Yamaha Aerox / MBK Nitro

Roxsi01--
Liittynyt:
7.6.2020 16:20
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Roxsi01-- » 7.6.2020 21:18

Roxsi01-- kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxsi01-- kirjoitti:Moi mikä on vikana mulla on 01 vm roxsi missä tekniikka yasuni r 40th putki, multivari, 5g rullat, 19mm kaasari, 102 suutin olen vaihtamassa 98 vikaon tosiaan se että ei lähde käyntiin hörähtää vaan saa bensaa ja tulppa juuri vaihdettu apua nopeasti.


Mikä sylinteri? Kun on aika isoa kaasutin 50cc pytylle...puristukset olisi syytä mitata sylinterista, jos ei lähde käyntiinkään..

Mulla on siis tosiaan 70cc malossi sport


Ja muutama päivä sitten toimi oikein hienosti ja kun yritin käynnistää kun oli ollut pihassa noin puoli tuntiä ja yritin käynnistää sitten se alkoi tekemään sitä ettei käynnisty.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 8.6.2020 9:17

Roxsi01-- kirjoitti:
Roxsi01-- kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Roxsi01-- kirjoitti:
Ja muutama päivä sitten toimi oikein hienosti ja kun yritin käynnistää kun oli ollut pihassa noin puoli tuntiä ja yritin käynnistää sitten se alkoi tekemään sitä ettei käynnisty.


Keskustelua jatkettu Instagramin puolella...
BlackDiamond
Liittynyt:
22.4.2019 18:01
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut BlackDiamond » 20.6.2020 15:47

Mikähän voi olla vikana Aeroxissa. Vaihdoin juuri uuden Airsal 50cc sport pytyn ja männän kaikki meni asentaessa hyvin. Tein sisäänajon eli15 Min tyhjäkäyntillä ensin pytylle ja ja sammutin ja annoin jäähtyä kunnolla. Seuraavaksi sit vähä säätöä hakemaan 17,5 mm kaasarista jossa oli 95 suutin se oli kumminkin liian iso nyt 86 ja sillä toimi paremmin, aloin ihmetellä kumminkin koneen tehottomuutta ja mittasin puristuspaineet jotka oli alle 7 bar? No otin sylinterin auki kannen tiiviste ja männän renkaat olivat ehjät ja sylinteri naarmuton. Mistähän voisi alkaa seuraavaksi vikaa etsiä?
Kiitos jos joku vastaisi avuksi.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 20.6.2020 20:16

BlackDiamond kirjoitti:Mikähän voi olla vikana Aeroxissa. Vaihdoin juuri uuden Airsal 50cc sport pytyn ja männän kaikki meni asentaessa hyvin. Tein sisäänajon eli15 Min tyhjäkäyntillä ensin pytylle ja ja ....


Aluksi: sisäänajo tyhjäkayntiä 15 min?!?! siis käytit paikoillaan 15 min?

IG: jros.edition.quality
BlackDiamond
Liittynyt:
22.4.2019 18:01
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut BlackDiamond » 21.6.2020 7:19

J Ros kirjoitti:
BlackDiamond kirjoitti:Mikähän voi olla vikana Aeroxissa. Vaihdoin juuri uuden Airsal 50cc sport pytyn ja männän kaikki meni asentaessa hyvin. Tein sisäänajon eli15 Min tyhjäkäyntillä ensin pytylle ja ja ....


Aluksi: sisäänajo tyhjäkayntiä 15 min?!?! siis käytit paikoillaan 15 min?

IG: jros.edition.quality


Joo, tuosta sisäänajosta voi olla monta mielipidettä, mut eikö se alkaa siitä kun kone ensikerran käynnistetään? Ajattelin 350km pitää sopivana ajomääränä tuolle 50cc sportille, joista minulla ei aiempaa kokemusta. Roxi on vm: 2002 ja ajettu nyt 13tkm. Mietittävää on myös se että paljonkohan pitäisi olla ohjearvo Airsalin 50cc puristuspainelle? Luulisin että ainakin 9-9,5bar. Tällä hetkellä siis vielä sisäänajo menossa, Kone toimii nyt niin että alussa kylmänä tarvitsee ryypyttää melko pitkälle ajossa koska booaa ja kun kaasua lisää yrittää alakierroksilta sammua, ennenkö ajettu joku 5km alkaa toimia paremmin. Kaasarina kiina kopio Dellorto 17,5 ja putkena tecnigas next-r,. Voisiko kiertokangen stefat vuotaa noilla kilometri määrillä? Mietin sitä kun parikertaa ollut etuvarin liukuholkki tosi likainen, palaneen öljyn näköinen pinnaltaan. Nyt tuli kysymyksiä paljon. Kiitos vielä jos jaksat vastata.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 21.6.2020 10:16

BlackDiamond kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
BlackDiamond kirjoitti:Mikähän voi olla vikana Aeroxissa. Vaihdoin juuri uuden Airsal 50cc sport pytyn

Joo, tuosta sisäänajosta voi olla monta mielipidettä....


Jos sisäänajo suoritetaan paikallaan, on ymmärrettävä että: vesi kyllä kiertää vesipumpun avulla, mutta kun vesi kiertää syylärissä, ei vesi jäähdy kunnolla, koska ilmavirta ei liiku syylärin läpi niinkuin ajaessa. Koskaan en tuollalailla sisään aja, että käyttäisin pitkiä aikoja paikoillaan, kun muutenkin uudessa syliterissä hyvät paineet, niin sekin tekee lämpöä erilailla kuin käytetty...

Jossain laitteissa ryyppyä joutuu pitämään pidempään päällä kun toisisssa laitteissa, johtuu monesta asiasta...

Voitahan sä katsoa varinpuoleisen stefan...harvemmin magneeton puoleinen stefa huono, mut miksei senkin voisi katsoa...
BlackDiamond
Liittynyt:
22.4.2019 18:01
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut BlackDiamond » 25.6.2020 17:40

J Ros kirjoitti:
BlackDiamond kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
BlackDiamond kirjoitti:Mikähän voi olla vikana Aeroxissa. Vaihdoin juuri uuden Airsal 50cc sport pytyn

Joo, tuosta sisäänajosta voi olla monta mielipidettä....


Jos sisäänajo suoritetaan paikallaan, on ymmärrettävä että: vesi kyllä kiertää vesipumpun avulla, mutta kun vesi kiertää syylärissä, ei vesi jäähdy kunnolla, koska ilmavirta ei liiku syylärin läpi niinkuin ajaessa. Koskaan en tuollalailla sisään aja, että käyttäisin pitkiä aikoja paikoillaan, kun muutenkin uudessa syliterissä hyvät paineet, niin sekin tekee lämpöä erilailla kuin käytetty...

Jossain laitteissa ryyppyä joutuu pitämään pidempään päällä kun toisisssa laitteissa, johtuu monesta asiasta...

Voitahan sä katsoa varinpuoleisen stefan...harvemmin magneeton puoleinen stefa huono, mut miksei senkin voisi katsoa...


Kiitos vastauksesta.

Osaatko sanoa minkälainen vaikutus puristuspaineeseen on sillä, jos poistan toisen sylinterin alatiivisteen paketissa tuli niitä kaksi?
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 25.6.2020 19:38

BlackDiamond kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
BlackDiamond kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
BlackDiamond kirjoitti:Mikähän voi olla vikana Aeroxissa. Vaihdoin juuri uuden Airsal 50cc sport pytyn
Kiitos vastauksesta.

Osaatko sanoa minkälainen vaikutus puristuspaineeseen on sillä, jos poistan toisen sylinterin alatiivisteen paketissa tuli niitä kaksi?


Ollos hyvä. No se on selvää että puristuspaine kasvaa kun otat toisen tiivisteen pois, tai ainakin pitäisi...tarvii vain katso kun sylinterinkansi pois, ettei mäntä tule liian pitkälle, eli ettei ota kanteen kiinni...

Normaali tapaukseissa vain yksi tiiviste riittää...

Nopeimmin vastauksen saat jos olet Instagramissa....
Aerox2014
Liittynyt:
11.7.2020 6:40
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Aerox2014 » 11.7.2020 6:56

Moro, tarttis apua 2014vm roxin kanssa joka on muuten vakio mutta laitettu tehari, lähtee kyllä käyntiin mutta vähän aikaa kun kaasuttaa nii käynti rupee pätkimää jonka jälkee sammuu ja tulppa on öljyssä joka johtuu siitä että öljyä meni liikaa bensan sekaan( tuorevoitelu käytössä mutta koneremppa tehtiin), avasin koneen eikä siellä näkynyt öljyä, tulpanki vaihdoin, vinkkejä otetaan vastaan mitä tehdä seuraavaksi?
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 11.7.2020 9:51

Aerox2014 kirjoitti:Moro, tarttis apua 2014vm roxin kanssa joka on muuten vakio mutta laitettu tehari, lähtee kyllä käyntiin ....?


Tuorevoitelujärjestelmä perustuu siihen minkälaiset kierrokset konessa on (Aerox).
Eli sitä EI voi säätää, muutakuin jos ostaa tarvikepumpun, niin siihen tulee mukaan eri päätylaippoja pumppuun, millä määrätään öljyn määrä suhteessa bensaan.

Tietenkin on ihan normaalia, jos teit konerempan eli kun kone kasataan, itse käytän reilusti "asennus" öljyä kasauksessa.

Sekä vielä kaiken lisäksi kun teen konepokan laitan bensan sekaankin öljyä, vaikka tuorevoitelujärjestelmä on toiminnassa, silti toimii, vaikka savuttaa enemmän. Tulppa saattaa hajota nopeammin kun käyttää liikaa öljyä, ja sisäänajon ajan bensan sekaan huikka öljyä myös...

Minkä merkkisen sylinterin laitoit kinni, ja minkä merkkiset kannentiivisteet? Koska niissäkin on eroja, jopa uutuudesta saakka kun kaikki ei ole yhtä laadukkaita.

Mikä Pakoputki?

Oletko varma ettei vuoda pakkasnestettä palotilaan, sen takia kysyin mikä/mitkä tiivisteet...

Ja onhan sulla maajohto hyvin kiinni, kun jos se ei ole hyvin, on mahdollist pätkimistä..
Aerox2014
Liittynyt:
11.7.2020 6:40
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Aerox2014 » 11.7.2020 15:59

Sylinterisarja on motoforce ja tiivisteet tuli siinä mukana, putkena extra v2 ja maajohto on kii
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 11.7.2020 18:58

Aerox2014 kirjoitti:Sylinterisarja on motoforce ja tiivisteet tuli siinä mukana, putkena extra v2 ja maajohto on kii


Jepa. Kun noitten juuri Motorforce sylkkyjen tiivisteiden kanssa ongelmia vaikka ollut uusia, niin päästänyt veden palotilaan, vaikka uusia.

Tarkemmin kun niitä mittaa on niissä heittoja jonku verran. Itse en niiden sylinterien mukana tulevia tiivisteitä laita, varsinkin kannen kumitiivisteitä, käynyt muutama kone vaurio eli vettä palotilaan ja toinen männänrengas poikki, aiheuttaen koneen uudelleen purun/korjauksen ja alakerran laakereitten vaihdon...

Mutta tuskin tässä tapauksessa kyse siitä, mutta jos uusi tulppa ja sähköt kunnossa niin vaikka nyt kuulostaa vakavalta, kannattaa avata kansi ja katsoa onko vettä eli jäähdytysnestettä päässyt palotilaan...vesi eli pakkasneste kyllä jättää jälen..
Aerox2014
Liittynyt:
11.7.2020 6:40
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Aerox2014 » 11.7.2020 20:09

Kuului kannesta naputusta nii oli tulpanhattu irronnu mut sillee et pysy viel käynnissä eikä oikee meinaa pysyä vaikka laitoin takas kiinni nii pienestä möykystä ku ajoin niin taas irtosi.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 11.7.2020 22:51

Aerox2014 kirjoitti:Kuului kannesta naputusta nii oli tulpanhattu irronnu mut sillee et pysy viel käynnissä eikä oikee meinaa pysyä vaikka laitoin takas kiinni nii pienestä möykystä ku ajoin niin taas irtosi.


Eli sähkövika? Ei saanut kunnolla kipinää? Kandee varmaan vaihtaa tulpan hattu kokonaan...
BlackDiamond
Liittynyt:
22.4.2019 18:01
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut BlackDiamond » 22.7.2020 11:48

Osaatko sanoa minkälainen vaikutus puristuspaineeseen on sillä, jos poistan toisen sylinterin alatiivisteen paketissa tuli niitä kaksi?

Ollos hyvä. No se on selvää että puristuspaine kasvaa kun otat toisen tiivisteen pois, tai ainakin pitäisi...tarvii vain katso kun sylinterinkansi pois, ettei mäntä tule liian pitkälle, eli ettei ota kanteen kiinni...

Normaali tapaukseissa vain yksi tiiviste riittää...

Nopeimmin vastauksen saat jos olet Instagramissa....[/quote]


No niin ei auttanut kun avata kansi ja sylinteri pois ja todeta, että männässä jäljet ja sylinterissä pieni naarmu lämpöhalvauksen siis sai. Katselin uuden männän hintaa ja totesin että melkein samalla rahalla saan uuden 70cc sylinterisarjan saksasta. Tilasin siis sen 70cc ja nyt sisäänajo menossa puristukset tässä HTtunedin sylinterissä yli12bar. Luulin et kaikki meni hyvin vaan eipä mennytkään, ekalla koeajolla rauhallisesti ajaen n, 40km alkoi koneesta kuulua mangneeton puolelta tikitys aluksi hiljaa ja sitten kovaa kunnes skootteri sammui, annoin jäähtyä 15min ja koitin polkimesta varovasti hyvin lähti käyntiin ja ääntä ei kuulunut ollenkaan, tein vielä uuden testi lenkin ja sama juttu, nyt kun kone sammui tunsin kuin jarru olisi mennyt päälle vähäksi aikaa ja sitten vapautui itsestään. Koneella ajettu 13,500km voisiko syynä olla jo nyt petilaakereiden loppuminen? En ole aikaisemmin petilaakereitä loppuun ajanut joten en tiedä miten ne alkaa oireilla ennen lopullista finaalia. Kiitos vastauksista

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista