Hyosung Comet GT 650 R

Jack The Ripper
Pyörä:
Kawa zx-6r ninja '09
Paikkakunta:
Merilappi
Liittynyt:
9.4.2006 17:28

ViestiKirjoittanut Jack The Ripper » 22.7.2008 14:00

Paljonko naku-cometti keräilee huippuja täysitehoisena ja kuristettuna, ja onko vm.<2006 pyörissä paljon vikoja? Kuluttaako paljon polttoainetta ja onko kalliit varaosat, ja kuinka useasti yleensäkin pyörää pitää huoltaa? Ensi kesänä tulee kuristettuna tuommoinen käytetty komeetta ensimmäiseksi moottoripyöräksi. (Tiedän että vähän väärä puoli, mutta en nopeasti muuta löytänyt :roll: )
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 22.7.2008 14:47

Jack The Ripper kirjoitti:Paljonko naku-cometti keräilee huippuja täysitehoisena ja kuristettuna, ja onko vm.<2006 pyörissä paljon vikoja? Kuluttaako paljon polttoainetta ja onko kalliit varaosat, ja kuinka useasti yleensäkin pyörää pitää huoltaa? Ensi kesänä tulee kuristettuna tuommoinen käytetty komeetta ensimmäiseksi moottoripyöräksi. (Tiedän että vähän väärä puoli, mutta en nopeasti muuta löytänyt :roll: )


Foorumilla on käyty keskustelua esimerkiksi Cometin ja Suzuki SV:n välillä. Hakutoiminnolla löytynee. Kulutus on 5-6l/100km. Vanhemmissa pyörissä on tyyppivikana ollut venttiilivikaa, mutta ne on varmaan jo rempattu. Varaosat pitäisi olla edullisia, huollot 6tkm välein.
<MadMan>
Liittynyt:
5.2.2005 19:42

ViestiKirjoittanut <MadMan> » 22.7.2008 18:15

Parempaan suuntaan meni komeetta.
Onko samilla muitakin projekti suunnitelmia pyöräänsä?
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 22.7.2008 19:18

<MadMan> kirjoitti:Parempaan suuntaan meni komeetta.
Onko samilla muitakin projekti suunnitelmia pyöräänsä?

On toki suunnitelmia, mutta suurin osa ei 90% varmuudella tule koskaan toteutumaan.

Esimerkkeinä valkoiset "numerotaustat" myös perään, penkkien uudelleenpäällystys (kuski valkoinen, takana kiiltävän musta?) ja utopistisempina tavoitteina rungon ja vanteiden pulverimaalaus sekä katteiden uudelleen maalaus. Uusia värejä voisi olla esim kiiltävän musta runko, kultaiset vanteet ja helmiäisvalkoiset katteet, mutta turha odottaa mitään tuloksia näistä ideoista. :D Mielessä on pyörinyt myös pyörän mainostarroittaminen motot.net-mainosgrafiikoilla. Se olisi muuten ihan realistinenkin tavoite, mutta ei vaan löydy aikaa suunnitella tarroja. Mainosarvo jäisi varmaan myös minimaaliseksi, joten tuon tarkoituksena olisi lopulta lähinnä pyörän ulkonäön kohentaminen.

Ai niin, undertail -peltiä aloin talvella taivuttelemaan mutta se jäi kesken, löytyisiköhän se vielä jostain varaston perältä...

Jarrupalat vaihdoin EBC:n tuotteisiin, mutta takaa jarrua irrottaessa tuli kierteet ruuvin mukana joten sekin projekti on nyt jäissä siihen asti että saadaan taiottua jotenkin uudet kierteet tuohon jarrun kiinnikerautaan. Takajarrun pidikeraudassa tuli väistämättä mieleen että kyllä se Korean poika on vähän laadun suhteen säästellytkin.
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 24.7.2008 20:23

Nyt on EBC jarrupalat kiinni ja uudet kierteet tehty tukirautaan. Kyllä oli mahtava parannus alkuperäisiin jarrupaloihin nähden. Vaatii huomattavasti vähemmän puristusvoimaa, ja pysähtyvyys on jo huomattavasti miellyttävämmällä tasolla. Jarrupalojen merkitys on paljon tuntuvampi kuin teräspunosletkujen, sillä ajoin yhtä maahantuojan yksilöä jossa oli teräspunosletkut ja mitä ilmeisemmin vakiopalat, kun ei täysin vakioon kovin suurta eroa ollut.

Otin pyynikillä myös muutaman kuvan valkoisella pleksillä ja mustalla etuvalolla, niitä löytyy galleriasta:

Kuva
X-Race Eläkeläinen
Liittynyt:
13.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut X-Race » 25.7.2008 18:40

Onkin muuten todella hyvän näköinen ilman pleksiä:
http://www.motot.net/galleria/data/4/36 ... o-0051.jpg

Alkuperäistä matalampi pleksi voisi olla ulkonäölle hyväksi. Tulisikohan rivon näköiseksi, jos puhkaisisi valon sivuilla olevat upotukset ja laittaisi niihin verkon?
Ei seiso
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 26.7.2008 3:03

Katevilkut olisi myös poikaa .. :roll:
Allekirjoitus on heikoille
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 27.7.2008 15:33

X-Race kirjoitti:Onkin muuten todella hyvän näköinen ilman pleksiä.

Alkuperäistä matalampi pleksi voisi olla ulkonäölle hyväksi. Tulisikohan rivon näköiseksi, jos puhkaisisi valon sivuilla olevat upotukset ja laittaisi niihin verkon?


Mukavuussyistä en leikkaa pleksiä tai vaihda pienemmäksi, koska tolla tulee ajettua paljon maantiellä ja motarillakin, ja siihen tuo pleksi on juuri hyvä. En myöskään uskalla alkaa leikkeleen katteita, koska niitä ei sitten tule uusia ostettua jos lopputulos ei olekaan mieluinen. Jälleenmyyntiarvoakin ajatellen orggis on varmasti parempi. Tuossa on myös aika lähellä noi ilmanottoaukot, joten sitten saattaisi näyttää jo liian rei-itetyltä.

SnaG kirjoitti:Katevilkut olisi myös poikaa .. :roll:

Mutta katevilkkuja ei tuu. Ledivilkullisia peilejä olen ajatellut ja ne mahdollistaisi myös etuvilkkujen poiston niin halutessaan. Mun mielestä noi vilkut kuitenkin sopii tuohon hyvin muotojenkin puolesta, joten ne varmaan pysyy vaikka vilkkupeilit joskus tulisikin.
Sanzu
Liittynyt:
10.6.2008 20:31

ViestiKirjoittanut Sanzu » 27.9.2008 21:13

Moi,
Itsellä on nyt aika siirtyä isompaan peliin. Mopon kanssa tullut rassailu tutuksi ja siitä on jopa alkanut pitämään. Rakentelu tuntuu olevan mieluinen vaihtoehto ja fighter tyylistä pärrää pitäisi saada alle.

Aihion etsiminen alkoi muutama kuukausi takaperin ja sitten törmäsin tähän topikkiin. Ostohinta ja varaosat tuntuvat olevan suhteellisen halpoja(?), joten kysymys kuuluu onko tästä pyörästä aihioksi? Sami tuntuu pitävän pyörästään ja muutenkin on lähipiiriltä kuulunut positiivisia kommentteja hyosungin piikeistä.

Tehoa on varmasti tarpeeksi, mutta silti jää viripotentiaali mietityttämään. Kuitenkin isompi projekti edessä, joten koneen totaalinen purku on todennäköisesti proektilistalla. Onko kone samanlainen kuin missään muussa pyörässä? Mikä "laadukkaampi" pyörä on lähimpänä comettia?

Omalla rakentelu topikilla tulen häiritsemään sitten mototilaisia, kunhan saa pyörän talliin. Tulipas maratonviesti, toivottavasti jaksatte lukea.
Sanzu
Mankiin kaasareita, puolia, cdi-boksia, takavalo yms myynnissä, yv:llä kyselyt!
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 27.9.2008 22:56

Sanzu kirjoitti:Tehoa on varmasti tarpeeksi, mutta silti jää viripotentiaali mietityttämään. Kuitenkin isompi projekti edessä, joten koneen totaalinen purku on todennäköisesti proektilistalla. Onko kone samanlainen kuin missään muussa pyörässä? Mikä "laadukkaampi" pyörä on lähimpänä comettia?


Se nyt on kovin suhteellista että onko sitä tehoa tarpeeksi, mutta kyllä se mulle vielä riittää ja eipähän ala vituttamaan nopeusrajoitukset kun ei reservissä oo liikaa "ylimääräistä". Tarpeeksi kuitenkin siihen ettei tarvitse alkaa autoille nöyrtymään. Kyllä sillä helposti pitää reipasta matkavauhtia, mutta juurikaan ei kyllä tarvi pelätä että pyörä pääsisi tehoillaan yllättämään. Tehoaluekin on hyvin sivistynyt ja veto tulee tasaisesti.

Japsipyöristä lähimpänä on Suzuki SV, ja hyvin lähellä onkin. Vanhemmat (ennen 08) on kaasarikoneella ja siten perus viripotentiaalia pitäisi löytyä. Ruiskuversiot onkin varmasti mutkikkaampia.

Nyt on kaksi vuotta hyosungilla kohta täynnä ja ongelmia on ollut seuraavat:

- Peili halkesi itsekseen yön aikana, tätä ilmeisesti tapahtunut myös piikkipuolen käyttäjillä useammin? Kasassa on kuitenkin pysynyt joten en oo juuri halkeamasta välittäny.
- Jarrujen kiinnikelevystä tuli kierteet pultin mukana jarrupaloja vaihtaessa. Hitsasin (isi hitsasi :D ) uutta kamaa ja tein uudet kierteet, joten ei tästäkään suurempaa ongelmaa mutta ei herätä luottamusta.
- Viime viikolla alkoi roiskimaan bensaa housuille. Selvisi että alipainehanan kalvossa vikaa. Purin sen enkä löytänyt mitään selvää reikää tai vastaavaa, mutta vikaa siinä on. Taitaa mennä pyörä talvisäilöön jo nyt tämän vuoksi kun ei viitsisi lähteä tre->hki vuotavalla pyörällä varsinkaan kun helsingissä mulla ei oo juuri mitään työkaluja tai korjausmahdollisuuksia (vanhemmat ja "talli" tampereen suunnalla, opiskelut ja nykyinen koti helsingissä).

Pienillä vioilla on siis selvitty, mutta ei ongelmitta. Uuden pyörän ostettua olisi kiva pärjätä ongelmitta, mutta tämä on vielä täysin siedettävää pyörän hankintahinta huomioiden. Samaan hintaan kun ei toista sporttista täyskatettua pyörää taida saada, ja nakuissa hinta-laatu suhde taitaa mennä vielä paremmin. En tietty sano etteikö samoja ongelmia voisi tapahtua japsipyörilläkin.
tanelii
Pyörä:
Triumph Daytona 600
Liittynyt:
2.5.2005 16:57

ViestiKirjoittanut tanelii » 28.12.2008 0:13

Piikkikomeetalta saadun luottamuksen ansiota ostan itse ens keväänä tollasen 650 gtr:n. Pirun hieno ja hyvään hintaan. Kaverilla on nakumalli ja pelkkää kehua oon kuullu pyörästä tosin se ite on tykänny sillä vähä kaatuilla :)

Hyosungin piikillä ongelmitta monet monet kilometrit ajeltua voin suositella myös muillekkin tutustumista tähän merkkiin.
-jokke-
Pyörä:
1000rr, 600f
Liittynyt:
28.1.2005 16:45

ViestiKirjoittanut -jokke- » 29.12.2008 0:11

Jack The Ripper kirjoitti:Paljonko naku-cometti keräilee huippuja täysitehoisena ja kuristettuna, ja onko vm.<2006 pyörissä paljon vikoja? Kuluttaako paljon polttoainetta ja onko kalliit varaosat, ja kuinka useasti yleensäkin pyörää pitää huoltaa? Ensi kesänä tulee kuristettuna tuommoinen käytetty komeetta ensimmäiseksi moottoripyöräksi. (Tiedän että vähän väärä puoli, mutta en nopeasti muuta löytänyt :roll: )


teemu, panosta suosiolla johonki japsiin ;)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.12.2008 0:20

On niissä japseissakin vikoja, ellei ihan Hondaa osta. Itse näen hyosungin perinteisenä korealaisena tuotteena, eli hinta/laatusuhde on kohillaan.
tanelii
Pyörä:
Triumph Daytona 600
Liittynyt:
2.5.2005 16:57

ViestiKirjoittanut tanelii » 29.12.2008 2:03

-jokke- kirjoitti:
Jack The Ripper kirjoitti:Paljonko naku-cometti keräilee huippuja täysitehoisena ja kuristettuna, ja onko vm.<2006 pyörissä paljon vikoja? Kuluttaako paljon polttoainetta ja onko kalliit varaosat, ja kuinka useasti yleensäkin pyörää pitää huoltaa? Ensi kesänä tulee kuristettuna tuommoinen käytetty komeetta ensimmäiseksi moottoripyöräksi. (Tiedän että vähän väärä puoli, mutta en nopeasti muuta löytänyt :roll: )


teemu, panosta suosiolla johonki japsiin ;)

Tuo on aika surkeeta et ostetaan pyörä, joka on "laatumerkki". Ja ei siis uskalleta kokeilla uusia merkkejä, joista osa menee ohi ulkonäössä ja hinnassa. Eihän tossa hyosungissa yhtä paljon heppoja oo ku esim kawan jossai 600 ninjassa, mutta eiköhä ne tonniset kyykyt ostella sit myöhemmin vai?

Eiköhän kaikki päätä myös ite sen ostaako "japsin" vai "kiinalaisen" vai minkä tahansa. Kaikki ne pyörät on samojen vinosilmien vääntelemät. Mikä oikeus länsimaalaisilla on valita ne parhaat merkit? Ois kiva tietää mikä on japanilaisen tai kiinalaisen mielestä se paras pyörä.

edit: Toivottavasti en nyt langennut huonoon provoon, mutta ärsyttää tollanen merkkirakastelu et pyörä ostetaan merkin takia :lol:
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 29.12.2008 2:24

Cometti ja Ninjahan onkin tyyliään myöten ihan samanlaisia mopoja ja siten suoraan verrattavissa. :p

Eli suomeksi, turha vääntää aivan eri vehkeistä. Jos pitää verrata, niin eikö SV (Cladius) tai vaikkapa jotkin Ducatin riksuttimet ole lähempänä Cometin tyyliä kuin katuraaserit?

Koitetaan sattua Sami kesällä joskus johonkin samaan paikkaan, tekisi mieli verrata Comeettaa ja SuperVessaa ajossa. Voisi vaikka raapustaa jotain aiheesta sitten motottiin. ;)
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!