Suzuki DR 650 -98 SM

HemmoX
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
30.5.2003 14:00

ViestiKirjoittanut HemmoX » 10.8.2006 10:48

No anna paukkua, lisää juttua...
Hopi hopi, mullakin on ollu deeärrä jo aika pitkään mielessä. Taikka sitten Hondan lähes vastaava Törinaattori. Joku vanhempi enska kuiteskin...
Ride safe, you'll never get those days back...
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 10.8.2006 13:18

Paljoa ei ole ehtinyt tapahtua hankinnan jälkeen. Pari kertaa olen viereisessä hiekkamontussa käynyt kokeilemassa.

Se vaan on niin pieni paikka, smoto renkailla ja painavalla mopolla ajamisesta ei tule oikeen mitään. Tai mitä todennäköisemmin olen vain niin käsi, kun ei mopo taivu niin kuin pitäisi..

Sainhan minä tuon jo kerran kaadettuakin siellä montussa. Ite pysyin pystyssä, mutta eivät voimat riittäneet mopon pystyssä pitämiseen. Eipä onneksi käynyt kummallekaan mitään.

Ajankuluksi tuli hieman kiristeltyä ruuveja/öljyttyä ketjut ja muuten vaan tarkasteltua pyörän kuntoa. Paria löysää ruuvvia lukuunottamatta en muuta vikaa löytänyt, kuin palaneen takavalon polttimon, joten tyytyväinen olen vielä ostokseeni ollut.

Talveksi olen etsiskellyt käytettyjä enskavanteita, jotta pääsisi tuohon järvenjäälle ajamaan. Vielä ilman tulosta. Muutenkin taitaa jäädä sitä seuraavaan talveen, kun ei tuo rahatilanne ole mikään maan mainioin. Varsinkin tulevia ajovaruste hankintoja silmälläpitäen.

Haaveissa ensi kesän jälkeen olisi koneremontti, niin tulisi tuo 4T-tekniikkakin tutuksi, mutta siihen on vielä paljon aikaa ja konekkin tuntuu toimivan erittäin hyvin.

HemmoX:lle sen verran, että Dr ainakin on erittäin kiva yleislaite. Toimii niin asfaltilla, kuin soralla. Tosin kun koeajoin ko.laitetta enskavanteilla asfaltilla, niin en voinut olla huomaamatta pyörän kankeutta ja vakiosäätöisten iskareiden löysyyttä kovempaa ajettaessa. Keulipa tuo peli helpommin löysemmän takaiskarin johdosta, kuin minun..
Sorallehan tuo laite on tehty. Varmaankin siellä ihan hyvä, mutta itse ajan vähintäänkin puolet asfaltin puolella ja silloin smoto on aivan jotain muuta kuin enduro. Kahdet vanteet olisivat kivat!
HemmoX
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
30.5.2003 14:00

ViestiKirjoittanut HemmoX » 11.8.2006 22:57

Kiitoksia, kun laitoit kokemuksia julki. Huomen aamulla on pyörä virallisesti myyty ja rahaa tietty taskut pullollaan. Nyt vaan aletaan katteleen kotilon rinnalle sopivaa yksilöä...:)
Ride safe, you'll never get those days back...
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 17.12.2006 14:22

Ite olisin kiinnostunut dr 650:stä.
Oon yrittänyt koko ajan etsiä virikamaa suomesta ja ulkomaisilta sivuilta, ei löydy`?
Laittakaa linkkejä jos tiedätte hyviä sivuja, josta saa dr osaa.

Sitten itse pyörästä haluaisin kuulla, että minkälaiset huoltovälit on(pitkät?) ja onko paino toi 147kg? ja tehoa 45hp?

Sitten kyselisin vielä, että paljonkohan tommosista kymmenen tai 10v+ dr 650:stä, joilla ajettu alle 40000km kannattaisi edes maksaa?

Paljoko kelaa huippuja kyseinen pyörä normaali väleillä.?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 17.12.2006 14:30

Niko901 kirjoitti:Ite olisin kiinnostunut dr 650:stä.
Oon yrittänyt koko ajan etsiä virikamaa suomesta ja ulkomaisilta sivuilta, ei löydy`?
Laittakaa linkkejä jos tiedätte hyviä sivuja, josta saa dr osaa.


Jos nyt kummiskin ensin ajelet piikki-iän loppuun, käyt sitten testailemassa tohtoria useampaan otteeseen, ja mahdollisesti vasta sitten alat suunnittelemaan sellaistakin asiaa kuin viripalikat.. Kyseinen pyörä kun on aivan taatusti sinulle tarpeeksi pirteä jo vakionakin, ainakin ensimmäiset kesät.

Huiput ei tälläiselle pyörälle ole tekijä eikä mikään.
Dank memes melt steel beams.
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 17.12.2006 17:13

Jos nuo huiput ovat niin tärkeitä, niin katselet väärää pyörää ja kaiken lisäksi vieläpä väärän tyylistä sellaista.. Tuo minun laitteeni kerää(kun poistetaan vanteen halkaisijan muutoksen tuoma virhe pois) huippuja n.135km/h. Eikä sitäkään vauhtia tee mieli edes ajaa, vaikka itsekkin vauhdista pidän.
Itse hankin supemoton ensimmäiseksi isoksi pyöräksi siitä syystä, että halusin säilyttää korttini ja ajella vielä tulevaisuudessakin.

PS. viriosia voit katsella täältä: http://supermoto-umbauten.de/331/Presseumbauten/DR.html ;)

edit. niin ja huoltoväleistä sen verran, että venttiilien säätö n. 24 000km ja öljyt n.5000km (suositukset)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 17.12.2006 18:59

katukamikaze kirjoitti:Itse hankin supemoton ensimmäiseksi isoksi pyöräksi siitä syystä, että halusin säilyttää korttini.


eikös smoto oo tolta kantilta ajateltuna aika huono ajokki? :D
Miikkis_
Liittynyt:
17.9.2005 11:12

ViestiKirjoittanut Miikkis_ » 17.12.2006 19:12

No mutta jos ei keuliminen luonnistu ;)
#kalajoki_miitti @ Qnet
#kymenlaaksonpiikit @ Qnet
#piikit @ Qnet
Niko901
Pyörä:
SUZUKI DR 350&BUELL CYCLONE 1200
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
29.10.2004 21:43

ViestiKirjoittanut Niko901 » 17.12.2006 19:15

kyllä siis toi 135km/h riittää minullekin mainiosti.
Toi on just sopivasti motarille, niin ei tarvii huippuja pitää koko ajan...

Pienillä muunnoksilla näyttää siisti pyöräkin olevan ja kestävä joka päiväiseen ajoon.
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 18.12.2006 16:36

No tarkotin lähinnä just noita ylinopeuksia. Ja Miikkis osui kyllä aika oikeeseen ;) . Vaikka kyllähän se keula nousee minultakin. Ei vain pysy siellä mitenkään mainittavasti. Ehkäpä sitten ensi kesänä, kun nyt alkaa jo muuten olemaan sinut pyörän kanssa.
ktamma
Liittynyt:
28.1.2007 15:42

ViestiKirjoittanut ktamma » 28.1.2007 16:00

Ihan on makee peli sullakin,mulla on saman moinen moto vanteilla.Putkisto on mulla yoshimura tupla putket.Ääntä piisaa iha riittämiin kans.
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 12.3.2007 15:27

Tuli sitten tilailtua koson nopeusmittari ja polisportin käsisuojat mopoon näin kevään kunniaks. Pientä viilausta siis luvassa. Tietysti myös öljyä ja uudet sytytystulpat, että saa mopon huollettua pitkän seisonnan jälkeen.

Kävin pikku pyörähdyksenkin tekemässä ja tuntu se pyörä vielä toimivankin ;) Tarttis vaan saada toi NSR:ä myytyä..
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 28.3.2007 18:46

Noniin, NäSäRi myyty ja lisää palikkaa tilattu DR:ään. Mikunin suoravetokaasari ja jäykempi jousi takaiskariin lähtivät tilaukseen hessler motorsportilta.

Aiemmin tilaamani käsisuojat on nyt asennettu, koson mittaristoa odotellaan vieläkin. 5-vuorotyö vaan hiukan haittaa harrastuksia, mutta lauantaina alkaa loma aina pääsiäiseen asti, jota ennen käytän pyörän venttiilit säädätettävänä. Muu keväthuolto tulikin tuossa pariviikkoa sitten tehtyä.
-Dreary
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.6.2005 16:21

ViestiKirjoittanut -Dreary » 29.3.2007 10:58

katukamikaze kirjoitti:Itse hankin supemoton ensimmäiseksi isoksi pyöräksi siitä syystä, että halusin säilyttää korttini ja ajella vielä tulevaisuudessakin.


:D
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 29.3.2007 17:05

-Dreary kirjoitti:
katukamikaze kirjoitti:Itse hankin supemoton ensimmäiseksi isoksi pyöräksi siitä syystä, että halusin säilyttää korttini ja ajella vielä tulevaisuudessakin.


:D

Vielä on kortti talella. Tuskin olisi pysynyt 250km\h kulkevalla kyykyllä.. Kikkailut sun muut kun hoitaa vähän syrjemmällä. (Vaikka keskellä ei mitään mä tällä hetkellä asun, eikä täällä välitetä, jos sillon tällön vähän innostuu ;) )