Ensi pyöräni Kawasaki ZXR 400

laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 31.12.2007 18:51

Muutama uusi kuva naku kwakista :D Kyllä tekisi mieli jo ajelemaan. Täytyy vaan toivoa ettei tule lunta, tässä vaiheessa se olisi turhaa kun joulukin meni jo.

HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE!
kuutio
Pyörä:
Honda CB 600 F Hornet
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.6.2005 19:14

ViestiKirjoittanut kuutio » 4.1.2008 14:41

minkä laista remonttia siihen on tehty / pitäs tehdä? nokkaketju yms.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 4.1.2008 20:43

En itse tarkemmin tiedä kuinka luja tuon zxr400:sen tekniikka on, mutta kylläpä venttiilinvälysten säädöllä, öljyjenvaihdolla sekä nokkaketjunkiristimen vaihdolla pitäisi aika pitkälle päästä. En tiedä onko noissa zxr400:ssa ollut zzr ja zxr750(+ensimmäiset(95-97) 6R:ät) tyypillisiä venttiili/venttiilikoneistoongelmia. Jos on, niin kansiremontin saattaa joutua tekemään huonolla tuurilla.
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 5.1.2008 15:38

Tällä hetkellä olen pyörään vaihtanut ketjut+rattaat, jarrupalat ja nesteet. Öljyt menee vaihtoon sekä venttiilit säädätetään. Muuta en ole ajatellut tehdä.

Onko tuo nokkaketjun vaihtaminen vaikea homma, tai siis niin vaikea, että sitä on turha alkaa itse räpeltämään?

Katteiden siistimistä ja vähän pientä kivaa on vielä tiedossa, mutta ne sitten kun on tekniikka kunnossa.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 5.1.2008 18:27

No eihän se mikään ylivoimainen homma ole. Itselläkään ei silti kokemusta isompien 4-tahtien suuremmista remonteista, niin en ainakaan ilman kokemusta omaavaa kaveria alkaisi sitä vaihtamaan.

Ja nokkaketjua ei yleensä kyllä joudu vaihtamaan, ainakin 80tkm pitäisi kestää alkuperäisen, jos on kaikki kunnossa. Nokkaketjunkiristimen vaihtoväli lienee n.20-30tkm. Mut ei se nokkaketjukaan onneksi kaikkein kalliimpia osia ole, niin voihan sen varmuuden vuoksi halutessaan vaihtaa.
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 6.1.2008 13:47

Pitääpä kysellä vähän tuttavilta, jos joku olisi tietoinen :D kiitoksia kuitenkin! Ei ole tullut mieleenkään näin aloittelijana että sellaista kannattaisi myös vaihdella :)

Laitoin muutamia uusia kuvia pyörästä. Tosin syksyllä otettu.
KaPeVe
Pyörä:
Yamaha FZR 600
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
6.6.2004 19:22

ViestiKirjoittanut KaPeVe » 6.1.2008 14:55

Ite aattelin aluks ostoo tälläsen, mutt sit tulikii F3 CeBaRi..
Voip olla toi vähä kevyempi käsitellä ?
Yamaha ei pamaha. "ainakaan perämoottorit" :). AND KAPEVE IS BACK, WITH YAMAHA!
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 6.1.2008 18:50

Mulla ei valitettavasti vertailu kohteita ole, mutta ainakin näin ensipyöräksi melko helpolta on tuntunut käännellä :)

Cebari oli myös mun vaihtoehto listalla, mutta en jaksanut säästää enää joten päädyin käyttökustannuksiltaan pienempään pyörään :D tehotkin riittivät. Saa sitten nähdä miten käy kun kausi taas alkaa.Tosin aika paljon se on asenteesta kiinni ja siitä kuinka vähään tyytyy :)
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 6.1.2008 20:45

no eikös tällainen ainakin periaatteessa oo arvokkaampi ku separi?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 8.1.2008 17:50

Niin en tiedä :D hintaa oli kolme tonnia. Tietysti, jos aletaan puhua mielipiteistä niin arvostan enemmän tätä pyörää kuin jotain muuta :D luonnollisesti :)
Harvinaisempi ainakin suomessa kuin monet muut pienet pyörät, jos vedän kotiin päin :D
kuutio
Pyörä:
Honda CB 600 F Hornet
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.6.2005 19:14

ViestiKirjoittanut kuutio » 10.1.2008 15:24

Perskule ku kuumottas ostaa tämmönen ens kesäks :D:D vähän vaan on toi rahapuoli semmonen ettei oikeen olis varaa ennen alkukesää :D
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 12.1.2008 17:33

Ei mikään huono vaihtoehto :) , itse ehdin ajella noin 2500 kilsaa ennen kuin vein pyörän talliin. Mun oli kans pakko ottaa laina faijalta että sain tämän, olis mennyt muuten tilaisuus ohi :)
Kolmella tonnilla sais nyt talvi aikaan samanmoisia,mutta sit taas ajokauden aikaan taitaa hinnat nousta kuten kaikissa pyörissä.
kuutio
Pyörä:
Honda CB 600 F Hornet
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.6.2005 19:14

ViestiKirjoittanut kuutio » 12.1.2008 18:46

Jees, niin se vähän on, mutta on vaan semmonen juttu että pitäs varmistaa että on töitä kevääks/kesäks ni voisin ottaakkin lainaa / osamaksulla. Ja hei joku viisas kuin paljon tohon maksaa nokkaketju ? ja paljonko se on asennettuna ? varmaankin onnistuu kyllä itekkin ku kaveri vaihdellu ennenkin...
Tämä siis mielessä sikäli ku noita ny olis tommosii 40000-50000 ajettuja ni niihin kyllä kannattais ilmeisesti se vaihtaa jos ei vaihdettu vielä oo
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48

ViestiKirjoittanut Habusa » 29.1.2008 14:19

mitenkäs teil on kawat toiminu ku itekki aattelin ostaa ZXR:n? onko mitään tyyppivikoja ku oon kuullu et 90 luvun vaihteen kawois olis ollu venttiili ongelmia. oon kans miettiny et paljo irtoo hevosia tt:nä? kiitti jos joku viittii vastailla.:D
kuutio
Pyörä:
Honda CB 600 F Hornet
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.6.2005 19:14

ViestiKirjoittanut kuutio » 29.1.2008 23:02

48kW eli jotain 60-65heppaa, 158kg kuiva , ja ymmärtääkseni ne viat on enimmäkseen 750cc zxr:issä mutta ei mitään tietoo onko tässä sitten ?