Peugeot SpeedFight

de flesta
Liittynyt:
20.2.2013 15:48
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut de flesta » 20.2.2013 21:31

Hei!
Ostin työmatka-ajoon vesijäähdytteisin Peugeot Speedfightin. Skootterissa paikallan gianellin tehoputki ja 50cc sylinteri ja dellorto 17,5mm kaasutin. Pääsuutin 95. Skootteri kiertää hyvin isoilla kierroksilla, mutta matalilla kierroksilla laiska ja saa houkutella. Onko kaasutin liian iso tuolle vakiosylinterille? Saisko suuttimen vaihdolla jotain aikaiseksi? Mikä olisi sopiva kaasutin tuohon skootteriin? Kulkea saa, mutta ajomukavuutta toisi lisää, jos toimisi alakierroksillakin hyvin.
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 20.2.2013 21:37

Onko tietoa, että onko variaattoriin vaihettu jäykempiä kytkinjousia ja jäykempi vastapainejousi sekä kevyempiä rullia?
de flesta
Liittynyt:
20.2.2013 15:48
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut de flesta » 21.2.2013 0:08

Ei tietoa. Skootteriin vaihdettu vasta kampiakseli ja mäntä ym. Sisäänajo menossa, joten ei ole tullut ajettua vielä täysillä kierroksilla.
de flesta
Liittynyt:
20.2.2013 15:48
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut de flesta » 27.2.2013 22:45

Missä speedfight 2:ssa on vilkkurele? Vilkut palaa välillä koko ajan ja välillä vilkkuu normaalisti. Olisikohan vika vilkkureleessä?
Eerosah
Pyörä:
Pösö nopeustaistelija 2
Liittynyt:
23.7.2012 16:35
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut Eerosah » 15.3.2013 23:26

Elikkäs tuli tänään pösön kone avattua ja ei siellä ollut mitään sylinterin kannentiivistettä..vuotoa ei kummiskaan näkynyt vaikka kannentiivistettä ei siellä ollutkaan. Vanhan omistajan mukaan ei olis koskaan konetta kukaan avannu joten mietin vain että onko näissä pösön ilmajäähy peleissä sitä sitten ollenkaan?
Köyhälle kaikki on kallista.
hanskii
Pyörä:
Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
17.11.2010 19:55
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut hanskii » 4.4.2013 17:13

Minkä painoset rullat kannattais pököttiin laittaa jos on 70cc malossi mhr, gianellin teharia yms, ja nyt tuntuu aika laiskalta, kiihtyvyyttä haluaisin lisää ja minulla ei ole mitään käryä minkä painoset rullat sieltä löytyy.. Kierroksiakaan ei tunnu ottavan kuin ehkä max 10 000. Huippuja kerää n. 90-100.. Kiihtyvyyttä haluan ja huipuilla ei ole mitään merkitystä..
Kiitos etukäteen. =)

E: mahtaisko jotkut 3.3 - 4 grammaset olla sopivat ?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut Juunish » 4.4.2013 19:49

En tajua kuinka kauan tätä pitää jauhaa, mutta ne rullat ei vaikuta huippunopeuteen samalla tavalla kuin vaihdemopojen välit.... :roll:

Rullat vaikuttaa kierrosalueeseen, jolla kone pyörii. Kerrotko myös muut varin säädöt: vp-jousi, kytkinjouset? Mikä variaattori, mikä kytkin? Jos toi sun teharis on Giannelli Extra niin mikään ihmekkään jos ei kulje mihinkää. :| Surullista touhua kyllä siinä tapuaksessa :(
Midrace Aerox projekti
hanskii
Pyörä:
Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
17.11.2010 19:55
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut hanskii » 4.4.2013 21:13

..
Viimeksi muokannut hanskii päivämäärä 4.4.2013 21:18, muokattu yhteensä 1 kerran
hanskii
Pyörä:
Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
17.11.2010 19:55
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut hanskii » 4.4.2013 21:17

Joo sori tietämättömyyteni =D en ole itse näiden skoottereiden variaattorien kanssa leikkinyt, Mitään käryä ei ole variattorin vp-jousista tai mistään muista. =) voin kuitenkin kertoa mitä tekee kun paikaltaan vääntää kaasun pohjaan., Eli tyhjäkäynniltä kaasupohjaan niin kierrokset kerkeää tyhjäkäynniltä suunnileen 3k johonkin 6-8k ennenkuin ottaa vedon. Silloinkaan ei lähde mitenkään "kireesti" vaan kutakuinkin aika hiljaa. Vauhdin kun saa n. 10-15 niin kierrokset nousee n. 10k ja on koko ajan siinä kunnes vauhtia sen.70-80 (siis tämähän ei edes kiihdy mitenkään nopeasti vaan verrataan että kyllä joku tehari derbi kovemmin kiihtyisi xD..) ja siinä vaiheessa kierrokset ovat siinä 10k paikkeilla jolloin koko ajan kierrokset vähän laskevat hetkellisesti ikäänkuin olisi jokin rajoitin =) Itse veikkaan tähän syynä sitä että rullat olisivat liian raskaat. Näillä osilla kuitenkin kestää kone kiertää "helposti" 13k .. Missään vaiheessa ei tunnu että tehopiikkiä ottaisi xD

Eli yhteenvetona siis on vp-jousi varmaan vaihdettu koska ottaa kiinni vasta niin myöhään. Periaatteessahan tuo on optimi että kierrokset ovat samat koko tehoalueen. muttakun niillä ei lähde mihinkään..
Rullat ovat varmaankin jos ei vakio 9g niin veikkaisin jtn 7g . Tänään myös alkoi hihna vähän luistamaan jolloin ajoittain kierrokset rupesivat täydestä vauhdista vähän nousevan hetkellisesti.

Toivottavasti ymmärsit xD

E: googlettamalla löysin että putki taitaa tuo extra chrome olla..
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut Juunish » 4.4.2013 22:30

Joo, eli sulla varin säädöt kusee selvästikki aika huolella. Itekkään en ole kovin hyvä laittamaan variaattoria säätöihin, mutta suosittelisin nyt koittamaan vaikkapa malossin punasta (+50%) vp-jousta ja malossin punasia kytkinjousia. Lisäksi laitat rullat n. grammalla vielä kevyemmäksi nykysestä, niin tilanne voisi jo parantua.

Ja tosiaan vähän outoa, että sulla on joku 80cc pytty tuossa ja Giannelli Extra-tehari, koska toi teharihan on ihan vakiopytylle :D Ei ainakaan täysiä tehoja saa mitenkään irti.
Midrace Aerox projekti
Eerosah
Pyörä:
Pösö nopeustaistelija 2
Liittynyt:
23.7.2012 16:35
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut Eerosah » 8.4.2013 18:10

Tuli tossa tommonen airsalin sport 50cc pytty, imukaula johon sopii noi dellorton kassut ja "tehari" tilattua. Onkohan tossa airsalin alu "sport" pytyssä juurikaan eroa vakioon? Aika laiskasti tuppaa toi pösö pelkällä leovincellä ja säädöillä kummiskin menevän niin tilasimpa kokeilu mielessä tollasen. Jos nyt ei tua toi mitään persauksella tuntuvaa eroa tuovan niin kaipa sitä vois jotain "sport" luokan valu 70cc pyttyä kokeilla sitten.

Onko kellään kokemusta noista 50cc sport pytyistä?
Köyhälle kaikki on kallista.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut sasumeil » 11.4.2013 14:11

Terveeks. Elikkäs kyseessä ois Speedfight 3, ei oma enkä ikinä ajanu. Kulkee KUULEMMA 55 ja aivan vakio. Pitäs saada kulkemaan 60-70 :roll: Elikkäs varmaan kurilevyn korotus/poisto ? Kannattaako poistaa vai korottaa, ja kuinka paljon ja miten käytännössä tapahtuu. En oo ikinä semmosta nähny :lol:
Tsekkaa pv proju!
koohoox
Liittynyt:
22.3.2013 20:21
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut koohoox » 18.4.2013 16:06

sasumeil kirjoitti:Terveeks. Elikkäs kyseessä ois Speedfight 3, ei oma enkä ikinä ajanu. Kulkee KUULEMMA 55 ja aivan vakio. Pitäs saada kulkemaan 60-70 :roll: Elikkäs varmaan kurilevyn korotus/poisto ? Kannattaako poistaa vai korottaa, ja kuinka paljon ja miten käytännössä tapahtuu. En oo ikinä semmosta nähny :lol:

Varmaan kannattaa ottaa koko levy pois, menee sen jälkeen 65 (mittariin 70-72).
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut Sudee » 20.4.2013 8:37

Eerosah kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista 50cc sport pytyistä?


Kyllähän ne ovat huomattavasti tehokkaampia kuin esimerkiksi alkup. valupytyt. Jotkut ovat tehokkaampia tai yhtä tehokkaita kuin laiskimmat 70cc valurautapytyt, esim. RMS ilman viilausta.
Aerox/Nitro osia
Suomiboy97
Liittynyt:
15.2.2013 21:48
Re: Peugeot SpeedFight

ViestiKirjoittanut Suomiboy97 » 22.4.2013 21:34

mikähän on mun sf3ssa vikana ku polkasee käyntiin nii se kyllä pääsee se kone sellaseen vajaaseen 2000 rpm mutta ku antaa kaasua nii sammuu. Lähtee se sitten lopulta käyntii siinä 5 min päästä mutta ottaaa päähän kyllä ku ei lähe samantien. Ennen tilanne oli vielä pahempi mutta laitoin ilmanputsarin kunnola kiinni niin se käynnistyminen helpottui.

Olis sellanenki juttu että mistäköhän johtuu että kun otan mittariston pois paikoiltaan nii ei ennää vilkut toimi? Vilkuthan ei ole mitenkää pakolliset mutta kyllä ennemmin vilkut napsautan kun käsillä alan huitoon. Oliskohan vilkkurele siellä mittaristossa ?

Ps. tankoadapterin löytäminen tähän vehkeeseen on ollut aika vaivalloista. Ei kuulemma mene muiden speedfightien adapterit tähän, onko näin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista