GSX-R600 K1 uudelleenrakennus

Paikkakunta:
ikaalinen
Liittynyt:
1.1.2021 13:42
GSX-R600 K1 uudelleenrakennus

ViestiKirjoittanut blåbär racing » 1.1.2021 16:38

Moi!

Tuli nyt liityttyä uutena käyttäjänä foorumille ja pistää nykysestä gixxeristä topikkia pystyyn.

Mut ensin hieman tarinaa alkuun.

Moottoripyörät ovat aina olleet makeita, hienoja laitteita. Mutta en edes osannut ikinä haaveilla jostain syystä että itsellä voisi olla sellainen...
En tiedä miksi. Sitä ei tullu mietittyä. Perheessä kellään ei ollut ikinä pyörää ja oli sellanen käsitys alitajunnas että ne on rikkaiden harrastus.
Itse kun en ole rikas... :(

Mutta vuonna 2015 koitin kaverini hommaamaa 600 gixxeriä ja voi pojat ku se tuntui hullulta raketilta kokemattomalle!!! Tautinen vehe!
Jalat tärisi ja ääni väpätti ku pyörän palautti! Hitto mikkä adrealiinit :eek:

No sehän teki sellaisen vaikutuksen että kotia päästyä nettimoto auki ja pyöriä selailemaan.... MITÄ!! eikö nuo tämän enempää maksakkaan!?!?
En silloinkaan uinut rahassa, mutta olin kuvitellut muuta. Rikkaiden hömpötyksiksi.
No silloista tarjontaa unettomina öinä kahlanneena oli selvää että silloin lompakkoa tuijotellessa selvää oli se että omasta mielestä hienoin sporttipyörä mihkä
rahani riitti oli Yamahan YZF-R6 00-. Noilla kriteereillä tosiaan valitsin silloisen pyörän
Ja hitto! Olihan se hieno!! Sininen jammu, 39tkm mittarissa ja yoshimuran sliparilla. AIE! 8)
Ei ollu vielä korttia taskussa, enkä muista ajoinko pyörän silti kotia. Enkä enää muista ajelinko pyörällä muutamia tyyppejä ennen korttia.
Luultavasti en. Eihän niin saisi tehdäkkään ja tuossa tilanteessa numerollisesti aikuinen ihminen osaa kyllä hillitä itsensä :seko:

Laitetaan kuva (2016) vaikkei suoraan liitykkään. Kuvassa siis gixxeri joka humalsi minut tähän maailmaan, oma ärkuus ja seuraavana kesänä hankkimani katupommituslaite pc25 CBR.
Kuva

Kuva

Siitä se motskahulluus sitten lähti. Kilometrejä alla eri pyörillä yhteensä alla nyt vajaa 20tkm suurinpiirtein.

Autojen kanssa touhuan päivät työkseni ja siksi harrastusinto onkin niihin laantunut. Pyöriä onkin kiva harrastaa vastapainoksi.

Tästä onkin hyvä hypätä tähän topikin pyörään. Se oli suoraviivaista toimintaa. Olin tasan vuorokauden ilman pyörää. Paassilan hinauksella oli myynnissä
gixxeri edukkaasti.
Soitto sinne. Pyörä lipattu, kunnostettu halvalla ehjillä osilla välittämättä kosmeettisista virheistä ja katsastettu. Teknisesti kunnossa, ei kaunis.
Myyjä oli rehti ja hinta kohdillaan. Ei kaunisteltu eikä peitelty mitään. Vieläkään ei ole tullut pahaa mieltä.

Hakureissulta:
Kuva

Heti alkuunsa tietysti tärkein jotta uskalsi ajella levollisesti ajokauden loppuun. Eli öljyt.
Kuva

Pyörähän on nätti metrien päästä. Lähempänä jälkiä, halkeemia siältääl.
Kuva

Jos siis K1 gixua voi nättinä pitää Itse en ole tuon muotoilun ystävä. kyllä saman ikäne jammu on muotoilultaan edellä

Mutta nyt olisi ajatuksena tehdä pyörästä omaa silmää miellyttävempi. Toki raamit, eli muotoilu pysyy samana.

Perusraamit: Runko mustaksi, överi katteet, osumaa ottaneet osat ja patentit vaihtoon. Huollot ajantasalle.

Eli niinkuin viisas filosofi joskus sanoi: Mialummin överit, kuin vajarit - Gandhi 8)

Tän hetken tilanne on tämä. Runko aikalailla valmis vietäväksi maalaamoon ja moottoriin tehdä venttiilien tarkistus/mahdollinen säätö.
Kuva

Itse olen aina tykännyt seurata projekteja netin välityksellä ja välillä haaveillut että olisi hienoa ehkä jonain päiväinä tehdä itse sisältöä juutubeen.
Ainoa että omaan hyvin heikot atk-taidot, välineinä olisi vanha läppäri, joskus saatu cuben actioncami, vanha kännykkä. :roll:
Mutta päätin silti aloittaa jostain, eikä aina vain miettiä sitä. Nythän mulla olisi sopiva aihio mistä tehdä tarinaa, ja tehdä sisältöä intternetteihin.

Kuvitelmissa en tajunnutkaan sitä kuinka jännittävää on olla kameran edessä ja OUTOA! :eek: Enkä tajunnut kuinka aikaa vievää on editointi.
Varsinkin kun en ollut eläessäni ikinä editoinut/käsitellyt mitään
Enkä osaa vieläkään edelleen opetellaan. Mutta enhän osaa/tiedä pyöristäkään vielä mitään. Sitäkin opetellaan.
Mutta aikakin kehityskaarta olisi nyt seurattavissa tuolla:
https://www.youtube.com/channel/UCaL...vMVoH97g8W2ZrQ

Eli aihion esittely:
https://www.youtube.com/watch?v=v5nxL2aG8-s

Katteiden riisuminen:
https://www.youtube.com/watch?v=Nr9uLABAJZI&t=2s

Vanteiden fiksaus:
https://www.youtube.com/watch?v=hwT6O1YrUAM&t=8s

Moottorin irroitus:
https://www.youtube.com/watch?v=hdDhAj4onhg&t=958s

Nyt aletaanki olemaan tässä päivässä

Tiedetään ettei laatu ole timanttia, muttei ole tekijäkään :lol:

Mutta uskon silti että tämmöinen saattaa kiinnostaa monia. :)

Se miksi liityin tänne, niin toivon löytäväni täältä vinkkejä, ideoita, apua moneen asiaan ja tietysti tuoda projuni nähtäville.
Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls3 ... H97g8W2ZrQ
Pyörä:
KTM LC4 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.9.2004 21:22
Re: GSX-R600 K1 uudelleenrakennus

ViestiKirjoittanut kale3000 » 7.1.2021 10:10

Hyvältä näyttää! Into projektiin on käsinkosketeltava :D Tätä seurailee mielellään.
Viiden vuoden päästä nämä hommat on tehty tavalla tai toisella, ja yleensä vielä halvemmalla.