Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Yamaha Aerox / MBK Nitro

Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 13.12.2018 13:59

Jönssi65 kirjoitti:Johan se roksi taas 2pv toimi :D Tankkasin tankin täyteen -> skootteri käyntiin, kävi ehkä 3sekunttia jonka jälkeen sammui, kaasari alkoi tulvimaan ja...


Tuorevoitelun poistaminen ei aiheuta "tulvimista" kaasuttimessa, vaikka öljy laitetaan bensan sekaa, sillä muutenkin tuorevoitelun letku tulee kaasuttimeen. Todennäköissesti roska kohon neulassa ja roska(t) ajautuneet suuttimeen. Puhdistaisin suuttimet....jos on muuten puristuksia....
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 15.12.2018 0:43

Ajattelin täältä vielä varmistaa etuvarin osajärjestyksen.

Elikkä mulla kampuran keskeltä mutteria kohti järjestys on tämä: 1. Holkki joka aivan petarin vieressä
2. Startin vapaakytkimen paksuutta vastaava prikka
3. Rullakupin takalevy
4. Rullakuppi
5. Liukuholkki
6. Prikka
7. Etuvarin lautanen
8. Tähtiprikka
9. Kiksin vastakappale
10. Prikka
11. Mutteri

Tossa järjestyksessä mun käsittääkseni kuuluu etuvari koota. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 15.12.2018 9:15

PeeVee jonne kirjoitti:Ajattelin täältä vielä varmistaa etuvarin osajärjestyksen.....

Tossa järjestyksessä mun käsittääkseni kuuluu etuvari koota. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.


Juu, ei siinä korjattavaa...paitsi tuo "startin vapaakytkimen paksuinen prikka", koska jos se ei ole uritettu akselille, voi se tehdä toimiessaa akselille "hallaa" eli rikkoa boorit...
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 15.12.2018 13:54

Jos nyt tarkkoja ollaan niin raiskasin vapaakytkimen rälläkällä paskaks ja otin siitä vaan sen keskustan :lol: . Eli siltäkin osin homma kunnossa.
Liittynyt:
17.12.2018 22:35
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Gurtner » 17.12.2018 22:39

Miten saisin roxin kulkeen noin 55-60 on giannelli extra v2 mutta ei vielä kiinni, vinkkejä?
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 20.12.2018 14:28

Laita vakioputki kii ja prikka pois (varmaan on jo) niin luulis kulkenvan siel 60kmh paikkeilla.
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 28.12.2018 2:52

Mikä homma kun roxin alkuperänen lämpöanturi ei millään mene pohjaan asti s6 streetrace kannessa? Alkuun menee ihan hyvin mutta loppua kohden tahmaa ihan pirusti. Anturissa hapettumaa tjsp?

Taidan uuden hommata kun ei jaksa ton kanssa tapella.
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 28.12.2018 7:49

PeeVee jonne kirjoitti:Mikä homma kun roxin alkuperänen lämpöanturi ei millään mene pohjaan asti s6 streetrace ....


Onhan kierre sama?
Yleensä anturit kartio kierteisiä, joten ei ole tarkoitustaan mennä loppuun asti. Jos väännät väkisin voi anturi mennä poikki (kokemus)...Huom!! voit laittaa tipan kierreliimaa kierteisiin ja sitten kiristää paikoilleen, ei väkisin...
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 29.12.2018 17:16

Kai se kartiomaisuus vaan tässinkin sitte kyseessä. Jännä vaan kun ensin pyörii melkein löysästi ja tarraa niin nopeaa sitte kiinni.
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 30.12.2018 2:28

Mistä johtuu että roxin koko voimansiirto liikkuu kun pyörittää käsin etuvarista? Eli kytkinkello pyörii myös vaikka periaatteessa sen pitäisi pyöri jousista riippuen vasta +1000 rpm jäljeen. Samalla kun pyörittää etuvarista ja pitää kiinni kytkinkellosta niin saa pitää jo vähän kovemminkin kiinni että kello pysyy paikallaan. Eli pyrkii lähtemään variaattorin pyörimiseen mukaan mutta en käsitä miksi.

Perän voimansiirto tuntuu muutenkin liikkuvan vähän tahmaisesti vaikka kaikki osat peräväleistä vaihdettu ja oikeat öljyt lisätty.
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 30.12.2018 16:05

PeeVee jonne kirjoitti:Mistä johtuu että roxin koko voimansiirto liikkuu kun pyörittää käsin etuvarista? Eli kytkinkello pyörii ....y.


Voihan sulta olla menny siitä anturista tai kannesta kierteet pilalle, kierreviilalla vois yrittää korja...huom jos on kierteet vialliset, ei sen ihan heti pitäisi tarrata kiinni...

Tota toista jutta en ymmärtänyt...mutta jos hihna on paikallaan on se ihan normaalia, jos on vielä kaiken lisäksi uusi hihna, että jos pyörität niin liikkuu takakin. Tuo +1000rpm ei ole suhteessa käsin pyöritykseen.....

Itsekkin aluksi laitoin väärää perä öljyä ensimmäisiin skoottereiheni(liian jäykkää) kun sen pitää ohjekirjan mukaan olla mineraali öljyä 10/30....
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 30.12.2018 17:23

Juu mulla tosiaan on variaattorissa kaikki uutta. Mutta onko havaintoa mistä kys ilmiö johtuu? Varsin mielenkiintoista.
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 30.12.2018 20:18

PeeVee jonne kirjoitti:Juu mulla tosiaan on variaattorissa kaikki uutta. Mutta onko havaintoa mistä kys ilmiö johtuu? Varsin mielenkiintoista.


Siis mikä ilmiö? Se variaattori homma? Niinkuin sanoin normaalia, ja kaikki osat oikein paikoillaan....
Viimeksi muokannut J Ros päivämäärä 31.12.2018 12:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
5.8.2018 16:31
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut aerox231 » 31.12.2018 6:39

mikä homma ku pari päivää antaa roksin seistä ni ei lähe käyntii ilma että imasee alipaineletkusta +onko paras tapa saada jarrujem vinkuminen loppumaa jarrupalojen hinkkaus hiekkapaperilla
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 31.12.2018 12:57

aerox231 kirjoitti:mikä homma ku pari päivää antaa roksin seistä ni ei lähe käyntii ilma että imasee alipaineletkusta +onko paras tapa saada jarrujem vinkuminen loppumaa jarrupalojen hinkkaus hiekkapaperilla


Todennäköisesti alipainehanan alipaine letkussa reikä tai alipainehan rikoutumassa. Onko jarrupalojen "kitinä rauta" oikein päin? + voit toki hioa paloja, mut voihan levyssäkin olla jälkiä, mut katso ekaksi että se rauta oikein....