Honda CX 500 -81

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.8.2006 18:39

Sergey kirjoitti:Cexyllähän ajaa kesät talvet ;) Mun pitäisi saada jostakin oikeanpuoleinen tappokatkaisija/valokytkin/starttihässäkkä. On nääs murentunut startti ja valonappi kokonaan pois. Mistä löytyis ehjä? Sulta?

Kuvassa ympyröitynä keltaisella


Nojoo, en kiellä etteikö talviajoa cexyllä voisi harrastaa, mutta minulla ei nyt sellaiseen extreme-urheiluun ole kiinnostusta :).

Pitää katella löytyskö sellasta kytkintä, wanhoissa romuissa saattas sopiva katkaisin ollakin.
Dank memes melt steel beams.
Jarod Woods
Liittynyt:
1.10.2003 21:00

ViestiKirjoittanut Jarod Woods » 29.8.2006 15:45

Onko teillä tietoa minkä merkkiset ne CX:n vakio takaiskarit on. Siinä pyörässä mikä meillä oli, niin iskarit oli KONI merkkiset ja käsittääkseni aivan hyvät. Pyörähän siis oli -83 CX500 C
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 29.8.2006 16:22

Jarod Woods kirjoitti:Onko teillä tietoa minkä merkkiset ne CX:n vakio takaiskarit on. Siinä pyörässä mikä meillä oli, niin iskarit oli KONI merkkiset ja käsittääkseni aivan hyvät. Pyörähän siis oli -83 CX500 C


Ei niissä mitään kummempaa merkkiä ole, eli jotkut mitkä lie hondan iskarit ovat vakiona. Konit ne ei kyllä ole, Konin iskareita CX:ään tunnutaan kehuvan.

Itselläni on Marzzhochit tai miten ne kirjotetaankaan, ilmalla säädetään paineet ja pelaavat kyllä kuin unelma.

Harmi vain että tälle kautta ei cexyllä enää pääse hurjastelemaan, jos pääsee enää ollenkaan. Vähän alkanut kiinnostamaan Hondan VF500/750, tai vaihtoehtoisesti isompi nelarismoto. Mutta katsoo nyt kehtaako tuota lähteä vaihtamaan :(. Ehkä päikseen vaihto voisi onnistua...
Dank memes melt steel beams.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 2.9.2006 8:18

Miksei pääse? Onko CX rikki??? Muaki innostais kyl 1982-1986 Honda 750 Magna V45 kuva. Ollu aina joku sellanen himo siihen, mutta CX ei lähde talosta... :)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 2.9.2006 11:17

Just just. Samaa kysyn minäkin, mikä hondassa on? Etkai vaan ole vinguttanu vanhaa sotaratsua?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 2.9.2006 12:21

Sleepperi kirjoitti:Just just. Samaa kysyn minäkin, mikä hondassa on? Etkai vaan ole vinguttanu vanhaa sotaratsua?


Ei, ei ole tullut wanhaa sotaratsua vingutettua, tai on jonkunverran muttei se siitä ole rikki mennyt :D.

Kortin saapi vasta ylihuomenna takaisin, ei tässä enää hirveitä tälle kaudelle ajeta varsinkin jos ajattelin vielä pyöränkin vaihtaa :(. Ehtihän tuo jo heinäkuun alusta asti ollakin kuivumassa.

CX:än 2-1 putkistoja kannattaa silti tarjoilla, edes pelkkää käyrästöä. Tuo nykyinen, vakiokäyrästö kun vuotaa aaiivan liikaa yhdysputkesta, sellainen jumalaton reikä sielläkin :D.
Dank memes melt steel beams.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.9.2006 14:11

Tässä nyt sain jonkun verran aikaa mietiskellä ja budjettia tarkastella ja tulin siihen tulokseen, että eipä kannata lähteä vielä vaihtamaan CX:ää poikkeen.

Eli jos jotakuta kävelee vastaan 2-1 käyrästö/putkisto niin voisinpa vaikka ostaakin sellaisen. Nyt ajattelin lähiaikoina alkaa laittamaan tätäkin, eli ensimmäisenä varttikate lähtee ja pyöreä etulamppu palaa. Toisena kaivan sen käyrästön vaikka kiven alta. Kolmantena alan miettimään pätkimisongelmaa. Neljäntenä saattaa seurata jopa maalaus, jos jostain saan kalasteltua maalit hyvään hintaan. Näin upeaan pyörään kun ei sitä maksi-makasiinin halvinta hobby-spreimaalia kehtaisi alkaa laittamaan.

Tuo tummansininen sopii mielestäni hyvin, joten jos uusi väripinta tulee, on se vielä tummemmansininen. Toivottavasti metallinhohto. Saas nähdä, kehtaako alkaa ihan leikkimään lasikuidunkin kanssa, ja vähän muokkailisi perästä modernimman.. Se saattaa ja varmaan jääkin tosin haaveasteelle, mutta aina saapi haaveilla :).

Kiekkamittarin minä vielä otan ja puran, häiritsee kun luvut alkaa vasta 6000rpm pohjan pilaantuneisuuden takia.

Mopopuolen "Pro-virittäminen ja omat patentit"-topikissa joku fiksu (oliko se -Zone-?) postasi linkin homemade seosmittariin, joten sellaisen voisi kyhätä ja alkaa ottamaan selvää pätkimisongelmasta. Jos jollakulla foorumin CX-kuskilla on ollut vastaavaa ongelmaa, tai tiedossa miksi se tekee niinkuin tekee, niin voisi myös tarjota auttavan kätensä?
Dank memes melt steel beams.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 11.9.2006 16:53

Tume34 kirjoitti: Saas nähdä, kehtaako alkaa ihan leikkimään lasikuidunkin kanssa, ja vähän muokkailisi perästä modernimman.


Mä haaveilen tähän CBX:n ankan pyrsöö... Tähän tyyliin
http://www.supershowevents.com/collecti ... a-cbx1.gif

Ai tällänen modernisointi?
http://www.cbx.se/mcmassan06/P1280001.J ... -LARGE.jpg
http://www.cbx.se/mcmassan06/P1280016.J ... -LARGE.jpg

Tai sitten vain tekniikanvaihtoa... Pienoismallin kuvia mutta pirun hyviä sellaisia.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 28.9.2006 19:20

Ja taas CX asiaa... sanoppa lähteekö tulpanjohdot irti vai onko ne kiinni noissa puola mötiköissä? Mä en uskalla kokeilla koska ilman väkivaltaa ne EI selvästikään lähde :)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.9.2006 20:05

Sergey kirjoitti:Ja taas CX asiaa... sanoppa lähteekö tulpanjohdot irti vai onko ne kiinni noissa puola mötiköissä? Mä en uskalla kokeilla koska ilman väkivaltaa ne EI selvästikään lähde :)


Eiköhän nuo lie ihan kiinteät palikat ole niitten tulpanjohtojen kanssa, joku fiksuakin fiksumpi sitten sellaista kehitellyt..

Mutta mutta, eikös ne periaatteessa saisi ihan tostanoinvaan poikki, ja laittas sitten tavistulpanhatut tilalle? Jos näyttää siltä että tulpanhattu on rikkipoikki ja se pitäisi vaihtaa, eikös niitten alkuperäisten tulpanjohto+hattusarjojen hinta hiponut pilviä?
Dank memes melt steel beams.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 29.9.2006 23:03

joo ameriikassa vaivaset 100¤/kpl, euroopassa 160¤ Kiva hinta 2 tulpan johdolle. Ainoa suunittelun kukkanen. Siihe kyl voi kolvata korvaavan vehkeen, mutta korvaavaa ei saa ostettua. on vain alkuperäisen kaltainen.

En usklla kyl koskeakkaan nii kauan kun se toimii.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 30.9.2006 9:36

Sergey kirjoitti:joo ameriikassa vaivaset 100¤/kpl, euroopassa 160¤ Kiva hinta 2 tulpan johdolle. Ainoa suunittelun kukkanen. Siihe kyl voi kolvata korvaavan vehkeen, mutta korvaavaa ei saa ostettua. on vain alkuperäisen kaltainen.

En usklla kyl koskeakkaan nii kauan kun se toimii.


Niin, mitäpä sitä suotta jos kerran toimii, itsellä se saattaa olla harkinnanpaikka jos ei ala ongelmat pikkuhiljaa häviämään. Tässä aamulla suunnittelin tänään ottavani CX:än työnalle.

Muuten, noista ylläpasteemastasi linkeistä ei oikein mikään vastaa mielikuvaani, mutta tämä alkaa jo olemaan sitä jotain kasarimeininkiä mitä minä haen. Samoin jos kuolaatte VF500 kuvia, ja kuvittelette etukatteen tilalle pyöreän etuvalon, voitte alkaa hahmottamaan millaisesta tykkään :).
Dank memes melt steel beams.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 30.9.2006 11:53

heh joo. VF olikin yks mun suosikeista aikanaan. Toi Caferacer CX o kovis :D
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 30.9.2006 13:14

Niin, VF:ään varmaan evoluutio minunkin tien jossain välissä nakkaa, joko 750F tai 1000F versioon ;).

Äsken kävin jo CX:än tallinnurkilta ulos kaivelemasta, uudet bensat tankkiin ja aika suosiolla lähti jopa pyörimäänkin. Hyvin spelitti muutaman kilometrin mittaisen koeajolenkin, kohta pitää lähteä vaihtamaan se pyöreä etuvalo siihen.
Dank memes melt steel beams.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 30.9.2006 19:54

Kuvia kuvia :)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"