Husqvarna SMR 510 -07

joopajooo
Liittynyt:
27.7.2008 2:19

ViestiKirjoittanut joopajooo » 14.9.2008 14:17

Paljos tälläsessä pelissä tehoputki tuo lisää tehoa?
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 14.9.2008 15:21

Pelkkä putki ei vaikuta hirveästi. Vakiovaimentimen tilalle kun tuikataan mökärööri niin saattaa muutama hevosvoima ja newtonmetri tulla lisää. Tosin vakiovaimentimen tyhjentämällä saa saman vaikutuksen.. Putkistohan näissä on Giannellin valmistama, eli "tehoputki" jo tehtaalta.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
soinisaatana
Liittynyt:
21.10.2011 0:53
Re: Husqvarna SMR 510 -07

ViestiKirjoittanut soinisaatana » 18.6.2012 22:47

Moro, keskustelu ei ole hetkeen käynyt, mutta eipä välitetä siitä.
Isompaa supermotoa olen etsiskellyt ja mielessäni kävi husqvarna ja mietin vain, että minkälaista tehoa näistä lähtee, verrattuna vaikka 525-530 KTM:ään ja kuinka paljon suurinpiirtein (kW/hp) Minkälaiset huoltovälit on, ja onko muita plussia, tai miinuksia. Kiitän.
vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52
Re: Husqvarna SMR 510 -07

ViestiKirjoittanut vinzerR » 18.6.2012 23:21

Samoissa tehoissa nuo SMR:ät menevät Kotarin Exc-mallien kanssa, jossain bike-lehden testissä tais 2010-vuoden testissä viedä 1hepalla kotarin, mutta perstuntumalta ihan samantehosia pelejä.
Itellä kyseinen 2010-malli, hyvin on rokannut 10tkm ajan, kun on jaksanut huoltaa tunnolla.
Vähän on lastentautina ollut vaihdelaatikon kestävyyttä, joillakin se on lahonnut ekan 100 tunnin aikana, joillain se on kestänyt ihan moitteetta kuten itselläni (enemmin oon kuullut tapauksia joissa 08-mallissa nämä hajoamiset on käynyt kuin 05-07-malleissa).
Huoltoväleissähän nää yleensä menee niin, että öljyjä vaihdetaan n.10tunnin/500kilometrin välein, ja öljyfiltteriä joka toisella öljynvaihtokerralla. Muita huoltoja on yleensä venttiilien säädöt, niitä porukat katsoo yleensä 3tkm välein (ei täysin pakollista, ite ajoin 5tkm ja välystä ei ollut). Kallein huoltohan tulee siinä 10tkm kohdalla, kun koneremppa tulee vastaan, kannattaa tehdä se ajoissa niin eipä jätä pyörä tiellle 8) .
Miinuksia ehkä siinä mielessä, että putkistoja saa melko niukasti, 08-malleihin saa parhaiten Arrowin vaimenninta, kun taas 09-10 malleissa jossa on tuplaputkisto, löytyy motostrano:sta pelkkää Leovincen kokoputkistoa, suolaseen 1500 dollarin hintaan. Muutoin pyörä on kyllä ihan hauska peli omasta mielestäni.
soinisaatana
Liittynyt:
21.10.2011 0:53
Re: Husqvarna SMR 510 -07

ViestiKirjoittanut soinisaatana » 18.6.2012 23:49

Jep, elikkä huoltovälit näissä Husqvarnoissa ja KTM:ssä on siinä tapauksessa melko samat..
Kiinnostaisi tosiaan tämmöinen 450-600cc supermoto, mutta kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa. Olisihan sellainen 600cc, tai isompikin yksimukinen hauska värkki, kun niin pitkät huoltovälitkin niissä on, mutta ne vain ovat turhan isokokoisia ja painavia minun makuun.
KTM houkuttelisi siinä mielessä, että täältä Seinäjoelta niihin saisi enemmän varaosia, mutta niissäkin on omat huonot puolensa. Taas tämä SMR Husse olisi siinä mielessä kiintoisa, kun se on oikea katuvärkki EXC:n ja niitä harvemmin niitä harvemmin näkee, piikkiset poislukien.
Hieman infoa vain keräilen kokemusten perusteella, eikä sillä pyörälläkään vielä kiire ole, muttei kai se haittaa jos etukäteen selvittää.
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Husqvarna SMR 510 -07

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 20.6.2012 21:28

650berggi painaa 125kg tankattuna, joten en sitä kovin painavaksi sanoisi. :lol:
soinisaatana
Liittynyt:
21.10.2011 0:53
Re: Husqvarna SMR 510 -07

ViestiKirjoittanut soinisaatana » 21.6.2012 0:10

Nojoo, Husa poislukien.. Mutta yleensäottaen meinasin näitä kaikkia isompia kuten 690 SMC ja kaikki sentyyppiset "möhköt"
vinzerR
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 15:52
Re: Husqvarna SMR 510 -07

ViestiKirjoittanut vinzerR » 21.6.2012 0:24

Jos ylipäänsä ostaa valkokilpiseks tämmöstä supermotoa, niin aina kannattaa harkita haluaako kisamotoa, jossa huollat melko usein jotain, kuten öljynvaihdot, kun taas kadulle tarkotetuissa pyörissä voit ajella huoletta ennen kuin tarvitset huoltaa mitään. Esimerkkinä BMW G 650 X moto taikka KTM 690 SMC, painoa toki löytyy mutta huoltoja ei tarvitse murehtia sen koommin, mitä kisapyörissä.
Toki en väitä että rahat menee missään nimessä hukkaan jos kisamotoon päädyt, ite oon ollu tyytyväinen omaan pyörään, kun on pysynyt yhtä hyvässä iskussa kun ostaessakin kun on jaksanut huoltaakin tunnolla.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna SMR 510 -07

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.6.2012 15:41

Eikä se teho sinällään, eihän tuossa hussessa oo kuin noin 50hv takapyörältä, jos vaan jaksaa rukata/ei todellakaan pitkään matka ajoon, niin kyllä se on rahan arvoinen laite. Ja näihin saa pytty sarjoja jos lisä tehoa halajaa, mutta kyllä tuollainen ihan putki viritetty riittää. Tulee se liika teho vastaan, raskasta ajaa sellaisella...... Ja pitää ajatella sitäkin että mitä enemmän tälläisessä pyörässä on tehoa, sitä enemmän rassaamista jne :lol:
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47
Re: Husqvarna SMR 510 -07

ViestiKirjoittanut Omnic » 28.6.2012 11:06

Taajama-ajoon riittää tehot kyllä hyvin, ulkopuolella lisäteho ei olisi koskaan pahitteeksi, mutta
kukin ostaa pyörän omiin käyttötarkotuksiinsa. Katusikailuun, keskusta-ajeluun ja perus räppäilyyn kisaenska/smoto on kyllä paras pyörä omasta mielestäni. Sitten ei ehkä kannata ostaa, jos kertyy 10tkm vuodessa :roll:
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.