Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Yamaha Aerox / MBK Nitro

Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 30.11.2018 16:26

PeeVee jonne kirjoitti:Onko roxin takavarin laakerit kuinka helppo vaihtaa? Mietin..


Ilmeisesti tarkoitat perävälityksen laakereita? Takapyörän laakerin saa lyömällä. mutta suosittelen ulosvetäjää. Perän muut laakerit ulosvetäjällä.....
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 30.11.2018 17:13

Siis sori. Perävälien laakerit on jo vaihdettu. Tarkotin kun takahihnapyörässä on sisäpuolella ne kaks laakeria. Toinen siis tosiaan neulalaakeri ja toinen kumisuojattu kuulalaakeri.

Toivottavasti selitin edes vähän ymmärrettävästi.
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 30.11.2018 19:09

PeeVee jonne kirjoitti:Siis sori. Perävälien laakerit on jo vaihdettu. Tarkotin ku...


Selitit ihan oikein, ymmärsin vain väärin. Tosiaan niitä en ole koskaan vaihtanut. Ostanut mahdollisesti koko kytkimen voimansiirtolevyineen, jos tarvinnut vaihtaa. En ole törmännyt, että olisi laakerit "rikki"....
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 30.11.2018 19:15

Mietin vaan että jos ovat helposti haihdettavissa niin vaihdan. Näyttää tosin siltä että melko turha homma kun eivät vissiin kovin usein hajoa. Varsinkaan kun ei mulla mitään vikaa niissä oo. Putsaa vaan ja lisää rasvaa niin sillä luulis pärjäävän muutaman 10000km eteenpäin.
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 30.11.2018 20:29

PeeVee jonne kirjoitti:Mietin vaan että jos ovat helposti ....


Totta, mutta älä rasvaa liikaa, ettei rasva ajaudu hihnalle...
Liittynyt:
5.8.2018 14:27
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Jönssi65 » 3.12.2018 10:43

Mistäs ootte hommannu nuo kampiaikselin stefat kun ei tunnu tiivisteliikkeistäkään löytyä, onko tilaaminen ainoa vaihtoehto?
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 3.12.2018 18:08

Jos mitat on tiedossa niin esim fixuksen liikkeisiin pystyy todennäkösesti tilaamaan. Itse ostin tekantilta sarjan jossa oli runkolaakerit ja kampuran stefat.
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 4.12.2018 7:41

Jönssi65 kirjoitti:Mistäs ootte hommannu nuo kampiaikselin stefat kun ei tunnu tiivisteliikkeistäkään löytyä, onko tilaaminen ainoa vaihtoehto?


Toiminnan takaamiseksi kannattaa ostaa siihen kuuluvat alakerran stefat. Kun esim. tiivisteen sisäpinta on erilailla muotoiltu kun yleismallisessa stefassa. Eikä ne oikeat stefat ole edes kalliit esim. Tekant.
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 4.12.2018 23:25

Elikkäs kiinni on tulossa edelleenkin streetrace 70cc, s6 pro replica ja 19mm dellorto phbg. Tarvis vähän apua kun suuttimia täytys tossa hommata. Mietin vaan että miltä väliltä luultavasti löytys se oikea koon puolesta? Itse ajattelin että löytys jostain 90-110 väliltä mutta olis kiva kuulla jonkun muunkin arvio. Pointti siis lähinnä se ettei tule ostettua täysin turhia suuttimia joille ei sitten ikinä tule edes käyttöä.
Liittynyt:
5.8.2018 14:27
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Jönssi65 » 7.12.2018 18:47

Minkähän takia roxi tekee konerempan jälkeen näin? Kaikki stefat vaihdettu orkkisstefoihin, mg puolen stefa on pullahtanut pariin kertaa ulos jonka jälkeen stefa liimattiin pesään. [youtube]https://youtu.be/-n_p7H3x2NQ/youtube]
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 7.12.2018 20:22

Jönssi65 kirjoitti:Minkähän takia roxi tekee konerempan jälkeen näin? Kaikki stefat vaihdettu orkkisstefoihin, mg puolen stefa on pullahtanut pariin kertaa ulos jonka jälkeen stefa liimattiin pesään. [youtube]https://youtu.be/-n_p7H3x2NQ/youtube]


Onko toiminut ennen remonttia? Onko pakoputki ehjä? Onko vakio 50cc sylinteri? Mäntä oikeinpäin? Onhan magneetossa kiila paikoillaan?
Liittynyt:
24.10.2018 6:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut PeeVee jonne » 7.12.2018 21:41

Eilen kasasin perävälit loppuun. Vaihdoin sinne uudet laakerit ja stefat. Kun kokeilin kuinka hyvin pyörii niin totesin että pyörii paljon huonommin kun ennen remonttia. Ennen kun väänsi takapyörän akselista niin pienellä voimalla pyöri hyvin. Nyt pyörii paljon nihkeämmin. Mahtaako stefa olla tähän syynä vai mikä homma. En näes muutakaan syytä keksiny.
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 8.12.2018 10:15

PeeVee jonne kirjoitti:Eilen kasasin perävälit loppuun. Vaihdoin sinne uudet laakerit ja stefat. Kun kokeilin kuinka hyvin pyörii niin totesin että pyörii paljon huonommin kun ennen remonttia. Ennen kun väänsi takapyörän akselista niin pienellä voimalla pyöri hyvin. Nyt pyörii paljon nihkeämmin. Mahtaako stefa olla tähän syynä vai mikä homma. En näes muutakaan syytä keksiny.


Ei tuo vika peräväleistä johdu...jotain on mennyt vikaan konerempassa, jos toiminut hyvin ennen....niinkuin tossa ekassa vastauksessa luki, niin onko ne asiat kunnossa?
Liittynyt:
5.8.2018 14:27
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Jönssi65 » 8.12.2018 11:35

J Ros kirjoitti:
Jönssi65 kirjoitti:Minkähän takia roxi tekee konerempan jälkeen näin? Kaikki stefat vaihdettu orkkisstefoihin, mg puolen stefa on pullahtanut pariin kertaa ulos jonka jälkeen stefa liimattiin pesään. [youtube]https://youtu.be/-n_p7H3x2NQ/youtube]


Onko toiminut ennen remonttia? Onko pakoputki ehjä? Onko vakio 50cc sylinteri? Mäntä oikeinpäin? Onhan magneetossa kiila paikoillaan?

Toimi ennen remonttia jos ei kiinnileikkaamista lasketa. Mäntä oikeinpäin ja kiilakin on paikallaan. tuntuu että tekisi normaalia enemmän painetta kampikammioon koska tuo stefa ei meinannut pysyä paikallaan. Pyttynä airsalin 50
Liittynyt:
16.12.2015 21:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 8.12.2018 12:39

Jönssi65 kirjoitti:
J Ros kirjoitti:
Jönssi65 kirjoitti:Minkähän takia r


Jotain on mennyt pieleen koneremontissa, koska alakertaan ei suuria paineita pidä tulla (stefat kestävät max 10 bar nestettä, tavalliset ei sitäkään).
Muutaman kerran itselläkin lähtenyt variaattorin puoleinen stefa irti, mutta johtui asennus virheesta. Onko sulla läpät paikoillaan? Onko kaasutin kunnossa?