Suzuki DR 650 -98 SM

katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 17.4.2007 11:00

Eilen asensin tuon kiihdytyspumpullisen suoravetokaasarin. Tuntuu noin korvakuulolta olevan erittäinkin hyvin säädöissä, mutta uskaltaako siihen luottaa? Vai pitäsköhän pyörä käyttää penkissä? Ero vakiokaasariin on kyllä suurempi, kun osasin odottaa. Jaksaa lähteä vielä 5. vaihteellakin ilman pientä "miettimisviivettä", joka tähän asti on ollut humattavissa.

Takajousi olisi tänään vuorossa. Saa nähdä onnistuuko minulta vai pitääkö viedä ammattilaiselle..

PS. Kuvan varmaan otan tänään tuosta ja pistän sitten tuonne galleriaan.
Tomppa90
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
17.2.2005 19:09

ViestiKirjoittanut Tomppa90 » 10.7.2007 17:55

Minkä merkkisen ja mallisen kaasarin pistit?
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 10.7.2007 20:21

tomppa90 kirjoitti:Minkä merkkisen ja mallisen kaasarin pistit?

Sama kiinnostaisi.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 10.7.2007 20:25

villi veikkaus, Mikuni TM40 Flatside? perinteinen viriviri-kaasari, alkuperäsen alipainepaskan tilalle...
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 10.7.2007 20:28

isoEGO kirjoitti:villi veikkaus, Mikuni TM40 Flatside? perinteinen viriviri-kaasari, alkuperäsen alipainepaskan tilalle...

Omassa tuo Dellorto DHLB32 (auton tupla) ja tekis jotain pienikokosempaa (fyysisiltä mitoiltaan) mieli tilalle.

Kahta erillistä suoravetosta kolmekakkosta tuskin saa helposti säätöihin yksmukiseen?
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 11.7.2007 19:23

isoEGO kirjoitti:villi veikkaus, Mikuni TM40 Flatside? perinteinen viriviri-kaasari, alkuperäsen alipainepaskan tilalle...


Taisipas olla juurikin tuo. Ainakin tuota samaista tosiaan löytyy muiltakin, kuin minulta ja parilta muulta..

edit.
PS. Pyörälle löytyi todennäköisesti ensitalveksi rakentelupaikka, joten kaikennäköiset "osasivustot" ovat olleet suhteellisen kovassa käytössä ;) .
Dowi
Pyörä:
rsv, cb
Liittynyt:
5.7.2004 23:03

ViestiKirjoittanut Dowi » 18.7.2007 1:06

Oli puhetta jossain kohdissa, että pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella ajaminen ei tekisi hyvää koneelle niin sen voin sanoa entisestä omistajasta, että siitä ei ole huolta mitä nyt on nähnyt hänen antavan kaasua ihan kunnolla joka kurvissa. :)
katukamikaze
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
16.3.2004 17:15

ViestiKirjoittanut katukamikaze » 20.7.2007 10:52

Dowi kirjoitti:Oli puhetta jossain kohdissa, että pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella ajaminen ei tekisi hyvää koneelle niin sen voin sanoa entisestä omistajasta, että siitä ei ole huolta mitä nyt on nähnyt hänen antavan kaasua ihan kunnolla joka kurvissa. :)

No en se minäkään tuota säästelly ole ja hyvin näyttäis vieläkin potkivan ;) . Nyt kun alustakin on kunnossa takajousen ja etujousien vaihtamisen jälkeen. Ei muuten uskoisi, kuinka pyörä muuttui..
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 20.2.2008 21:58

Moro minkäslaiset on huolto välit tämmöses pelis ku ois kiikari tollane enska että moto vanteilla oleva kuuspuolikas deeärrä -93 vm. et minkäslaiset huolto välit on öljyillä,venttiileillä ja välyksillä ja sit missä kohtaa kilometreis pitäis konetta avamaan ? ja minkälainen alusta on ?
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 20.2.2008 22:39

katukamikaze kirjoitti:
Dowi kirjoitti:Oli puhetta jossain kohdissa, että pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella ajaminen ei tekisi hyvää koneelle niin sen voin sanoa entisestä omistajasta, että siitä ei ole huolta mitä nyt on nähnyt hänen antavan kaasua ihan kunnolla joka kurvissa. :)

No en se minäkään tuota säästelly ole ja hyvin näyttäis vieläkin potkivan ;) . Nyt kun alustakin on kunnossa takajousen ja etujousien vaihtamisen jälkeen. Ei muuten uskoisi, kuinka pyörä muuttui..

Siis kysehän on isolla vaihteella vedättämisestä eli pieniltä kierroksilta kaasu pohjassa tms.. Kyllä varmaan voi esim. moottoritietä ajella tasakaasulla pienillä kierroksilla vaikka maailman tappiin ilman ongelmia.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 20.2.2008 22:50

EiNiinNopea kirjoitti:Siis kysehän on isolla vaihteella vedättämisestä eli pieniltä kierroksilta kaasu pohjassa tms.. Kyllä varmaan voi esim. moottoritietä ajella tasakaasulla pienillä kierroksilla vaikka maailman tappiin ilman ongelmia.


Jep, kaikissa harvaantakovissa yksimukisissa on kiertarin alalaakeri todella kovilla, jos kuormitetaan konella pikkukierroksilla. Mieluummin vähän reippaasti kierroksia, kun tilanteeseen nähden liian vähän....
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Purtsi
Paikkakunta:
Raum
Liittynyt:
18.4.2003 16:54

ViestiKirjoittanut Purtsi » 20.2.2008 23:06

J!gs@w# kirjoitti:Moro minkäslaiset on huolto välit tämmöses pelis ku ois kiikari tollane enska että moto vanteilla oleva kuuspuolikas deeärrä -93 vm. et minkäslaiset huolto välit on öljyillä,venttiileillä ja välyksillä ja sit missä kohtaa kilometreis pitäis konetta avamaan ? ja minkälainen alusta on ?
Öljynvaihtoväli on 6000km, itse vaihtelin suodattimen samalla. Tuollainen ilmajäähdytteinen yksimukinen kestää aika hyvin, itse omistin 80tkm ajetun DR:n, josta ei konetta ollut auottu suuremmin. Kai tuokin riippuu ihan käytöstä, jos vedättää pienillä kierroksilla, niin alkaa paukkumaan nopeammin mitä terveellisellä ajolla.
Kun savolainen puhuu, niin vastuu siirtyy kuulijalle!
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 21.2.2008 14:39

okei kiitoksia tiedosta :)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
TheDuke
Liittynyt:
6.3.2006 22:47

ViestiKirjoittanut TheDuke » 18.4.2008 13:50

Olis yks kysymys mielessä ja mielestäni tämä on sille paras paikka.

Elikkä: Ostin tuommoisen -91 suzuki dr 650:sen vähän niinkun projektiksi ja kiinnostaisi tietää että käyköhän tuommosen uudemman (vaikka -98) darran takahaarukka tuommoseen vanhempaan?
Kun uudemmissa deeärrissähän taitaa olla alumiininen takahaarukka?
Ois vähän kevyempi ja vois kiillotella sitä :D
zepotus
Liittynyt:
19.5.2011 10:45
Re: Suzuki DR 650 -98 SM

ViestiKirjoittanut zepotus » 19.5.2011 10:56

Elikäs olen nyt kyseisen pyörän uusi omistaja.

Tarinaa: ostin DR:n viallisena. Laatikko jumissa. Koneen avattuani odotti laatikossa täystuho.

6 uutta ratasta laatikkoon, siirtohaarukka ja siirtohaarukan akseli. Koneeseen vaihdettu nyt sitten melkein kaikki laakerit. Kiertokangen alapään laakeri ei ollut servicemanuaalin ohjeiden mukaan mitattuna hirmu väljä. Joten sitä en vielä vaihtanut (rahat loppu).

Nyt pannu läjässä ja koestartti tehty. Ei naputtanut. Pitää viikonloppuna testata, miten tuo laatikko toimii.
Äänet pitää jollain konstilla kuristaa, koska kilvet lähtee varmasti tuommoisella metelillä/papatuksella...