000rr, 600f
Liittynyt:
28.1.2005 16:45

ViestiKirjoittanut -jokke- » 2.6.2009 20:39

Mikes kirjoitti:
-k4n1- kirjoitti:
Messico kirjoitti:2-tahdissa on 2 tahtia liian vähän =D

Kaikki kaverit käyttää ainaski vajaatahtia 2-tahtisesta. Mutta olkoon miten vain, aiheesta ---->

näin minäkin sen olen ymmärtänyt :D mutta joo, aiheeseen takasin :)


Ja sitten se mieli muuttuu, kun pääsee piikkisitä eroon, hommaa nelarin ja ymmärtää hiukan nelitahdin toimintaa. Eli täähän on selkee ikäkysymys. Ja tää kommentti ei ollu viisastelua.



Piikkipoikana voisin heittää tähän että nuo rg500 ym. 2-t pirrat on suht suosittuja rakentelukohteita maailmanlaajuisesti ja niitä ei enään ihan pikkupojat räplääkkään, tää on vaan semmonen että kun saadaan iso 4-t r4 tai yksmukinen peli alle niin alkaa jo meisselin mitta kasvamaan kun voidaan naureskella kaikille lapselliselle amiksille ja seuraavista liikenne valoista vetastaan powerkeulaa ja sitten ollaa isoo ja fiksuu miestä. Ja tää kommentti oli viisastelua.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.6.2009 22:43

-jokke- kirjoitti:

Piikkipoikana voisin heittää tähän että nuo rg500 ym. 2-t pirrat on suht suosittuja rakentelukohteita maailmanlaajuisesti ja niitä ei enään ihan pikkupojat räplääkkään, tää on vaan semmonen että kun saadaan iso 4-t r4 tai yksmukinen peli alle niin alkaa jo meisselin mitta kasvamaan kun voidaan naureskella kaikille lapselliselle amiksille ja seuraavista liikenne valoista vetastaan powerkeulaa ja sitten ollaa isoo ja fiksuu miestä. Ja tää kommentti oli viisastelua.


miten tää nyt liitty yhtään mihinkään? :eek:
Griini
Liittynyt:
15.5.2006 19:48

ViestiKirjoittanut Griini » 3.6.2009 3:44

Sitä samaa ihmettelen itekin..
KuuL