Suzuki GT 250 (Ojahierontaa mopolle ja miehelle)

specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 22.1.2009 20:40

No perkele! :D Kunnon kestotesti ketulle. ;) Tuolle reissulle pitäs itekkin päästä mukaan! Tosin en tiedä pääsenkö millään noin pitkälle(se raha ja aika), mutta etelä-norjassa suoraan ruotsin läpi käynti on ollut vähän suunnitteilla. Finnmarkin kauttako meinasit kiertää?

Eihän siinä ketussa minun mielestä niin kovin ylhäällä tehot olleet. Ihan tasaisesti se väänti noin läpättömäksi ja pakosäätimettömäksi 2t:ksi. Meinasitko niitä tehoputkuloita ruuvailla kiinni?
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.1.2009 22:47

Joo putket olisi tarkoitus väkertää paikalleen ennen reissua. Ihan jo desibelien takia. Reinerilta saa edelleen mäntäsarjoja, tosin alennetuin hinnoin eli 60e sarja. NOS mäntiä pitäisi olla :)
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 22.1.2009 22:54

No eipä ole hinnalla pilattu NOS mäntäsarja! Alkaa jo vetää edullisuudessa vertoja Jawa osille. :)
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.1.2009 22:56

Joo viimeisiä viedään ilmeisesti. Ei nuo männät ole mitään pinnoitettuja tms mutta ovat aitoja keystone renkaallisia, tukevia ja oikean painoisia mäntiä.

Niin eikä tuo reissu nyt niin kalliiksi tule. Bensaan menee 600-900e, loppuhimmelit varmaan pärjää parilla tonnilla.
suzna
Liittynyt:
10.6.2007 19:04

ViestiKirjoittanut suzna » 23.1.2009 15:07

MänTä kirjoitti:Kesän rientoja varten kyselty gtreinerilta vakiomallisia mäntiä suikkaan. Onpahan sitten luotettavampi vekotin, kun tehot alempana. Tarkoitus olisi heittää sotanorsulla suomi - norja - ruotsi reissu josta kertyy n. 8tkm.


Oho aikamoisen lenkin meinaat vetästä vanhalla Suizalla, toisaalta eihän se ikä mitään ratkaise jos pelit on kunnossa. Uskon et pyörä kestää jos ei täysillä päästele ja välillä jäähdyttelee mottia.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.1.2009 16:45

mottia jäähdytellään aina yön ajan :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.2.2009 22:53

http://www.motot.net/galleria/showgalle ... &ppuser=33

Tuolla neljä kuvaa joissa ketku esiintyy :) Bongattu veteraaniralli2008 dvd:ltä. Kuvissa myös Specialistin jawa.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 5.2.2009 23:33

Mistäs tuollaisen dvd:n löysit?
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 5.2.2009 23:44

jari.piltonen (at ) netikka.fi

Tuonne lähetät emaililla osoitetietosi, niin johan kilahtaa postiin :) Nopea toimitus ja laadukas tuote. Varsinkin se kohta missä kuuluu, kun suzuki puskee savua :D !
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.4.2009 13:09

MänTä kirjoitti:juu sitruunahappoa. On ehdottomasti halvin, mutta kuitenkin parempi kuin maalaus.... Ajattelin kirjoitella Käryyn jutun asian tiimoilta..

Mikäs mahtaa olla tilanne noiden ohjeiden suhteen? Noille sinkitysohjeille kun tuntuisi olevan suht hyvin kysyntääkin taas.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 26.4.2009 22:49

Niin tosiaan nuo sinkitysohjeet. Olen tullut siihen lopputulokseen, että tuo karkea sinkitseminen kelpaa pohjamaaliksi. Jossain ne ohjeetkin taitavat olla, ei siinä kauaa menisi kun kirjottaisi jutun motowikiin.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 13.5.2009 11:19

Noo. joks alkaa kettu olemaan iskussa kesän koitoksia varten, täällä toisella puolella sipoonniemeä alkaa pyörä olemaan pikku viimeistelyä vaille valmis kesänrientoihin.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 13.5.2009 20:48

Ei niin mitään ole tapahtunut. Vanteet antaa varmaan lähtösysäyksen rakentelulle, ei se moottorin rakentelu vie kovin kauaa(toivottavasti) kun sen vaan nostaa pöydälle.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 21.5.2009 19:38

Innostus tulikin vapaapäivästä ja kesäsäästä. Avasin kytkinkopan ja totesin sen olevan täynnä jotain mustaa mönjää, voi olla vieläkin sitä tuttua ja turvallista kiilloitusvahaa jota olen jo pariin otteeseen hieronut jokapaikasta pois, mutta tuntuu vieläkin löytyvän kolosista. Kytkinkruunu ei liikkunut levyjen mukana, eli vika lienee öljyissä tms.
Irroitin kannen ja sylinterit. Näkymä oli suorastaan karmaiseva! Molemmissa männissä oli painaumajälkiä, toisessa imuhelma ilmeisesti ottanut osumaa jostain vieraasta esineestä ja kannessa myös pientä sanomista. Toinen sylinteri oli hieman karstainen ja toinen täysin puhdas. Käytännössä tämä kaikki tarkoittaa sitä, että toinen sylinteri joko puskee vähemmän tehoa tai sitten toinen saa enemmän voitelua. Toivottavasti ei ainakaan kampiakselin stefa vuoda. Vaihteistoöljyt eivät muistaakseni haisseet palaneelle. Tuorevoitelun kanavisto lienee syyllinen. Täytyy purkaa liitoksetja tarkistaa, että takaiskut jne on kunnossa. Tuleepa sitten mittailtua palotilat ja sitä kautta puristussuhteet uusiksi. Sinänsä hyvä kun hukkasin vanhat laskukaavat jonkun koneen kaatumisen yhteydessä. Täytyy jättää turvatoleranssia puristussuhteeseen(eli täysin vakio suhde) ja viilailla kone viimeisen päälle kuntoon. Luulisi jo tällä kokemuksella onnistuvan pikkuhiljaa... Eikä enään MITÄÄN kokeiluja ilman ilmanputsaria prkl, jotain siellä sylintereissä on pyörinyt.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 24.5.2009 21:57

Fazerin pakoputken ruuvailun ohessa jyystin palotiloista röpelöt pois ja about samanverran kummastakin palotiltasta. Nyt pitää vaan hommata pienempi ruisku ja jostain pleksiä sen verran, että saa palotilat mitattua tarkasti.